• R y d e l l      H i g h

    Het zijn de ‘60s, het tijdperk van Elvis Presley, The Beatles, Pink Floyd, The Rolling Stones, Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, en zo kun je nog wel even doorgaan. Liedjes als Satisfaction en We Can Work It Out worden 24/7 gedraaid op de radio en films als Breakfast at Tiffany's draaien nu in de bioscoop. J.F.K. of te wel Kennedy is op dit moment president van Amerika.
    In deze periode zijn er allerlei tegenbewegingen gaanden onder jongeren, ook wel jeugdculturen genoemd. De grootste "culturen" zijn op dit moment de hippies en de nozems, die zich elk op hun eigen manier verzetten tegen de maatschappij. Ook de muziek maakt een soort revolutie mee, teksten zijn meer provocerend en aanstootgevend, kijk bijvoorbeeld naar Elvis.
    Sex, drugs and rock ’n roll. Dat is waar het nu vooral om draait.

    We focussen ons in deze RPG op het jaar 1962. Alles zal zich afspelen in en om één middelbare school. Ben je een hippie, een nozem, of geen van beiden? Een Beatles of Stones fan? That's all up to you.


    Welcome to Rydell High

    Verhaal
    Twee scholen in één stad. Meestal levert dit strijd op. In deze RPG is dit precies het geval. Rydell High en Irving Crown High zijn de desbetreffende scholen. Ze hebben compleet verschillende visies op de wereld en al jaren is er een soort rivaliteit tussen de twee scholen.
    Echter moeten ze een verbond sluiten wanneer Irving Crown High op een dag afgebrand blijkt te zijn. De dader en/of oorzaak is onbekend (hoeft niet noodzakelijk opgelost te worden in deze RPG maar dit kan wel tot spanningen/beschuldigingen leiden tussen de scholen). Er wordt afgesproken dat de leerlingen van Irving Crown High voortaan hun lessen op Rydell High gaan volgen.
    De RPG begint op de dag dat de leerlingen van Irving Crown High hun eerste dag hebben op de andere school. Hoe zal het aflopen tussen de leerlingen van deze twee compleet verschillende scholen? Zal het alleen maar ruzie worden, of ontstaan er toch onverwachtse vriendschappen (of meer)?

    “The sky is the limit

    Informatie
    Scholen
    Rydell High
    Rydell High is een liberale middelbare school. Deze school heeft niet een bepaald soort mening over hoe de wereld geregeld zou moeten worden. De leerlingen hebben, als ze überhaupt een mening hebben over de maatschappij, geheel eigen gevormde ideeën. Veel leerlingen hebben zich aangesloten bij een jeugdcultuur. Vergeleken met Irving Crown High is Rydell High nogal een vrije school waar ze over het algemeen niet erg streng zijn, al vinden de leerlingen van Rydell dat soms wel.

    Irving Crown High
    Irving Crown High is een conservatieve middelbare school. Men houdt op deze school niet graag van veranderingen en blijft zich het liefst vastklampen aan hoe het nu is. Een phenomeen als een jeugdcultuur is hier amper geaccepteerd – je er bij eentje aansluiten is al helemaal ongebruikelijk – en het gros van de leerlingen is erg braaf. Regels worden niet in twijfel getrokken, leraren hebben het te allen tijden bij het rechte eind, straffen kunnen hier ook vrij zwaar zijn en de school wordt ontzettend streng gevonden door leerlingen van Rydell High, ook al vinden leerlingen van Irving Crown High dit wel meevallen.
    Irving Crown High kun je zeker als de tegenpool van Rydell High beschouwen.


    Jeugdculturen
    Hippies
    Hippies zijn mensen die zich kleurrijk kleden en zich afzetten tegen de standaard regels. Het leven draait naar hun mening te veel om geld en te weinig om liefde. Bovendien zijn zij tegen geweld, oorlog en discriminatie. Hippies willen juist vrijheid, creativiteit, vrede en een vriendelijke wereld. (Klik hier voor meer informatie)


    Nozems
    Een nozem is een type jeugd dat zich zelfbewust en agressief kleedt. Kenmerkend zijn de vetkuif, strakke spijkerbroeken en leren bikerjacks. Meestal verzetten nozems zich tegen de samenleving door onrust te schoppen en problemen te veroorzaken. (Klik hier voor meer informatie)

    Echter wilt natuurlijk niet iedereen tegen de huidige maatschappij ingaan door mee te gaan met een dergelijke stroming.

    Topics
    Uniformen
    Op Rydell High worden er geen uniformen gedragen. De leerlingen komen naar school in hun eigen kleding al is hier natuurlijk wel een dresscode en wordt ongepaste kledij niet getolereerd.
    Op Irving Crown dragen de leerlingen wel degelijk een uniform. Deze bestaat uit een rokje met polo voor de meisjes en een overhemd of met lange broek voor de jongens. De twee kleuren waaruit deze uniformen vooral bestaan zijn grijs en donkerblauw.


    Schooljaren
    Freshman: 14 tot en met 15 jaar
    Sophomore: 15 tot en met 16 jaar
    Junior: 16 tot en met 17 jaar
    Senior: 17 tot en met 18 jaar

    Uiteraard kun je een klas overgeslagen hebben, dan ben je gemiddeld een jaar jonger. Als je bent blijven zitten ben je natuurlijk juist gemiddeld een jaar ouder.

