• Hee Q,

    Dit topic stamt af van een jaar geleden toen een user besliste dat ze een filosofie-topic ging openen. Ik ben onlangs op dit topic gebotst en ik vond het best interessant wat er in werd gezegd dus hier is de hernieuwde versie! :Y) Hier mag je discussiëren over theorieën maar laat elkaar wel in zijn waarde/respecteer elkaar. Post hier je brainspews en laat ons zo hard nadenken dat we hersensap plassen of iets minder extreem. ^^

    Q-filosofen:
    > Addie/aisthesis
    > Eva/Ghirahim
    > Xanthe/Hibari
    > Ava/HoIIy
    > Leah/Firgun
    > Romi/Dazai
    > Erieka/Bombay
    > Famke/Victuuri
    > Anne-Mirthe/Unpredictable
    > Necessity
    > Sarah/Overkill
    > Maia/Nerwen
    > Brechtje/_Martyr
    > Delphine/Scipio
    > Vera/Fictionalworld

    [ bericht aangepast op 13 jan 2017 - 20:47 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 maart 2019 - 19:48 ]


    Heaven is a place that we all have

    _Iratus schreef:
    (...)
    Bij mij is het meer iets zoals: waarom lijkt ieder persoon een figurant in het toneelstuk. Weet ik het? Een figurant? Ja, een figurant. Waarom dat? Omdat iedereen denkt, maar ik zie het niet. Iedere persoon is wel eens alleen, en hoe zijn ze dan.
    Bij iedere sarcastische opmerking die ik maak denk ik: het kan erger, nog veel erger. Als het stil is in de klas krijg ik de neiging om te gaan schreeuwen. Omdat één ding mijn leven om zou kunnen keren. Ik kan compleet anders doen dan ik ben, met gemak, maar dat doe ik niet. Waarom niet?

    dit is zo herkenbaar. Heb je ooit the Truman show gezien?
    Ja HAHAH bijv. Als ik nu op de tafels zou staan en rare shit zou roepen, wat zou er dan met men leven gebeuren?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Even MT omdat jullie allemaal zo interessant denken. (:


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik vraag me echt elke dag af of ik nu echt besta of of het een verbeelding is, maar hoe kan het een verbeelding zijn als ik niet besta? (Descartes much. Mijn leven was gemakkelijker geweest zonder hem en zijn filosofie.)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    ChickenNugget schreef:
    (...)
    dit is zo herkenbaar. Heb je ooit the Truman show gezien?
    Ja HAHAH bijv. Als ik nu op de tafels zou staan en rare shit zou roepen, wat zou er dan met men leven gebeuren?

    Die heb ik gezien en het heeft me echt heel lang bezig gehouden! Is dit allemaal maar een show? Maar dat weten we dus niet.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Niks bestaat niet, maar dingen kunnen niet niet bestaan omdat alles bestaat. Als je zegt dat je aan niks denkt, denk je wel aan iets. Want niks is altijd iets. Zelfs leegte is iets, leegte. Dus dingen die niet bestaan bestaan wel want niks bestaat niet.

    Je zou kunnen zeggen dat spoken niet bestaan, maar spoken bestaan eigenlijk wel. Als je naar een plaatje van een spook kijkt, kijk je naar een spook. Niet naar niks. Als een spook niet zou bestaan zouden wij ook niet weten wat een spook was en dat een spook een spook heet en dat wij plaatjes van spoken op het internet delen.

    Maar als je naar een plaatje van een spook kijkt dan kijk je wel naar iets en niet naar niks.

    [ bericht aangepast op 17 dec 2016 - 21:48 ]

    waarom moet ik er zijn. niet down ofzo bedoeld maar hoezo moet ik nu - uit alle zaadcellen geboren zijn. FAITH?


    Heaven is a place that we all have

    Wortelsap schreef:
    Niks bestaat niet, maar dingen kunnen niet niet bestaan omdat alles bestaat. Als je zegt dat je aan niks denkt, denk je wel aan iets. Want niks is altijd iets. Zelfs leegte is iets, leegte. Dus dingen die niet bestaan bestaan wel want niks bestaat niet.

    Je zou kunnen zeggen dat spoken niet bestaan, maar spoken bestaan eigenlijk wel. Als je naar een plaatje van een spook kijkt, kijk je naar een spook. Niet naar niks. Als een spook niet zou bestaan zouden wij ook niet weten wat een spook was en dat een spook een spook heet en dat wij plaatjes van spoken op het internet delen.

