• Pukwudgie


    ~Pukwudgie was founded by the No-Maj James Steward, who heard stories about the Pukwudgie from his wife~


    Deelnemers van Pukwudgie
    Username
    ~ Hypergraphia
    ~ Jethro
    ~ Lockhart
    ~ Richonne
    ~ DreamerN
    ...
    (schuil)Naam
    ~ Carianne
    ~ Kim
    ~ Femke
    ~ Laura
    ~ Nathalie
    ...
    Dit zijn de Pukkies
    Mijn naam is Carianne, ik ben 13 jaar en ook stiekem een Thunderbird. Echter was de test op Q Pukwudgie dus ik koos voor Pukwudgie want Pukwudgie klinkt gewoon bae. dit is echt totale onzin, maar idc
    Pottermore vindt dat ik een rasechte Slytherin ben, maar de testen op Q vinden dat ik een Ravenclaw of Gryffindor ben.

    Ik ben Kim en ik ben volgens Pottermore elk Hogwarts house die mogelijk is. Ik zie mezelf altijd meer als een combi tussen Ravenclaw en Slytherin. Ik zie mezelf wel een Pukwudgie, dus daar kan ik me wel in vinden. Ik ben 20 (bijna 21) en doe de studie Communicatie :3

    Mijn naam is Femke, ik ben 19 jaar en stiekem een Thunderbird. Echter leek Pukwudgie mij een stuk leuker, dus daar ben ik voor gegaan.
    Pottermore zegt de hele tijd dat ik een Ravenclaw ben, testen op Quizlet vertellen mij dat ik een Hufflepuff ben, maar ik wil eigenlijk een Gryffindor zijn, dus daar gaan we voor :')

    Ik ben Laura, 22 jaar en een rasechte Hufflepuff. En uit de test van Goldstein kwam dat ik een Pukkiewukkie ben, ondanks dat ik er geen verstand van heb :"D

    Mijn naam is Nathalie, 23 zomers jong en volgens Pottermore een rasechte Pukwudgie. Mijn Hogwarts house is volgens Pottermore Ravenclaw, voormalig Gryffindor. In de Mugglewereld studeer ik Grafische Vormgeving. (:

    ...
    Nieuwe Pukkies worden verzocht zich voor te stellen zodat dat verwerkt kan worden in het topic.


    ~It says Pukwudgie represents the heart and favours Healers~



    Bulletin Board
    Find that Fantastic Beast! ~ Deadlines 18 en 28 Februari
    Deze wedstrijd zou natuurlijk niet compleet zijn zonder een Fantastic Beast opdracht! Het is jullie taak om de Newt Scamander in jullie naar boven te halen en een nieuw soort fabeldier te ontdekken. Wij Amerikanen moeten natuurlijk volledig op de hoogte zijn van hoe dit dier in elkaar steekt en hoe we het in toom kunnen houden in verband met ons Geen Fabeldieren beleid.

    Wat wordt er dus deze opdracht van jullie verwacht:
    1) Bedenk met je House één nieuw soort fabeldier. Voor inspiratie kan je natuurlijk altijd eens kijken hoe J.K. Rowling te werk is gegaan bij alle bekende fabeldieren en Fantastic Beasts and Where to Find Them naslaan.
    2) Vertel mij (en ieder ander die dit tot zich neemt) alles over dit fabeldier. Dit kan op de manier die jullie prettig vinden. Woorden, tekeningen, beelden, filmpjes, alles is toegestaan. Ook hiervoor kan je altijd Fantastic Beasts and Where to Find Them naslaan voor inspiratie.

    Houd er wel rekening mee dat het 28 februari ingediend dient te worden bij mij via een privé bericht en vergeet ook niet 18 februari in te dienen wat jullie op dat moment allemaal al hebben bedacht. Zorg dat je project haalbaar is en voer de ideeën stroom ook daadwerkelijk uit! Anders zou het zonde zijn van die geweldige ideeën.

    Aandachtspunten voor deze opdracht zijn:
    ~ De originaliteit van het fabeldier (Hier zijn punten te verdienen)
    ~ De compleetheid van de gegeven informatie, weet ik nu alles over jullie dier? (Hier zijn punten te verdienen en te verliezen)
    ~ Hoe verzorgder en duidelijker, hoe beter. (Hier zijn punten te verdienen en te verliezen)
    ~ Je kunt bonuspunten verdienen als je fabeldier op de één of andere wijze past bij je House!





