• Nee dit gaat niet over een dekentje. Dit gaat over mijn haar.

    Al jaren heb ik mijn haar zoals het is. Blond. Lang. Saai. Just... Hetzelfde. Het is iets waar ik trots op ben geweest.. Maar het laat me ook denken aan de slechte tijden. Dit klinkt zo raar, ik weet het, maar het is zo. Mijn haar is niet alleen mijn haar > het is iets waar ik me veilig bij voelde. Wanneer ik nerveus ben, zit ik aan mijn haar. Als ik boos ben, zit ik aan mijn haar. Waarom? Geen flauw idee. Maar ik voelde me er gewoon veilig bij.. Tot iets meer dan een jaar terug..

    Eind 2015, begin 2016 ben ik mezelf gaan leren kennen. En al een jaar kijk ik in mijn spiegel, naar diegene met dat mooie, blonde lange haar en ik denk:
    ''Wie is dat?''
    Ik zie mezelf niet als ik in de spiegel kijk. Ik zie een vreemdeling... En het is tijd om dat te veranderen.
    Morgen middag om 2 uur ga ik het er af knippen. Ik zeg gedag tegen de Shania van 2016. Ik zeg dag tegen waar ik me veilig bij voelde voor jaren.. Ik wil me weer gelukkig voelen en.. Ik wil mezelf kunnen zien in de spiegel en niet een vreemdeling. Niet meer iemand die probeert iemand anders te zijn om anderen te pleasen.. Want dat doe ik al jaren en ik merk gewoon dat dat helemaal de verkeerde kant op gaat.

    Ik ga voor mijzelf kiezen.

    Jullie denken nu vast... Het is maar haar... maar voor mij.. Voor mij is het meer dan alleen haar. Voor mij is het een groot stuk van mijn verleden: dat onzekere iemand die mooi wilde zijn en niet zichzelf durfde te uiten.. Die altijd op andere meisjes wilde lijken; zichzelf verstopte onder makeup omdat 'ik zo mooier was', terwijl in realiteit ik er beter aan toe ben sinds ik geen makeup meer draag... Maar toch verstopte ik mezelf achter die blonde lokken...
    Maar vanaf morgen middag niet meer
    Vanaf morgen middag is het over en uit met doen alsof ik iemand anders ben. Nooit meer ga ik mezelf anders uiten dan dat ik ben. Niet dat ik precies weet wie ik ben maar ik ga dat nog uitzoeken.. maar dit is de eerste stap naar mezelf zijn..


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Knap dat je dat durft! Ik zou mijn haar nooit durven afknippen, denk ik. Dus go you! Ik hoop dat je op deze manier inderdaad vindt wie je bent (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wauw, wat een mooie keuze van je! De symboliek spreekt mij ook aan, want ik heb mij zo ook een hele tijd gevoeld (en, los daarvan, mijn haar afgeknipt). De eerste paar dagen gaat het vreemd voelen, maar daarna wen je er wel aan. In ieder geval goed dat je de stap durft te zetten!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Haar afknippen is zo fijn! Ik heb het van de zomer ook gedaan en het kost ineens zoveel minder werk. Ineens valt het leuker en minder plat c: Super dat je het doet om meer jezelf te zijn!



    Mooie keuze <3 ben benieuwd nu al voor je naar morgen. c;


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik ben nog steeds trots op je, dat je die keuze eindelijk durft te nemen. Ik hoop dat je je na het haar eraf knippen zekerder voelt, en ik ben zeker benieuwd naar het resultaat. Keep us up-to-date! (krul)


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Dit vind ik echt een heel mooi bericht, dapper dat je die keuze durft te maken en je dit zo voor jezelf besloten hebt. Ik wens je het beste toe!


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Awwwh <3 Het is echt heel fijn om deze berichten te lezen. Dankje allen! Ik ben echt heel nerveus maar ik ga het wel doen. Het is eens tijd.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ghirahim schreef:
    Dit vind ik echt een heel mooi bericht, dapper dat je die keuze durft te maken en je dit zo voor jezelf besloten hebt. Ik wens je het beste toe!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Dus... Ik heb het geknipt!! Ik weet nog niet of ik morgen of vandaag foto's post, want ik moet het nog eventjes gaan blonderen. cc:


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik snap het gevoel helemaal hoor, dus van mij hoef je geen verbaasde blikken te verwachten. Mijn haar is ook mijn alles, eigenlijk het meest waar ik blij mee ben van mezelf. Ik word best geïrriteerd als iemand aan mijn haar komt, hehe.
    Maar ik ben benieuwd! Knap dat je het doet! Ik heb laatst ook mijn haren laten knippen, maar dan puntjes bijwerken en laagjes (wat ik vanaf mn 15e heb).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Achelois schreef:
    Ik snap het gevoel helemaal hoor, dus van mij hoef je geen verbaasde blikken te verwachten. Mijn haar is ook mijn alles, eigenlijk het meest waar ik blij mee ben van mezelf. Ik word best geïrriteerd als iemand aan mijn haar komt, hehe.
    Maar ik ben benieuwd! Knap dat je het doet! Ik heb laatst ook mijn haren laten knippen, maar dan puntjes bijwerken en laagjes (wat ik vanaf mn 15e heb).

    Dit dus.

    Ik heb nog eerlijk gezegd niet het gevoel van: YES. Maar ook weer wel. Want mijn haar ziet er een stuk anders uit en dat is toch wel eng als ik eerlijk moet zijn, maar ik ben blij dat ik het toch gedaan heb.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe coupe (:


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Before and after:



    Ik ga het nog iets blonder verven tho c:


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Oh ziet er echt leuk uit!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Nice, staat je echt goed! :3 Hoe voelt het nu? ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •