• T h e      1 0 0      -      T h e      N e w      S t a r t

    Het verhaal
    De serie gaat over een groep van 100 jongeren die vanaf een ruimteschip, the Ark, naar aarde worden gestuurd. Al ongeveer 100 jaar geleden is de wereld vergaan en niet-leefbaar verklaard. Ze sturen een groep jongeren 100 jaar later naar de aarde om te kijken of de aarde weer leefbaar is. Dit wordt er gedaan omdat de zuurstof en voedsel op het schip opraakt.
    Al meteen de eerste dagen raken de jongeren in gevecht met de zogeheten: Grounders. Zijn wonen van origine al op aarde en hebben een eigen taal en eigen manier van leven. Ze spreken wel Engels, maar houden het liever bij hun eigen taal.
    Nu is er nog een derde groep naar boven gekomen, die oorlog hebben verklaard aan de jongeren van de Ark.Dit zijn de zogeheten 'Mountain Men'. De jongeren hebben na maanden van overleven op de grond al aardig wat vechtskills opgedaan, dus weten wel hoe ze van zich af moeten bijten.
    Een paar van de jongeren hebben zich bij de Grounders gevoegd. Dankzij deze jongeren wordt er een alliantie gevormd met de Grounders en proberen de jongeren van de Ark zich te verdedigen om andere mensen uit het ondergrondse gebouw te redden van de 'Mountain Men'. Op the Ark zijn er ook problemen ontstaan, waardoor er scherpe beslissingen zijn genomen. Er kwam ene groot tekort aan eten, drinken en zuurstof. Alle mensen waren gedwongen te evacueren en met het schip naar de aarde toe te gaan..

    Wie zal er overleven en wie zal zich voegen bij de doden die al zijn ontstaan?


    Regels
    • De gebruikelijke regels van Quizlet
    • Hou je aan het limiet van 200 woorden (mag ook meer zijn)
    • Je hebt maximaal 5 dagen om je rol in te leveren. (Deze regel is er zodat mensen er niet te lang over doen)
    • Bestuur de rol van een ander niet tenzij je toestemming hebt. Vermeldt dit ook onderaan je post i.v.m. verwarring
    • Ga geen ruzie maken. Ik haat ruzie en als je iemand niet mag, prima, maar vecht dat lekker in een dm uit ofzo.
    • Maar natuurlijk boven dat alles, heb veel plezier!



    Rollen
    The 100: {2 : 2}
    Meiden:
    • Alexia "Alex" Smith • 17 jr. • Granian
    • GERESERVEERD VOOR Aglionby
    •

    Jongens:
    • Humphry "Fox" Fulton • 17 jr. • Trigedakru
    • Abel Ambre • 18 jr. • WenseKronik
    •

    Grounders: {2 : 2}
    Meiden:
    • Ashe kom Trikru • 18 jr. • OneHeda
    • Aleksia kom Trikru • 18 jr. • Trishanakru
    •

    Jongens:
    • Rollo kom Trikru • 25 jr. • Shireen
    • Tomac kom Azgeda • 24 jr. • OneHeda
    •

    Invullijst
    Naam:
    Leeftijd: (Liefst 18+)
    Clan: (Grounders of van The Ark)
    Wapen van voorkeur:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Geschiedenis: (Dit kan gaan om de misdaden die je hebt begaan (de jongeren van the Ark zijn allemaal naar aarde gestuurd omdat ze een daad hebben begaan) maar kan ook om keuzes zijn waarom je personage van the 100 juist weg is gegaan.
    Extra informatie:

    [ bericht aangepast op 1 feb 2017 - 22:43 ]


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    OneHeda schreef:
    (...)

    Ik heb erbij gezet (:

    Bij de Grounders heb je 12 verschillende clans. Trikru is er een van en skikru komt later erbij.
    Ja Skikru is 'sky crew'
    Ik wil nog niet teveel verklappen, maar girl prepare for the worst yet to come XD seizoen 3... echt waar...


    Trikru betekend treecrew/tree clan


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Fleimkepa schreef:
    (...)

