• R y d e l l      H i g h

    Het zijn de ‘60s, het tijdperk van Elvis Presley, The Beatles, Pink Floyd, The Rolling Stones, Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, en zo kun je nog wel even doorgaan. Liedjes als Satisfaction en We Can Work It Out worden 24/7 gedraaid op de radio en films als Breakfast at Tiffany's draaien nu in de bioscoop. J.F.K. of te wel Kennedy is op dit moment president van Amerika.
    In deze periode zijn er allerlei tegenbewegingen gaanden onder jongeren, ook wel jeugdculturen genoemd. De grootste "culturen" zijn op dit moment de hippies en de nozems, die zich elk op hun eigen manier verzetten tegen de maatschappij. Ook de muziek maakt een soort revolutie mee, teksten zijn meer provocerend en aanstootgevend, kijk bijvoorbeeld naar Elvis.
    Sex, drugs and rock ’n roll. Dat is waar het nu vooral om draait.

    We focussen ons in deze RPG op het jaar 1962. Alles zal zich afspelen in en om één middelbare school. Ben je een hippie, een nozem, of geen van beiden? Een Beatles of Stones fan? That's all up to you.


    Welcome to Rydell High

    Verhaal
    Twee scholen in één stad. Meestal levert dit strijd op. In deze RPG is dit precies het geval. Rydell High en Irving Crown High zijn de desbetreffende scholen. Ze hebben compleet verschillende visies op de wereld en al jaren is er een soort rivaliteit tussen de twee scholen.
    Echter moeten ze een verbond sluiten wanneer Irving Crown High op een dag afgebrand blijkt te zijn. De dader en/of oorzaak is onbekend (hoeft niet noodzakelijk opgelost te worden in deze RPG maar dit kan wel tot spanningen/beschuldigingen leiden tussen de scholen). Er wordt afgesproken dat de leerlingen van Irving Crown High voortaan hun lessen op Rydell High gaan volgen.
    De RPG begint op de dag dat de leerlingen van Irving Crown High hun eerste dag hebben op de andere school. Hoe zal het aflopen tussen de leerlingen van deze twee compleet verschillende scholen? Zal het alleen maar ruzie worden, of ontstaan er toch onverwachtse vriendschappen (of meer)?

    “The sky is the limit

    Informatie
    Scholen
    Rydell High
    Rydell High is een liberale middelbare school. Deze school heeft niet een bepaald soort mening over hoe de wereld geregeld zou moeten worden. De leerlingen hebben, als ze überhaupt een mening hebben over de maatschappij, geheel eigen gevormde ideeën. Veel leerlingen hebben zich aangesloten bij een jeugdcultuur. Vergeleken met Irving Crown High is Rydell High nogal een vrije school waar ze over het algemeen niet erg streng zijn, al vinden de leerlingen van Rydell dat soms wel.

    Irving Crown High
    Irving Crown High is een conservatieve middelbare school. Men houdt op deze school niet graag van veranderingen en blijft zich het liefst vastklampen aan hoe het nu is. Een phenomeen als een jeugdcultuur is hier amper geaccepteerd – je er bij eentje aansluiten is al helemaal ongebruikelijk – en het gros van de leerlingen is erg braaf. Regels worden niet in twijfel getrokken, leraren hebben het te allen tijden bij het rechte eind, straffen kunnen hier ook vrij zwaar zijn en de school wordt ontzettend streng gevonden door leerlingen van Rydell High, ook al vinden leerlingen van Irving Crown High dit wel meevallen.
    Irving Crown High kun je zeker als de tegenpool van Rydell High beschouwen.


    Jeugdculturen
    Hippies
    Hippies zijn mensen die zich kleurrijk kleden en zich afzetten tegen de standaard regels. Het leven draait naar hun mening te veel om geld en te weinig om liefde. Bovendien zijn zij tegen geweld, oorlog en discriminatie. Hippies willen juist vrijheid, creativiteit, vrede en een vriendelijke wereld. (Klik hier voor meer informatie)


    Nozems
    Een nozem is een type jeugd dat zich zelfbewust en agressief kleedt. Kenmerkend zijn de vetkuif, strakke spijkerbroeken en leren bikerjacks. Meestal verzetten nozems zich tegen de samenleving door onrust te schoppen en problemen te veroorzaken. (Klik hier voor meer informatie)

    Echter wilt natuurlijk niet iedereen tegen de huidige maatschappij ingaan door mee te gaan met een dergelijke stroming.

