• Welkom bij Story of the Year 2017!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijzen winnen.
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in!


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 5.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Sempre, Nonpluvius, Navarro, Duckling of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Waar kan ik terecht voor extra motivatie?
    Ook dit jaar is er weer het Motiveer- en Praattopic SOTY 2017. Hier kan je kletsen met de andere deelnemers om elkaar zo te motiveren allemaal een geweldig verhaal af te ronden!

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Pickett de winnaar met haar story H_NGM_N.
    (Archief)

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.


    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer



    Deelnemers binnen het thema Gothic:
    Cliffhanger met Hellfire
    11077/11077 [0 woorden geschreven]
    Paddiecakes met Constellation
    3685/3685 [0 woorden geschreven]
    Frodo met Haar Laatste Dans
    19517/19517 [0 woorden geschreven]
    Krolock met De Zielensteler
    2994/2994 [0 woorden geschreven]
    Waddles met Limits of Control
    6456/6456 [0 woorden geschreven]
    Friday13th met Als de Dood
    4451/4451 [0 woorden geschreven]
    Teba met De Naam op haar Onderarm
    24322/35335 [11013 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het thema Royalty:
    Wervelwind met Drakenkoning
    26775/29313 [2538 woorden geschreven]
    Ringwraith met Vensters van de Ziel
    3878/3878 [0 woorden geschreven]
    Anaticula met Caedes ad Aurum
    4188/4188 [0 woorden geschreven]
    Werecoyote met Het Kaarslicht
    30/30 [0 woorden geschreven]
    Kroliki met 13
    375/375 [0 woorden geschreven]
    Alyssandre met Bloedrood, Nachtblauw, Sneeuwwit
    2163/2163 [0 woorden geschreven]
    Shireen met Broken Crown
    6783/6783 [0 woorden geschreven]
    millenniumkind met Wanneer blauw bloed goed ontmoet
    16110/16110 [0 woorden geschreven]
    Catmint met Defender of the Crown
    21197/24541 [3344 woorden geschreven]
    Squib met A Gilded Web
    280/280 [0 woorden geschreven]
    Tacitus met De prins en de stalknecht
    29555/35711 [6156 woorden geschreven]
    Daedric met De Prijs van de Prins
    2068/2086 [0 woorden geschreven]
    Tuena met Filly
    1973/1973 [0 woorden geschreven]
    Lorem met Forsaken
    10297/10297 [0 woorden geschreven]
    Seasons met Aestival
    0/14201 [14201 woorden geschreven]


    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.




    (Aangepast tot Topic 1 pagina 18, Friday13th)

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 aug 2017 - 12:52 ]


    De officiële crewpagina



    - Korte samenvatting
    Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Luciana Amanda Eliana Greenfield van Vagos. Dat is, officieel gezien mijn naam compleet met alle titels. Maar ik vind het een berg onzin, dus noem me maar gewoon Leah.
    Misschien had je het al door - ik heb het, volgens mij, al gezegd - maar ja, ik ben dus koninklijk zonder dat ik daar veel behoefte voor voel.


    • • • • •
    Leah is vijftien wanneer ze besluit dat ze het leven in het koninklijk paleis toch echt zat is, en dat ze weg wil lopen. Daarin slagen blijkt echter moeilijker dan gedacht, al helemaal als blijkt dat mensen haar zien als de zwakke plek van het koningshuis. Helaas voor hen blijkt het moeilijker dan gedacht om de jongste prinses van Vagos te misleiden - en haar verleiden valt al helemaal tegen.

    - Thema
    Royalty

    - Link naar geactiveerde story
    Onbesuisd - SOTY 2017

    [ bericht aangepast op 5 jan 2017 - 21:21 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Abo, abo, abo.
    Dit is mijn thema (Royalty). Ik ga het allemaal lezen :Y)


    It's never gonna happen, Guys.