    Trikru betekend treecrew/tree clan


    Oh natuurlijk haha, ik kan anders ook wel even gaan rondzoeken op the 100 wiki of zo :'D


    how dare you speak of grace

    Shireen schreef:
    (...)

    Oh natuurlijk haha, ik kan anders ook wel even gaan rondzoeken op the 100 wiki of zo :'D


    En anders vraag je het aan mij ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik hou het denk ik maar op Trikru omdat ik met de rest nog niet bekend ben :'D
    En voor nu FC Miles McMillan (omdat hij bae is :Y) )


    how dare you speak of grace

    Shireen schreef:
    Ik hou het denk ik maar op Trikru omdat ik met de rest nog niet bekend ben :'D
    En voor nu FC Miles McMillan (omdat hij bae is :Y) )


    Ik had ook idd gekeken bij de andere clans, maar die spraken me niet echt aan x.x
    Ohhhh niceeee


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Er staat 'liefst 18+' bij het invul lijstje, maar dat kan toch helemaal niet voor de Skaikru/Arkers(Of hooguit 18 kan nog net wel)?

    [ bericht aangepast op 29 dec 2016 - 17:21 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Granian schreef:
    Er staat 'liefst 18+' bij het invul lijstje, maar dat kan toch helemaal niet voor de Skaikru/Arkers(Of hooguit 18 kan nog net wel)?


    Sommige zijn idd onder de 18 maar een paar zitten erboven. Clarke zelf is al 18, dus paar uitschieters erboven kan.


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    OneHeda schreef:
    (...)

    Ik had ook idd gekeken bij de andere clans, maar die spraken me niet echt aan x.x
    Ohhhh niceeee


    De anderen spreken me op zich best wel aan maar ik weet er gewoon niks van af dus dat lijkt me niet handig hihi


    how dare you speak of grace

    Azgeda is ook wel gaaf. Dat is waar Roan vandaan komt


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Naam: Alexia "Alex" Smith.


    "I was taken from myself, before I had a self"
    | Arker | Being an Illegal second child


    "I like the cold, it keeps me alert."


    • Then and Now
    G E S C H I E D E N I S X
    Alex werd geboren als dochter van Peter en Sarah, echter werd zij geboren als tweede kind. Op de Ark is het echter verboden om een tweede kind te hebben, waardoor Alex verplicht continu in haar ouders hun kamer moest verblijven.
    Peter had een deal met een van de guards, waarbij hij van te voren te horen kreeg wanneer de onverwachte controles waren in ruil voor het stil blijven over verdwenen medicijnen.
    Wanneer op Alex haar negende het geheim van de verdwenen medicijnen uitkwam, dacht de guard in kwestie meteen dat Peter hem had verraden, waardoor het geheim van Alex ook uitkwam. Echter viel er in eerste instantie geen meisje te vinden, die zat alweer veilig verstopt. Echter hadden Sarah en Peter nu geen informant meer. Dit bleek echter niet hun grootste probleem te zijn, maar de nieuwsgierigheid van Alex wel. Na al haar ouders hun moeite om haar geheim te houden werd Alex ontdekt terwijl ze buiten de kamer rondsloop. Haar ouders zijn geëxecuteerd en Alex kwam in Junivile lockup terecht.
    Alex heeft altijd volgehouden dat ze gesnapt is door een onverwachte controle, omdat ze niet wil dat mensen weten dat het haar eigen domme schuld is dat haar ouders zijn geëxecuteerd.

    P L A C E X O F X B I R T H X
    The Ark

    • Uiterlijk
    — Grootte • 1.67
    — Lichaamstype • Vollank
    — Figuur • Lichte zandloper
    — Huidskleur • Blank
    — Gezichtsvorm • Ovaal/roundish
    — Expressief gezicht • Nee, totaal niet.
    — Wenkbrauwen. • Donker, dik, verzorgd
    — Oogkleur • Blauw
    — Bril of lenzen • Lenzen
    — Neus • Small, ietwat scheef, pierced
    — Lippen • vrij dun, lichtroze, draagt vaak rode of paarse lippenstift.
    — Kenmerken • Moedervlek in haar zij.
    — Haarkleur • Bruin
    — Haartype • Dik, klitterig, slag
    — Haarstijl • lang, iig nooit korter dan tot op haar schouders.
    — Stem • Hoog, zoet
    — Accent • Amerikaans
    — Kledingstijl • Punk, meisjes-achtig
    — Favoriet kledingstuk • High waisted shorts
    — Accessoires • Een ketting met een maantje eraan.
    — Tatoeages • Geen


