• • HET GROTE FLAPTEKST-TOPIC •


    Naar aanleiding van het “plaats hier je laatst geschreven zin”-topic bedacht ik me dat dit topic ook wel leuk zou zijn. Plaats hier je nieuwste flaptekst, vraag én geef feedback!

    Ik zal beginnen.

    De jonge Jens Edmunds heeft niemand meer. Zijn familie is dood en ondanks zijn wanhopige pogingen aansluiting te vinden bij zijn medestudenten, slaagt hij er maar niet in toekomstbestendige vriendschappen op te bouwen. Dat hij zich eenzaam voelt, lijkt niemand iets uit te maken. Tot er, nadat hij bruut voor autist wordt uitgemaakt, iets in hem knapt. Hij besluit het heft in eigen handen te nemen en laat zich door niemand meer stoppen.


    • The worst thing you write is still better than the best thing you did not write •

    [ bericht aangepast op 26 jan 2017 - 9:46 ]


    oi, suzy

    @Frodo en aarsvogel: aww thanks^^ Hebben jullie miss nog tips om de flaptekst vlottet te maken?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Island schreef:
    Wow, er is hier al zo lang niets meer gepost...

    Anyway, ik heb een beetje feedback nodig op een flaptekst, heb het gevoel dat hij te lang is, maar weet niet wat ik kan doen om hem in te korten. Wie helpt mij?

    In een wereld waar alleen vrouwen magie kunnen gebruiken, is discriminatie tegenover het mannelijke geslacht de normaalste zaak ter wereld. Ze krijgen niet de mogelijkheid om verder te studeren, mogen geen politieke functies beoefenen en zijn gedoemd tot een leven vol zware arbeid.

    Op driejarige leeftijd ontwikkeld Noah tot grote verschrikking van zijn ouders een gave, ondanks zijn mannelijke geslacht. Noahs ouders doen er alles aan om dit geheim te bewaren voor de wereld. Wanneer Noah zijn ouders echter verliest op zeventienjarige leeftijd en zijn dorp stilaan vervalt door de onderdrukking van de heksen, maakt hij een keuze die zijn leven zal veranderen. Om zijn dorp te kunnen redden, doet hij zich voor als vrouw en schrijft hij zich in voor Jade Academia, een van de meest prestigieuze scholen van het land – een school uitsluitend voor heksen. Noah moet zijn mannelijke aard zien te verbergen in een wereld vol vrouwen. Al snel krijgt hij de keerzijde te zien van deze magische wereld; overal in het land worden jonge heksen dood teruggevonden. En dan slaat ook in Jade Academia het noodlot toe.



    Interessant idee. Hopelijk ben je hier wat mee. (:


    In een wereld waar alleen vrouwen magie kunnen gebruiken, is discriminatie tegenover het mannelijke geslacht de normaalste zaak ter wereld. Ze krijgen niet de mogelijkheid om verder te studeren, mogen geen politieke functies beoefenen en zijn gedoemd tot een leven vol zware arbeid.

    Bij dit stuk vraag ik me meteen af waarom mannen gediscrimineerd worden. Is dit relevant om als eerste aan te halen? Of kan je het misschien beter inkorten? Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met dat Noah tot grote verschrikking van zijn ouders een gave ontwikkelt, terwijl dit normaal enkel voor vrouwen is weggelegd.

    Op driejarige leeftijd ontwikkeld Noah tot grote verschrikking van zijn ouders een gave, ondanks zijn mannelijke geslacht. Noahs ouders doen er alles aan om dit geheim te bewaren voor de wereld of de rest van de wereld. Wanneer Noah zijn ouders echter verliest op zeventienjarige leeftijd en zijn dorp stilaan vervalt door de onderdrukking van de heksen: dus niet alle vrouwen zijn heksen? Maar toch worden enkel mannen gediscrimineerd? Dat roept meteen vragen bij me op. Deze hoef je uiteraard niet te beantwoorden, maar het is wel iets dat dan in je verhaal moet worden uitgelegd aangezien je dit hier al aanhaalt, maakt hij een keuze die zijn leven zal veranderen Ik zou dit weglaten en meteen overgaan naar dat hij besluit om het dorp te redden . Om zijn dorp te kunnen redden, doet hij zich voor als vrouw en schrijft hij zich in voor Jade Academia, een van de meest prestigieuze scholen van het land – een school uitsluitend voor heksen Dus hij moet zijn krachten ontwikkelen? Ik zou dat eerder schrijven ipv heel deze zin, dan kan je daarna overschakelen dat hij hiervoor naar Jade Academia moet waar hij zijn mannelijke aard verbergt (maar dan iets mooier geformuleerd haha). Noah moet zijn mannelijke aard zien te verbergen in een wereld vol vrouwen. Al snel krijgt hij de keerzijde te zien van deze magische wereld; overal in het land worden jonge heksen dood teruggevonden keerzijde van de magische wereld suggereert voor mij eerder dat hij dus de negatieve aspecten van deze wereld/het beoefenen van magie ondervindt dus op grote/algemene schaal. Als bijvoorbeeld: keerzijde van kapitalisme is groter verschil arm en rijk. Dus is het sterven van deze heksen echt de keerzijde van die wereld, hoe die samenleving is georganiseerd, of eerder het werk van één gek?. En dan slaat ook in Jade Academia het noodlot toe.