    DE ★ LANGE ★ NACHT



    A GREAT FIRE BURNS WITHIN ME
    BUT NO ONE STOPS TO WARM THEMSELVES AT IT

    Als Cain op een avond bij zijn dronken vriend in de auto stapt, verandert zijn leven compleet. De twee verongelukken, maar slechts zijn beste vriend overlijdt. Cain wordt de volgende dag wakker en lijkt ongedeerd te zijn. Vanaf dat moment raakt hij verstrikt in duistere kringen met veel geheimen en raadsels. Langzaam aan raakt Cain geobsedeerd door al deze geheimen en maakt hij er zijn levensdoel van om degene te vinden die hem gered heeft, ook al lijkt deze persoon niet gevonden te willen worden. Ook leert Cain de definitie kennen van De Lange Nacht en dan realiseert hij zich dat zijn geheim groter is dan hij ooit dacht. Hij blijkt slechts een kleine speler te zijn in een immens groot spel. Hoe weet Cain zijn nieuwe zelf onder controle te krijgen? Kan hij degene vinden die hem gered heeft? En wat gaat hij doen als De Lange Nacht aangebroken is?

    THEY ONLY SEE
    A WISP OF SMOKE


    I had a one-way ticket to the place where all the demons go. Where the wind don't change and nothing in the ground can ever grow. No hope, just lies. You're taught to cry in your pillow, but I survived.


    © Ziegler
    — Deelnemend verhaal aan SOTY 2017
    — Thema: Gothic
    — Eigen interpretatie van vampieren
    — Tijdelijke cover
    LINK


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Casterwill schreef:
    Abo, abo, abo.
    Dit is mijn thema (Royalty). Ik ga het allemaal lezen :Y)

    :Y)

    Iedereen heeft een mooi diep plot, in Royalty, kom ik doodleuk aan met een wildebrasprinses XD helemaal cliché.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    UnpredictabIe schreef:
    (...)
    :Y)

    Iedereen heeft een mooi diep plot, in Royalty, kom ik doodleuk aan met een wildebrasprinses XD helemaal cliché.

    Meh, ik heb geen wildebrasprinses maar naar mijn idee wel een cliché, saai en onorigineel verhaal. Alleen is mijn plot een beetje diep (misschien) maar dan moeten ze het eerst nog volhouden tot daar :Y)


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Scipio schreef:
    (...)
    Meh, ik heb geen wildebrasprinses maar naar mijn idee wel een cliché, saai en onorigineel verhaal. Alleen is mijn plot een beetje diep (misschien) maar dan moeten ze het eerst nog volhouden tot daar :Y)

    Het is beter dan wat ik heb. Geen commentaar.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    S P E L      V A N      B L O E D

          Woorden als "Tijd", "Jeugd", "Vreugde" of "Pijn" zijn voor de meeste mensen gewoon begrippen. Geen persoon zit eraan vast, het is een gevoel of een tijdstip, verder niks. Natuurlijk heeft het wel een betekenis, daar niet van. Maar het zijn geen namen.
          Waarschijnlijk denk je nu "Wel duh!"
          Wat wel logisch is. En toch is dat niet waar. Tijd, Jeugd, Vreugde, Pijn, het zijn allemaal personen, en ik kan het weten. De meesten leven niet hier, maar in een eigen rijk dat ze op een willekeurige plek, in een willekeurige leegte hebben gecreëerd. Geloof je me niet?
          Nee?
    Goed, dan niet, maar toch is het waar. Ik kan het weten.


    ☾☾☾


          Overal waar Virgie is, zijn problemen. Het zijn een soort magneten. Misschien is het ook daarom dat als ze verhuist naar het ietwat ouderwetse stadje Crows, ze dingen lijkt te zien die anderen niet opvallen.
          Dingen als instrumenten die vanzelf beginnen te spelen, of dromen die lijken te verwijzen naar iets wat de volgende dag gebeurt. Virgie is niet zo goed in stil zitten, dus gaat op onderzoek uit.
          Want wie roept haar steeds in de buurt van de waterpoelen in het bos, en waarom weerspiegelen ze iets anders dan ze zouden moeten doen?

