• • HET GROTE FLAPTEKST-TOPIC •


    Naar aanleiding van het “plaats hier je laatst geschreven zin”-topic bedacht ik me dat dit topic ook wel leuk zou zijn. Plaats hier je nieuwste flaptekst, vraag én geef feedback!

    Ik zal beginnen.

    De jonge Jens Edmunds heeft niemand meer. Zijn familie is dood en ondanks zijn wanhopige pogingen aansluiting te vinden bij zijn medestudenten, slaagt hij er maar niet in toekomstbestendige vriendschappen op te bouwen. Dat hij zich eenzaam voelt, lijkt niemand iets uit te maken. Tot er, nadat hij bruut voor autist wordt uitgemaakt, iets in hem knapt. Hij besluit het heft in eigen handen te nemen en laat zich door niemand meer stoppen.


    • The worst thing you write is still better than the best thing you did not write •

    [ bericht aangepast op 26 jan 2017 - 9:46 ]


    oi, suzy

    Ik heb niet echt feedback voor de teksten boven mij, want ze zien er goed uit! Ik heb onlangs wel iets geschreven voor een nieuw/oud verhaal.

    Wanneer een meisje op een vervelende manier wordt benaderd, laat dat littekens achter. Het tekent en achtervolgt je.
          Wat als je dag na dag geconfronteerd wordt met die ene gebeurtenis? Wat als het niet bij een keer blijft?

    Summer heeft een zware periode achter de rug. Eindelijk gaat het beter met haar. Ze is minder vaak afwezig op school, ze lacht meer en voelt zich eindelijk weer normaal. Ze heeft het een plekje gegeven en voelt zich sterker, maar wat ze niet weet, is dat de echte zware periode in haar leven nog niet is begonnen. De periode die haar zal breken, ligt om het hoekje te wachten om toe te slaan.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Wanneer de zielensteler Micah de ziel van Davina's broer steelt, weigert ze hem zomaar als verloren op te geven. Met de pijn van het verlies van haar ouders nog vers in haar gebroken hart, houdt Davina vast aan de hoop dat ze de ziel van haar broer kan terug stelen.
    Vastberaden gaat ze op zoek naar Micah. Maar wanneer ze hem vindt, blijkt alles echter anders te zijn dan ze had verwacht en in plaats van een ziel terug te winnen, verliest Davina haar hart.

    *Van de namen ben ik nog niet helemaal zeker.
    ** Ik weet niet of ik te veel weggeef op het einde? Maar er is ook een hele hoop dat ik niet weggeef...


    The soul needs autumn.




    Beau zit vol sprankelende levensenergie en is altijd in voor een nieuw avontuur. Ze is onafhankelijk en zelfs met haar ouders heeft ze weinig contact. Na haar rondreis door Azië is ze terug thuis - het saaie dorpje waar ze haar hele kindertijd heeft doorgebracht. Ze wil verder met haar leven, in de stad wonen en studeren, ze weet allen nog niet wat. Dus zit is ze komend jaar nog gevangen in de saaiheid van het leven.

    En dan krijgt Beau haar avontuur. Op een donkere avond rent een mysterieuze man haar bijna omver en verdwijnt daarna in het holst van de nacht. Niemand anders was er te zien. Zij waren daar helemaal alleen, en hij heeft haar niet eens gezien. De weg naar huis blijft ze een raar gevoel hebben, de man blijft in haar hoofd zitten.
    De volgende ochtend weet ze wat ze moet doen. Met deze onbeantwoorde vragen kan ze namelijk niet leven. Beau moet en zal hem vinden maar weet niet dat ze daarmee het spannendste en indrukwekkendste avontuur van haar leven aan gaat.




    Heel onzeker over dit verhaal wow


    What worries you, masters you.

    @ Delacroix
    Ik vind het een beetje Twilight-like... Of een beetje 'Fallen'... Is dat een slecht ding of was dat je doel? Het klinkt wel lekker mysterieus.

    @ stonec0ld
    Dat is wel heel cryptisch, ik kan niet eens zeggen wat voor genre dit gaat worden? Wordt dit je SOTY lol Ik vind het wel prettig om te weten welke richting een verhaal ongeveer in zal gaan.


    oi, suzy

    Treason schreef:
    @ Delacroix
    Ik vind het een beetje Twilight-like... Of een beetje 'Fallen'... Is dat een slecht ding of was dat je doel? Het klinkt wel lekker mysterieus.

    @ stonec0ld
    Dat is wel heel cryptisch, ik kan niet eens zeggen wat voor genre dit gaat worden? Wordt dit je SOTY lol Ik vind het wel prettig om te weten welke richting een verhaal ongeveer in zal gaan.