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    (...)

    Interessant idee. Hopelijk ben je hier wat mee. (:


    In een wereld waar alleen vrouwen magie kunnen gebruiken, is discriminatie tegenover het mannelijke geslacht de normaalste zaak ter wereld. Ze krijgen niet de mogelijkheid om verder te studeren, mogen geen politieke functies beoefenen en zijn gedoemd tot een leven vol zware arbeid.

    Bij dit stuk vraag ik me meteen af waarom mannen gediscrimineerd worden. Is dit relevant om als eerste aan te halen? Of kan je het misschien beter inkorten? Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met dat Noah tot grote verschrikking van zijn ouders een gave ontwikkelt, terwijl dit normaal enkel voor vrouwen is weggelegd.

    Op driejarige leeftijd ontwikkeld Noah tot grote verschrikking van zijn ouders een gave, ondanks zijn mannelijke geslacht. Noahs ouders doen er alles aan om dit geheim te bewaren voor de wereld of de rest van de wereld. Wanneer Noah zijn ouders echter verliest op zeventienjarige leeftijd en zijn dorp stilaan vervalt door de onderdrukking van de heksen: dus niet alle vrouwen zijn heksen? Maar toch worden enkel mannen gediscrimineerd? Dat roept meteen vragen bij me op. Deze hoef je uiteraard niet te beantwoorden, maar het is wel iets dat dan in je verhaal moet worden uitgelegd aangezien je dit hier al aanhaalt, maakt hij een keuze die zijn leven zal veranderen Ik zou dit weglaten en meteen overgaan naar dat hij besluit om het dorp te redden . Om zijn dorp te kunnen redden, doet hij zich voor als vrouw en schrijft hij zich in voor Jade Academia, een van de meest prestigieuze scholen van het land – een school uitsluitend voor heksen Dus hij moet zijn krachten ontwikkelen? Ik zou dat eerder schrijven ipv heel deze zin, dan kan je daarna overschakelen dat hij hiervoor naar Jade Academia moet waar hij zijn mannelijke aard verbergt (maar dan iets mooier geformuleerd haha). Noah moet zijn mannelijke aard zien te verbergen in een wereld vol vrouwen. Al snel krijgt hij de keerzijde te zien van deze magische wereld; overal in het land worden jonge heksen dood teruggevonden keerzijde van de magische wereld suggereert voor mij eerder dat hij dus de negatieve aspecten van deze wereld/het beoefenen van magie ondervindt dus op grote/algemene schaal. Als bijvoorbeeld: keerzijde van kapitalisme is groter verschil arm en rijk. Dus is het sterven van deze heksen echt de keerzijde van die wereld, hoe die samenleving is georganiseerd, of eerder het werk van één gek?. En dan slaat ook in Jade Academia het noodlot toe.


    Oe, thanks, daar kan ik zeker iets mee! (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik vroeg me ook wel meteen af wat je bedoelde met de term 'heksen'? Alle vrouwen die magie beoefenen of..?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ik vroeg me ook wel meteen af wat je bedoelde met de term 'heksen'? Alle vrouwen die magie beoefenen of..?