    Doet mee aan Story of the Year 2017 onder het thema Gothic
    Voor het grootste deel 12+, misschien wordt dit later 16+
    Dark Fantasy
    Onbekende personen
    Romantiek


    Hier ook mijn inzending ^^ Hier ook de link.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2017 - 16:54 ]


    obsessive rage

    Vedder.

    Dat hij niet de dunste van de hoop is, is één probleem. Dat hij haast geen vrienden heeft, is een ander probleem. Dat hij gay is en op de populairste jongen van de school verliefd is, is ook zeker en vast een probleem. En dat zijn stad opgeschrikt wordt door een aantal gruwelijke moorden gepleegd door een oeroude kracht, namelijk die van een heks… wel, dat zou je misschien ook een probleem kunnen noemen.

    Bij de zestienjarige Samuel zit alles tegen: zijn slonzige uiterlijk zorgt ervoor dat hij dik in de smaak valt bij pestkoppen, en het feit dat zijn grote liefde onbereikbaar is, werkt ook niet echt mee. Bovendien wordt zijn dorpje Deur onaangenaam verrast door een heel aantal bovennatuurlijke moorden gepleegd door een oeroude heks. Samen met zijn veel te aantrekkelijke vader gaat Samuel op zoek naar de bron van al het kwaad, maar laat het lot nu net willen dat het hele dorp… er nogal van overtuigd is dat Samuel zelf de heks is.

    x Neemt deel aan SOTY 2017;
    x Binnen het thema gothic;
    x Vrij misplaatste romantiek af en toe;
    x Zal hopelijk 40K of meer woordjes bevatten aan het eind;
    x Ik hoop ongeveer iedere week een nieuw hoofdstukje te plaatsen;
    x Opbouwende kritiek is altijd welkom;
    x 16+ vanwege de horror en niets anders;
    x Lichtelijk geïnspireerd door HEX van Thomas Olde Heuvelt, maar toch heel anders;

    Badges:
    -
    “Welkom in Deur, de stad waar al je nachtmerries werkelijkheid worden.”

    Thema: gothic
    Linkje: klik!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    HoIIy schreef:
    S P E L      V A N      B L O E D

          Woorden als "Tijd", "Jeugd", "Vreugde" of "Pijn" zijn voor de meeste mensen gewoon begrippen. Geen persoon zit eraan vast, het is een gevoel of een tijdstip, verder niks. Natuurlijk heeft het wel een betekenis, daar niet van. Maar het zijn geen namen.
          Waarschijnlijk denk je nu "Wel duh!"
          Wat wel logisch is. En toch is dat niet waar. Tijd, Jeugd, Vreugde, Pijn, het zijn allemaal personen, en ik kan het weten. De meesten leven niet hier, maar in een eigen rijk dat ze op een willekeurige plek, in een willekeurige leegte hebben gecreëerd. Geloof je me niet?
          Nee?
    Goed, dan niet, maar toch is het waar. Ik kan het weten.


    ☾☾☾


          Overal waar Virgie is, zijn problemen. Het zijn een soort magneten. Misschien is het ook daarom dat als ze verhuist naar het ietwat ouderwetse stadje Crows verhuisd, ze dingen lijkt te zien die anderen niet opvallen.
          Dingen als instrumenten die vanzelf beginnen te spelen, of dromen die lijken te verwijzen naar iets wat de volgende dag gebeurt. Virgie is niet zo goed in stil zitten, dus gaat op onderzoek uit.
          Want wie roept haar steeds in de buurt van de waterpoelen in het bos, en waarom weerspiegelen ze iets anders dan ze zouden moeten doen?