    • Extra:
    L I K E S X The forest, the night, water, rain, the cold, campfire, the smell of burning wood
    D I S L I K E S X fighting, violence, arguments, screaming people
    A N G S T E N X that the people she cares about die, hoogtes, onweer
    G E H E I M E N X Alex heeft nog nooit iemand eerlijk verteld dat ze ontdekt is omdat ze de kamer heeft verlaten, ze zegt altijd dat ze ontdekt is tijdens een onverwachte controle
    T I C S X Alex bijt op de binnenkant van haar wang als ze bang is.
    • Rol
    Vrouwelijk personage

    • Relaties
    Wie Wil?
    • Bijnaam
          Alex

    • Shortcut

    • Leeftijd: 17
          — Ziet er zo oud uit: Ongeveer 20
          — Gedraagt zich zo oud: Ongeveer 20
    • Geslacht: Vrouwelijk
    • Geboortedatum: 11 Maart
    • Geloof: Geen.
          — Geloof vanuit thuis: Geen
    • Seksualiteit: Onbekend
    • Moedertaal: Engels
          — Gesproken talen: Engels
    • Relatiestatus: Single


    • Sterrenbeeld:
          Vissen



    • Innerlijk:
    alex is een zeer moedig en standvastig meisje. Ze weet niet goed wanneer ze moet stoppen en doet het liefst alsof ze voor niets of niemand bang is. Ze komt op voor hen waar ze om geeft en laat niks in de weg staan van het geen dat zij wil bereiken.
    Echter is Alex ook een heel koppig meisje, waardoor ze soms zekerder van zichzelf is dan ze zou moeten zijn en soms tegen alles en iedereen in gaat - al weet ze zelf ook wel dat het niet de goede keuze is. Alex is zeer nieuwsgierig en maakt dan ook niet altijd de beste keuzes als het gaat om of ze ergens buiten moet blijven. Alex is sowieso niet de beste in goede beslissingen nemen. Vaak volgt ze haar hart, ook al weet ze beter en alles wat ze doet, doet ze met grote geloofsovertuiging.
    Alex is een heel realistisch meisje, al heeft ze haar vrolijke karakter door alle ellende heen wel behouden. Echter is ze wel een stuk cynischer en sarcastischer geworden. Alex staat het liefst met beide benen op de grond en laat zichzelf liever niet al te veel meeslepen in problemen of drama.
    Ook is Alex zorgzaam en liefhebbend - al wil ze wel eerst weten of ze diegene kan vertrouwen of niet. Alex zou namelijk niet nog iemand waar ze om geeft willen kwijtraken.
    Alex is een meisje dat niet snel terugdeinst en zich niet na één of twee keer falen uit het veld laat slaan. Echter heeft ze niks met geweld of boze mensen. Ze is dan ook totaal geen aggressief persoon, meestal zelfs een beetje passief en dromerig.




    "My mom always told me I was a fighter, but diplomacy was more of my thing."


    • Clan;
    Skaikru/Arker


    "I think my wish to get of the Ark, should have been more specific, knowing your deepest desires are always turned against you."

    [ bericht aangepast op 29 dec 2016 - 18:48 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Hoi, ik schrijf me toch maar uit bij deze RPG. Mijn rol wil niet vlotten en ik twijfel of ik wel genoeg weet van de serie.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Fleimkepa schreef:
    Azgeda is ook wel gaaf. Dat is waar Roan vandaan komt


    Roan is echt een cutie o.o


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Richonne schreef:
    Hoi, ik schrijf me toch maar uit bij deze RPG. Mijn rol wil niet vlotten en ik twijfel of ik wel genoeg weet van de serie.