    Jep, inderdaad gewoon alle vrouwen die magie beoefenen, misschien ergens duidelijker in vermelden.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Al eventjes geleden (: Ik heb wat moeite met te veel of juist te weinig te vertellen... Anyways, spreekt dit aan? (Ik plaats even het geheel, omdat ik er alle info wil bijsteken (: )

    NATURAL


    In een wereld met Z-foons, magnetboards en digitale leerkrachten probeert de zeventienjarige Val zijn weg te vinden. Op het veld is hij de beste speler en daarbuiten kan iedereen op school wel een goed woordje over hem kwijt. Hij laat 's avonds de hond uit en zwaait elke keer naar Savannah, het meisje op de hoek. Elke dag is zoals te verwachten valt. Maar wanneer hij Sav al enkele dagen niet meer gezien heeft, wil hij weten waarom de rolluiken gesloten blijven. En dan loopt alles niet meer zo gesmeerd...






    Geweld       ♟      Grof taalgebruik       ♟      Dood

    Vampier - Weerwolf - AU
    Updates elke zondag
    Ik sta open voor feedback!

    Rather be the hunter than the prey


    Mhm?

    ^ JA.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik heb wat raad nodig over mijn huidige flaptekst:

    Op de langste nacht van het jaar wordt overal groot feest gevierd in Irilea. Het is de nacht waarop een nieuwe generatie elfen hun vleugels krijgt.
    Faylin is één van hen en net zoals haar leeftijdsgenoten, is ze dolblij om eindelijk te kunnen vliegen. Onder het toeziend oog van haar hele stam vieren ze feest tot middernacht, wanneer de transformatie eindelijk aanbreekt. Maar wat voor Faylin de mooiste nacht van haar leven had moeten zijn, verandert in een nachtmerrie als haar rug leeg blijft.
    Faylin gaat op zoek naar antwoorden en ontdekt dat er in de hoofdstad een programma bestaat, waarbij ze haar vleugels kan verdienen. Aan de hand van verschillende tests en proeven zal ze moeten bewijzen dat ze vleugelwaardig is. Het is het begin van een verrassend avontuur, waarbij ze zichzelf en de wereld rondom zich leert kennen als nooit tevoren.
    Faylin is immers lang niet de enige die wil kunnen vliegen...


    Is er iemand weet hoe hij vlotter kan/nog tips/opmerkingen?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ik heb wat raad nodig over mijn huidige flaptekst:
    Op de langste nacht van het jaar wordt overal groot feest gevierd in Irilea. Het is de nacht waarop een nieuwe generatie elfen hun vleugels krijgt.
    Faylin is één van hen en net zoals haar leeftijdsgenoten, is ze dolblij om eindelijk te kunnen vliegen. Onder het toeziend oog van haar hele stam vieren ze feest tot middernacht, wanneer de transformatie eindelijk aanbreekt. Maar wat voor Faylin de mooiste nacht van haar leven had moeten zijn, verandert in een nachtmerrie als haar rug leeg blijft.
    Faylin gaat op zoek naar antwoorden en ontdekt dat er in de hoofdstad een programma bestaat, waarbij ze haar vleugels kan verdienen. Aan de hand van verschillende tests en proeven zal ze moeten bewijzen dat ze vleugelwaardig is. Het is het begin van een verrassend avontuur, waarbij ze zichzelf en de wereld rondom zich leert kennen als nooit tevoren.
    Faylin is immers lang niet de enige die wil kunnen vliegen...


    Is er iemand weet hoe hij vlotter kan/nog tips/opmerkingen?


    Ik zou er misschien wat meer spanning in proberen opwekken, en de eerste zinnen wat meer aan elkaar knopen het verhaalelement er al in te steken.
    Ik heb even wat geprobeerd, als ik zo vrij mag zijn.

    Op de langste nacht van het jaar wordt overal groot feest gevierd in Irilea. Het is namelijk de nacht waarop een nieuwe generatie elfen hun vleugels krijgt, waaronder ook Faylin. Net zoals haar leeftijdgenoten kijkt ze uit naar het moment waarop ze eindelijk kan vliegen: De transformatie. Maar klokslag middernacht verandert wat voor Faylin de mooiste nacht van haar leven had moeten zijn, in een complete nachtmerrie. Haar rug blijft leeg.
    Faylin is vastberaden om een verklaring te vinden. Haar zoektocht brengt haar naar de hoofdstad. Ze ontdekt dat er een programma bestaat, waarbij ze haar vleugels kan verdienen.
    Maar verdient ze die wel? Zal het haar lukken om zichzelf te bewijzen aan de hand van verschillende tests en proeven? Is ze wel vleugelwaardig?
    Het is het begin van een verrassend avontuur, waarbij ze zichzelf en de wereld rondom zich leert kennen als nooit tevoren.
    Faylin is immers lang niet de enige die wil kunnen vliegen...


