• • HET GROTE FLAPTEKST-TOPIC •


    Naar aanleiding van het “plaats hier je laatst geschreven zin”-topic bedacht ik me dat dit topic ook wel leuk zou zijn. Plaats hier je nieuwste flaptekst, vraag én geef feedback!

    Ik zal beginnen.

    De jonge Jens Edmunds heeft niemand meer. Zijn familie is dood en ondanks zijn wanhopige pogingen aansluiting te vinden bij zijn medestudenten, slaagt hij er maar niet in toekomstbestendige vriendschappen op te bouwen. Dat hij zich eenzaam voelt, lijkt niemand iets uit te maken. Tot er, nadat hij bruut voor autist wordt uitgemaakt, iets in hem knapt. Hij besluit het heft in eigen handen te nemen en laat zich door niemand meer stoppen.


    • The worst thing you write is still better than the best thing you did not write •

    [ bericht aangepast op 26 jan 2017 - 9:46 ]


    oi, suzy

    MabeI schreef:
    (...)

    Ik krijg het gevoel dat je in het vette deel eigenlijk altijd hetzelfde zegt, maar dan anders verwoord. Verder vertel je voor mij al te veel, maar ik ben dan ook wel een fan van heel mysterieuze flapteksten. Omg, mijn hoofd slaat echt zinnen over. Ik zou het op zich wel lezen, als het niet te cliché wordt verteld. En als het meisje ook dood blijft (:

    --
    Dit is een flaptekst die ik voor een kortverhaal heb. Het is gewoon een stuk uit de proloog, dat ik waarschijnlijk niet ga aanpassen, maar ik hoor graag wel wat meningen en indrukken waarover het verhaal zou gaan. (:

    Ze noemden hem Gekke Dave.

    En ze noemden hem achterlijk. Idioot. Dom. Mentaal niet helemaal mee. Je begrijpt de boodschap vast.
    Maar hij was niet enkel zwakbegaafd, hij was ook nog zo veel meer.


    Maar de jongens noemden hem vriend. Kameraad. Bondgenoot.
    Imbeciel

    Dave.


    Hm, goed idee, haha. Ik wilde dat sowieso niet als flaptekst doen, haha. Ik wil vooral de dood van het meisje aan het begin van het verhaal doen, want anders blijf ik daar maar over doorzeuren, lol.

    Jouw flaptekst is heel leuk en het maakt me echt nieuwsgierig! c;
    en psssssst. ga eens door met Masks, capes and undies ja.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    De brieven van Elizabeths tweelingbroer aan het front worden steeds hopelozer en miserabeler. Thomas was één van de weinigen die zich aanmeldde bij het vrijwillige Britse leger om te gaan vechten op het continent in 1914. Hoewel zijn brieven eerst vooral geruststelling en gemis uitstraalden, werden ze met de wisselende seizoenen steeds hopelozer, tot dan Elizabeth het niet meer aan kan ze te lezen. Ze besluit om vermomd als man de plaats van haar broer in het leger in te nemen en vertrekt richting Frankrijk. Het is pas tijdens haar reis dat ze werkelijk beseft hoe vernietigend een oorlog wel niet is en dat het niemand onaangetast laat.


    "Liefste zuster,
    Ik denk dat ik God verloren ben in deze hel. Mijn ziel is verdoezeld en reddeloos geworden. Waanbeelden en werkelijkheid vloeien in elkaar over en het alles lijkt doordrenkt te zijn door bloed..."

    [ bericht aangepast op 27 feb 2017 - 17:44 ]


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    De brieven van Elizabeths tweelingbroer aan het front worden steeds hopelozer en miserabeler. Thomas was één van de weinigen die zich aanmeldden bij het vrijwillige Britse leger om te gaan vechten op het continent/vasteland in 1914. Hoewel zijn brieven eerst vooral geruststelling en gemis uitstraalden, werden ze met de wisselende seizoenen steeds hopelozer - zou hier een ander woord doen, tot dan - zou ik weglatenElizabeth het niet meer aan kan ze te lezen. Ze besluit om vermomd als man de plaats van haar broer in het leger in te nemen en vertrekt richting Frankrijk. Het is pas tijdens haar reis dat ze werkelijk beseft hoe vernietigend een oorlog wel niet is en dat het niemand onaangetast laat.


    "Liefste zuster,
    Ik denk dat ik God verloren ben in deze hel. Mijn ziel is verdoezeld en reddeloos geworden. Waanbeelden en werkelijkheid vloeien in elkaar over en het alles lijkt doordrenkt te zijn met bloed..."


    De quote is heel leuk en passend!

