• • HET GROTE FLAPTEKST-TOPIC •


    Naar aanleiding van het “plaats hier je laatst geschreven zin”-topic bedacht ik me dat dit topic ook wel leuk zou zijn. Plaats hier je nieuwste flaptekst, vraag én geef feedback!

    Ik zal beginnen.

    De jonge Jens Edmunds heeft niemand meer. Zijn familie is dood en ondanks zijn wanhopige pogingen aansluiting te vinden bij zijn medestudenten, slaagt hij er maar niet in toekomstbestendige vriendschappen op te bouwen. Dat hij zich eenzaam voelt, lijkt niemand iets uit te maken. Tot er, nadat hij bruut voor autist wordt uitgemaakt, iets in hem knapt. Hij besluit het heft in eigen handen te nemen en laat zich door niemand meer stoppen.


    • The worst thing you write is still better than the best thing you did not write •

    [ bericht aangepast op 26 jan 2017 - 9:46 ]


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    (...)

    Meh. Ik weet het niet. Gevoelsmatig moet er iets in over mijn hoofdpersoon met zijn verknipte karakter en de monsters in zijn hoofd... Iemand ideeën?


    Als ik jou was, zou ik inderdaad nog iets toevoegen. Je flaptekst is spannend, maar niet echt enorm opvallend. Dat klinkt heel lullig, maar ik bedoel eerder dat ik denk dat je veel te winnen hebt als je iets toevoegt wat heel origineel is aan het verhaal, zodat het er meer uitspringt. Maar het is nu ook al echt tof!


    Tijd voor koffie.

    Edgy schreef:
    (...)

    Als ik jou was, zou ik inderdaad nog iets toevoegen. Je flaptekst is spannend, maar niet echt enorm opvallend. Dat klinkt heel lullig, maar ik bedoel eerder dat ik denk dat je veel te winnen hebt als je iets toevoegt wat heel origineel is aan het verhaal, zodat het er meer uitspringt. Maar het is nu ook al echt tof!

    Inderdaad. Hij is nu helemaal niet origineel haha.


    oi, suzy

    *** Na de dood van zijn zusje is Sam Larsén veranderd. Zijn vroegere zorgeloze zelf heeft plaatsgemaakt voor grote gaten in zijn ziel. De monsters in zijn hoofd zijn hardnekkig en drijven hem tot waanzin. Dat van Sam niets overblijft, maakt hen niets uit.

    Wanneer de lente zich aandient en de wereld ontwaakt, sterft opnieuw een onschuldig meisje. De stad is in rep en roer. Een klopjacht op de dader begint, maar wat de rechercheurs zich niet realiseren, is dat de oplossing zich verbazingwekkend dichtbij hen bevindt. ***


    Dit dan?


    oi, suzy

    ^ veel beter!! Super vet!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    ^ veel beter!! Super vet!

    Yaasss (dance)


    oi, suzy

    Wanneer Eilis op een dag de bewusteloze elf Iliphar aantreft voor haar deur, neemt ze hem wantrouwend in huis. Elfen en mensen leven namelijk al eeuwenlang in onvrede met elkaar nadat de elfen geweigerd hadden de mensen bij te staan in een al lang vergeten oorlog.
    Er is echter iets speciaals aan de hand met Iliphar. Hij is één van de zeldzame Getatoeëerden, elven die in staat zijn om magie te beoefenen. Maar sinds de Oorlog is er geen enkele elf meer geweest wiens tatoeages zo duidelijk zichtbaar waren als die van Iliphar.

    Al jarenlang doen er de geruchten de ronde dat er een profetie is die voorspelt dat een Getatoeëerde het Rijk zal bevrijden van de Duistere krachten en koningin Calista...


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Wanneer Eilis op een dag de bewusteloze elf Iliphar aantreft voor haar deur, neemt ze hem wantrouwend in huis. Elfen en mensen leven namelijk al eeuwenlang in onvrede met elkaar nadat de elfen geweigerd hadden de mensen bij te staan in een al lang vergeten oorlog.
    Er is echter iets speciaals aan de hand met Iliphar. Hij is één van de zeldzame Getatoeëerden, elven die in staat zijn om magie te beoefenen. Maar sinds de Oorlog is er geen enkele elf meer geweest wiens tatoeages zo duidelijk zichtbaar waren als die van Iliphar.

    Al jarenlang doen er de geruchten de ronde dat er een profetie is die voorspelt dat een Getatoeëerde het Rijk zal bevrijden van de Duistere krachten en koningin Calista...