    Dit topic maakt deel uit van deze wedstrijd. Nieuwe deelnemers zijn altijd welkom.
    ~The element of Pukwudgie is a heart~






    Als Pukkie moet je je aan de huisregels van Quizlet houden en alle andere regels die op Ilvermorny gelden. Deze regels kan je vinden in het grote wedstrijdtopic.

    About our Common Room and the history of Ilvermorny...
    In het hart van de school, ligt de Common Room van Pukwudgie. Dat is toepasselijk, omdat Pukwudgie het hart vertegenwoordigd. Pukwudgie is de enige Amerikaanse afdeling die zijn naam heeft gekregen door een No-Maj. No-Madges zijn niet-magische mensen en in Groot-Brittanie worden deze mensen ook wel Muggles genoemd.
    Dat de naam van deze afdeling Pukwudgie is, is ook niet heel erg vreemd. Het is deels uit respect voor de Pukwudgies gedaan, die nog steeds op Ilvermorny werken. Pukwudgies zijn ongeveer tussen de 60 en 90 centimeter lang en hebben een grijze huid. Ook hebben ze puntige oren en kunnen met huiselven vergeleken worden. (Dat zeggen we alleen niet hardop). Pukwudgies hebben een felle persoonlijkheid en zijn er op zichzelf. Ze houden van het plagen van mensen, maar helpen ze ook. Daarnaast zijn ze bijzonder gevaarlijk. Een Pukwudgie zou nooit zijn of haar naam vertellen aan een buitenstaander.
    In de Pukwudgie Common Room staat een standbeeld van William de Pukwudgie. William was een Pukwudgie die bevriend was met Isolt Sayre, een van de oprichters van Ilvermorny. Dankzij hem werken er nog steeds Pukwudgies in Ilvermorny. De naam aan deze afdeling is ook deels te danken aan William de Pukwudgie. De man van Isolt Sayre, James Steward, een No-Maj, heeft deze naam aan de afdeling gegeven.
    Om een duidelijk verschil te houden tussen Pukwudgies en de mensen die in deze afdeling zitten, worden de mensen die in deze afdeling zitten Pukkies genoemd.



    ~A famous Pukwudgie was Queenie Goldstein, MACUSA employee~


    Ook toverstokken zijn belangrijk voor Pukwudgies. James Steward, die Pukwudgie zijn naam heeft gegeven en tevens mede-oprichter van Ilvermorny is, was de enige bekende No-Maj die toverstokken kon maken. Ook was hij een lieve vader voor zijn twee geadopteerde zoons en zijn twee biologische dochters.
    Waar James Steward ook heel goed in was, was het bouwen en het uithouwen van steen. Zo is Ilvermorny uiteindelijk ontstaan. Pukwudgie is niet de enige afdeling dat vernoemd is naar een dier. Ook de andere afdelingen van Ilvermorny hebben hun naam te danken aan een dier of wezen dat dichtbij de locatie van Ilvernorny woont/woonde. Chadwick, een van de adopteerde zoons, heeft zijn afdeling Thunderbird genoemd. Webster, de andere geadopteerde zoon, Wampus. James heeft na wat discussies zijn afdeling Pukwudgie genoemd en Isolt heeft haar afdeling Horned Serpent genoemd, naar de eerste toverstok die ze voor haar zoon had gemaakt.
    Isolt en James werden verliefd en adopteerden de twee jongens, Chadwick en Webster die ze gered hadden. Later, toen Ilvermorny al goed aan het groeien was, hebben zij er nog een tweeling bijgekregen. Rionach en Martha. Martha bleek een Squib te zijn. Een Squib, of Snul is een persoon zonder magische krachten die wel een of meerdere tovenaars als ouders heeft.
    Bijna leefden ze nog lang en gelukkig, maar toen kwam de boze tante van Isolt, Gormlaith Gaunt, om de hoek kijken. Ze vervloekte Ilvermorny en wilde Isolt, die oorsprongelijk uit Ierland kwam en James, die oorspronkelijk uit Engeland kwam vermoorden, de school slopen en hun dochters kidnappen. Gormlaith Gaunt plaatste een vloek over James en Isolt, die in een diepe slaap terecht kwamen. Chadwick merkte dit en waarschuwde zijn broer Webster om James en Isolt wakker te maken. Dit lukte Webster niet en door alle rumoer werden de zusjes Martha en Rionach wakker en door de krachten van hun liefde en tranen, eerder James en Isolt weer wakker. Isolt probeerde Gormlaith Gaunt te verslaan, maar dat lukte niet. James had ondertussen hun kinderen meegenomen naar een veilige plek en Isolt kwam hen weer tegemoet. Uit een soort van wanhoop riep ze haar vaders naam, William. Daar verscheen William de Pukwudgie en hij vermoordde Gormlaith Gaunt voor eens en altijd en redde daarmee Ilvermorny.




