• R y d e l l      H i g h

    Het zijn de ‘60s, het tijdperk van Elvis Presley, The Beatles, Pink Floyd, The Rolling Stones, Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, en zo kun je nog wel even doorgaan. Liedjes als Satisfaction en We Can Work It Out worden 24/7 gedraaid op de radio en films als Breakfast at Tiffany's draaien nu in de bioscoop. J.F.K. of te wel Kennedy is op dit moment president van Amerika.
    In deze periode zijn er allerlei tegenbewegingen gaanden onder jongeren, ook wel jeugdculturen genoemd. De grootste "culturen" zijn op dit moment de hippies en de nozems, die zich elk op hun eigen manier verzetten tegen de maatschappij. Ook de muziek maakt een soort revolutie mee, teksten zijn meer provocerend en aanstootgevend, kijk bijvoorbeeld naar Elvis.
    Sex, drugs and rock ’n roll. Dat is waar het nu vooral om draait.

    We focussen ons in deze RPG op het jaar 1962. Alles zal zich afspelen in en om één middelbare school. Ben je een hippie, een nozem, of geen van beiden? Een Beatles of Stones fan? That's all up to you.


    Welcome to Rydell High

    Verhaal
    Twee scholen in één stad. Meestal levert dit strijd op. In deze RPG is dit precies het geval. Rydell High en Irving Crown High zijn de desbetreffende scholen. Ze hebben compleet verschillende visies op de wereld en al jaren is er een soort rivaliteit tussen de twee scholen.
    Echter moeten ze een verbond sluiten wanneer Irving Crown High op een dag afgebrand blijkt te zijn. De dader en/of oorzaak is onbekend (hoeft niet noodzakelijk opgelost te worden in deze RPG maar dit kan wel tot spanningen/beschuldigingen leiden tussen de scholen). Er wordt afgesproken dat de leerlingen van Irving Crown High voortaan hun lessen op Rydell High gaan volgen.
    De RPG begint op de dag dat de leerlingen van Irving Crown High hun eerste dag hebben op de andere school. Hoe zal het aflopen tussen de leerlingen van deze twee compleet verschillende scholen? Zal het alleen maar ruzie worden, of ontstaan er toch onverwachtse vriendschappen (of meer)?

    “The sky is the limit

    Informatie
    Scholen
    Rydell High
    Rydell High is een liberale middelbare school. Deze school heeft niet een bepaald soort mening over hoe de wereld geregeld zou moeten worden. De leerlingen hebben, als ze überhaupt een mening hebben over de maatschappij, geheel eigen gevormde ideeën. Veel leerlingen hebben zich aangesloten bij een jeugdcultuur. Vergeleken met Irving Crown High is Rydell High nogal een vrije school waar ze over het algemeen niet erg streng zijn, al vinden de leerlingen van Rydell dat soms wel.

    Irving Crown High
    Irving Crown High is een conservatieve middelbare school. Men houdt op deze school niet graag van veranderingen en blijft zich het liefst vastklampen aan hoe het nu is. Een phenomeen als een jeugdcultuur is hier amper geaccepteerd – je er bij eentje aansluiten is al helemaal ongebruikelijk – en het gros van de leerlingen is erg braaf. Regels worden niet in twijfel getrokken, leraren hebben het te allen tijden bij het rechte eind, straffen kunnen hier ook vrij zwaar zijn en de school wordt ontzettend streng gevonden door leerlingen van Rydell High, ook al vinden leerlingen van Irving Crown High dit wel meevallen.
    Irving Crown High kun je zeker als de tegenpool van Rydell High beschouwen.


    Jeugdculturen
    Hippies
    Hippies zijn mensen die zich kleurrijk kleden en zich afzetten tegen de standaard regels. Het leven draait naar hun mening te veel om geld en te weinig om liefde. Bovendien zijn zij tegen geweld, oorlog en discriminatie. Hippies willen juist vrijheid, creativiteit, vrede en een vriendelijke wereld. (Klik hier voor meer informatie)


    Nozems
    Een nozem is een type jeugd dat zich zelfbewust en agressief kleedt. Kenmerkend zijn de vetkuif, strakke spijkerbroeken en leren bikerjacks. Meestal verzetten nozems zich tegen de samenleving door onrust te schoppen en problemen te veroorzaken. (Klik hier voor meer informatie)

    Echter wilt natuurlijk niet iedereen tegen de huidige maatschappij ingaan door mee te gaan met een dergelijke stroming.

    Topics
    Uniformen
    Op Rydell High worden er geen uniformen gedragen. De leerlingen komen naar school in hun eigen kleding al is hier natuurlijk wel een dresscode en wordt ongepaste kledij niet getolereerd.
    Op Irving Crown dragen de leerlingen wel degelijk een uniform. Deze bestaat uit een rokje met polo voor de meisjes en een overhemd of met lange broek voor de jongens. De twee kleuren waaruit deze uniformen vooral bestaan zijn grijs en donkerblauw.