    RYDELL HIGH
    MANNEN
    • Vincent "Vince" Randall Mayfield – Niclas Nilsson – Junior – 1.3 – dubbelstrijder
    • Anthony Steffen Baker – Johnny Depp – Senior – 1.5 – Soco
    • Eliyah Darius Williams – Corey Baptiste – Senior – 1.6 – Dougal
    • Dallon "Pepper" Hayes – Ash Stymest – Senior – 1.3 – Sophocles
    • Mikhael Joshua Ackermann – Axl Rose – Senior – 1.3 – Ziegler
    • Sonny Rose – Ezra Miller – Senior – 1.6 – Shireen
    • Thomas Andrew Dawson – Michael Murphy – Junior – 1.5 – Mouli

    VROUWEN
    • Shanna Susan Clark – Carrie Fisher – Junior – 1.2 – PeterMaximoff
    • Julie Jessica March – Jessica Lange – Junior – 1.7 – Skaikru
    • Michelle Diana Valentino – Vanessa Hudgens – Senior – 1.5 – Cotrona
    • Elizabeth Mary-Susan Dixon – Stefanie Giesinger – Senior – 1.5 – greenlight22
    • Ashton Delia Graclet – Lorena Rae – Senior – 1.5 – Cahira
    • Desdemona "Dot" Barbara Elliot – Mathilda Bernmark – Senior – 1.5 – Valtersen
    • Jill Carla Friedman – ? –Senior – 1.7 – Tullain


    IRVING CROWN HIGH
    MANNEN
    • Timothy Douglas Younge – Gabriel Daum – Junior – 1.3 – dubbeIstrijder
    • Austin William Jones – James Dean – Senior – 1.3 – Pickett
    • Zachary Finnick Mills – Billy Vandendooren – Senior – 1.6 – Horsemen
    • Robin Michael Wilson – Janic Ancens – Senior – 1.6 – Valtersen
    • Steve Richard Quill – Ryan Gosling – Junior – 1.7 – Vaiana

    VROUWEN
    • Kayla Catherine Hudson – Ellie Leith – Junior – 1.4 – dubbelstrijder
    • Dorothy Robyn "Dory" Lee – Emma Stone – Senior – 1.3 – Dougal
    • Brooklyn Caroline Chamberlain – Faceclaim – Senior – 1.6 – Ziegler
    • Emily Mary Brooks – Magdalena Zalejska – Junior – 1.6 – Granian
    • Luitgard Linderman – Gigi Hadid – Junior – 1.6 – Mw0
    • Naam – Faceclaim – Senior – 1.6 – PecuIiar

    Regels
    • Schrijf minimaal 250 woorden per post;
    • De huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier;
    • 16+ is toegestaan, maar geef dit wel duidelijk aan;
    • Enkel wij (dubbelstrijder en dubbeIstrijder) maken nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven;
    • Je mag meerdere rollen, mits je verschillende geslachten speelt;
    • Houd de geslachten/scholen/jaren qua rollen een beetje gelijk
    • Denk eraan dat er van je wordt verwacht dat je actief meedoet;
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming;
    • Houd het realistisch, de tijden waren toen anders;
    • Have fun!

    “Elvis has left the building.”

    De rpg begint op de eerste dag dat de leerlingen van Irving Crown op Rydell high komen. De RPG begint op Maandag 25 Oktober. Irving Crown High is vijf dagen geleden afgebrand; op woensdag 20 Oktober. In die vijf dagen is alles snel geregeld en hadden de leerlingen van Irving Crown vrij.
    Nu zullen de leerlingen hun eerste paar dagen besteden aan een project dat wordt uitgelegd in de eerste les. De leerlingen zullen de lokalen in druppelen en wachten totdat een docent uit zal leggen wat het project inhoudt (Wij zullen hiervoor tijdig een post maken). Op de tafels zullen naamkaartjes liggen, zodat de leerlingen weten waar ze moeten gaan zitten.
    Groepjes
    Juniors Vincent
    Steve
    Emily
    Thomas
    Shanna
    Luitgard
    Timothy
    Kayla
    Julie
    Seniors Dot
    Zachary
    Mikhael
    Robin
    Dory
    Sonny
    Ashton
    Eliyah
    Brooklyn
    Elizabeth
    Anthony
    Austin
    Michelle
    Pepper



    Gelieve boven je post naam, senior/junior en de school van je personage te zetten.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2017 - 22:43 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Austin William Jones
    “Keep rolling your eyes... — ”


    18 • Irving Crown • Senior • Schoolplein • Brooklyn

    Geweldig. Mijn school is in het weekend afgebrand en nu ben ik verplicht om naar Rydell High te gaan. Een diepe zucht rolt over mijn lippen als ik op mijn motor aan kom rijden en in de verte Rydell High zie opdoemen. Ik parkeer mijn motor en voel een vlaag van ongemak over mij heen komen. Ik ben zo erg gewend om de koning van de school te zijn, dat deze wisseling van situatie mij even van mijn stuk afbrengt. Ik stap van mijn motor en haal een pakje sigaretten uit mijn zak. Ik ga mij hier natuurlijk niet door laten kisten, dit is enkel een gedachten die door mijn hoofd heen spookt. Ik forceer een grijns op mijn gezicht en steek mijn sigaret af. Ik begin te lopen en zie in de verte de bekende achterkant van een brunette.
          'Brookie!' roep ik over het schoolplein. Ik loop op haar af en sla mijn arm rond haar schouder. Ik kan zien dat ze haar best doet om mij te ontwijken, maar we weten allemaal dat dat zo is omdat ze er niet tegen kan dat ik haar met mijn charmes compleet om mijn vinger wind. 'Hoe is het met jou?' vraag ik. Ik neem een hijs van mijn sigaret en kijk haar aan. Nonchalant blaas ik de rook uit in haar gezicht. 'Een beetje jammer dat onze mooie school tot op de grond afgebrand is, vind je niet?' lach ik. 'Ach ja, nu kunnen we het deze losers moeilijk maken, right? Nu kunnen we laten zien dat wij van Irving Crown, daadwerkelijk de kroon dragen en op de troon zitten.' Ik trek haar mee naar binnen en kijk om ons heen. 'Waar moeten we heen?'


    "— ... maybe you'll find a brain back there.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mt


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    [MT]


    I don't want you to die, I want you to suffer.