    Jammer dat je ermee stopt :(


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    •TOMAC      KOM      AZGEDA•
    Grounder • 20 years old • Crownprince Ice Nation


    Innerlijk:
    •      Tomac is een groot verschil in vergelijking met zijn broer Roan. Vaak komt zijn broer over als een chagrijnige knorrepot die veel mensen haat. Tomas is wel rechtvaardig en is vaak wel serieus, maar zal nooit de dingen doen die zijn broer doet. Tomac is een erg gevoelige man, al laat hij die kant niet snel zien. Alleen zijn broer weet ervan. Samen staan ze altijd sterk. Vaak wordt er ook 'double trouble' geroepen in het dorp waar ze wonen. Tomac en Roan hebben vroeger vaak wat uitgevreten en dat maakt Tomac ook echt een dondersteen die graag de grenzen opzoekt van andere mensen. Hij lacht ook vaak als hij mensen boos ziet. Hij ziet er wel de humor van in en lacht daar graag om.
          Tomac plaagt meiden graag als hij ze leuk vindt. Zijn broer ziet daaraan vaak wie hij leuk vindt. Tomac geeft het dan niet graag toe als hij iemand leuk vindt, want vaak is het iemand waar hij echt voor wilt gaan. Tomac laat ook iemand niet zo makkelijk gaan als hij echt gehecht is aan die persoon.

    Geschiedenis:
    •      Tomac is opgegroeid in de schaduw van zijn broer. Hoewel Roan en Tomac tweeling zijn, is Roan eerder geboren. In zo'n geval geldt de eerste die geboren is, wordt de kroonprins. Roan is gemarkeerd als de eerstgeborene van de twee en daardoor werd Tomac in de schaduw gezet. Tomac groeide op tot meer leren hoe je goed moet vechten en jezelf te beschermen op momenten dat het nodig is.
          Pas later werd bekend dat Tomac ook bestond en werd hij meer bij de activiteiten betrokken en vertelt wat er wordt verwacht als je eenmaal koning bent. Dit gebeurde pas na vele bedreigingen die naar prins Roan werden gegooid. De Ice Queen nam pas later stappen om Tomac erbij te betrekken toen ze een man in het huisje van Roan hadden gevonden. Roan beweerde dat het bij niets scheelde of hij was vermoord. Niemand weet tot op de dag van vandaag of dit nou echt was of in scene gezet.
    Naam:
    •      Tomac heeft zijn naam te danken aan een rivier in Washington DC. De naam van deze rivier is Potomac River. Het komt van het oude gebied dat vroeger bestond, maar nu niet meer bestaat vanwege het onleefbare gebeurtenis van 100 jaar terug.
    Leeftijd:
    •      Tomac is 20 winters oud
    Clan:
    •      Grounders, geboren en grootgebracht in Azgeda. Azgeda staat ook wel bekend als de 'Ice Nation'.
    Wapen van voorkeur:
    •      Tomac zijn favoriete wapen is de speer. Hiermee kan hij erg goed overweg, zeker op grote afstanden. Maar Tomac draait zijn hand er ook niet voor om, om met werpmessen te gooien.



    " Is that death I hear stalking me? "


    Extra informatie:
    •      Tomac is kroonprins van de Ice Nation. Mocht ooit zijn tweelingbroer Roan overlijden, dan neemt hij de troon over.
    •      Hij heeft een tweelingbroer, Roan.
    •      Tomac is erg creatief en schets vaak met een stuk houtskool.
    •      Tomac heeft geen relatie. Hij is heteroseksueel.
    •      Hij houdt erg van de natuur en is vaak op pad te vinden in de omgeving. Vooral watervallen vindt hij er mooi om te zien.


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    ROLLO • KOM • TRIKRU

    'Whatever doesn't kill me should better start running...'




    Naam

    Rollo ~ famed wolf (rol-ló)
    - Hij is door zijn ouders vernoemd naar de Viking die de eerste Hertog van Normandië werd in de 10e eeuw.
    - Veel mensen noemen hem 'Ro' als afkorting.



    Leeftijd

    Rollo is op het moment vijfentwintig jaar oud. Hij weet niet precies op welke dag hij verjaart, maar hij weet dat hij ergens in de winter is geboren.