    Ik vind het woord 'namelijk' niet zo sterk. Sowieso die hele zin. Als je dingen wilt verklaren, doe je dat denk ik beter in het boek zelf. Of formuleer deze zin iets anders... verder leuk!


    oi, suzy

    Wervelwind schreef:
    Wanneer Eilis op een dag de bewusteloze elf Iliphar aantreft voor haar deur, neemt ze hem wantrouwend in huis. Elfen en mensen leven namelijk al eeuwenlang in onvrede met elkaar nadat de elfen geweigerd hadden de mensen bij te staan in een al lang vergeten oorlog.
    Er is echter iets speciaals aan de hand met Iliphar. OF Iliphar is echter anders. Hij is één van de zeldzame Getatoeëerden, elven die in staat zijn om magie te beoefenen. Maar begin een zin niet met maar sinds de Oorlog is er geen enkele elf meer geweest wiens tatoeages zo duidelijk zichtbaar waren als die van Iliphar. (is dit erg? waarom? Misschien kun je meer van de sluier lichten, want nu is deze zin nog niet super spannend)

    Al jarenlang doen er de geruchten de ronde dat er een profetie is die voorspelt dat een Getatoeëerde het Rijk zal bevrijden van de Duistere krachten en koningin Calista...

    OF
    Zou hij het zijn? De Getatoeëerde, die volgens de voorspelling het Rijk zal bevrijden van de Duistere krachten en koningin Calista...
    (in dit geval hoef je de laatste zin van het vorige stukje niet meer aan te passen, omdat je hier de koppeling duidelijker maakt)



    Ik denk dit.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2017 - 10:43 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Dankje voor al de tips, is dit beter?

    Wanneer Eilis op een dag de bewusteloze elf Iliphar aantreft voor haar deur, neemt ze hem wantrouwend in huis. Elfen en mensen leven al eeuwenlang in onvrede met elkaar nadat de elfen geweigerd hadden de mensen bij te staan in een al lang vergeten oorlog.
    Iliphar is echter geen gewone elf. Hij is één van de zeldzame Getatoeëerden, elven die volgens de mythes in staat zijn om magie te beoefenen. Al decennia lang was er geen Getatoeëerde meer gezien in het Rijk. Ze hielden zich, samen met de meeste elven, verscholen in de diepe wouden, gevlucht voor koningin Caliste die vastberaden was om te voorkomen dat de profetie die haar neergang voorspelde uitkwam.

    "Wanneer de zon en de maan vechten aan elkaars zijde, zal een magiër het Rijk van de duisternis bevrijden."




    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Dankje voor al de tips, is dit beter?

    Wanneer Eilis op een dag de bewusteloze elf Iliphar aantreft voor haar deur, neemt ze hem wantrouwend in huis. Elfen en mensen leven al eeuwenlang in onvrede met elkaar nadat de elfen geweigerd hadden de mensen bij te staan in een al lang vergeten oorlog.
    Iliphar is echter geen gewone elf. Hij is één van de zeldzame Getatoeëerden, elven die volgens de mythes in staat zijn om magie te beoefenen. Al decennia lang was er geen Getatoeëerde meer gezien in het Rijk. Ze hielden zich, samen met de meeste elven, verscholen in de diepe wouden, gevlucht voor koningin Caliste die vastberaden was om te voorkomen dat de profetie die haar neergang voorspelde uitkwam.

    "Wanneer de zon en de maan vechten aan elkaars zijde, zal een magiër het Rijk van de duisternis bevrijden."





    Het idee is echt top! Toch leest het nog niet super. Ik denk dat het komt door de hele lange laatste zin.

    Ze hielden zich, samen met de meeste elven, verscholen in de diepe wouden. Ze waren gevlucht voor Caliste, de koningin die vastberaden was om te voorkomen dat de profetie die haar neergang voorspelde uitkwam.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Het idee is echt top! Toch leest het nog niet super. Ik denk dat het komt door de hele lange laatste zin.

    Ze hielden zich, samen met de meeste elven, verscholen in de diepe wouden. Ze waren gevlucht voor Caliste, de koningin die vastberaden was om te voorkomen dat de profetie die haar neergang voorspelde uitkwam.


    Super bedankt voor de feedback! Ik had inderdaad wat moeite met die laatste zin.^^


    The soul needs autumn.

    Even een mijn topics! Dit is handig!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Wanneer de dagen op hun kortst zijn, wordt het lichaam van een vermist meisje gevonden. Ze is bruut verkracht, verminkt en daarna genadeloos vermoord. De daders worden nooit gevonden.

    Zes jaar later ontwaakt de wereld na een koude, strenge winter. De fanatieke advocate Grace Bergman is gewend aan de vele doodsbedreigingen en gooit ze tegenwoordig ongelezen bij het afval. Het wordt de grootste fout in haar leven.


    oi, suzy

    Jure schreef:
    Wanneer de dagen op hun kortst zijn, wordt het lichaam van een vermist meisje gevonden. Ze is bruut verkracht, verminkt en daarna genadeloos vermoord. De daders worden nooit gevonden.

    Zes jaar later ontwaakt de wereld na een koude, strenge winter. De fanatieke advocate Grace Bergman is gewend aan de vele doodsbedreigingen en gooit ze tegenwoordig ongelezen bij het afval. Het wordt de grootste fout in haar leven.


    Ik vind hem tof!! Spannend!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Ik vind hem tof!! Spannend!!

    Yay, haha. Ik ontdek wel net een foutje oeps domme ik


    oi, suzy