    Noah Fauke werkt als huurmoordenaar voor zijn vader, die een groot imperium heeft opgebouwd. Wanneer Noah van zijn vader een nieuwe opdracht krijgt, gaat hij onmiddellijk aan de slag, niet wetend dat dit een opdracht is die zijn leven zal veranderen. De hulp die hij van buitenaf krijgt, is absoluut niet wat het lijkt; en wanneer hij de hijgende adem van een vijandelijke bende in zijn nek begint te voelen, raakt hij ervan overtuigd dat deze opdracht meer is dan alleen een moord. Hij wordt gedwongen te vechten voor zijn leven en dat alles terwijl zijn vader in het geheim steeds zieker wordt.

    Wat vinden jullie hiervan?


    oi, suzy

    Wervelwind schreef:
    De brieven van Elizabeths tweelingbroer aan het front worden steeds hopelozer en miserabeler (héél extreem en soort van dubbelop?). Thomas was één van de weinigen die zich aanmeldde (de rest is al in Onvoltooid verleden tijd en dit is nog eerder dus dit moet 'aangemeld had' oid zijn) bij het vrijwillige Britse leger om te gaan vechten (dat doet een leger dus is eigenlijk overbodig) op het continent (als je niet noemt welk continent is dit een beetje verwarrend/onlogisch) in 1914. Hoewel zijn brieven eerst vooral geruststelling en gemis uitstraalden, werden ze met de wisselende seizoenen steeds hopelozer (heb je al gebruikt, herhaling), tot dan (dat?)Elizabeth het niet meer aan kan ze te lezen. Ze besluit om vermomd als man de plaats van haar broer in het leger (overbodig, we weten dat hij in het leger zit) in te nemen en vertrekt richting Frankrijk. Het is pas tijdens haar reis dat ze werkelijk beseft hoe vernietigend een oorlog wel niet is en dat het niemand onaangetast laat.


    "Liefste zuster,
    Ik denk dat ik God verloren ben in deze hel. Mijn ziel is verdoezeld en reddeloos geworden. Waanbeelden en werkelijkheid vloeien in elkaar over en het alles lijkt doordrenkt te zijn door bloed..."

    - Schrijft een soldaat echt zo mooi en poëtisch over de oorlog?


    Het idee vind ik heel tof!!

    @Olsson: geef je niet tevéél informatie?

    [ bericht aangepast op 1 maart 2017 - 9:54 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)



    @Olsson: geef je niet tevéél informatie?

    Hmm... kan best wel ja..


    oi, suzy

    Ik probeer even wat (ik ken jouw verhaal niet, dus jij weet wat het belangrijkste e.d. Is, maar zodat je het effect ziet).


    Noah Fauke werkt als huurmoordenaar voor zijn vader, die een groot imperium heeft opgebouwd. Wanneer Noah van zijn vader een nieuwe opdracht krijgt, gaat hij onmiddellijk aan de slag, niet wetend dat dit een opdracht is die zijn leven zal veranderen. Niets is wat het lijkt en zo raakt hij ervan overtuigd dat deze opdracht meer is dan alleen een moord. Hij zal moeten vechten voor zijn leven, ondanks de geheimen die zelfs zijn dierbaren voor hem hebben.

    EDIT: misschien kun je beginnen met het grote imperium van z'n pa en vervolgens zeggen dat hij een huurmoordenaar is. De eerste zin werkt nu een beetje anticlimax-achtig.

    Bv: Noah Fauke's vader heeft een groot imperium, zo is de jongeman ingelijfd als zijn huurmoordenaar. Wanneer Noah een nieuwe opdracht van zijn vader krijgt....

    [ bericht aangepast op 1 maart 2017 - 14:42 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Ik probeer even wat (ik ken jouw verhaal niet, dus jij weet wat het belangrijkste e.d. Is, maar zodat je het effect ziet).


    Noah Fauke werkt als huurmoordenaar voor zijn vader, die een groot imperium heeft opgebouwd. Wanneer Noah van zijn vader een nieuwe opdracht krijgt, gaat hij onmiddellijk aan de slag, niet wetend dat dit een opdracht is die zijn leven zal veranderen. Niets is wat het lijkt en zo raakt hij ervan overtuigd dat deze opdracht meer is dan alleen een moord. Hij zal moeten vechten voor zijn leven, ondanks de geheimen die zelfs zijn dierbaren voor hem hebben.


    Dat is al beter ja... Ik moet er nog even aan sleutelen ^^


    oi, suzy

    ^ Nog krachtiger zou denk ik zijn.

    Noah Fauke is een huurmoordenaar. Zijn vader heeft een groot imperium opgebouwd en wanneer hij Noah een opdracht..


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    ^ Nog krachtiger zou denk ik zijn.

    Noah Fauke is een huurmoordenaar. Zijn vader heeft een groot imperium opgebouwd en wanneer hij Noah een opdracht..

