• Jap. Ik heb net een stapel met belangrijke papieren doorgespit (dingen over zorgverzekeringen, bankrekeningen, studiefinanciering en ID-kaarten, dat soort eng spul), want middernacht is daar natuurlijk de perfecte tijd voor, duh. Ik was dit al een tijdje voor mij uit aan het schuiven, zoals zoveel dingen, maar hoe lang precies werd mij nog eens pijnlijk duidelijk toen ik een folder tegenkwam met "Je gaat binnenkort studeren!" uit 2011, nog netjes ingepakt in plastic. (Overigens is het me ook een beetje een mysterie wie er precies dacht dat ik in 2011 bijna ging studeren, want ik was toen 15 en zat in klas 3 en 4 van het vwo, maar oké.)

    Dus ja, tja. Wat waren momenten waarop het jullie nog eens helemaal kraakhelder werd dat je uitstelgedrag toch wel enigszins zorgwekkende vormen aan had genomen? Misschien kunnen we samen falen in het leven. (clown)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    letterlijk mijn examens.
    "ja ik moet nog studeren maar alles komt goed"
    "ja ik heb niet kunnen studeren want ik had het overzicht niet" :W

    [ bericht aangepast op 4 jan 2017 - 0:47 ]


    Heaven is a place that we all have

    Toen ik aan een verslag begon waarvan de deadline al een week gepasseerd was. Toen werd het mij pijnlijk duidelijk dat ik mij dringend terug moest gaan herpakken. :W


    Take me to wonderland

    Ik heb zojuist ook maar al mijn laatjes en kastjes uitgespit en opgeruimd, ik zeg al de hele week tegen mezelf ''morgen ga ik dit echt doen'' en eindig vervolgens met een serie in bed :')
    Ik zie ook echt op tegen het papierwerk hahaha x'D Ik kwam ook net heel veel tegen wat ik nog moet regelen. Want toen ik het kreeg heb ik het met de post snel weg geschoven in een random la.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    In de vijfde klas profielwerkstuk; ik zou als laatste alles in elkaar zetten en de lay-out doen. Mijn projectpartner had al haar stukken als in de afgesproken lay-out gezet, maar ik niet. Een profielwerkstuk is wel eventjes werk om alles netjes te maken en ik had spijt als haar op mijn hoofd dat ik mijn stukken ook niet al in de lay-out had gezet, dat scheelt echt enorm. Er moest namelijk nog zo veel extra bij en dat ook nog in lay-out gezet, man, ik ben van 's middags tot 4 uur 's morgens beziggeweest. Inmiddels doe ik alles gelijk in de lay-out als ik aan werkstukken en portfolio's werk. :Y)

    [ bericht aangepast op 4 jan 2017 - 10:06 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Haha, zo herkenbaar. =P

    Ik moet in ieder geval ergens vandaag nog aan de afwas beginnen, want we hebben geen potten, pannen en bestek meer. :')
    En dringend de nieuwe kast inladen. Rekeningen betalen.

    Dat zijn toch enkele fysieke dingen die ik continu uitstel. 😂

    Maar ik ben op Q onder andere veel aan het inhalen (niet omdat ik het uitstelde, maar omdat het allemaal veel werk is/was). Dus daar ben ik wel trots op. *O*


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Lol. Zo herkenbaar. M'n examens, eigenlijk. Ik moest twee dagen voor m'n examens en gedeeltelijk zelfs tijdens mijn examens nog cursussen in orde brengen. Want ja, twee weken voordien had ik "nóg twee weken!" :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik zei dat drie maanden terug al tegen mezelf boor mijn kledingkast. Toevallig gister gedaan, omdat ik me enorm verveelde. Die 'belangrijke' papieren moet ik ook maar weer eens sorteren. Zijn zulke rotklusjes. Ik faal dus lekker met je mee. (clown)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Het lucht op om te horen dat iedereen dit probleem heeft, haha. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ja, in mijn kledingkast hangen al mijn zomerhempjes nog, want: "Welnee, ik draag nu toch alleen maar truien, geen probleem dat die dingen daar zitten" "Het is bijna lente!" Ugh.