    Schooljaren
    Freshman: 14 tot en met 15 jaar
    Sophomore: 15 tot en met 16 jaar
    Junior: 16 tot en met 17 jaar
    Senior: 17 tot en met 18 jaar

    Uiteraard kun je een klas overgeslagen hebben, dan ben je gemiddeld een jaar jonger. Als je bent blijven zitten ben je natuurlijk juist gemiddeld een jaar ouder.

    RYDELL HIGH
    MANNEN
    • Vincent "Vince" Randall Mayfield – Niclas Nilsson – Junior – 1.3 – dubbelstrijder
    • Anthony Steffen Baker – Johnny Depp – Senior – 1.5 – Soco
    • Eliyah Darius Williams – Corey Baptiste – Senior – 1.6 – Dougal
    • Dallon "Pepper" Hayes – Ash Stymest – Senior – 1.3 – Sophocles
    • Mikhael Joshua Ackermann – Axl Rose – Senior – 1.3 – Ziegler
    • Sonny Rose – Ezra Miller – Senior – 1.6 – Shireen
    • Thomas Andrew Dawson – Michael Murphy – Junior – 1.5 – Mouli

    VROUWEN
    • Shanna Susan Clark – Carrie Fisher – Junior – 1.2 – PeterMaximoff
    • Julie Jessica March – Jessica Lange – Junior – 1.7 – Skaikru
    • Michelle Diana Valentino – Vanessa Hudgens – Senior – 1.5 – Cotrona
    • Elizabeth Mary-Susan Dixon – Stefanie Giesinger – Senior – 1.5 – greenlight22
    • Ashton Delia Graclet – Lorena Rae – Senior – 1.5 – Cahira
    • Desdemona "Dot" Barbara Elliot – Mathilda Bernmark – Senior – 1.5 – Valtersen
    • Jill Carla Friedman – ? –Senior – 1.7 – Tullain


    IRVING CROWN HIGH
    MANNEN
    • Timothy Douglas Younge – Gabriel Daum – Junior – 1.3 – dubbeIstrijder
    • Austin William Jones – James Dean – Senior – 1.3 – Pickett
    • Zachary Finnick Mills – Billy Vandendooren – Senior – 1.6 – Horsemen
    • Robin Michael Wilson – Janic Ancens – Senior – 1.6 – Valtersen
    • Steve Richard Quill – Ryan Gosling – Junior – 1.7 – Vaiana

    VROUWEN
    • Kayla Catherine Hudson – Ellie Leith – Junior – 1.4 – dubbelstrijder
    • Dorothy Robyn "Dory" Lee – Emma Stone – Senior – 1.3 – Dougal
    • Brooklyn Caroline Chamberlain – Faceclaim – Senior – 1.6 – Ziegler
    • Emily Mary Brooks – Magdalena Zalejska – Junior – 1.6 – Granian
    • Luitgard Linderman – Gigi Hadid – Junior – 1.6 – Mw0
    • Naam – Faceclaim – Senior – 1.6 – PecuIiar

    Regels
    • Schrijf minimaal 250 woorden per post;
    • De huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier;
    • 16+ is toegestaan, maar geef dit wel duidelijk aan;
    • Enkel wij (dubbelstrijder en dubbeIstrijder) maken nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven;
    • Je mag meerdere rollen, mits je verschillende geslachten speelt;
    • Houd de geslachten/scholen/jaren qua rollen een beetje gelijk
    • Denk eraan dat er van je wordt verwacht dat je actief meedoet;
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming;
    • Houd het realistisch, de tijden waren toen anders;
    • Have fun!

    “Elvis has left the building.”

    De rpg begint op de eerste dag dat de leerlingen van Irving Crown op Rydell high komen. De RPG begint op Maandag 25 Oktober. Irving Crown High is vijf dagen geleden afgebrand; op woensdag 20 Oktober. In die vijf dagen is alles snel geregeld en hadden de leerlingen van Irving Crown vrij.
    Nu zullen de leerlingen hun eerste paar dagen besteden aan een project dat wordt uitgelegd in de eerste les. De leerlingen zullen de lokalen in druppelen en wachten totdat een docent uit zal leggen wat het project inhoudt (Wij zullen hiervoor tijdig een post maken). Op de tafels zullen naamkaartjes liggen, zodat de leerlingen weten waar ze moeten gaan zitten.
    Groepjes
    Juniors Vincent
    Steve
    Emily
    Thomas
    Shanna
    Luitgard
    Timothy
    Kayla
    Julie
    Seniors Dot
    Zachary
    Mikhael
    Robin
    Dory
    Sonny
    Ashton
    Eliyah
    Brooklyn
    Elizabeth
    Anthony
    Austin
    Michelle
    Pepper