    KAYLA CATHERINE HUDSON
    you can only call me princess if you'll be my prince

    JUNIOR || IRVING CROWN HIGH
          Ik schraapte mijn schaaltje leeg om mijn laatste hap naar binnen te werken, gevolgd door een glas water dat ik in één teug naar binnen werkte. ik zorgde er altijd voor dat ik iedere dag genoeg vocht binnenkrijg, want dat was immers gezond. Mijn moeder zat tegenover me en bladerde in een tijdschrift. Ze droeg een leesbrilletje en keek geïnteresseerd naar het blaadje. Hoogstwaarschijnlijk stond er niet veel ingewikkelds in het blad. Mijn moeder vond het leuk om te lezen over beroemde mensen en roddels over hen, wat ik integendeel totaal niet interessant vond,
    'Mam,' begon ik na het glas teruggezet te hebben op de tafel. Ze keek op van haar tijdschrift. 'Nee nee, laat maar.' Ik wilde het er met mijn moeder over hebben dat ik ergens best zenuwachtig was. Eigenlijk was het vergelijkbaar met een eerste schooldag. Er zouden allemaal nieuwe mensen zijn die ik op een bepaalde manier een goede indruk van mijzelf zou moeten geven en misschien zelfs zou moeten imponeren. Echter om dit nu met mijn moeder te gaan zitten bespreken; die zou toch alleen maar zeggen dat ik een geweldig leuke meid ben en me niet moet laten overrompelen door vieze gekke jongens. Oh ja, vergeet niet dat drugs en alcohol levensverwoestend zijn! Alsof ik dat niet allang wist. Ik wist dat ze het hoogstwaarschijnlijk niet door had, maar ergens zorgde dat heftige verbod er bij mij alleen maar voor dat ik er nieuwsgierig naar werd. Nou ja, niet dat ik het ooit zou gebruiken voor ik volwassen was. Nee joh, ik was toch niet gek
    Ik stond op van mijn stoel en pakte mijn tas op die naast de stoel stond. Ik zou met Timothy en Dory naar school lopen. Normaal liepen we ook altijd samen naar onze school. Rydell high was echter wel verder weg, dus moesten we nu wat eerder vertrekken.
    'Veel plezier, lieverd!' riep me moeder me toe. Ik liep naar haar toe en gaf haar een afscheidszoen op haar wang. 'Dag mam!'
    Ergens vond ik het best grappig dat mijn moeder helemaal geen stress had om deze school wisseling. Ja, ze had me vaak genoeg op het hart gedrukt dat ik moest oppassen, maar eerlijk gezegd had ik ook nog een speech verwacht over tienermoederschap en de negatieve gevolgen van drop-outs.
    Na ongeveer twee straten doorgelopen te hebben, kwam ik aan op de straathoek waar Timothy en ik altijd afspraken. Dory zou zich later aan ons toevoegen wanneer we langs haar huis zouden lopen.
    'Hey Tim,' begroette ik mijn vriend met een glimlach en een hand door zijn haar. 'Heb je er een beetje zin in? Ik vind het best wel gek ofzo. Ik ben niet zenuwachtig, maar toch ook weer heel erg en aan de ene kant vind ik het leuk, maar aan de andere kant wil ik het niet.' Ik stopte met ratelen om even naar adem te happen. 'Sorry, ik wind me teveel op, niet?' Ik begon alvast te lopen in de richting die we opmoesten om bij Rydell High aan te komen en langs Dory's huis te komen.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Timothy Douglas Younge
    “Destroy whatever destroys you.”



    Ik was gaan zitten op een bankje.
    Mijn moeder drukte me regelmatig op het hart dat ik niet overal zomaar kon gaan zitten in verband met honden, wildplassers en zwervers. Je snapte het vast wel. Echter woonden ik en mijn familie in een goede wijk en verwachtte ik weinig zwervers en wildplassers. Misschien zou de chihuahua van de overbuurvrouw haar ding hier wel eens doen, maar goed, dat ter zijde.
    In de verte zag ik Kayla al aan komen lopen en stond op om haar te begroeten. Ze zag er iet wat nerveus en zenuwachtig uit, iets wat ik niet helemaal begreep.
          ‘Hey Tim,’ begroette ze me en verpestte hierbij mijn kapsel. En bedankt Kayla. ‘Heb je er een beetje zin in? Ik vind het best wel gek ofzo. Ik ben niet zenuwachtig, maar toch ook weer heel erg en aan de ene kant vind ik het leuk, maar aan de andere kant wil ik het niet.’ Ik probeerde even een optel som te maken van wat ze in Gods naam zojuist allemaal had gezegd. ‘Sorry, ik wind me teveel op, niet?’ Ik knik beslist en steek mijn handen in mijn broekzakken.
          ‘Behoorlijk, je lijkt mijn moeder wel.’ Ik grijns even en kijk Kayla aan. ‘Je had haar moeten horen vanochtend. Ik had een verslag van minstens acht kantjes kunnen schrijven over haar pleidooi van vanochtend. Volgens haar valt de kantine van Rydell High namelijk niet te vertrouwen.’ Ik zette een paar grote stappen zodat ik naast Kayla liep, richting Dory's huis. ‘Ze had het over voedselvergiftingen, maar volgens mij krijg je sowieso al een vergifting als je dat gebouw binnenloopt...’ Ik lachte zachtjes om mijn eigen grap-die-niet-helemaal-als-een-grap-was-bedoeld.



    16 • Junior • Irving Crown High

    [ bericht aangepast op 9 jan 2017 - 22:35 ]