    Fallen ken ik niet, wat bedoel je met Twilight-like, want ik zie het niet? Dan kan ik het wat aanpassen. (:


    The soul needs autumn.

    Tja, ik kan er ook niet echt de vinger op leggen, maar het is meer het fantasy-achtige dat ik erin zie? Zo van 'hij is gevaarlijk en slecht en zij wordt tegen beter weten in verliefd op hem'?


    oi, suzy

    Treason schreef:
    Tja, ik kan er ook niet echt de vinger op leggen, maar het is meer het fantasy-achtige dat ik erin zie? Zo van 'hij is gevaarlijk en slecht en zij wordt tegen beter weten in verliefd op hem'?


    Aah op die manier! Maar hij is niet gevaarlijk of slecht, maar bedankt voor de hulp! Misschien dat ik het wat herformuleer. :'D


    The soul needs autumn.

    stonec0ld schreef:



    Beau zit vol sprankelende levensenergie en is altijd in voor een nieuw avontuur. Ze is onafhankelijk en zelfs met haar ouders heeft ze weinig contact. Na haar rondreis door Azië is ze terug thuis - het saaie dorpje waar ze haar hele kindertijd heeft doorgebracht. Ze wil verder met haar leven, in de stad wonen en studeren, ze weet allen nog niet wat. Dus zit is ze komend jaar nog gevangen in de saaiheid van het leven.

    En dan krijgt Beau haar avontuur. Op een donkere avond rent een mysterieuze man haar bijna omver en verdwijnt daarna in het holst van de nacht. Niemand anders was er te zien. Zij waren daar helemaal alleen, en hij heeft haar niet eens gezien. De weg naar huis blijft ze een raar gevoel hebben, de man blijft in haar hoofd zitten.
    De volgende ochtend weet ze wat ze moet doen. Met deze onbeantwoorde vragen kan ze namelijk niet leven. Beau moet en zal hem vinden maar weet niet dat ze daarmee het spannendste en indrukwekkendste avontuur van haar leven aan gaat.




    Heel onzeker over dit verhaal wow


    Lijkt me super leuk!


    The soul needs autumn.

    Okay, hmm, ik heb eindelijk een idee voor SOTY, maar nu ben ik superonzeker over de flaptekst. Klinkt dit een beetje interessant? Iemand nog tips oid? Alle kritiek is welkom ^^

    Wanneer het broertje van de onstuimige Stephen plots verdwijnt, vertrekt hij halsoverkop op reis om hem te zoeken. Wanneer hij tijdens zijn tocht de mysterieuze Kyra ontmoet, die om een of andere reden weigert een woord te zeggen, raakt hij langzaamaan gefascineerd door haar. Als blijkt dat de verdwijning van zijn kleine broer iets veel groter en complexer omvat dan Stephen ooit had kunnen vermoeden, en het erop begint te lijken dat Kyra er iets mee te maken heeft, wordt het niet alleen een zoektocht naar zijn broer, maar ook één naar haar verleden.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2018 - 14:26 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Scipio schreef:
    Okay, hmm, ik heb eindelijk een idee voor SOTY, maar nu ben ik superonzeker over de flaptekst. Klinkt dit een beetje interessant? Iemand nog tips oid? Alle kritiek is welkom ^^
    Wanneer het broertje van de onstuimige Stephen plots verdwijnt, vertrekt hij halsoverkop op reis om hem te zoeken. Wanneer hij tijdens zijn tocht de mysterieuze Kyra ontmoet, die om een of andere reden weigert een woord te zeggen, raakt hij langzaamaan gefascineerd door haar. Als blijkt dat de verdwijning van zijn kleine broer iets veel groter en complexer omvat dan Stephen ooit had kunnen vermoeden, en het erop begint te lijken dat Kyra er iets mee te maken heeft, wordt het niet alleen een zoektocht naar zijn broer, maar ook één naar haar verleden.


    Ziet er goed uit, maar ik zou woorden als 'wanneer' en 'als'zoveel mogelijk vermijden in een flaptekst.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Scipio schreef:
    Okay, hmm, ik heb eindelijk een idee voor SOTY, maar nu ben ik superonzeker over de flaptekst. Klinkt dit een beetje interessant? Iemand nog tips oid? Alle kritiek is welkom ^^
    Wanneer het broertje van de onstuimige Stephen plots verdwijnt, vertrekt hij halsoverkop op reis om hem te zoeken. Wanneer hij tijdens zijn tocht de mysterieuze Kyra ontmoet, die om een of andere reden weigert een woord te zeggen, raakt hij langzaamaan gefascineerd door haar. Als blijkt dat de verdwijning van zijn kleine broer iets veel groter en complexer omvat dan Stephen ooit had kunnen vermoeden, en het erop begint te lijken dat Kyra er iets mee te maken heeft, wordt het niet alleen een zoektocht naar zijn broer, maar ook één naar haar verleden.