    Clan

    Grounder. Hij hoort sinds zijn geboorte al bij de Trikru clan, en heeft ook nooit twijfels over zijn legacy gehad. Dit is waar zijn ouders ook zijn geboren, en dit is waar hij thuishoort.


    Wapen van voorkeur

    Rollo kan met vele wapens overweg, zowel melee als lange-afstandswapens, maar hij heeft hierin toch wel enkele voorkeuren. Het belangrijkste hierbij is dat hij graag in een gevecht een wapen voor elke hand heeft. Hij draagt als Warrior dan ook altijd meerdere bij zich. Hij gaat een gevecht of aan met twee kortere messen, of twee langere zwaarden. Hij is ook getraind in gevechtstechnieken met een enkele tomahawk, maar hij vindt dat hij met twee wapens veel sneller en effectiever kan werken. Op lange afstand kan hij het beste overweg met een kruisboog, pijl en boog ligt hem minder.

    'Warriors don't show their heart unless the axe reveals it.'


    Innerlijk

    Ook al is Rollo niet per definitie onaardig of afstandelijk, kan hij wel vaak zo overkomen. Er zijn maar weinig mensen die echt iets van hem weten en hem echt goed kennen, maar wat iedereen wel direct duidelijk aan hem kan zien is dat hij een enorme muur om zichzelf heen heeft gebouwd. Je moet wel een hele goede manier weten te vinden om tot hem te komen voordat hij ook maar iets van zijn ware innerlijk laat zien. Daarbuiten is zijn gedrag vooral onverschillig, nors en doelgericht.
          Deze muur heeft hij al sinds dat hij klein was. Toen zijn beide ouders toen hij jong was overleden, is hij nooit meer zo geworden als hij vroeger ooit was. Hij is verbitterd en bruter geworden, omdat hij helemaal kapot was door hun dood. Pas enkele jaren daarna is zijn opleiding tot Warrior begonnen, en dit heeft hem enerzijds geholpen om zijn emoties kwijt te kunnen, maar het heeft er ook voor gezorgd dat hij die muur om zich heen nog hoger heeft kunnen opbouwen. Hij is nu vooral een persoon die zich richt op het aangaan en winnen van een strijd en zich liever minder bezig houdt met ingewikkelde zaken.
          Doordat Rollo wel een goed gevoel voor humor heeft is het wel leuk om met hem een gesprek aan te gaan, zeker onder het genot van genoeg moonshine, maar voor een diep gesprek over het leven of emoties moet je echt niet bij hem aankloppen.
          Over het algemeen zal Rollo altijd proberen zo aardig mogelijk tegen iedereen te doen, maar hij kan het niet helpen dat hij vaak bot of lomp overkomt. Wanneer hij hier echter een beetje op let, maar toch casual blijft, zorgt dit er wel vaker voor dat vrouwen interesse in hem tonen. Hij heeft niet de behoefte om emotioneel met iemand te bonden, maar met puur lichamelijk contact heeft hij geen problemen.
          Zodra hij doorheeft dat iemand bezig is te proberen zijn muur af te breken, kan hij heel snel vijandig en zelfs gewelddadig worden hierdoor. Hij is zich bewust van zijn eigen muur, en wil dan ook niet zien dat mensen deze proberen te breken of te beklimmen. Hoewel hij ergens diep van binnen wel weet dat het niet goed is om anderen zó ver op afstand te houden, wat er ook weer voor zorgt dat hij hierover in tweestrijd is met zichzelf.




    'Everyone is a monster to someone, and they were right to be afraid.'