    I just caught the wave in your eyes


    STEVE RICHARD QUILL

    Zeventien ♪ Irving Crown High ♫ Junior ♪ On his way to School


    Een dof geklop liet me langzaam wakker worden uit mijn slaap, het bleef maar door gaan. "Steve ! Kom je bed nou eens uit!" de nog niet volgroeide stem herkende ik als die van mijn jongere broertje John. Een tegenpruttelend overdreven luid geluid kwam uit mijn keel gerold vooraleer ik de lakens over mijn hoofd trok en me weer in de lakens verstopte. " Luilak!" kwam er weer van de andere kant van de deur gemoffeld. Echter de slaap hervatten lukte me niet meer waardoor ik toch mezelf over haf en de dekens - die overigens veel te lekker warm waren- van me af gooide. Koud....
    Nog steeds vermoeid zwierde ik mijn benen uit het bed waar mijn voeten normaal tapijt hoorden te voelen, echter was dit niet zo en voelde ik bladeren verkreuken. Als dat maar niet mijn opstel was voor Literatuur... Met grote stappen en enkele momenten van luid vloeken omdat ik over een voorwerp struikelde arriveerde ik dan toch eindelijk bij mijn gordijn die ik traagjes liet open piepen. Het licht brandde mijn ogen even en een afkeurende blik met gespleten oogjes was op mijn gezicht te vinden. Met een ruk deed ik dan toch het gordijn open zodat mijn ogen konden wennen aan het ochtend licht. Goedemorgen ochtendhumeur. .
    Ik had misschien iets te veel genoten van de vrije dagen hoewel er toch een vreemd gevoel rommelde in mijn maag... Rydel High zou voor even mijn nieuwe school zijn. Ik hield niet van verandering, mijn leventje vond ik erg fijn hoe simpel en saai het ook mocht zijn. Er waren geen verassingen en dat hoorde ook zo. Althans John en ik waren vorige week stom geslagen toen onze moeder het vertelde van de school. Afgebrand... We waren dus genoodzaakt om te veranderen. Mijn blik gleed even naar buiten, het was herfst, de bladeren lagen op de grond bruin, verdort. Hier en daar zag ik al mensen in de wijk actief bezig zijn met blaadjes rapen, anderen kwamen naar buiten voor de krant. Mijn blik gleed even naar het voor mij al te bekende huis iets verderop, hmm Thomas huis zag er nog redelijk doods uit.
    Thomas en ik waren soulmates ondanks onze verschillen. Hij ging naar Rydel en ik... Ik ging nu ook naar Rydel High. We waren beiden zeventien en hadden ook beiden ons Sophomore jaar verbrod. Eigenlijk hoorde ik nu een senior te zijn. Maar een aantal jaar geleden, had ik veel te veel plezier aan alles dat niet met school te maken had en zaten we nu hier. Steve Quill, de junior... Het was vaag om te bedenken dat ik in hetzelfde jaar zat als mijn jongere broertje. Mijn blik gleed nu door mijn kamer welke vol lag met rommel. Het tapijt lag bezaaid met muziekbladen en huiswerk, mijn bureau ging vol muziekplaten en onder mijn bed was een hele collectie aan stripboeken te vinden. Mijn kamer was niet héél groot, maar als je zag hoeveel rommel er wel niet was kon je bedenken hoe klein mijn kamertje er nu wel niet uitzag. Ik graaide een pakje peuken van mijn nachtkastje en stak een tussen mijn lippen waarna ik achter enkele propere kleren zocht.

    Eens ik omgekleed was liep ik de trappen af, nog steeds met de onaangestoken peuk tussen mijn lippen. Mijn schooltas bij de deur dumpte en nonchalant de keuken binnenliep. John zat al aan zijn zoveelste portie boterhammen -want als sporter moest je veel eten right- En ik stal één van hem met peanutbutter and jam. Ik ruilde mijn peuk in voor het eten en nam een glas fruitsap. "Steve, je moet echt eens vroeger gaan slapen. Je punten zullen zakken als je nog tot zo laat bezig bent." Zei mijn moeder streng maar ik schonk haar enkel een tegenpruttelende blik waarna ik tegen het aanrecht aanleunde. " Mam, het is maar school." kwam er klagerig over mijn lippen maar eens ze haar vuurspuwende blik op me had gebrand haalde ik onschuldig mijn handen in de lucht. " Okéy, ik zal wat vroeger ophouden." zei ik en rolde met mijn ogen waarna ik mijn lunchzak nam en haar een kus op de wang drukte. "Dan ga ik maar, Tommy zit vast op me te wachten." grijnsde ik waarna ik richting de deur ging, haar woorden over dat ik John moest meenemen negerend. Die had zijn eigen vriendjes om naar school te gaan.
    Ik nam mijn tas en hees de leren stap over mijn schouder waarna ik mijn lunchzak erin stak en de peuk die nog steeds tussen mijn vingers rustte eindelijk weer tussen mijn lippen plaatste en deze aanstak. Ik deed mijn jeansvest met wollen voering aan en liep het huis uit.
    Na de straat overgestoken te hebben kwam ik aan bij Thomas' huis en drukte ik op de deurbel.


    - deze is langer dan verwacht, oeps-

    [ bericht aangepast op 10 jan 2017 - 10:53 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    —————————————————————————

    —————————————————————————

    —————————————————————————

    Ashton Delia Graclet

    ”I’d fight for you no matter how hard the battle is.”

    • Eighteen • Rydell High, Senior • Bumping into Mikhael •

    Met een zachte, bedenkelijke uitdrukking op mijn gezicht blik ik naar de school die langzaam in mijn blikveld verschijnt terwijl mijn vader langs me zachtjes een of ander melodie aan het neuriën is. Het was haast aanstekelijk en zijn goede humeur — elke ochtend — wist meerdere malen hetzelfde effect te hebben. Het was mij in ieder geval nog nooit gelukt om nukkig te blijven wanneer ik met het verkeerde been mijn bed uit gestapt was, en daar zorgde de man naast me wel voor. Het was daarom dan ook dat mijn lippen zich subtiel hadden omgekruld en dat van de bedenkelijkheid die ik eerst had nog maar weinig te zien was. Normaliter zou ik zelf naar school gegaan zijn, maar de oude barrel die eens bestempeld werd tot mijn eigen vervoermiddel had gisterenavond besloten het loodje te leggen. Haar rokerig gehoest kwam na een luide knal tot een einde, waarna ze nog geen geluid meer poogde te maken — laat staan een millimeter van haar plek af te komen.
    Ik was te laat geweest om Austin aan zijn kraag te trekken alvorens ik hem met een zoete snoet gesmeekt zou hebben of ik bij hem achterop de motor had gemogen; toeval had er namelijk voor gezorgd dat hij vanaf vandaag op Rydell High zijn lesuren zou volmaken, daar zijn eigen school enkele dagen geleden tot op de grond toe was afgebrand. Helaas was hij al vertrokken toen ik aan zijn deur verschenen was en dus had mijn vader besloten me naar school te brengen.
          ”Moet ik je straks ook weer komen halen, of kom je zelf thuis?”
    Mijn vaders schorre stem doorbrak mijn stille gedachten, waarop ik mijn blauwe poelen met een glimlach naar hem opsloeg. “Ik kom wel thuis.” Behendig buig ik me naar de man toe om hem een zoen op de wang te geven nadat hij de auto vlak bij school tot een stilstand heeft laten komen. “Tot vanmiddag, pap,” grijns ik hem toe, waarna ik zo snel als ik kan de auto uit spring. Ergens meen ik hem nog iets te horen zeggen, maar wat het ook was het vervloog zodra ik het portier weer dichtsloeg en mijn tas over mijn schouder heen hing zodra ik richting de school loop.

