• THUNDERBIRD

    Dit topic maakt deel uit van deze wedstrijd. Nieuwe deelnemers zijn altijd welkom.
    Username
    Krolock
    Jaceler
    Dysphoria
    Pickett
    Casterwill
    ProngsPotter
    Incantatem
    Trishanakru
    Triumph
    FaramirOfGondor
    Serdaigle
    Lilly_Potter
    Brinvi
    Patholoog
    Sulit
    Laleah
    TwinButterfly
    (schuil)Naam
    ⚜ Laura
    ⚜ Melissa
    ⚜ Glenn
    ⚜ Lisa
    ⚜ Danique
    ⚜ Froukje
    ⚜ Myke
    ⚜ Lisanne
    ⚜ Natas
    ⚜ Belle
    ⚜ Mare
    ⚜ Lilly
    ⚜ Cheryl
    ⚜ Manon
    ⚜ Delphine
    ⚜ Leah
    ⚜ Sarah
    Hogwarts House
    slytherin
    slytherin
    slytherin
    slytherin
    ravenclaw
    slytherin
    ⚜ ?
    slytherin
    slytherin
    ravenclaw
    ravenclaw
    ravenclaw
    ravenclaw
    slytherin
    ⚜ ?
    ⚜ ?
    ⚜ ?

    "There's bravery in being soft."




    BULLETIN BOARD

    Find that Fantastic Beast! ~ Deadlines 18 en 28 Februari
    Deze wedstrijd zou natuurlijk niet compleet zijn zonder een Fantastic Beast opdracht! Het is jullie taak om de Newt Scamander in jullie naar boven te halen en een nieuw soort fabeldier te ontdekken. Wij Amerikanen moeten natuurlijk volledig op de hoogte zijn van hoe dit dier in elkaar steekt en hoe we het in toom kunnen houden in verband met ons Geen Fabeldieren beleid.

    Wat wordt er dus deze opdracht van jullie verwacht:
    1) Bedenk met je House één nieuw soort fabeldier. Voor inspiratie kan je natuurlijk altijd eens kijken hoe J.K. Rowling te werk is gegaan bij alle bekende fabeldieren en Fantastic Beasts and Where to Find Them naslaan.
    2) Vertel mij (en ieder ander die dit tot zich neemt) alles over dit fabeldier. Dit kan op de manier die jullie prettig vinden. Woorden, tekeningen, beelden, filmpjes, alles is toegestaan. Ook hiervoor kan je altijd Fantastic Beasts and Where to Find Them naslaan voor inspiratie.

    Houd er wel rekening mee dat het 28 februari ingediend dient te worden bij mij via een privé bericht en vergeet ook niet 18 februari in te dienen wat jullie op dat moment allemaal al hebben bedacht. Zorg dat je project haalbaar is en voer de ideeën stroom ook daadwerkelijk uit! Anders zou het zonde zijn van die geweldige ideeën.

    Aandachtspunten voor deze opdracht zijn:
    ~ De originaliteit van het fabeldier (Hier zijn punten te verdienen)
    ~ De compleetheid van de gegeven informatie, weet ik nu alles over jullie dier? (Hier zijn punten te verdienen en te verliezen)
    ~ Hoe verzorgder en duidelijker, hoe beter. (Hier zijn punten te verdienen en te verliezen)
    ~ Je kunt bonuspunten verdienen als je fabeldier op de één of andere wijze past bij je House!


    "Find the adventure in yourself."




    THE COMMON ROOM

    Net zoals in Hogwarts, heeft elke afdeling een aparte ingang naar de Common Room gebaseerd op waar het huis voor staat. De ingang van onze Common Room is, natuurlijk, alleen voor echte Thunderbirds toegankelijk. Je komt uit in drie gangen. Met een windroos spreuk moet je je weg vinden naar de juiste gang. Omdat Thunderbirds echte avonturiers zijn, is de ingang nooit hetzelfde. Aan het einde van deze gang kom je bij een raam. Dit raam reflecteert niet wat voor een weer het buiten is, maar de sfeer in de Common Room zelf. Het regent hard, als de stemming neerslachtig is. De zon schijnt als iedereen vrolijk is. Het sneeuwt als er hoog nodig eens een vuurtje aangestoken moet worden. Met een simpele beweging van je toverstok en de spreuk “Wingardium Leviosa” zweef je rustig door het raam heen, de Common Room in. Je komt uit in een grote, maar gezellig kamer, bekleed met vele posters, schilderijen en andere muurdecoraties. Op de vloer liggen dikke Perzische tapijten van blauwe wol en gouddraad erdoorheen geweven. Ook de meubels zijn in dezelfde kleuren en boven het vrijwel altijd knapperende vuurtje, hangt een blauw spandoek met een gigantische Thunderbird erop, ook geweven in het goud. Tegen de muren staan kasten vol boeken, om je voor te bereiden op je avonturen. Aan de achterkant van de Common Room, tegenover de ingang - die trouwens vanaf de binnenkant simpelweg het raam is waardoor je de gang in kan kijken - zijn de trappen naar de slaapzalen. De Common Room bevind zich in een van de hoogste torens van Ilvermorny en is zeker de gezelligste ruimte van het gehele kasteel!