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Ik zou er misschien wat meer spanning in proberen opwekken, en de eerste zinnen wat meer aan elkaar knopen het verhaalelement er al in te steken.
    Ik heb even wat geprobeerd, als ik zo vrij mag zijn.

    Op de langste nacht van het jaar wordt overal groot feest gevierd in Irilea. Het is namelijk de nacht waarop een nieuwe generatie elfen hun vleugels krijgt, waaronder ook Faylin. Net zoals haar leeftijdgenoten kijkt ze uit naar het moment waarop ze eindelijk kan vliegen: De transformatie. Maar klokslag middernacht verandert wat voor Faylin de mooiste nacht van haar leven had moeten zijn, in een complete nachtmerrie. Haar rug blijft leeg.
    Faylin is vastberaden om een verklaring te vinden. Haar zoektocht brengt haar naar de hoofdstad. Ze ontdekt dat er een programma bestaat, waarbij ze haar vleugels kan verdienen.
    Maar verdient ze die wel? Zal het haar lukken om zichzelf te bewijzen aan de hand van verschillende tests en proeven? Is ze wel vleugelwaardig?
    Het is het begin van een verrassend avontuur, waarbij ze zichzelf en de wereld rondom zich leert kennen als nooit tevoren.
    Faylin is immers lang niet de enige die wil kunnen vliegen...


    Dat helpt al heel veel!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb het nu hiernaar veranderd:

    Op de langste nacht van het jaar wordt overal groot feest gevierd in Irilea. Het is de nacht waarop een nieuwe generatie elfen hun vleugels krijgt.
    Faylin is één van hen en net zoals haar leeftijdsgenoten, is ze dolblij om eindelijk te kunnen vliegen. Allen kijken ze reikhalzend uit naar middernacht, wanneer de transformatie zal plaatsvinden. Maar wat voor Faylin de mooiste nacht van haar leven had moeten zijn, verandert in een vreselijke nachtmerrie. Faylins rug blijft leeg.
    Vastberaden tracht Faylin een verklaring te vinden. Haar zoektocht brengt haar naar de hoofdstad, waar ze deelneemt aan een programma om haar vleugels te verdienen. Maar verdient ze die wel? Zal het haar lukken om zichzelf te bewijzen aan de hand van verschillende tests en proeven? En is Faylin wel vleugelwaardig?
    Het is het begin van een verrassend avontuur, waarbij ze zichzelf en de wereld rondom zich leert kennen als nooit tevoren.
    Faylin is immers lang niet de enige die wil kunnen vliegen...


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oeh, die vind ik goed!


    A to the Z

    Leeft dit nog? :')

    Wat vinden jullie hiervan?

    Het huis van privédetective Zoey-Lynn Dowton brandt ’s nachts volledig af, maar door haar oplettendheid kan ze nog net op tijd aan het vuur ontsnappen. Het was geen ongeluk: de brand is aangestoken en Zoey-Lynn is vastberaden de dader te vinden. Maar haar zoektocht ontketent een reeks van aanslagen en de dader spaart niemand. Juist wanneer Zoey-Lynn ontdekt dat het geweld te maken heeft met een oude moordzaak, worden de rollen omgedraaid: ze is niet langer de jager, maar de prooi, en ze wordt opgejaagd door iemand die niets te verliezen heeft…

    En vinden jullie deze echter te nep/gekunseld overkomen als ik hem plaats op de plek van een maar?

    Het huis van privédetective Zoey-Lynn Dowton brandt ’s nachts volledig af, maar door haar oplettendheid kan ze nog net op tijd aan het vuur ontsnappen. Het was geen ongeluk: de brand is aangestoken en Zoey-Lynn is vastberaden de dader te vinden. Haar zoektocht ontketent echter een reeks van aanslagen en de dader spaart niemand. Juist wanneer Zoey-Lynn ontdekt dat het geweld te maken heeft met een oude moordzaak, worden de rollen omgedraaid: ze is niet langer de jager, maar de prooi, en ze wordt opgejaagd door iemand die niets te verliezen heeft…

    ^ Ik vind het niet nep overkomen, maar persoonlijk vind ik het eerste soepeler en mooier overkomen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik denk dat het niet een verhaal van mijn stijl zou zijn, dus ik weet niet of ik het zou lezen, maar het klinkt goed en maakt mij ook zeker nieuwsgierig. Ik vind de tekst met echter beter passen.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.