    De meeste gezichten die voorbij kwamen waren allemaal bekend, echter nu was de menigte eveneens gevuld met gezichten die ik totaal niet herkende; leerlingen van Irving Crown. Kort persen mijn lippen zich op elkaar als een klein groepje meiden me een afgekeurde blik toewerpen — alsof zij zoveel beter waren. Zacht klakkend met mijn tong schud ik mijn blonde lokken lichtjes heen en weer, waarna ik opzoek ga naar iemand die zich wel tot mijn vriendengroep behoorde. Zo heel erg lang hoefde ik gelukkig niet te zoeken, vooral niet omdat de jongen in kwestie vermoedelijk een van de weinige was met haast net zo lange lokken als ikzelf en dus gemakkelijk te herkennen. Met een speelse lach op mijn lippen benader ik Mikhael zo onopvallend mogelijk en wanneer ik dichtbij genoeg ben sla ik mijn armen om zijn middel heen terwijl ik me zowat in zijn rug laat vallen.
          ”Knock knock,” grinnik ik zacht ter begroeting.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2017 - 16:04 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    MIKHAEL JOSHUA ACKERMANN
    18 ★ SENIOR ★ RYDELL HIGH ★ OUTSIDE THE SCHOOL ★ ASHTON



    IF I GOT RID OF MY DEMONS, I'D LOSE MY ANGELS TOO


    Mikhael was er altijd behoorlijk goed in geweest om vroeg op te staan. Hij had niet veel slaap nodig, waardoor hij op zijn gemak laat naar bed kon gaan en de volgende ochtend nog net zo fit kon zijn. Hij rolde uit zijn bed en wandelde acuut naar zijn kledingkast om zich te hullen in zijn kenmerkende kleding. Hij had zich niet aangesloten bij een bepaalde cultuur, hij had immers liever zelf zijn eigen cultuur. Mikhael viel altijd op en daar hield hij van. Hij trok een t-shirts aan, bond een bandana om zijn lange haren heen en trok gauw een kapotte broek aan. Deze spijkerbroek had hij een tijdje geleden gekocht en zelf wat bewerkt naar zijn eigen stijl.
          Eenmaal beneden aankomen trof hij de hele familie aan. 'Goedemorgen, lieverd,' sprak zijn moeder opgewekt. Hij begroette haar en de rest van de familie. Mikhael pakte een boterham van de tafel af, legde hier wat beleg op en liep met zijn ontbijt in zijn mond richting de deur. 'Sorry, ik heb haast,' mompelde hij haast onverstaanbaar. Hij verliet het huis en zette het op een lopen. Hij hield ervan om naar school te lopen, vandaar dat hij ook altijd wat vroeger opstond.
          Op het schoolplein wemelde het van verschillende type mensen. Het was er extra druk nu de leerlingen van Irving Crown High er ook les zouden krijgen. Mikhael trok zich er weinig van aan. Hier en daar ontving hij afkeurende blikken, maar die zag hij niet eens. Hij was er trots op wie hij was en niemand kon dat van hem afnemen. Hij bleef even stilstaan en voelde op dat moment twee armen om zijn middel. Iemand leek half in zijn rug te springen. 'Knock, knock,' zei een bekende stem.
          Grijnzend draaide de jongen zich om en stond oog in oog met Ashton. 'Hi there,' zei hij opgewekt. Hij tilde haar op en wikkelde zijn armen om haar heen om haar te omhelzen. 'Hoe is het, Ash?'


    Big girls cry when their hearts are breaking

    BROOKLYN CAROLINE CHAMBERLAIN
    17 ★ SENIOR ★ IRVING CROWN HIGH ★ OUTSIDE THE SCHOOL ★ WITH AUSTIN



    'In haar beleving had Brooklyn uiterst goed haar best gedaan om Austin te ontwijken, maar het was niet genoeg geweest. Ze bekeek de sigaret die nonchalant tussen zijn lippen hing en moest moeite doen om geen vies gezicht te trekken. Austin was precies waar Brooklyn geen voorbeeld aan kon nemen. 'Brookie,' had hij haar naar haar geroepen voordat hij haar benaderd had. Dit keer moest Brooklyn moeite doen om niet in woede uit te barsten. Hij wist goed hoe ze er een hekel aan had als iemand haar naam afkortte. Hij sloeg zijn arm om haar schouder en keek haar grijnzend aan. Brooklyn walgde van zijn gedrag, waardoor ze hem dus ook zorgvuldig van haar af duwde.
          'Goedemorgen, Austin,' zei ze met een strak gezicht. Ze liet haar ogen over zijn verschijning heen gaan en rolde haar ogen. Zijn eerste vragen kreeg ze niet mee, omdat hij zijn rook in haar gezicht blies. Verontwaardigd sloeg ze haar armen over elkaar en ze stond klaar om hem verbaal aan te vallen, maar zijn volgende opmerking weerhield haar daarvan.
          'Ach ja, nu kunnen we het deze losers moeilijk maken, right? Nu kunnen we laten zien dat wij van Irving Crown, daadwerkelijk de kroon dragen en op de troon zitten.' Ze dacht even na over zijn opmerking en knikte toen als bevestiging. 'Natuurlijk,' zei ze toen. 'Ik ga me niet aanpassen op dit soort toekomstloze types, alsjeblieft zeg.'
          'Lokaal 409,' zei ze en ze lachte spottend. 'Heb je je niet voorbereid?'
          Ze wandelde voor hem uit naar binnen en keek op de bordjes om het lokaal te vinden. 'We worden opgedeeld in groepjes en gaan werken aan een project,' vertelde ze hem. 'Alsof wij degene zijn die moeten inburgeren. Ik denk dat het beter voor de mensheid is als zij zich aanpassen,' zei ze terwijl ze een meisje bekeek dat vreemde, wijde kleding droeg. Er hing een afkeurende blik op Brooklyn's gezicht. 'En dat meen ik,'

    [ bericht aangepast op 10 jan 2017 - 16:44 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    —————————————————————————

    —————————————————————————

    —————————————————————————

    Ashton Delia Graclet

    ”I’d fight for you no matter how hard the battle is.”

