• Welkom bij Story of the Year 2017!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijzen winnen.
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in!


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 5.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Sempre, Nonpluvius, Navarro, Duckling of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Waar kan ik terecht voor extra motivatie?
    Ook dit jaar is er weer het Motiveer- en Praattopic SOTY 2017. Hier kan je kletsen met de andere deelnemers om elkaar zo te motiveren allemaal een geweldig verhaal af te ronden!

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Pickett de winnaar met haar story H_NGM_N.
    (Archief)

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.


    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer



    Deelnemers binnen het thema Gothic:
    Cliffhanger met Hellfire
    11077/11077 [0 woorden geschreven]
    Paddiecakes met Constellation
    3685/3685 [0 woorden geschreven]
    Frodo met Haar Laatste Dans
    19517/19517 [0 woorden geschreven]
    Krolock met De Zielensteler
    2994/2994 [0 woorden geschreven]
    Waddles met Limits of Control
    6456/6456 [0 woorden geschreven]
    Friday13th met Als de Dood
    4451/4451 [0 woorden geschreven]
    Teba met De Naam op haar Onderarm
    24322/35335 [11013 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het thema Royalty:
    Wervelwind met Drakenkoning
    26775/29313 [2538 woorden geschreven]
    Ringwraith met Vensters van de Ziel
    3878/3878 [0 woorden geschreven]
    Anaticula met Caedes ad Aurum
    4188/4188 [0 woorden geschreven]
    Werecoyote met Het Kaarslicht
    30/30 [0 woorden geschreven]
    Kroliki met 13
    375/375 [0 woorden geschreven]
    Alyssandre met Bloedrood, Nachtblauw, Sneeuwwit
    2163/2163 [0 woorden geschreven]
    Shireen met Broken Crown
    6783/6783 [0 woorden geschreven]
    millenniumkind met Wanneer blauw bloed goed ontmoet
    16110/16110 [0 woorden geschreven]
    Catmint met Defender of the Crown
    21197/24541 [3344 woorden geschreven]
    Squib met A Gilded Web
    280/280 [0 woorden geschreven]
    Tacitus met De prins en de stalknecht
    29555/35711 [6156 woorden geschreven]
    Daedric met De Prijs van de Prins
    2068/2086 [0 woorden geschreven]
    Tuena met Filly
    1973/1973 [0 woorden geschreven]
    Lorem met Forsaken
    10297/10297 [0 woorden geschreven]
    Seasons met Aestival
    0/14201 [14201 woorden geschreven]


    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.




    (Aangepast tot Topic 1 pagina 18, Friday13th)

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 aug 2017 - 12:52 ]


    De officiële crewpagina

    Goldstein schreef:
    (...)

    Er staat een thema uitleg in de SOTY story waar ook de regels en dergelijke staan he? c;

    Ik weet het, heb hem al open xD Het is maar goed dat hij er is. Voel me achteraf wel een beetje dom.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Wow. Ik kijk na een weekje weer hoe het hier gaat en ineens zijn er al zoveel inschrijvingen! Zodra ik weet tijd heb ga ik ze allemaal bekijken.


    Heb lief.

    Poging numero 2 :')


    Een sprookje waarbij de prinses eindigt met de prins? Zo ordinair, probeer eens eentje dat eindigt met de prins... en de stalknecht!

    Als je precies wilt weten hoe een prins zich niet hoort te gedragen, moet je bij Connor aankloppen. Hij is losbandig, kent het woord ‘verantwoordelijkheid’ niet en weigert op date te gaan met de prinsessen die zijn moeder voor hem uitkiest. In plaats daarvan amuseert hij zich liever met de stalknecht in de duisterste uithoeken van zijn kasteel. Prins zijn is zacht uitgedrukt niets voor hem, dus wanneer hij – terwijl hij opnieuw een afspraakje met een prinses ontloopt – in de stad ronddwaalt en de onverzorgde, straatarme, maar verdacht veel op hem lijkende River ontmoet, grijpt hij zijn kans.

    Met een aanbod dat gewoon niet af te slaan valt, overtuigt hij River om zijn taken als prins over te nemen, opdat hij er samen met zijn stalknecht vandoor kan gaan. Maar dan slaat het noodlot toe. Connors vader sterft en de onervaren River komt op de troon. Alsof dat nog niet genoeg is, slaat een oude, kwade kracht opnieuw zijn slag. Zal dit alles Connor onverschillig laten, of zal hij toch terugkeren naar zijn geboorteland om zijn volk te redden?

    [ bericht aangepast op 11 jan 2017 - 22:32 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oh my god, Romi. Mijn verhaal gaat ook over een prins en een stalknecht, zonder grap. Hahaha, great minds think alike! Ik ga weer eens brainstormen dan (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Hmm, twijfels... Ik heb een best wel leuk idee voor het thema gothic, alleen weet ik van mezelf dat ik heel slecht ben in verhalen afronden, waarschijnlijk moeite zal hebben met er echt regelmatig aan werken, en totaal geen ervaring heb met het opbouwen van een lang verhaal. Ik schrijf gewoonlijk ook weinig, en dan zou dit plots wel een erg grote stap kunnen zijn waarvan ik dan bang ben dat ie misplaatst is.
    Anderzijds is het wel een heel gaaf idee dat ik heb en zou misschien juist zo'n wedstrijd met gegeven motivatie geschikt voor me zijn...
    Nou ja, ik denk er nog over na, ga het idee uitwerken, en als dat lukt kijk ik of ik de guts heb iets in te zenden.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Ghirahim schreef:
    Hmm, twijfels... Ik heb een best wel leuk idee voor het thema gothic, alleen weet ik van mezelf dat ik heel slecht ben in verhalen afronden, waarschijnlijk moeite zal hebben met er echt regelmatig aan werken, en totaal geen ervaring heb met het opbouwen van een lang verhaal. Ik schrijf gewoonlijk ook weinig, en dan zou dit plots wel een erg grote stap kunnen zijn waarvan ik dan bang ben dat ie misplaatst is.
    Anderzijds is het wel een heel gaaf idee dat ik heb en zou misschien juist zo'n wedstrijd met gegeven motivatie geschikt voor me zijn...
    Nou ja, ik denk er nog over na, ga het idee uitwerken, en als dat lukt kijk ik of ik de guts heb iets in te zenden.