    Topics
    Uniformen
    Op Rydell High worden er geen uniformen gedragen. De leerlingen komen naar school in hun eigen kleding al is hier natuurlijk wel een dresscode en wordt ongepaste kledij niet getolereerd.
    Op Irving Crown dragen de leerlingen wel degelijk een uniform. Deze bestaat uit een rokje met polo voor de meisjes en een overhemd of met lange broek voor de jongens. De twee kleuren waaruit deze uniformen vooral bestaan zijn grijs en donkerblauw.


    Schooljaren
    Freshman: 14 tot en met 15 jaar
    Sophomore: 15 tot en met 16 jaar
    Junior: 16 tot en met 17 jaar
    Senior: 17 tot en met 18 jaar

    Uiteraard kun je een klas overgeslagen hebben, dan ben je gemiddeld een jaar jonger. Als je bent blijven zitten ben je natuurlijk juist gemiddeld een jaar ouder.

    Namen
    Yu
    Floor
    Lisa
    Matty
    Sanne
    Lotte
    Marie
    Agnes
    Jennifer
    Miriam
    Dore
    Mathilde
    Savannah
    Saar
    Anaïs
    Milou
    Rollen
    Timothy
    Vincent/Kayla
    Austin
    Dorothy/Eliyah
    Mikhael/Brooklyn
    Julie
    Zachary
    Pepper (Dallon)
    Ashton
    Shanna
    Desdemona/Robin
    Luitgard
    Emily
    Steve
    Jill
    Thomas
    Usernames
    dubbeIstrijder
    dubbelstrijder
    Pickett
    Dougal
    Ziegler
    Skaikru
    Horsemen
    Sophocles
    Cahira
    PeterMaximoff
    Valtersen
    Mw0
    Granian
    MieczysIaw
    Tullain
    Mouli

    Regels
    • Schrijf minimaal 250 woorden per post;
    • De huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier;
    • 16+ is toegestaan, maar geef dit wel duidelijk aan;
    • Enkel wij (dubbelstrijder en dubbeIstrijder) maken nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven;
    • Je mag meerdere rollen, mits je verschillende geslachten speelt;
    • Houd de geslachten/scholen/jaren qua rollen een beetje gelijk
    • Denk eraan dat er van je wordt verwacht dat je actief meedoet;
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming;
    • Houd het realistisch, de tijden waren toen anders;
    • Have fun!

    “Elvis has left the building.”


    [ bericht aangepast op 24 jan 2017 - 22:45 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Ik heb Ashton ook nog altijd open staan voor relaties, mocht iemand opzoek zijn. (:


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Cahira schreef:
    Ik heb Ashton ook nog altijd open staan voor relaties, mocht iemand opzoek zijn. (:


    Ashton en Jill kunnen wel vriendinnen zijn I guess. They're both at senior at Rydell.


    TNT — I'm dynamite.

    Iemand waar ik Steve heen mag sturen?


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Hij kan Austin en zo joinen? (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    Hij kan Austin en zo joinen? (:


    Is goed ik ga zo eens kijken c:


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik ga hopelijk dit weekend weer posten, sorry dat het zo lang duurt. Stressssss.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Wie was er aan de beurt in het groepje waar Ashton nu bij is?


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    ^ Mikhael/Sanne... Anders Dory


    I just caught the wave in your eyes

    Mijn personages mag je even aan de kant zetten, ik ben momenteel niet in staat om te posten i.v.m. school.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Dus dan mag ik met Dory posten?


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik wacht op thomas


    Bowties were never Cooler

    Dougal schreef:
    Dus dan mag ik met Dory posten?

    Jup (:


    I just caught the wave in your eyes