    ~William the Pukwudgie, saver of Ilvermorny~


    Google Docs document om ideeën bij te houden voor de eerste opdracht.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2017 - 17:50 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Ik ben bezig met een soort perkamenten pagina's met daarop ook een soort van samples, bijv. Het heeft veren, dan is er een veer in geplakt. De tekst in een krullerig handschrift, etc.


    Credendo Vides

    Beoordeling Pukwudgie – Opdracht 1: 41/50 House points verdiend!



    De stijl en inrichting van Common Room dient bij je House te passen (hier zijn House Points te verdienen) 17/20

    Het eerste wat opviel nog voor de tekst gelezen was, was dat jullie hele fijne warme kleuren hebben gebruikt. Dit past perfect bij het lieve en warme karakter van jullie house. Het zorgt er meteen voor dat Pukkies zich op gemak zullen voelen bij de sfeer die deze kleuren uitstralen.
    Jullie common room dient als een geweldige introductie van hoe jullie house ontstaan is, wie de bekende Pukkies waren, etc. Deze informatie is extreem uitgebreid en hier is duidelijk moeite in gestoken. Oprecht respect hiervoor.
    Het enige punt van kritiek hier, is dat ik binnen de tekst (op de voorstel berichtjes na) wel een beetje het warme uitnodigende hartelijke Pukwudgie karakter mis, maar dit is maar een klein puntje van kritiek. Om dit punt iets te verduidelijken:
    “Nieuwe Pukkies worden verzocht zich voor te stellen zodat dat verwerkt kan worden in het topic.” Deze zin klinkt veel dwingender dan nodig is en hoewel het idee perfect past bij Pukkies, vind ik deze uitleg ervan veel afstandelijker en dwingender dan verwacht. Hier had best meer nadruk mogen liggen op dat jullie elkaar graag willen leren kennen en elkaar op die manier snel in jullie harten sluiten. Jullie tekst is feitelijk, interessant, compleet en goed gevonden, maar nog niet zo warm als de Pukkies zijn.
    Dat gezegd te hebben, is het verder echt geweldig in elkaar gezet en wegen die pluspunten een stuk zwaarder dan dat enkele punt van verbetering. Vandaar dat jullie niet de volle punten hebben gekregen, maar wel een heel groot deel ervan.


    Alle wedstrijdinformatie moet onaangetast blijven (hier zijn House Points te verliezen) 0

    Is nog volledig intact, dus hier wordt niks afgetrokken en hier zijn verder ook geen opmerkingen over.


    Hoe origineler, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen) 9/10

    Wat super leuk dat iedereen zich even voorstelt! Heel Pukwudgie en origineel. Daarnaast: Wat een ontzettend coole Pukwudgie divider. Orineel en heel leuk gemaakt! Ook het idee om de complete geschiedenis te introduceren, wat eigenlijk natuurlijk basiskennis zou moeten zijn van ieder in jullie afdeling, blijft ontzettend leuk bedacht en is ook heel goed uitgewerkt. Al met al zit jullie originaliteit en eigen invulling van de opdracht wel snor. Ik word voor mijn gevoel half omver geblazen door de originaliteit. Ik denk dat er meer mogelijk was geweest, dus jullie krijgen niet de volle punten, maar ik vind het toch zeer zeker heel mooi en goed gedaan.


    Hoe mooier de totale lay-out, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen) 9/10

    De lay-out is opvallend goed in balans. Daar houd ik van en dit laat zien dat er aandacht aan is besteed dit voor elkaar te krijgen. De kleuren passen zoals al eerder gezegd goed, er is een soort tweedeling in boven, onder, links en rechts welke super mooi op elkaar aansluit, de Divider werkt als een mooie splitsing tussen de delen en ook de Quotes tussendoor zijn goed verdeeld. Enkel in het onderste gedeelte van de bovenste helft, waar de wedstrijd informatie wordt gegeven en een quote wordt geplaatst, valt het op dat het hier drukker is en er minder witregels zijn gebruikt dan aan de bovenkant van de bovenste helft. Dit had misschien nog ietsje beter gekund, maar dan ben ik echt op alle giant orange snails zout aan het strooien.