    Doet mee aan Story of the Year 2017 onder het thema Gothic
    Voor het grootste deel 12+, misschien wordt dit later 16+
    Dark Fantasy
    Onbekende personen
    Romantiek


    Hier ook mijn inzending ^^ Hier ook de link.


    Yes mijn abo heb je


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    oh shit maar ik heb een idee nu voor royalty.


    Heaven is a place that we all have

    Mijn inzending, jay! :3

    “We should consider every day lost on which we have not danced at least once.”
    ― Friedrich Nietzsche








    Op de nacht van 31 januari 1998 gebeuren er twee dingen. Rosalind Valance, 's werelds befaamdste ballet-danseres, zakt dood neer op het podium. Nog geen tien seconden later wordt er een prachtig babymeisje geboren, die de naam Freyde zal dragen.
    Freyde groeit op tot een sprankelende jonge vrouw, die niets liever doet dan dansen.
    Maar vanaf haar achttiende verjaardag staat haar perfecte kleine wereld op zijn kop. 's Nachts krijgt Freyde ineens bizarre dromen, vol onbekende plaatsen en gezichten. Wanneer ze danst, voelt ze hoe ze de controle verliest... en hoe iemand anders die overneemt.
    Hoe stopt ze de stem in haar hoofd, die haar aan wil zetten tot gruwelijke daden? En wat heeft Rosalind Valance er allemaal mee te maken?
    Wanhopig gaat ze op zoek naar de antwoorden die zich steeds voor haar lijken te verbergen. Maar de tijd dringt; vooral wanneer de duistere dreiging met de dag groter lijkt te worden.







    - Doet mee aan Story of the year
    - Thema: Gothic
    - Begint op 31/01/2017
    - Onbekende personen
    - Cover door Goldstein
    - Reacties motiveren!


    Link: klikje
    Thema: Gothic


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Mijn inzending! (yeah)

    Vivere






    Elisa is een gladiator. De eerste vrouwelijke gladiator en ook de jongste. Kort na haar komst heeft ze al een aantal overwinningen op zich staan. Waardoor de andere gladiatoren haar niet mogen, alleen Kay is aardig voor haar. Opzich heeft ze het goed in de arena, tot ze een keer tegen Kay moet. Het is een geen makkelijke strijd voor hun beide. Ze willen elkaar niet doden. Als Elisa wint komt ze er gebroken uit. Vast besloten om vrij te komen of om te ontsnappen. Helaas heeft het lot andere plannen en laat haar ware achtergrond langzaam naar boven komen.



    • Doet mee aan de Story Of The Year 2017 binnen het thema royalty
    • 12+ kan later nog 16+ worden
    • ABN geschreven
    • Onbekende personen
    • Cover gemaakt door Hedone
    • Opbouwende kritiek is altijd welkom



    Thema: Royalty
    Link: Klik

    MT, binnenkort komt mijn verhaal (:

    WenseKronik schreef:
    MT, binnenkort komt mijn verhaal (:

    Oeh wat leuk dat je weer gaat schrijven, Maartje!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ja ja hier is mijn inzending!

    It's my kingdom, the throne is mine


    Op een paar minuten na is prinses Victoria niet de kroonprinses, maar is haar tweelingbroer James de kroonprins. Het scheelt maar een paar minuten, maar daarmee is haar lot bepaald. Als ze per toeval erachter komt dat haar lot toch bij het heerschappij van haar land ligt begint ze haar familie te wantrouwen. Haar ouders zetten haar dan voor het blok en zal ze binnen een half jaar moeten trouwen, want anders zal het koningschap toch naar James gaan. Het is Victoria haar toekomst en dus doet ze er alles aan om op tijd te kunnen trouwen en dat lijdt tot hilarische en onhandige momenten. Victoria is namelijk niet van plan om de strijd zomaar op te gaan geven.





    I may look sweet as a cupcake but my temper is spicier than a pepper!


    Inzending Story of the Year 2O17 in het thema Royalty


    Crown princess


    Second Star to the Right and straight on till the morning