    I agree. Als ik dat lees denk ik HHHOO! Wat een Reveal #shedidthat #suspense, en bij de andere denk ik meer: oké familiebedrijf oh huurmoordenaar wow

    Dat was niet begrijpelijk lmao het komt er gewoon op neer dat ik 'is een huurmoordenaar' opwindender en aanlokkelijker vind dan 'werkt als een huurmoordenaar'.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    ^ ik begrijp het wel haha.

    Maar ook als je er een punt achter zet zeg maar.
    Want dan is het een hele duidelijke ferme zin, statement en als er dan nog wat achteraan komt maakt het minder (alsof er een eng vet flubbertje aan je stuk vlees zit wat je moet opeten).


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Het idee vind ik heel tof!!

    @Olsson: geef je niet tevéél informatie?


    Dank je voor de feedback! (jij ook Olsson!)

    ...bij het vrijwillige Britse leger om te gaan vechten (dat doet een leger dus is eigenlijk overbodig) op het continent (als je niet noemt welk continent is dit een beetje verwarrend/onlogisch) in 1914.

    Ik snap niet zo goed wat je hier verwarrend aan vind? Ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk is dat hij op het Europese continent gaat vechten? Aangezien dat is wat het Britse leger heeft gedaan?
    Dat eerste deel van vechten hoort eigenlijk eerder bij het deel van dat hij dat op het continent (en dus niet in zijn vaderland zelf om die grenzen te verdedigen) gaat doen. Hij zit namelijk niet bij de marine dus het eiland zelf gaat hij niet verdedigen, maar hij is een gewone voetsoldaat. idk voor mij leek het gewoon super logisch eigenlijk

    Ik bedoel dit trouwens helemaal niet aanvallend ofzo! Ik wil het gewoon goed kunnen verwoorden in mijn flaptekst vandaar dat ik wil begrijpen wat je er niet onlogisch/verwarrend aan vindt.^^


    The soul needs autumn.

    ^ ik zeg jou alleen wat mij opvalt en wat ik opmerkelijk vind. Het is natuurlijk ook stijl en jij kunt beslissen of en wat je daarmee wilt doen.

    Let wel, jouw lezers kunnen het minder logisch vinden.

    Het continent is heel groot en idk, ik stel me dan niet Frankrijk voor oid. Iemand stelde vasteland voor, dat vind ik dan misschien wel prettiger lezen.

    En ook met dat vechten, het is gewoon wat dubbelop, zeker in dezelfde zin.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Flapteksten kunnen zo moeilijk zijn O_o


    oi, suzy

    Jaa echt hè.

    Ik ben mijn flaptekst kwijt :/

    Ik wilde er nog aan sleutelen en dan hier posten maar ik kan m niet meer vinden #huilen
    JEEEJ OMG IK HEB 'M GEVONDEN

    Wat vinden jullie hiervan?

    Als de duivel na zijn dagelijkse taak een whiskey drinkt in een plaatselijke kroeg, is er een knappe vrouw die zijn aandacht trekt – ze flirt openlijk met de man. De vrouw lacht stralend en hij is verknocht. Voor één nachtje kan hij wel blijven.
    Maar de vrouw blijft hem bij en hij keert regelmatiger naar haar terug. Met korte dates en lange bedpartijen blijft de duivel telkens iets langer liggen. Zij probeert zijn muren te doorbreken en achter zijn geheimen te komen. Zou hij ze ooit met haar delen?


    Ik ben er ook nog niet blij mee, mede omdat in het verhaal ook zijn geschiedenis veel voor gaat komen en eigenlijk een soort 'dialoog' met God in naar voren komt. Maar ik weet niet hoe ik dat in deze flaptekst moet passen, want het gaat met name om hun relatie en dat ze elkaar leren kennen in bed na de seks.

    [ bericht aangepast op 1 maart 2017 - 19:27 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    niet te serieus nemen haajahaha

    Addie, Lieke, Esmée, Gab en Eva

    De hoes van de lage landen. Deze hechte vriendengroep heeft een prettig avontuurlijk leven. Door te fangirlen (en fanboyen) over verscheidene series, films te bingewatchen en te feesten, kun je hen niet meer van elkaar wegdenken. Esmée is de moeder van de groep, die de losgeslagen leden van de groep kalmeert indien nodig. Gab is de meest afwezige want sinds kort is ze liever met haar vriendje (het is geen vriendje): Chris Wood. Lieke heeft het wat zwaarder aangezien zij zwanger is, haar drunk food is nu chocolade en Criminal Minds, Eva is druk bezig met fanfic lezen en op alles reageren en Addie, tja, die moet nog steeds achterhalen wie die Ian Somerhalder is en waarom hij steeds in dezelfde club is als hij.


    Heaven is a place that we all have