    • Eighteen • Rydell High, Senior • Bumping into Mikhael •

    ”Hi there.”
    Met een grijns op zijn gezicht had Mikhael zich naar me omgedraaid en haakte zijn heldere kijkers vast in de mijne, alvorens hij me in een van zijn warme omhelzingen trok. Er waren maar echt een paar jongens waarvan ik nog vrolijker werd als ik ze zag en daar was Mikhael er één van. Het deerde de jongen amper wat andere van zijn unieke stijl vonden noch dat hij zich ook maar iets aantrok van de blikken die er zo nu en dan op hem — op ons — geworpen werden. Het werd dan ook al snel duidelijk dat dit het smoelwerk bleek te zijn van een paar Crown-ers, waarop ik haast lichtelijk begon af te vragen of hun gezichten tegen het einde van dit hele gebeuren zo zouden blijven staan; het deed me in ieder geval nooit genoeg om anders te kijken naar de jongen voor me, laat staan om me er verder ook maar iets van aan te trekken. Daar kende ik hem veel te goed voor. “Hoe is het, Ash?” hoorde ik Mikhael vragen, waarop een glimlach zich op mijn lippen nestelde.
          ”Goed hoor,” humde ik tevreden. Lichtjes hief ik mijn hoofd iets naar hem op daar hij net enkele centimeters groter was en liet mijn poelen een keer over zijn gezicht heen glijden. “En met jou?” kaatste ik de vraag vervolgens terug. Geheel subtiel stapte ik iets uit zijn omhelzing, maar zorgde er op een tactvolle manier voor dat één van zijn armen over mijn schouder kwam te liggen waarbij ik iets tegen hem aanleunde. “Wat denk jij?” Licht knikte ik met mijn kin in de richting van een naderend groepje Crown-ers, alvorens ik opnieuw naar Mikhael opkeek zodat ik zijn reactie wist te peilen. “Zullen ze zich gaan aanpassen, of is dat op voorhand al een verloren zaak?” Zodra de vraag mijn mond uitgerold was trok ik een scheef gezicht, alsof het de meest domme vraag was die ik zojuist had kunnen stellen. Natuurlijk was dat een bekrompen illusie, er zouden er wellicht maar een paar zijn die zich aan gingen passen aan de regels binnen deze school en dat zouden vermoedelijk niet de moeilijkste types zijn.
          ”Ze voelen zich nu al zoveel meer dan ons,” mompelde ik bij het zien van een grietje met een hooggeplaatste uitdrukking op haar poezelige snoetje. Dit beloofde nog wat..

    [ bericht aangepast op 10 jan 2017 - 19:19 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'


    Shanna Susan Clark
    16 || Rydell High || Junior || Finally an excited Monday || Luitgard
    Het was een maandagochtend als altijd, maar toch niet. Vandaag zouden de leerlingen van Irving Crown High lessen bij ons volgen. Ik had het niet zo op snobs, zeker niet als ze je ook nog compleet zwart maakten om helemaal niets. Ik was een hardwerkende leerlinge en telefoniste, dat zij nu altijd op lauweren hebben kunnen zitten terwijl ze op hun wenken werden bedient om elk wissewasje, kon je mij niet aanrekenen. Ik trok mijn kousen nog wat hoger op en maakte die netjes vast, zodat ze niet af zouden rollen door de dag heen. Mijn nette schoenen trok ik eronder aan. Het waren lakschoentjes, ik had er zelf voor gespaard. Voor de rest had ik een wit bloesje aan en een legergroene roek met een petticoat eronder. Mijn haar stak ik op, zodat het vandaag niet in de weg zou zitten op school of mijn werk. Hierna pakte ik mijn schooltas van de grond en hing die om mijn schouder. Mijn moeder schoof me op mijn weg naar buiten nog een boterhammetje toe en een glas melk. Ik dronk het glas leeg en gaf haar en de kleintjes aan tafel allemaal een kus, voor ik dan toch naar buiten stapte en naar de bushalte liep. Mijn ouders konden geen huis in de duurdere buurten betalen, dus ik reed elke dag met de bus naar school en daarna naar mijn werk in de telefooncentrale.In de bus at ik rustig mijn boterhammetje op, terwijl ik uit het raam keek. Uiteindelijk stapte ik bij school uit en keek naar de snobs die met opgetrokken neuzen en afkeurende blikken op het voorterrein stonden. Ik zuchtte en liep richting de ingang, zonder echt uit te kijken waar ik liep. Die snobs moesten maar uitkijken, werden ze misschien een beetje hard van en zouden ze misschien leren dat ze niet alleen op de wereld waren. Net voor de trappen botste ik tegen iemand op, en trok dus mijn mond open. "Kijk eens even uit je doppen. Heb je 'Alleen op de wereld' gelezen, ofzo?" Ik zag er misschien uit als een lief meisje, maar ik had mijn mondje bij me.


    Bowties were never Cooler


    Luitgard Linderman
    17 jaar ~ Irving Crown Junior ~ buiten school ~Shanna




    Langzaam werd Luitgard wakker door het zonlicht wat haar kamer binnen scheen. Kreunend draaide ze zich nog een keer om. Ze had moeite met opstaan, net als elke andere ochtend. Met volle tegenzin kreeg ze zichzelf toch nog zo ver om op te staan. Nog half slapend liep ze naar de badkamer waar ze snel de kraan van de douche opdraaide en er onder ging staan. Met het warme water zo ver mogelijk open zodat ze nog net niet verbranden liet ze het water over haar gezicht heen lopen. ‘Heerlijk’ zei ze stilletjes tegen zichzelf.

