• Nee; ik ben mezelf niet zat & ik ben al voorbereid op de nodige haat-comments op dit topic.

    Iedereen zegt altijd dat Quizlet een plek is om jezelf te zijn. Om je thuis te voelen. Naar mijn mening is dit enkel dorpspraat. Waarom dorpspraat? Omdat alle negativiteit, met andere woorden een 'fout' in iemands ogen, meteen je hele levensloop op Q aftekent.

    Quizlet is niet een plek om jezelf te ontwikkelen. Voor story's en dergelijke natuurlijk en je kan er leuke contacten maken, maar met name het LJH topic; of normale/ discussie topics komen al veel haat op.

    Ik vind het tijd dat hierover wel eens een topic geopend moet worden; want het word niet minder, maar erger. Zo krijgen we geen users erbij, maar gaan er enkel weg & dat is (hopelijk) niet wat de mensen op Quizlet willen.

    Ik ben geen persoon voor lange verhalen en ik hoop dan ook dat mensen mijn punt begrijpen en nadenken voor ze negativiteit (uit hun eigen leven) op het internet strooien om iemand minder te laten voelen. Ongeacht de persoon in kwestie je nog zo irriteert.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Je wilt minder negativiteit op Q, maar toch open je dit topic? Best paradoxaal.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Pagu schreef:
    (...)

    Mod: Verwijderd wegens privacy.


    Oke en weten jullie daar het hele verhaal van? C; maar ik ga dit niet met jullie uitpraten, gezien dit niet over jullie gaat maar tussen Cheryl & Mij.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2017 - 0:00 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 5 jan 2017 - 0:38 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Leora schreef:
    (...)

    Ik snap zeker je punt maar ik vind wel omdat iedereen enkel post dat Quizlet lief, leuk en aardig is dat er ook wel eens een andere zijde kenbaar gemaakt mag worden, gezien dit zeker niet 99% is.

    @ Methamorphoses;

    Dit gaat zeker niet specifiek over een persoon en ook niet over wat zich op Q heeft afgespeeld maar achter de schermen om, wat ik dan te horen krijg. Dit had er natuurlijk wel een deel mee te maken, maar ik zie ook vaak dat dit betreft over andere users, wat niet om mij gaat.

    Daarnaast zou ik dit wel uit willen praten in PB i.p.v. dit topic & ben ik ook wel benieuwd naar over wat ik gezegd kan hebben over users en welke.

    Nee true, Quizlet is niet helemaal positief, maar to be honest: there is no light without dark. Je kan positief niet meten als er geen negatief is. Het is vooral waar je je op focust en ik denk dat het weinig zin heeft om je te richten op de negatieve delen van Quizlet. Dan maak je het voor jezelf gewoon echt heel moeilijk.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Leora schreef:
    (...)

    Oke en weten jullie daar het hele verhaal van? C; maar ik ga dit niet met jullie uitpraten, gezien dit niet over jullie gaat maar over Cheryl.


    Je opent een topic over dat je geen dingen op het internet mag strooien om iemand anders minder te laten voelen, hoe erg de persoon in kwestie je ook irriteert. Dan is het ook best netjes om hier je fout in te zien en toe te geven dat het niet netjes is hoe dingen gegaan zijn, omdat ik denk dat 50 procent van Q weet dat er iets speelt tussen jullie. Waar twee vechten hebben twee schuld. prima, maar positiviteit begint bij jezelf.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    HoIIy schreef:
    Ik heb er niet echt last van, maar dat zal ook zijn omdat ik niet echt in het LJH-topic rondhang. Ik heb wel redelijk mezelf kunnen zijn, maar ik hang dus ook niet echt rond op dat vlak van de site. Ik ben wel benieuwd naar de andere meningen tho.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik ben wel te vinden in t ljh en heb naar mijn idee weinig last van drama met andere Q'ers. Blijf beleefd, uit je mening op een nette manier en voel je niet altijd aangevallen. Ik denk dat dat dingen zijn waar mensen soms wel wat aan hebben. Natuurlijk kun je t vast niet met iedereen goed vinden. Maar ga die mensen dan gewoon uit de weg. Negeer ze als je toch niet met ze ingesprek bent. En blijf respectvol wanneer je wel in gesprek gaat met iemand. ^^

    [ bericht aangepast op 5 jan 2017 - 0:09 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Valtersen schreef:
    (...)

