• Het zonnetje schijnt, maar de lucht is grauw. De molloten steken langzaam weer diens hoofd boven de grond.
    Want het is weer bijna tijd voor het nieuwe seizoen van Wie is de Mol.


    'Wie is de Mol?' is het spannendste en avontuurlijkste spelprogramma van de Nederlandse televisie. In het programma voert een team van bekende Nederlanders opdrachten uit en jaagt tegelijkertijd op De Mol.
    De opdrachten zijn spectaculair, angstaanjagend maar altijd intrigerend. Nodig zijn: inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal mensenkennis.

    HET SPEL:
    Met het uitvoeren van de opdrachten kunnen de kandidaten geld verdienen voor de pot... veel geld. Hiervoor is samenwerken en vertrouwen cruciaal maar met de aanwezigheid van de mol - een saboteur - in de groep is dit niet gemakkelijk. Negen kandidaten, één mol... maar wie dit is weet niemand. Alleen een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe De Mol opdrachten saboteert.

    Aan het eind van iedere aflevering worden alle kandidaten onderworpen aan het meest zenuwslopende onderdeel van het spel: een test met 20 vragen over de identiteit en het doen en laten van De Mol. De kandidaat die het minst weet ligt uit het spel. Behalve De Mol... die hoeft nooit naar huis. Diegene die in de laatste aflevering de meeste vragen over De Mol goed weet te beantwoorden en dus De Mol ontmaskert, wint de inhoud van de pot.




    De kandidaten :

    Diederik Jekel
    Imanuelle Grives
    Jeroen kijk in de Vegte
    Jochem van Gelder
    Roos Schlikker
    Sanne Wallis de Vries
    Sigrid ten Napel
    Thomas Cammaert
    Vincent Vianen
    Yvonne Coldeweijer


    De Locatie van 2017:


    Deelnemers voor de WIDM-App poule :
    DreamerN - DreamerN
    ChickenNugget - Sconelario
    Syncline - -Privé-
    Occamy - Paranymf
    Livsnjutare - -Privé-
    Virtues - Melizzy
    Asil94 - Lisa94
    Underscore - Underscored
    Ungoliant - Marthali
    JohannaMason - -Privé-
    HaIe - -Privé-
    Kunikida - Ratonhnhake
    Navigator - Oakenshield
    GrandR - knightofflowers
    Billywig - Scamander
    Nadine23x - Naadien_x
    No_Maj - Femkuhhhh

    De eerste aflevering is :
    ZATERDAG 7 JANUARI 20:30 UUR OP NPO 1

    [ bericht aangepast op 2 maart 2017 - 15:00 ]


    Credendo Vides

    Occamy schreef:
    Ik vind Sanne nu heel verdacht vanwege de test. Want Thomas (& Diederik) zitten op Sanne en Sanne had gespreid op Jochem en Diederik.

    Wat nou als het Ima is?

    Diederik > ? Ga er vanuit dat het Ima is
    Thomas & Sanne > Jochem
    Jochem & Ima > Diederik

    Jochem en Ima zitten altijd in hetzelfde team. Dezelfde kamer. Alles hetzelfde. Mensen die op Jochem zitten, zitten eigenlijk ook op Ima.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2017 - 21:46 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik ben nu verlaat aan het kijken.
    Ik moet zeggen dat ik zelf Sanne ook ene van het meest wantrouw. Al viel me wel op dat voor deze aflevering echt begon, ze 'kandidaten en x' zeiden en Immanuelle lieten zien en de mol zelf niet noemden bij de opsomming.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik dacht deze aflevering echt van 'Ok, Diederik is de mol!'. Wat voor crap zat hij uit te kramen waardoor hij zogenaamd geen button kon vinden om geld door te geven? Like wtf. En enthousiast leek hij ook niet echt toen Art vertelde hoeveel geld ze gewonnen hadden. Maar... dan heb je Ima die die stomme tien euro's gaat doorgeven, al wilde Sanne dat ook doen... En dan Sanne, hebben jullie gezien hoe ze zat te glimlachen toen Thomas zijn scherm zou te zien krijgen? Vond ik ergens ook wel wat verdacht, alsof ze bijna wilde zeggen 'Rood voor jou, ik weet toch dat ik groen krijg omdat ik de mol ben.'
    Voor mij dus even drie verdachten. Diederik, Ima en Sanne. Ik heb zo vaak gespreid zitten denken en Jochem zat er ook vaak bij, maar ik weet het niet meer bij hem...


    16 - 09 - '17

    Deze aflevering haalde wel echt het bloed onder mijn nagels vandaan hoor. Diederik die niet zeker weet dat er molboekjeS staat, Imma die 10 en 20 euro doorgeeft, Sanne die ook 10 door wilde geven en vervolgens chagrijnig doet tegen Thomas als hij zegt dat dat niet slim is, Diederik die niet eens een beetje zijn best doet tijdens die button opdracht (maar hij is mijn mol dus dan...mag het). EN DAN GAAT ER OOK NOG EENS NIEMAND UIT.

    Watsky schreef:
    Deze aflevering haalde wel echt het bloed onder mijn nagels vandaan hoor. Diederik die niet zeker weet dat er molboekjeS staat, Imma die 10 en 20 euro doorgeeft, Sanne die ook 10 door wilde geven en vervolgens chagrijnig doet tegen Thomas als hij zegt dat dat niet slim is, Diederik die niet eens een beetje zijn best doet tijdens die button opdracht (maar hij is mijn mol dus dan...mag het). EN DAN GAAT ER OOK NOG EENS NIEMAND UIT.


    oja EN ik was vergeten mijn punten in te zetten dus doei doei puntjes

    Omg iemand die op 11 maart met mij naar de finale wil bij VondelCS? (In Amsterdam, lol, dat is best belangrijke info.)

    [ bericht aangepast op 14 feb 2017 - 18:55 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik wil suuuupergraag, alleen is het wat ver :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Occamy schreef:
    Omg iemand die op 11 maart met mij naar de finale wil bij VondelCS? (In Amsterdam, lol, dat is best belangrijke info.)


    Jammer dat het zo ver is.


    16 - 09 - '17

    Ik durf niet al mijn punten op 1 iemand te zetten ;/ ..... hmm, toch maar weer gaan spreiden

    Oh my god, wat een verschrikkelijke opdracht. Thomas is echt verrekte irritant/dom bezig...

    [ bericht aangepast op 18 feb 2017 - 20:46 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Arg ik weet het gwn niet meer


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    THANK GOD, deze keer geen punten kwijt.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    ik ook niet! gaat wel snel zo, nu al bijna de finale.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Melinoe schreef:
    ik ook niet! gaat wel snel zo, nu al bijna de finale.


    nog 3 weekjes eh.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Oh nee, nee, nee! Dat was mijn mol! Dan maar op

    Thomas


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    neee, ima was geweldig!


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)