    “Luitgard, het ontbijt is klaar!” Riep haar moeder naar boven. Ze draaide de kraan dicht en wikkelde een handdoek om haar heen. Haar lichaam dampte nog van het warme water en haar gezicht was een beetje rood gekleurd. Luitgard liep terug naar haar kamer. Ze ging op haar bed zitten. Starend naar haar kast. Ze wist niet wat ze aan moest doen. op Irving Crown kon ze gewoon haar uniform aantrekken maar nu had ze geen uniform meer op Rydell High. En ze wilde er natuurlijk wel een goede indruk achter laten. Uiteindelijk trok ze maar een simpele grijze pantalon aan met een rood topje. Haar haar deed ze in een losse paardenstaart.

    Toen ze beneden kwam rook ze de geur van vers brood. Haar moeder bakt altijd zelf brood omdat ze het Amerikaanse brood niet goed vindt. Luitgard ging aan tafel zitten waar haar vader de krant zat te lezen. Ze smeerde een broodje met ham. “Heb je lekker geslapen?” vroeg haar moeder terwijl ze een glas jus d’orange aan haar gaf. “Ja hoor, prima” en ze nam een slok van het drinken. “Ik hoop dat de eerste dag goed gaat op die school lieverd, je moet wel voorzichtig zijn hè. En niet zomaar met al die vreemde kinderen praten!” zei haar moeder bezorgt. “Mam, het is ook maar gewoon een school” zei ze een beetje geïrriteerd terug. Haar vader keek even op vanachter zijn krant maar hield zijn mond. “Albert, ik heb graag dat je Luitgard veilig naar school brengt voordat je naar werk gaat.” “Natuurlijk schat” zei hij. Luitgard keek haar ouders boos aan “Ik kan best naar school lopen hoor”. “Nee, dat wil ik niet hebben” zei Katarina uitsluitend. Luitgard legde zich er bij neer en at in stilte haar broodje op.

    Toen ze naast haar vader in de auto op weg naar de nieuwe school zat vroeg hij of Luitgard er zin in had. “Ik ben wel een beetje zenuwachtig” zei ze “Maar ik heb er ook best veel zin in, ik ben vooral heel benieuwd hoe het gaat zijn” haar vader knikte meelevend. In de verte zagen ze de school, dit was zo dichtbij dat ze het makkelijk had kunnen lopen. “Ik loop vanmiddag wel naar huis, dan kan jij gewoon werken” zei ze toen ze op de parkeerplaats stonden. “Okee dan, wel voorzichtig zijn en veel plezier vandaag” zei hij en lachte naar haar. Ze gaf hem een kus voordat ze uitstapte en zwaaide naar de auto toen hij wegreed. Daar stond ze dan op de parkeerplaats van een nieuwe school, een nieuw avontuur stond op haar te wachten. Ze keek wat om haar heen en zag helaas nog niemand van haar vrienden. ze liep richting de trappen totdat er opeens iemand vol tegen haar aanliep. Luitgard liet uit schrik haar tas op de grond vallen. “Kijk eens even uit je doppen. Heb je 'Alleen op de wereld' gelezen, ofzo?” riep het meisje. “Het spijt me” ze raapte haar tas en wat spullen die er uit waren gevallen van de grond af. “Wat heb je mooie schoenen aan” zei ze tegen het nog steeds geïrriteerde meisje.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2017 - 22:24 ]


    The world is a book and I will read it

    DOROTHY ROBYN “DORY” LEE
    "Write about what disturbs you, particularly if it bothers no one else."


    17 • SENIOR • IRVING CROWN HIGH • ON HER WAY TO SCHOOL • KAYLA & TIMOTHY

    Met een slaperig gevoel stap ik mijn bed uit nadat mijn moeder al meermalen op mijn deur bonkte dat het nu echt tijd was om op te staan. Ik wrijf vermoeid in mijn ogen en pak een schone set ondergoed en kleren, die ik straks aan moet doen om naar mijn nieuwe school te gaan. Ik kan niet zeggen dat ik heel veel zin heb om naar Rydell High te gaan — om nog maar niet te spreken over mijn moeder, die hemel en aarde vervloekte omdat precies mijn school af moest branden — maar ik vind het niet erg om weer lessen te gaan volgen. School vind ik nooit zo erg, ook al zijn de mensen er wat minder aangenaam dan ik graag zou willen. Ik moet ook niet denken hoe die vrijgevochten geesten van Rydell High zich gaan gedragen en hoe ze zich zullen kleden. Natuurlijk ben ik niet zo'n braaf meisje dat het liefst alleen maar jongens in spencer ziet en meisjes in rokken en jurken, maar hoe de hippies zich kleden, gaat me toch wat te ver. Ik ben niet zo'n fan van die ruige types, maar misschien is het alleen maar hun uiterlijk? Het wordt vast leuk, spreek ik mezelf toe en ik stap in mijn wollen pantoffels, waarna ik over de overloop sluip en mezelf opsluit in de badkamer. Mezelf klaarmaken voor school was nooit mijn favoriete bezigheid. Ik doe na al die jaren niet eens meer moeite om mijn bos rode krullen te temmen, omdat ik weet dat alleen veel aandacht en een stijltang pas echt zal helpen. Zelfs dan zakt het er binnen enkele uren uit. Alleen voor speciale gelegenheden zal ik door het stof gaan om ervoor te zorgen dat het er wat stijlvoller uitziet, maar voor een schooldag, zelfs een eerste schooldag op een nieuwe school, maak ik me niet zo mooi als voor een of ander chique diner.