    Hoe opener en vriendelijker, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen en te verliezen) 6/10
    Zoals ik ook al aangegeven heb, valt hier denk ik nog wel wat te verbeteren. Ik vind de kleurkeuze open en warm, het feit dat jullie iedereen meteen alles uitleggen is ook goed en het is leuk dat ieder zichzelf dient voor te stellen, maar ik mis verder de warmte en vriendelijkheid nog erg, zeker voor een House als Pukwudgie waar juist het hart centraal staat. Het is dus niet slecht, maar de toon is gewoon nog niet helemaal hoe het zou moeten wezen. Vandaar dat hier niet de volledige punten zijn toegekend, ondanks dat ik het wel voldoende vind, door de eerder genoemde positieve punten.



    Happy Birthday my Potter!

    Ik zal morgen mijn info van het dier hier posten, de vormgeving ben ik nog mee bezig en is nog lang niet klaar. (': Maar voor de tussentijdse beoordeling leek het me verstandig om in ieder geval de tekst gereed te hebben.


    Credendo Vides

    Wat kan ik doen dan? Is overleg niet handig?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    We moeten het vanavond inleveren he? Ik zal na Widm mijn deel wel even posten anders (:


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lockhart schreef:
    We moeten het vanavond inleveren he? Ik zal na Widm mijn deel wel even posten anders (:


    Is goed, mijn laptop deed even Kwalitatief. Uitermate. Teleurstellend. dus ik hoop het zo nog mijn stuk hier te droppen.

    EDIT: Damn.. Het heeft de helft niet opgeslagen....
    Dan drop ik nu maar eventjes wat ik tot nu dan maar weer heb... De volgorde van info was veranderd en er mist nog weer iets van een half A4'tje info... ):
    Ik heb ook nog geen naam.



    Informatie fabeldier
    Naam : (......)
    Leefomgeving : Dichte bossen, met voorkeur oude bossen met loofbomen, hoger gelegen grond en diens ideale biotoop temperatuur ligt tussen de 3 a 20 graden Celsius. Zal zich voornamelijk ophouden in de bossen tegen de noordelijke westkust aan.
    Eetpatroon : Planteneters, het vermijdt echter paddenstoelen, varens, berenklauw en .
    Het is gek op brandnetel, mossen en klimop. De vrouwtjes zijn vaak meer zoetekauw dan het mannelijke geslacht en zal zich dan ook snel richting op de bloemige plantvariaties zoals klaprozen, paardenbloemen, .
    Het dier word doodziek wanneer het

    Uiterlijk :
    Zwart glanzende schubachtige huid, huid is gewild vanwege diens eigenschap. Dun,licht maar uiterst sterk tegen fysiek geweld en geef de drager een immuniteit voor ziekte veroorzakende vloeken. De vorm van diens hoofd is het beste te vergelijken als dat van een paard, waar diens lichaam verloopt in een soort katachtige. Het loopt op vier poten met aan iedere poot een klauwachtige voet met vier tenen, twee naar voren, twee naar achter, waardoor het een uitstekende klimmer is. Uit diens hoofd groeien boven de platte maar lang hangende oren een gewei. Vanaf de wervel in het midden van het gewei begint de opbouw van de goudwitte veren, die op het eind uitkomen in drie pluimen. Het verenkleed trek zich door tot halverwege de ribbenkas, waar het grootste gedeelte van de zij en buik bedekt zijn met de zwart glanzende schubben.
    Diens wit gouden veren die over de gehele rug heen lopen zijn ook zeer geliefd. Ieder die met zo'n veer schrijft kan niets anders dan de waarheid vertellen.
    In vroegere tijden werd dit wezen gebruikt door zowel het ministerie van Toverkunst als MECUSA gebruikt om criminelen mee te ondervragen. Door de strengere restricties en reglementen omtrent fabeldieren werd dit gebruik fors geminderd.
    Daarnaast treed MECUSA afdeling Magical Creatures zwaar op tegen de stroperij op dit zeldzame dier, tot nu toe zijn er nog tien gevallen bekend die in het wild gespot zijn.

    Geschiedenis :
    Reglement v.h. Ministerie omtrent dit wezen :
    Classificatie :

    Activiteit log #1 :
    Het heeft een tijdje geduurd, zo ongeveer twee weken, voor ik ook maar een spoor vond van de


    [ bericht aangepast op 18 feb 2017 - 23:03 ]


    Credendo Vides

    Oke, ik had dit ondertussen gemaakt. Ik heb me wel aan het formaat van FBAWTFT gehouden:

    Oke, guys, omdat de Britten MT/MOM gebruiken als afkorting, lijkt mij het het slimst om bij de classificatie MACUSA te gebruiken. We zijn immers wel echte Amerikanen! Ook gebruiken de Britten dit schema om aan te geven hoe gevaarlijk een beest is:


    Maar again, wij zouden geen Amerikanen zijn als wij niet alles anders willen doen dan de Britten. Ik stel dus voor dat we een ander classificatiesysteem doen. Ik heb bedacht dat we het Amerikaanse schoolratingsysteem(leuk woord voor Galgje) kunnen gebruiken. Namelijk A, B, C, D en F. A is een 10, F is een 1. Als beschrijving heb ik bijgevoegd welke leeftijd de heks of tovenaar minstens moet hebben om het beest goed te kunnen temmen:

    Classificatie M.A.C.U.S.A.:
    A. Alleen mensen die goed gekwalificeerd zijn in Fabeldieren, zouden dit beest kunnen temmen. Leeftijd: >30*
    B. Afgestudeerden van Ilvermorny zouden het beest aankunnen. Leeftijd: 20-30*
    C. Magische vaardigheden misstaan niet bij dit beest. Leeftijd: 15-20
    D. Met een beetje magische controle, kan het bij dit beest niet mis gaan. Leeftijd 11-15
    F. Vrijwel iedereen kan omgaan met dit beest. Leeftijd: <11
    *Aangeraden wordt om beesten met de classificatie A of B minstens met zijn tweeën te benaderen.


    En dan is nu de tijd aangekomen voor het fantastische fabeldier. Waar je deze kunt vinden staat in de beschrijving. (wbw)

    Verily
    Classificatie van M.A.C.U.S.A.: C.
    De Verily komt van oorsprong alleen in het uiterste noorden van de Verenigde Staten en het uiterste zuiden van Canada voor, maar de laatste honderd jaar wordt de Verily overal naar toe getransporteerd, omdat geloofd wordt dat het fabeldier geluk brengt voor de oogst. De Verily leeft voornamelijk van gedroogd gras dat hij in een hol onder de grond bewaard. Het hol graaft de Verily zelf en is daar ook minstens twee weken mee bezig.
    De Verily is ongeveer 20 centimeter groot en heeft een bruinachtige kleur. De voorpoten zijn erg sterk en met name daarom heeft de Verily de classificatie C. gekregen. Verilies leggen twee tot vier eieren, waarvan er altijd maar een uit komt. De nep-eieren zijn bijna pikzwart van kleur, terwijl het echte ei vaak een helderwitte kleur heeft. Neem nooit een van de nepeieren van de Verily weg. De Verily is zeer zorgzaam over zijn eieren en zal er alles aan doen om deze te beschermen.
    De reden waarom geloofd wordt dat de Verily geluk brengt is eigenlijk zeer logisch. Als een Verily voldoende gras ter beschikking heeft om te gaan drogen, dan verspreid hij een geur die niet ruikbaar is voor mensen, maar zeer goed werkt voor gewassen en vee. Er zullen dan ook vrij weinig tovenaarsboeren meer zijn die geen Verily op het erf hebben rondlopen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Oke, ik ga jouw bericht en mijn bericht gewoon compleet naar Anna sturen en dan komen we er vast wel uit!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Even een officiële bevestiging dat ik de eerste opzet in goede orde heb ontvangen c;


    Happy Birthday my Potter!

    Hey, dus hoe gaan we de Fabeldieren samenvoegen? Want dan kan ik nu iets afmaken om in te leveren. De deadline is vanavond. :X


    Credendo Vides

    Oeps! Helemaal vergeten dat de datum vandaag is! En is anders wel goed. Ik ben ziek en wil eigenlijk ontzettend graag slapen. Post je het eindresultaat wel even?^^ daar ben ik wel benieuwd naar


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lockhart schreef:
    Oeps! Helemaal vergeten dat de datum vandaag is! En is anders wel goed. Ik ben ziek en wil eigenlijk ontzettend graag slapen. Post je het eindresultaat wel even?^^ daar ben ik wel benieuwd naar


    Zal ik doen! Ik hoop echter dat ik het af krijg btw... xD


    Credendo Vides

    Ugh... Ik heb het niet geheel afgekregen qua vormgeving en een beetje tekst, maar uiteindelijk is hier het eindresultaat :





    EDIT : Damn... Het formaat is iets gekrompen. Heb het namelijk gemaakt op A3 formaat. xD

    [ bericht aangepast op 1 maart 2017 - 0:01 ]


    Credendo Vides

    Heb je het wel ingeleverd? (Ik zie namelijk geen berichtje van Anna staan)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb het wel ingeleverd. Om 23:58 om precies te zijn. (':


    Credendo Vides