    Ik heb precies hetzelfde, dus het is erg herkenbaar. Alhoewel ik wel veel schrijf, maar dat zijn meestal alleen SA''s. Dit jaar heb ik besloten wel mee te doen echter, en ik moedig jou aan dat ook te doen!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ghirahim schreef:
    Hmm, twijfels... Ik heb een best wel leuk idee voor het thema gothic, alleen weet ik van mezelf dat ik heel slecht ben in verhalen afronden, waarschijnlijk moeite zal hebben met er echt regelmatig aan werken, en totaal geen ervaring heb met het opbouwen van een lang verhaal. Ik schrijf gewoonlijk ook weinig, en dan zou dit plots wel een erg grote stap kunnen zijn waarvan ik dan bang ben dat ie misplaatst is.
    Anderzijds is het wel een heel gaaf idee dat ik heb en zou misschien juist zo'n wedstrijd met gegeven motivatie geschikt voor me zijn...
    Nou ja, ik denk er nog over na, ga het idee uitwerken, en als dat lukt kijk ik of ik de guts heb iets in te zenden.


    Je verhaal kan ook een open einde hebben ;)

    Ghirahim schreef:
    Hmm, twijfels... Ik heb een best wel leuk idee voor het thema gothic, alleen weet ik van mezelf dat ik heel slecht ben in verhalen afronden, waarschijnlijk moeite zal hebben met er echt regelmatig aan werken, en totaal geen ervaring heb met het opbouwen van een lang verhaal. Ik schrijf gewoonlijk ook weinig, en dan zou dit plots wel een erg grote stap kunnen zijn waarvan ik dan bang ben dat ie misplaatst is.
    Anderzijds is het wel een heel gaaf idee dat ik heb en zou misschien juist zo'n wedstrijd met gegeven motivatie geschikt voor me zijn...
    Nou ja, ik denk er nog over na, ga het idee uitwerken, en als dat lukt kijk ik of ik de guts heb iets in te zenden.


    Wie niet waagt, niet wint!

    Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat je je verhaal niet afrond? Zo zijn er meestal een hele hoop mensen.^^


    The soul needs autumn.

    Ik heb de titel van mijn verhaal veranderd: Drakenhart = De Drakenkoning


    The soul needs autumn.

    AANMELDING! Ik geloof dat ik me zo moest aanmelden toch?

    *nog geen cover, wel bijna*
    Samenvatting:

    Het is 1542: Mia reist met haar kindermeisje Lana en beste vriendin en tevens ook nichtje Gaby naar Selves, de hoofdstad van het land Senous. Mia is de dochter van de rijkste graaf van het land, graaf John. Graaf John wil dat ze met prins Danny, de zoon van koning Imonus, trouwt. En koning Imonus stemt in.
    Mia wilt niet, ze is verliefd op de prins van Nobei, Hew. Nobei is het buurland waarmee Senous al jaren oorlog heeft. Mia en Hew hebben elkaar ontmoet toen hun ouders over de oorlog aan het praatten waren. De inmiddels vijftienjarige Mia was toen pas elf. Na vier jaar hoopt ze dat Hew nog hetzelfde is als toen, al zegt Gaby nog zo vaak dat ze niet met Hew kan trouwen omdat hij uit Nobei komt en bovendien vond ze hem verbazend irritant. Maar omdat Gaby haar beste vriendin is, wil ze Mia wel helpen. Want Danny is nóg irritanter, beweert ze.
    Samen met Gaby bedenkt Mia tijdens de reis een plan, tot de tocht een hele andere wending neemt...

    Thema: Royalty
    Link:https://www.quizlet.nl/stories/160399//

    Dank u wel!


    Don't let anyone tell you what to do.

    @de mensen die zeiden dat ik mee moest doen: bedankt voor de aanmoediging, haha ^^

    Vraag: mag je hoofdstukken na activatie verbeteren of herschrijven?


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Ghirahim schreef:
    @de mensen die zeiden dat ik mee moest doen: bedankt voor de aanmoediging, haha ^^

    Vraag: mag je hoofdstukken na activatie verbeteren of herschrijven?

    dat vroeg ik me ook af, ik ben niet goed in alles na elkaar schrijven zonder herschrijven.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ghirahim schreef:
    @de mensen die zeiden dat ik mee moest doen: bedankt voor de aanmoediging, haha ^^

    Vraag: mag je hoofdstukken na activatie verbeteren of herschrijven?


    Je mag alles verbeteren, herschrijven en aanpassen tot en met 30 november. Dan pas is het definitief, mits je verhaal dan af is.


    Happy Birthday my Potter!

    Goldstein schreef:
    (...)
    Je mag alles verbeteren, herschrijven en aanpassen tot en met 30 november. Dan pas is het definitief, mits je verhaal dan af is.

    maar je moet het dan al wel online zetten toch?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    (...)
    maar je moet het dan al wel online zetten toch?


    Wanneer je wat online zet is volledig aan jou. Zolang het maar uiterlijk 30 november 23:59 allemaal afgerond online staat en hier officieel is ingeleverd. Je mag dus bij wijze van spreken alles activeren en inleveren in de laatste minuten van november 2017.


    Happy Birthday my Potter!