    Na een tijd heb ik me aangekleed en zit ik aan de ontbijttafel met mijn ouders en broer, zusje en zus. Mijn broer en zus zijn enkele jaren ouder dan ik en zijn al geslaagd van high school, maar ik zit er nog een jaar aan vast. Het frustreert me mateloos als ik eerlijk ben, maar het is nu eenmaal zo. Ze maken mij en Amber, mijn jongere zusje dat zelfs nog moet beginnen aan high school, jaloers met hun verhalen over hun studies en het leven na high school.
          'Doe je wel voorzichtig?' vraagt mijn moeder me al snel en ik kijk op van mijn bak met cereal. Ik knik op haar vraag.
          'Natuurlijk doe ik voorzichtig,' antwoord ik en ik kijk op de klok, waarna ik zie dat ik nog op moet schieten ook. Rydell High ligt verder weg dan Irving Crown High en omdat ik geen auto heb en Timothy en Kayla die ook niet hebben, moeten we lopen. We moeten dus eerder weg. Ik loop naar de badkamer om mijn tanden te poetsen en ik haal diep adem als ik uiteindelijk mijn tas over mijn schouder sla en mijn haren door mijn ontembare krullen haal. 'Ik zie jullie vanmiddag weer,' zeg ik tegen de mensen in de eetkamer en ik sluit de voordeur achter me. Net op dat moment zie ik dat Timothy en Kayla aan komen lopen en ik glimlach eventjes naar mijn twee vrienden. 'Hi,' begroet ik ze terwijl ik met ze meeloop en ik trek mijn jas wat dichter om me heen. Het is bijna november en het koelt snel af. 'Hebben jullie er zin in?'

    [ bericht aangepast op 11 jan 2017 - 0:03 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    KAYLA CATHERINE HUDSON
    you can only call me princess if you'll be my prince

    JUNIOR || IRVING CROWN HIGH
          ‘Behoorlijk, je lijkt mijn moeder wel.’ beantwoord Tim mijn vraag grijnzend, zijn handen in zijn zakken stekend. Ik glimlachte enigszins beschaamd terug. Het was niet mijn bedoeling geweest met zo'n enorme woordenstroom te komen.
    ‘Je had haar moeten horen vanochtend. Ik had een verslag van minstens acht kantjes kunnen schrijven over haar pleidooi van vanochtend. Volgens haar valt de kantine van Rydell High namelijk niet te vertrouwen.’ Ik lachte door de herkenbaarheid van zijn verhaal. Mijn moeder was dan wel rustig geweest vanochtend, maar de waarschuwingen en zorgen op een andere dag hadden inderdaad een half boek kunnen vullen.
    ‘Ze had het over voedselvergiftingen, maar volgens mij krijg je sowieso al een vergifting als je dat gebouw binnenloopt...' Ik lachte om zijn grap, al had ik ergens wel lichtelijke zorgen over de kantine. Ik wist dan wel dat het niet heel erg slecht kon zijn als al die leerlingen daar nog leefde. Ik nam aan dat als er iemand gestorven was aan het eten van het voedsel in de kantine van Rydell, dat wel in de krant gestaan had en mijn ouders me daar wel over ingelicht hadden. Aan de andere kant had mijn moeder me wel brood meegegeven. Ze had het voor me klaar gelegd op de keukentafel en
    'Shit,' Ik stopte met lopen, pakte mijn tas en begon te zoeken. Het zou toch niet echt zo zijn dat ik mijn brood was vergeten nu we het er net over hadden.
    Op de achtergrond hoorde ik Dory aankomen lopen, maar ik was gefocust op mijn brood. Was ik het nu serieus vergeten?
    'Nee, ik ben zo stom!' Ik zuchte terwijl ik mijn hand langs mijn voorhoofd liet gaan. 'Ik ben mijn brood vergeten!'
    'Hi,' begroette Dory ons. Ze was inmiddels bij ons aangekomen en keek ons glimlachend aan. 'Hebben jullie er zin in?'
    'Hey Dory,' groette ik haar. Eigenlijk heette ze Dorothy, maar we noemde haar vrijwel altijd Dory. Als antwoord op haar vroeg trok ik een aarzelend, afschuwend gezicht. 'Hm, niet echt, denk ik. Ik vind het vooral heel gek en ben echt benieuwd hoe die mensen daar zijn. Ik bedoel; ik heb ze weleens gezien, maar hoe ze nu echt zijn, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Oh, en ik ben mijn brood vergeten. Dat begint dus al goed.'


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Timothy Douglas Younge
    “Destroy whatever destroys you.”



    Kayla begon als een mad woman in haar tas te graaien.
    Droogjes keek ik toe hoe ze haar hele tas overhoop haalde, op zoek naar... geen idee wat. Inmiddels waren we bij Dory's huis aangekomen en bleven voor de poort van haar voortuintje wachten.
          ‘Nee, ik ben zo stom!’ Ik lachte en wilde wat bijdehands zeggen, maar Kayla praatte alweer verder. ‘Ik ben mijn brood vergeten!’
          ‘Je bent inderdaad stom,’ zei ik en zag Dory's rode lokken vanuit mijn ooghoek. Ik verplaatste mijn blik richting haar en wachtte geduldig totdat ze zich bij ons zou voegen.
          'Hi.’ Dory keek ons glimlachend aan en ik knikte even ter begroeting. ‘Hebben jullie er zin in?’ Wat een stomme vraag, natuurlijk niet. Ook Kayla leek het een vage vraag te vinden, haar gezicht sprak boekdelen. Ik kon het ook niet laten om een verafschuwend gezicht te trekken, like, we werden verplicht om naar Rydell High te gaan. Something closer to Hell bestond er volgens mij niet. Kayla vertelde over het brood dat ze was vergeten. Oh Kayla, wat ben je toch een enorme kneus.
    Deze keer was ik degene die in zijn tas begon te rommelen en ik haalde mijn zak met boterhammen tevoorschijn. In haar paranoia had mijn moeder een stuk of acht boterhammen voor mij klaargemaakt, vier kon ik er vast wel missen. Ik wilde immers niet dat kleine Kayla zou verhongeren.
          ‘Heb je een zakje ofzo? Je mag wel een deel van mijn eten hebben, mijn moeder heeft me genoeg meegegeven.’ Ondertussen ben ik begonnen met lopen richting onze 'nieuwe' school. ‘We moeten trouwens wel nu gaan lopen, anders komen we nog te laat en ik wil niet gelijk een slechte indruk achterlaten.’



    16 • Junior • Irving Crown High • Kayla en Dory


    I just caught the wave in your eyes