    Verder loop ik altijd achter schema als het gaat om geschiedenistoetsen leren. Ik leer altijd twee avonden van te voren, vorige keer pakte dat goed uit (zelfs maar één avond van te voren geleerd), toen had ik een 9,2. De keer daarvoor twee dagen van te voren geleerd, toen had ik een 5,8. Bij ons is dat een onvoldoende. Dus, ik neig heel erg naar één avond/dag van te voren gaan leren. Ik weet nu al dat het een slecht plan is. But I'm badass (bat)

    [ bericht aangepast op 4 jan 2017 - 17:31 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Oh jongens, wat erg dit.. Ik herken me hier zo erg in :')
    Wij moeten voor Nederlands nu een literatuurverslag maken voor je eindexamen. Laatst had ik hier met een meisje uit mijn klas een gesprek over, kom ik er opeens achter dat we er al 4/5 af moesten hebben (dan moet ik erbij zeggen dat 1 al best wel heel veel werk is.. Hierdoor zie ik er inmiddels zo tegen op dat ik het steeds maar verder vooruit schuif..) Het werd me toen toch wel duidelijk, dat soms mij dingen compleet ontgaan. Misschien moet ik er toch wel aan gaan beginnen inmiddels, of naja, morgen dan. Ik begin morgen wel :')


    Alle wegen leiden uiteindelijk naar Rome. Dag irritatie, hallo inspiratie!

    Ik herken mezelf hier ook zo erg in!

    Elke ochtend met opstaan... "Nee ik kan nog wel 10 minuutjes blijven liggen" tot 5x toe en vervolgens haast hebben... En ik maak mezelf er ook helemaal gek van want ik heb een hekel aan haast.
    Op school was het ook altijd een drama. Een dag van te voren beginnen met leren of werkstukken in een dag maken. En dan met kei veel stres omdat je tijdnood hebt, geen idee hoe ik dat overleefd heb.
    Ik wil het zo graag veranderen aan mezelf maar ik denk dat ik dat ook steeds uitstel.


    The world is a book and I will read it

    Oeps, heel erg herkenbaar. Vooral toen ik nog op school zat had ik dat probleem altijd met examens. Ik leerde ze dan ook pas een dag of twee of voorhand, nadat ik mezelf gewoon even moest verplichten om het te doen.


    16 - 09 - '17

    Ik denk dat het gewoon menselijk gedrag is en je hebt onmenselijke mensen die direct alles doen. (superkrachten als je het mij vraagt).
    Maar ik herken dit zo erg, ik stress hem nu omdat ik bang ben mijn opleiding niet te halen omdat ik beetje laks ben gaan doen. Ik leer wel laatste week voor tentamens... Slecht plan.. Tevens dit heb ik vorige tentamen periode ook gedaan... ik leer niet van mijn fouten :(

    Ik heb één keer gehad dat ik echt super laks was. (Aka: ik was serieus vergeten dat ik een boekverslag moest maken, ik kwam er op de dag van inlevering pas achter. Oeps). Een dag later ingeleverd dan maar. (Toen had ik het boek dus maar in één dag uitlezen en het hele verslag in één dag gemaakt, wat echt een hoop werk was). Sindsdien doe ik het allemaal direct want ik heb gewoon geen zin om zo te zitten stressen voor dingen die eigenlijk ontzettend onnodig zijn.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Wat mij trouwens goed helpt, is de site habitica. Daarbij krijg je punten/virtueel geld/beloningen als je een taak afstreept, en daarmee moet je dan proberen om een zo hoog mogelijk level te halen en je kan dan kleding/huisdieren kopen. Sowieso geeft het me overzicht wat ik nog allemaal moet doen, maar voor mij is het ook een goede motivator. Misschien hebben jullie er ook wat aan.

    [ bericht aangepast op 25 maart 2019 - 10:26 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.