    Het klinkt een beetje cliché? Ik zeg niet dat je verhaal dat is, helemaal niet, maar na ‘Kyra ontmoet’, kon ik min of meer zo al zeggen wat er in de rest van je flaptekst staat. Op zich is dat niet slecht, want het is duidelijk wat je kan verwachten en je weet meteen dat het verhaal waarschijnlijk spannend gaat zijn, maar zelf ben ik iemand van nog meer mysterie (: maar dat is heel persoonlijk!


    Mhm?

    Bartok schreef:
    (...)

    Het klinkt een beetje cliché? Ik zeg niet dat je verhaal dat is, helemaal niet, maar na ‘Kyra ontmoet’, kon ik min of meer zo al zeggen wat er in de rest van je flaptekst staat. Op zich is dat niet slecht, want het is duidelijk wat je kan verwachten en je weet meteen dat het verhaal waarschijnlijk spannend gaat zijn, maar zelf ben ik iemand van nog meer mysterie (: maar dat is heel persoonlijk!

    Nee, ik ben het met je eens. Dat is ook exact het probleem waar ik tegenaan loop, en het lukt me niet het anders te formuleren :/


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik heb nog geen naam voor mijn hoofdpersonage, but ok:

    Mijn broertje is vier en zijn naam is Ben.
    Als in: 'Ik Ben De Antichrist.'

    Kleine broertjes kunnen vermoeiend zijn, maar als jouw ouders de Antichrist op de wereld zetten, heb je wel een groter probleem dan een verloren afstandsbediening. X moet het al vier jaar doen met Ben, zijn demonische broertje, en tot nu toe gaat het tamelijk vlot. Tenminste, als je die paar keukenbranden en geterroriseerde leerkrachten niet meerekent. Maar wanneer Ben's teddybeer niet zo toevallig in de onderwereld belandt, moet X alles op spel zetten om de knuffel weer bij Ben te krijgen, voor deze de grootste woedeaanval uit de geschiedenis in gang zet: de Apocalyps.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2018 - 18:36 ]


    Mhm?

    Wat vinden jullie hiervan? Dit is mijn idee voor SOTY. Tips?

    Het leven van Gaby komt op zijn kop te staan als ze een bijzondere armband erft van haar moeder. Een dag later komt de eigenaardige Zion in haar leven, die de kracht heeft om al haar wensen in vervulling te laten gaan. Al gauw ontdekt Gaby echter dat ze een hoge prijs betaalt voor haar wensen en moet ze, met gevaar voor eigen leven, op zoek naar een manier om de vloek te verbreken.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Varekai schreef:
    Wat vinden jullie hiervan? Dit is mijn idee voor SOTY. Tips?

    Het leven van Gaby komt op zijn kop te staan als ze een bijzondere armband erft van haar moeder. Een dag later komt de eigenaardige Zion in haar leven, die de kracht heeft om al haar wensen in vervulling te laten gaan. Al gauw ontdekt Gaby echter dat ze een hoge prijs betaalt voor haar wensen en moet ze, met gevaar voor eigen leven, op zoek naar een manier om de vloek te verbreken.


    Ziet er prima uit en leest lekker vlot!

    Bartok schreef:
    Ik heb nog geen naam voor mijn hoofdpersonage, but ok:

    Mijn broertje is vier en zijn naam is Ben.
    Als in: 'Ik Ben De Antichrist.'

    Kleine broertjes kunnen vermoeiend zijn, maar als jouw ouders de Antichrist op de wereld zetten, heb je wel een groter probleem dan een verloren afstandsbediening. X moet het al vier jaar doen met Ben, zijn demonische broertje, en tot nu toe gaat het tamelijk vlot. Tenminste, als je die paar keukenbranden en geterroriseerde leerkrachten niet meerekent. Maar wanneer Ben's teddybeer niet zo toevallig in de onderwereld belandt, moet X alles op spel zetten om de knuffel weer bij Ben te krijgen, voor deze de grootste woedeaanval uit de geschiedenis in gang zet: de Apocalyps.


    Ik vind het concept erg leuk, ik zou er alleen op letten dat je je zinnen niet te lang maakt. Vooral de eerste en laatste zin kan je misschien beter in twee splitsen. (:


    The soul needs autumn.