    Je opent een topic over dat je geen dingen op het internet mag strooien om iemand anders minder te laten voelen, hoe erg de persoon in kwestie je ook irriteert. Dan is het ook best netjes om hier je fout in te zien en toe te geven dat het niet netjes is hoe dingen gegaan zijn, omdat ik denk dat 50 procent van Q weet dat er iets speelt tussen jullie. Waar twee vechten hebben twee schuld. prima, maar positiviteit begint bij jezelf.


    Eens. Maar waar je zegt waar twee vechten hebben twee schuld, betekend ook tussen mij & Cheryl. Gezien Cheryl hier niet is en ik ook geen zin heb dat iedereen zich tussen mij en haar bemoeit; zal ik dit zeker niet openbaar met haar uitpraten. Daarnaast hebben ik en Cheryl anderhalf week geleden beide in een gezellige meeting deelgenomen, dus deels is al bijgelegd buiten schermen.

    Kunnen we weer on topic gaan? Ik weet nu wel dat ik een vreselijk mens ben tbh. Laat de topic dan tellen voor degene die het wel nodig hebben. c;

    [ bericht aangepast op 5 jan 2017 - 0:06 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik denk dat heel veel users eerst naar zichzelf moeten kijken in deze kwestie, zowel users die hier posten als users die dat niet doen.


    Hanscom schreef:
    Ik denk dat heel veel users eerst naar zichzelf moeten kijken in deze kwestie, zowel users die hier posten als users die dat niet doen.


    Dit ja

    Ik vind screens hier openbaar gooien wel te ver gaan, zo lijkt het net alsof naomie de badguy hier is.... Het gaat er gewoon om dat het hier de laatste tijd niet zo gezellig is altijd, en dat is gewoon zo. En verder kan ik me overal wel vinden, een topic aan maken is misschien weer niet zo handig. Maar privé dingen openbaar gooien en de persoon de grond in trappen zeker niet. Als ik naomie niet had gekend had ik zeker gedacht dat zij niet zo'n heel leuk iemand is aan de hand aan die screens. Well
    Famke out


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    ChickenNugget schreef:
    Ik vind screens hier openbaar gooien wel te ver gaan, zo lijkt het net alsof naomie de badguy hier is.... Het gaat er gewoon om dat het hier de laatste tijd niet zo gezellig is altijd, en dat is gewoon zo. En verder kan ik me overal wel vinden, een topic aan maken is misschien weer niet zo handig. Maar privé dingen openbaar gooien en de persoon de grond in trappen zeker niet. Als ik naomie niet had gekend had ik zeker gedacht dat zij niet zo'n heel leuk iemand is aan de hand aan die screens. Well
    Famke out


    Inderdaad, volgens mij is het niet de bedoeling dat we elkaar gaan zwartmaken hier. Dat maakt het allemaal niet gezelliger. Met vingertjes wijzen naar anderen kunnen we allemaal heel goed.

    I feel you, I really do. Ik mis dat de top story's 200 kudo's hadden en rpg's 15 topics - en in alle eerlijkheid denk ik dat de onderlinge sfeer daar zeker wel wat mee te maken heeft. Toch vind ik dat heel veel users toch heel erg hun best doen om dit te verbeteren. De wedstrijden van users, die al eindeloze keren hebben meegemaakt hoe het grootste deel langzaam stopte met hun wedstrijd. De Rpg's, iedere keer opnieuw, van users die al dagenlang hebben zitten nadenken, zelfs al weten ze dat de kans groot is dat ze niet verder komen dan een rollentopic. De kerstactie met sneeuwballen niet te vergeten. Stelletje volhouders, en dat mag niet vergeten worden.