    Maar als je naar een plaatje van een spook kijkt dan kijk je wel naar iets en niet naar niks.


    Niets is ook zo'n wereldvraag. Niets - wat is dat? Als je niets definieert, dan krijg je "niet iets", dus in onze omgeving, alles waar wij ervaring in hebben, bestaat dat niet. Maar weet je zeker dat dat nergens bestaat? In hogere dimensies (1 - punt, 2 - vlakte, 3 - diepte, 4 - tijd, 5 en verder - wie zal het zeggen?)? Ik geloof niet dat onze taal diepgaand genoeg is om daar een antwoord op te kunnen bieden, eigenlijk.


    Eucalyptus schreef:
    waarom moet ik er zijn. niet down ofzo bedoeld maar hoezo moet ik nu - uit alle zaadcellen geboren zijn. FAITH?

    Ah, de ultieme vraag. Ik kan er natuurlijk geen helder antwoord op geven want ik vraag het me ook af, maar het is zo ... ongelooflijk, niet?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Firgun schreef:
    (...)
    Ah, de ultieme vraag. Ik kan er natuurlijk geen helder antwoord op geven want ik vraag het me ook af, maar het is zo ... ongelooflijk, niet?


    mag ik mijn theorie opschrijven hij is niet gestructureerd


    Heaven is a place that we all have

    ja ad wat dacht je
    a) het is jouw topic en
    b) het is filosoferen


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    ik doe het gewoon.

    dus zoals ik zei, zijn er makers/programmeurs. we spelen ons nu af in 2200 ofzo en de technologie is er fors op vooruit gegaan. wij en alles wat we kennen is een creatie, een code, een programma. alles wat we doen, denken, horen, zien, voelen etc. is een code. wij zijn digitaal. dus verder met de makers. zij hebben ons gecreeërd om het leven beter te maken voor de gewone mens - niet wij dus. we zijn zo'n sterk geëvolueerde artificiele intelligentie dat we zonder dat we het wisten een zelfbewustzijn hebben gemaakt. we zijn ons op dit moment bewust dat we AI's zijn. onze wereld, ons universum, alles is een code.

    onuitgewerkte salade

    [ bericht aangepast op 17 dec 2016 - 22:25 ]


    Heaven is a place that we all have

    Omg dit is zo cool! MT!!!!!

    - Oh en is het niet 'programmeurs' ipv 'programmateurs ' of is dit een filosofisch begrip O.id.?

    [ bericht aangepast op 17 dec 2016 - 22:23 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Eucalyptus schreef:
    ik doe het gewoon.

    dus zoals ik zei, zijn er makers/programmateurs. we spelen ons nu af in 2200 ofzo en de technologie is er fors op vooruit gegaan. wij en alles wat we kennen is een creatie, een code, een programma. alles wat we doen, denken, horen, zien, voelen etc. is een code. wij zijn digitaal. dus verder met de makers. zij hebben ons gecreeërd om het leven beter te maken voor de gewone mens - niet wij dus. we zijn zo'n sterk geëvolueerde artificiele intelligentie dat we zonder dat we het wisten een zelfbewustzijn hebben gemaakt. we zijn ons op dit moment bewust dat we AI's zijn. onze wereld, ons universum, alles is een code.

    onuitgewerkte salade


    wie zijn die makers?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    @perffect, ik zei je ik word batshit insane met mijn theorieen dus grammar is no go

    @FIRGUN, DAT WEET IK NIET.

    [ bericht aangepast op 17 dec 2016 - 22:24 ]


    Heaven is a place that we all have

    Mag ik joinen? Ik heet Vera.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Eucalyptus schreef:
    ik doe het gewoon.

    dus zoals ik zei, zijn er makers/programmateurs. we spelen ons nu af in 2200 ofzo en de technologie is er fors op vooruit gegaan. wij en alles wat we kennen is een creatie, een code, een programma. alles wat we doen, denken, horen, zien, voelen etc. is een code. wij zijn digitaal. dus verder met de makers. zij hebben ons gecreeërd om het leven beter te maken voor de gewone mens - niet wij dus. we zijn zo'n sterk geëvolueerde artificiele intelligentie dat we zonder dat we het wisten een zelfbewustzijn hebben gemaakt. we zijn ons op dit moment bewust dat we AI's zijn. onze wereld, ons universum, alles is een code.

    onuitgewerkte salade



    Maar wij zijn ons er niet van bewust dat we AI's zijn. Want wij denkend dat wij mensen zijn, door evolutie zo geworden als we zijn.
    Dus... Dat klopt niet helemaal.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.