• Hee Q,

    Dit topic stamt af van een jaar geleden toen een user besliste dat ze een filosofie-topic ging openen. Ik ben onlangs op dit topic gebotst en ik vond het best interessant wat er in werd gezegd dus hier is de hernieuwde versie! :Y) Hier mag je discussiëren over theorieën maar laat elkaar wel in zijn waarde/respecteer elkaar. Post hier je brainspews en laat ons zo hard nadenken dat we hersensap plassen of iets minder extreem. ^^

    Q-filosofen:
    > Addie/aisthesis
    > Eva/Ghirahim
    > Xanthe/Hibari
    > Ava/HoIIy
    > Leah/Firgun
    > Romi/Dazai
    > Erieka/Bombay
    > Famke/Victuuri
    > Anne-Mirthe/Unpredictable
    > Necessity
    > Sarah/Overkill
    > Maia/Nerwen
    > Brechtje/_Martyr
    > Delphine/Scipio
    > Vera/Fictionalworld

    [ bericht aangepast op 13 jan 2017 - 20:47 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 maart 2019 - 19:48 ]


    Heaven is a place that we all have

    alles waar deze wereld is uit opgebouwd, is een boek

    en als je iets vergeet te zeggen, dan betekent het dat de schrijver hevig op de backspace knop drukt


    Heaven is a place that we all have

    Perffect schreef:
    (...)


    Maar wij zijn ons er niet van bewust dat we AI's zijn. Want wij denkend dat wij mensen zijn, door evolutie zo geworden als we zijn.
    Dus... Dat klopt niet helemaal.


    nee haha. we dachten dat we mensen zijn. we werden zo behandeld. daarna kwam de clou dat we anders waren. we waren artificieel.


    Heaven is a place that we all have

    Ik heb bij zulke theorieën wel altijd de neiging om te 'bewijzen' dat wij geen AI's / waanbeelden / constant in dromende staat zijn, hoe lastig dat ook is (ik werk dat ook nooit uit, hoor, ik bedenk me dan de vraag, hoe zou ik dat kunnen bewijzen. Maar daar blijft het dan bij.)

    Hebben jullie dat niet?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Eucalyptus schreef:
    (...)

    nee haha. we dachten dat we mensen zijn. we werden zo behandeld. daarna kwam de clou dat we anders waren. we waren artificieel.


    Maar dat moet nog komen dus?

    - Dat met die schrijver is echt vet haha

    [ bericht aangepast op 17 dec 2016 - 22:29 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    yaaas, soms lig ik uren in mijn bed nadenkend over het antwoord ofzo. never works

    @Perffect, ja, zoiets ja. ^^

    [ bericht aangepast op 17 dec 2016 - 22:30 ]


    Heaven is a place that we all have

    Eucalyptus schreef:
    yaaas, soms lig ik uren in mijn bed nadenkend over het antwoord ofzo. never works

    @Perffect, ja, zoiets ja. ^^


    Spannend haha.

    Kun je hier ook iets van essays of zo plaatsen? Ik had nog een essay van filosofie op de middelbare, dat mijn docent natuurlijk super kritisch nakijkt, maar waar ik met jullie misschien een discussie over kan hebben!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Eucalyptus schreef:
    @perffect, ik zei je ik word batshit insane met mijn theorieen dus grammar is no go

    @FIRGUN, DAT WEET IK NIET.


    wow chill haha het was gewoon een vraag
    ik vroeg het me af weet je wel
    leek me interessant om over na te denken
    want elektronica die begint te leven is interessant om over na te denken


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Perffect schreef:
    (...)

    Spannend haha.

    Kun je hier ook iets van essays of zo plaatsen? Ik had nog een essay van filosofie op de middelbare, dat mijn docent natuurlijk super kritisch nakijkt, maar waar ik met jullie misschien een discussie over kan hebben!


    alles mag en alles kan, zolang we ons hoofd erover kunnen breken


    Heaven is a place that we all have

    Firgun schreef:
    (...)

    wow chill haha het was gewoon een vraag
    ik vroeg het me af weet je wel
    leek me interessant om over na te denken
    want elektronica die begint te leven is interessant om over na te denken


    sorry mijn caps was aan :x
    maar je hebt gelijk ik houd van filosofie en ik hou van robots want je kan niet ontkennen dat het ooit gaat gebeuren


    Heaven is a place that we all have

    Kennen jullie de serie Person of interest? Dat is zieke AI en vetheid.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Eucalyptus schreef:
    (...)

    sorry mijn caps was aan :x
    maar je hebt gelijk ik houd van filosofie en ik hou van robots want je kan niet ontkennen dat het ooit gaat gebeuren


    het is wel een beangstigend idee though


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Firgun schreef:
    (...)

    het is wel een beangstigend idee though


    true, maar het gaat toch gebeuren. het klinkt alleen zo alsof het niet gaat gebeuren


    Heaven is a place that we all have

    _Martyr schreef:
    (...)
    Ik kom dit topic nog even binnenvallen.

    Je bepaald zelf wie je bent. Het 'ik kan mezelf niet veranderen van mijn hele slechte eigenschappen' beeld is naar mijn idee maar een illusie die er voor zorgt dat je jezelf niet onder ogen hoeft te zien.



    Ik denk dat mensen veel kunnen bereiken, maar niet alles en iedereen heeft een talent en een zwakte. (Om het zo zwart-wit en simpel mogelijk te zien)

    Om dingen goed te kunnen heb je de 'goede' genen nodig. Je kan zo hard oefen om je zwaktepunten in talenten te veranderen, maar wil je dat wel? Zo hard oefenen?

    Misschien wordt het gezien als luiheid als je een droom opgeeft, maar soms maken dromen niet gelukkig en vallen ze tegen. Als je dan opgeeft, is dat luiheid? Of gewoon verstandigheid en een nieuwe kans creëren om echt gelukkig te worden?

    Hoe graag mensen het ook willen, we kunnen niet alles.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Eucalyptus schreef:
    (...)

    true, maar het gaat toch gebeuren. het klinkt alleen zo alsof het niet gaat gebeuren


    ik snap honestly wel niet hoe je daar zo zeker van kunt zijn, maar goed, haha. ik ga akkoord dat de kans bestaat, maar of het echt gààt gebeuren? dunno


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eucalyptus schreef:
    (...)

    true, maar het gaat toch gebeuren. het klinkt alleen zo alsof het niet gaat gebeuren


    Dat is dus ook heel mooi vertaald in die serie (sorry stiekeme fangirl hier). En wat een AI dan allemaal kan doen en hoe ver zijn "macht" gaat, aangezien we zoveel technologie en verbinding hebben.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.