• Ik heb een probleem. Niet zo zeer een probleem wanneer het aankomt op stories op AO3 want daar is het handiger om langere hoofdstukken te lezen. Op Q probeer ik dit te splitsen in hoofdstukken van zo'n duizend woorden. Maar nu ik het volgende hoofdstuk van m'n Stucky story over wil kopiëren, besef ik dat ik deze scene echt niet kleiner krijg dan zo'n 2.100 woorden.
          Hoe lang zijn jullie hoofdstuk gemiddeld? En enige tips om hoofdstukken korter te krijgen?


    Ex astris, sciencia

    Pft, op Q zijn m'n hoofdstukken gemiddeld duizend woorden. Ik denk dat m'n langste Q-hoofdstuk ooit iets van een 2400 woorden was. Net letten op de lengte als je het schrijft! Kwaliteit boven kwantiteit! (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Je kan je hoofdstukken natuurlijk ook in meerdere delen op Q zetten. Dat doe ik ook als ik de hoofdstukken te lang vind. Normaal schrijf ik ze rond de 850 woorden, maar met sommige delen schiet ik uit naar 2400, dan maak ik daar 3 hoofdstukken van. Bijv 13.1, 13.2 en 13,3.

    Op Q zijn mijn hoofdstukken vaak zo'n 700-800 woorden. En in word bijv zijn hoofdstukken vaak 2000-2500 woorden


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik wil juist veel woorden hebben, maar ik kom echt niet verder dan net 400.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Firgun schreef:
    Pft, op Q zijn m'n hoofdstukken gemiddeld duizend woorden. Ik denk dat m'n langste Q-hoofdstuk ooit iets van een 2400 woorden was. Net letten op de lengte als je het schrijft! Kwaliteit boven kwantiteit! (:

    Precies, screw it, er zijn geen geschreven regels dat hoofdstukken 1000 woorden max mogen zijn of zo, dat is meer een soort vage norm geworden, maar normen zijn er om totaal overhoop gegooid en omgevormd te worden eyyy


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik ken mensen die tussen de 2000 - 3000 woorden schrijven ook, dus als dat jouw manier van doen is, kan je eventueel ook dat als richtlijn voor jezelf nemen. Het komt hier minder voor maar het kan hoor! En je hoeft trouwens helemaal niet te streven naar een heel stuk van het verhaal af te krijgen. Stel je hebt een onderdeel dat gaat over een gesprek dat wordt gevoerd in de woonkamer of een restaurant of op een andere locatie, dan hoef je niet perse een sprong in de verhaallijn hebben dat af te breken. Ik doe soms ook 4 hoofdstukken over hetzelfde gesprek in dezelfde ruimte. Veel mensen hier ronden gewoon af op een punt waarop ze genoeg woorden hebben en een gedachtengang afgerond hebben of op een moment zijn waar ze een cliffhanger kunnen maken en hernemen dan de volgende keer gewoon weer waar ze waren gebleven. Je kunt het ook gewoon laten doorlopen hoor. (:
    Je hoeft je hoofdstukken zelf daarvoor niet korter te maken, splits ze gewoon op na een bepaalde "ademboog'' en ga dan verder in het volgende hoofdstuk.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2016 - 17:29 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik stop mijn Q-hoofdstuk soms midden in een conversatie (als er dan een vraag ofzo gesteld wordt). Mijn Q-hoofdstukken zijn meestal rond de 800-1000 woorden, maar de indeling van mijn verhaal is altijd zo:
    1. Hoofdstuk I
    2. Hoofdstuk I.I
    3. Hoofdstuk I.II
    etc.
    -. Hoofdstuk I.XI
    -. Hoofdstuk II
    enz

    Dus het is niet erg als ik in het midden van een scene ofzo stop omdat lezers weten dat ik mijn verhaal indeel zoals een echt boek en dat een nieuw Q-hoofdstuk eigenlijk hetzelfde is als een bladzijde omslaan. :'D


    The soul needs autumn.

    Oh, geen zorgen over maken, mijn hoofdstukken zijn in sommige verhalen rond de 3000 woorden en in andere verhalen niet langer dan 700.


    obsessive rage

    Je zou het kunnen proberen om in twee delen te splitsen en dan tegelijk online te zetten of gewoon het hele stuk in één keer.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik schrijf juist liever rond de 2000 woorden in een hoofdstuk, anders heb ik 54932184031 hoofdstukken nodig voor m'n gevoel.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Richonne schreef:
    Je zou het kunnen proberen om in twee delen te splitsen en dan tegelijk online te zetten of gewoon het hele stuk in één keer.

    Daar zit nu zo'n beetje een probleem. Er is niet echt een goede plaats om te splitsen. De rest van het hoofdstuk heb ik grotendeels in stukken van zo'n duizend woorden kunnen kappen, maar die tweeduizend woorden zijn één scene waar ik niet echt in twee delen kan splitsen. Ik zal het voorlopig in z'n geheel laten.


    Ex astris, sciencia

    SergeantBarnes schreef:
    (...)
    Daar zit nu zo'n beetje een probleem. Er is niet echt een goede plaats om te splitsen. De rest van het hoofdstuk heb ik grotendeels in stukken van zo'n duizend woorden kunnen kappen, maar die tweeduizend woorden zijn één scene waar ik niet echt in twee delen kan splitsen. Ik zal het voorlopig in z'n geheel laten.


    Dan zou ik het ook niet doen. Gewoon lekker in z'n geheel posten! Mensen die je verhaal volgen gaan dat echt wel lezen. In een boek lees je ook tot je geen zin meer hebt en dat kan zo meer dan 2000 woorden zijn. Daarbij, als het niet past om het te splitsen wil je waarschijnlijk ook zo doorlezen omdat het 'één geheel' is. Zo heb ik ook weleens stukken gelezen hier van 1500 woorden waarbij het voelde als 500 woorden omdat het zo goed was en vlot liep. En andersom ook.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Mijn hoofdstukken meestal zo van de 700-1000 woorden. Is het niet op te splitsen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mijn hoofdstukken zijn vaak rond de 1000 woorden. Je kan een hoofdstuk altijd in twee delen online zetten.


    16 - 09 - '17

    SergeantBarnes schreef:
    (...)
    Daar zit nu zo'n beetje een probleem. Er is niet echt een goede plaats om te splitsen. De rest van het hoofdstuk heb ik grotendeels in stukken van zo'n duizend woorden kunnen kappen, maar die tweeduizend woorden zijn één scene waar ik niet echt in twee delen kan splitsen. Ik zal het voorlopig in z'n geheel laten.


    Voor één keer is echt niet erg hoor, ik heb een tijd geleden ook een hoofdstuk van 2100 woorden geplaatst terwijl ik gemiddeld hoofdstukken van rond de 1200 schrijf. Mensen gaan er niet over vallen, vooral niet als het één stuk is en er niet eens sprongen inzitten gaan ze het echt gewoon opvatten als één geheel. Als het voor één keer wat langer is echt niet erg.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.