    Hier is verslag van een eerstejaars die voor het eerst onze geweldige Common Room betrad!
    "Ik was in paniek! Je moest al toveren voordat we iets hadden geleerd. Gelukkig waren de ouderejaars er nu nog om ons te helpen. Ze spraken de spreuk uit, wij volgden hen. Alle eerstejaars keken hun ogen uit toen de ouderejaars één voor één het raam opendeden en eruit sprongen. Naast mij werd gefluisterd: 'Het is toch wel veilig hè?' Ik hoopte van wel. Met trillende benen liepen we met z'n allen naar het raam. Een klein meisje met zwart haar deed het raam open, twijfelde even, en sprong. Opeens zagen we haar niet meer. Iedereen ging in een rij staan en sprong. Toen ik aan de beurt was, trilde ik als een rietje. Ik keek niet waar ik heen ging, ik sprong gewoon. Na een paar seconden waarin ik naar beneden viel, kwam ik in de Commonroom terecht. "Wauw, dit is luxe!" Ik keek mijn ogen uit, overal zag ik blauw met goud. Mijn tijd op Ilvermony kon beginnen!"

    En als laatste bonus: als je op het raam klikt, kom je in onze digitale Common Room terecht!

    [ bericht aangepast op 13 feb 2017 - 17:27 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Kan iemand mij ook even de link sturen?


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    De link staat in de beginpost van het topic.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kunnen we in plaats van die link, niet een afbeelding/gif maken als een soort doorgang zodat je in dat document terecht komt?

    Krolock schreef:
    Kunnen we in plaats van die link, niet een afbeelding/gif maken als een soort doorgang zodat je in dat document terecht komt?

    Ja goed idee! Misschien een tekening of zo van de deur waar je doorheen zou moeten om naar de Common Room te komen?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    (...)
    Ja goed idee! Misschien een tekening of zo van de deur waar je doorheen zou moeten om naar de Common Room te komen?

    Een goud/rode deur dan, met misschien het logo die al gemaakt is daarop?

    Tenminste, ik las ergens dat goud en rood onze kleuren waren. Klopt dit? Ik kan bar weinig vinden over de houses eigenlijk. Zelfs pottermore zegt me niet zo heel veel.

    Krolock schreef:
    (...)
    Een goud/rode deur dan, met misschien het logo die al gemaakt is daarop?

    Tenminste, ik las ergens dat goud en rood onze kleuren waren. Klopt dit? Ik kan bar weinig vinden over de houses eigenlijk. Zelfs pottermore zegt me niet zo heel veel.

    Er is niet veel bekend inderdaad, maar ik denk dat we dan gewoon moeten beslissen wat de kleuren zijn en wat wij het beste erbij vinden passen? Ik vind goud/rood goed, maar we kunnen ook wel even een poll maken met wat iedereen associeert met Thunderbird? c: Maar het idee van de deur en het logo erop klinkt goed!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Zal ik een modpoll aanmaken zodat niemand kan worden beïnvloed (en zodat ik kan zien of echt alleen Thunderbirds stemmen), of gewoon een openbare poll?


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Virtues schreef:
    Zal ik een modpoll aanmaken zodat niemand kan worden beïnvloed (en zodat ik kan zien of echt alleen Thunderbirds stemmen), of gewoon een openbare poll?

    Modpoll is wel slim ja ^^ welke kleuren zetten we erbij en doen we losse kleuren of twee kleuren als antwoord?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Welke kleuren associeer jij met Thunderbird?


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Eigenlijk raar dat Ilvermorny niet echt bekend is. Dat zelfs alle houses niet echt een eigen kleur hebben...
    Had verwacht dat Rowling dit wat verder had uitgewerkt.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2016 - 14:12 ]


    Het komt bij mij over alsof alles gewoon hetzelfde thema heeft, of niet?

    Ja, ik asocieer thunderbird met blauw en goud/zilver/wit.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Krolock schreef:
    Eigenlijk raar dat Ilvermorny niet echt bekend is. Dat zelfs alle houses niet echt een eigen kleur hebben...
    Had verwacht dat Rowling dit wat verder had uitgewerkt.


    Ik denk wel dat ze het uitgewerkt heeft, maar dat het gewoon nog niet bekend is.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    (...)
    Ik denk wel dat ze het uitgewerkt heeft, maar dat het gewoon nog niet bekend is.

    Ergens vind ik het dan jammer dat ze dat niet gelijk naar buiten heeft gegooid... gezien ze toch ook al op pottermore van alles promoten omtrent die nieuwe school.

    Maar goed... ik zit nog even te twijfelen over de kleuren. :'D

    Krolock schreef:
    (...)
    Ergens vind ik het dan jammer dat ze dat niet gelijk naar buiten heeft gegooid... gezien ze toch ook al op pottermore van alles promoten omtrent die nieuwe school.

    Maar goed... ik zit nog even te twijfelen over de kleuren. :'D

    Ja I agree, want het is nu heel lastig om een beeld te schetsen van Ilvermorny haha, terwijl ik het juist leuk vind om alles te weten.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.