    Verder moet ik zeggen dat ik teleurgesteld ben in sommige van jullie reactie's op dit topic - en als je je aangesproken voelt is dat meer jouw probleem dan het mijne. Naomi zegt hier wat iedereen denkt, en dan is het hypocriet om een iets van iets buiten Q neer te gooien - puur om Naomi een hak te zetten, terwijl we allemaal wel is een kwaad woord over onze vrienden spreken. Ik weet van genoeg mensen - ook mezelf - dat we allemaal wel is over een andere user roddelen. Betekend dat dat we iedereen's vuile was in dit topic op moeten hangen? En dat, wat er nu in dit en het LJH-topic gebeurt, oude koeie uit de sloot halen, dingen waar je niks mee te maken heb in iemands gezicht gooien, je te snel aangevallen en beledigt voelen, dat is precies waarom Q nu zo leeg is. Misschien niet slim om weer een negatief topic te openen, maar zeker niet beter om dan meteen maar weer boos te gaan lopen doen, of wel dan? Je had namelijk ook niet kunnen reageren, of proper, zoals sommige deden.

    Maar misschien kunnen we ook in plaats van negatief reageren om een negatief topic, onze eigen mindset veranderen, waar jullie het over hadden, want we kunnen er zelf ook voor kiezen om positief te reageren, wat de exacte reden is dat ik deze post begon met positieve dingen aan Q en deze post daar ook mee ga eindigen.
    Ik ben trots op onze moderators, bemiddelaars en de users die het hier gezellig en levendig proberen te houden en ik denk dat ze tot op een zekere hoogte daar prima in slagen - ze moeten alleen nog een groot deel van de users achter zich krijgen, maar daar kunnen we allemaal een steentje aan bijdragen niet? Dus pak die wedstrijd op, doe mee aan die rpg, maak dat topic over die nieuwe serie, potter head unite om dat ene verhaal weer 100 kudo's te geven en dit is wel een beetje waar mijn war speech stopt en ik een project ga proberen te bedenken om Q weer ongeveer te krijgen zoals het was, so Sav out



    [ bericht aangepast op 5 jan 2017 - 0:25 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik kan hier wel gaan "zeuren" over "negativiteit", maar ik denk dat ik mijn tijd beter kan besteden aan het bijwerken van het grote Wordwar topic, of de wedstrijd die ik organiseer, of te zoeken naar mijn favoriete reactie voor de sneeuwbal actie, mogelijk misschien nog wat lieve reacties achterlaten en wat sneeuwballen in het rond werpen, misschien nog wat complimenten posten over hoe goed men bezig is voor SOTY. Misschien nog even verder werken aan een verhaal voor een vriendin? Genoeg leuke dingen te doen c:


    Happy Birthday my Potter!

    Ik ben niet iemand die zich gauw mengt in dit soort dingen, vooral niet op een forum zoals deze, maar het plaatsen van screens uit een WhatsApp gesprek tussen twee personen (zonder dat er überhaupt bekend is wat er gaande is) vind ik persoonlijk ook echt te ver gaan. Dat zijn privé dingen en die horen niet terecht te komen op het internet als een ander dat totaal niet aangaat, vooral niet als je hiermee in een indruk probeert te wekken over iemand die vermoedelijk niet geheel terecht is.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    @Granian: vergeet de bemiddelaars niet. :x

    Er hangt niet zo''n fijne sfeer op Quizlet, ja, maar misschien is het wel goed om het eens ter sprake te brengen. Laten we met een respectvolle manier met elkaar omgaan, want we kennen elkaars verhaal niet. Het is niet aan ons om vooroordelen te maken of kwetsende opmerkingen te maken.


    Quiet the mind, and the soul will speak.