    Geschiedenis

    Rollo is geboren tijdens een zware winterse sneeuwstorm. Zijn ouders waren beide nog vrij jong, maar des te meer liefhebbende ouders. Rollo groeide op in een spannende en turbulente omgeving met de Trikru, maar had altijd een warm thuis met zijn ouders om naar terug te keren.
          Dit veranderde echter allemaal in zijn 12e levensjaar. Zijn ouders waren beide Warriors en vochten mee in de strijd tegen andere clans. Nadat ze beide volgens de rest van hun groep waren ontvoerd door de Azgeda clan heeft Rollo hen nooit meer terug gezien. Dit heeft hem emotioneel volledig verwoest. Naast dat hij hierdoor een zware depressie opliep, stond hij er nu als 12-jarige ook volledig alleen voor. Het enige dat hem heeft geholpen, was zijn Warrior training. Hierdoor had hij iets om op te focussen, en bovenal iets om zijn agressie en opgekropte gevoelens op te uiten. Zijn training heeft hem er weer bovenop geholpen, maar het heeft hem ook veranderd.
          Rollo is enorm verbitterd en praat veel minder dan voor de dood van zijn ouders. Hij was altijd een blij en vrij kind geweest, maar heeft dat nooit meer terug kunnen pakken. Na zijn eerste echte strijd toen hij 16 was, zijn mensen er dan ook achter gekomen dat deze hele ontwikkeling hem tot een echte killing machine hebben gemaakt. Hij heeft zijn hele gevoel van menselijkheid en mededogen in de strijd laten vallen, en eigenlijk ook vrijwel daarbuiten. Sommigen noemen de manier waarop hij vecht beestachtig, maar dat neemt niet weg dat hij één van de meeste befaamde en gerespecteerde Warriors is, omdat hij bijna nooit een strijd verliest.
          Het feit dat Rollo wel lichamelijk contact aangaat, maar zich niet aan mensen kan binden, heeft ervoor gezorgd dat hij een kind heeft met een meisje dat hij eigenlijk nauwelijks kent. Hun dochter is nu inmiddels al zes jaar oud en ze weet wie haar vader is, maar veel contact heeft ze uiteindelijk niet met hem. Haar moeder is degene die voor haar zorgt en haar opvoedt, maar dit komt ook vooral doordat Rollo altijd wel bezig is en hier natuurlijk helemaal niet op zit te wachten. Dat hij zelf op jonge leeftijd zijn ouders is verloren, heeft er gek genoeg niet voor gezorgd dat hij zijn dochter niet hetzelfde aan wil doen. Een kind opvoeden is iets wat hij gewoon niet kan, en dat weet hij van zichzelf ook, haar moeder lijkt hem dat ook te vergeven.

    'Stand and fight, if you run, you'll only die tired.'


    Uiterlijk

    Met een lengte van 1.85m is Rollo niet de langste van de Trikru, maar torent hij toch wel boven de meesten uit. Zijn jaren als Warrior hebben ervoor gezorgd dat hij stevig en gespierd gebouwd is, met brede schouders en sterke benen. Hij heeft een paar stralende, lichtbruine ogen, dunne lippen en een vrij brede neus die een klein beetje scheef staat omdat hij deze ooit heeft gebroken.
          Hij heeft geen specifieke kledingstijl, zolang het maar donker en niet te zwaar is. Ook al draagt hij wel veel wapens bij zich, is hij geen fan van pantsers of iets dergelijks, omdat hij vindt dat hij zo licht mogelijk moet zijn om zich in een strijd goed te kunnen bewegen. Donkere kledingkleuren zorgen ervoor dat hij in het bos zowel 's nachts als overdag niet goed te zien is. Voor jacht of strijd draagt hij ook bijna altijd warrior paint, ook al kiest hij ervoor om deze soms wit te maken, omdat dit er angstaanjagender uit ziet.
          Rollo heeft een aantal tattoo's, waaronder een op zijn borst, onderarm en beide handen. Geen van zijn tattoo's hebben een betekenis, behalve de tattoo die op zijn borst staat. Die heeft hij laten zetten omdat zijn vader deze ook had.

    Extra

    - Hij is het liefste ergens mee bezig, en helpt iedereen dan ook graag een handje als ze iets van hem nodig hebben.
    - Het is niet iets dat hij iedere dag drinkt, maar hij houdt wel van moonshine.
    - Hij valt het beste mee te praten als hij moonshine op heeft, dan is hij iets opener.



    'No matter how much the battle hurts your body, your mind is always the scene of the crime.'


    how dare you speak of grace