    Gelieve boven je post naam, senior/junior en de school van je personage te zetten.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2017 - 22:43 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Julie Jessica March
    ".In general, I'm not much into etiquette and am a rule-breaker and rebel by nature..
    ”


    17 • Vince • In Vince his car Outfit

    Ik word gewekt door mijn moeder die vanaf onderaan de trap luidkeels mijn naam schreeuwt. Een vaste traditie op de eerste schooldag, elk jaar blijft het me verbazen hoe snel de vakantie toch voorbij gaat. Begrijp me niet verkeerd het zou misschien voor de verandering ook goed zijn om een keer voor elf uur mijn bed te verlaten maar toch ga ik de vakantie missen, Vooral het tijd door brengen met mijn broer, racen op motoren die eigenlijk veel-en-veelste snel gaan, naar de bioscoop, herrie schoppen en ga zo maar door. Hij heeft zelfs een motor voor me gekocht, al mag ik er officieel nog niet op rijden, kan het natuurlijk geen kwaad om af en toe een proefrondje te rijden. Ik stap uit mijn bed om mij vervolgens klaar te maken voor de dag. Veel tijd had ik niet aangezien Vincent binnen no time voor mijn deur zou staan. Nog zo'n eerste schooldag traditie, hoewel dat me uiteraard veel blijer maakt dan het geschreeuw van mijn moeder. Vince en ik zijn al zolang met elkaar bezig al lijkt het nooit voor een lange tijd goed te gaan tussen ons. Waarschijnlijk omdat wij allebei redelijk koppig zijn kan dat soms botsen. Al zou ik hem voor geen goud in mijn leven willen missen. Uit mijn kast pak ik een zwarte leren tas en stop daar een paar schriften, een pen, sigaretten en een beetje wiet wat ik onder een plank in de vloer had verstopt. Dat moet ook wel want als mijn moeder het opnieuw vindt kan ik het echt schudden en zou ze me waarschijnlijk naar een tuchtschool sturen. Zodra ik mijn tas heb gepakt hoor ik getoeter van buiten, Vincent. Zo snel mogelijk ren ik naar beneden, langs mijn moeder om lange gesprekken te voorkomen, Eenmaal bij de auto aangekomen geef ik Vincent een kus en kijk hem lief aan. 'Dus, hoe was je vakantie?', vraag ik terwijl ik zelf een sigaret opsteek en hem er ook eentje aanbied.


    The Brave don't live forever, and the cautious don't live at all.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2017 - 21:14 ]


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    KAYLA CATHERINE HUDSON
    you can only call me princess if you'll be my prince

    JUNIOR || IRVING CROWN HIGH
          Eerst leek het alsof niemand echt van plan was de weg te gaan vragen. Het was dan wel misschien een goede gedachte geweest, iets wat handig zou zijn wanneer het uitgevoerd werd, maar niemand leek te popelen om het te gaan doen, echter leek dit enkel zo. Terwijl Dorothy nog voorstelde maar gewoon met de menigte mee te lopen, had Timothy ons ineens meegetrokken naar twee tieners die hoogstwaarschijnlijk van Rydell High waren. Het meisje zag er nog enigszins normaal uit, al zou ik de kleding die ze droeg zelf nooit dragen. De jongen had echter een uiterlijk waar ik me wat meer over verwonderde. Zijn armen stonden vol met tattoos en zijn haren waren lang. Ik keek deze jongen onbedoeld verbaasd aan. Ik begreep dit hoe het ooit in zijn hoofd opgekomen was om ervoor te zorgen dat hij er zo uit zag. Misschien was er wel ooit iets ergs gebeurd en was deze uiterlijke catastrofe hiervan een gevolg, misschien zelfs zijn reactie — arme jongen.
    Ik bleef een beetje op afstand, terwijl Timothy een gesprek voerde met het meisje. Ik stond nog net zo dichtbij dat ik kon verstaan waar ze het over hadden, maar nog net niet zo dichtbij dat ik hun lichaamsgeuren zou kunnen ruiken. Ergens was ik best benieuwd naar onze leeftijdsgenoten op deze school, maar aan de andere kant wist ik ook niet of het helemaal verstandig om ons gelijk helemaal op deze mensen te storten — figuurlijk dan, al leek letterlijk me al helemaal geen goed idee.
    Toen het meisje vroeg naar welk lokaal we moesten, was ik inmiddels iets dichterbij gekomen. Natuurlijk wist ik dit. Alhoewel ik er ook niet aan twijfelde of Timothy het zou weten — die jongen was altijd perfect op de hoogte van dit soort dingen.
    'We moeten in het lokaal voor Juniors zijn; A203,' Na dit bijgedragen te hebben in dit gesprek stapte ik echter weer een stap naar achter. Ik zat nog steeds heel erg te twijfelen wat ik nu van deze mensen vinden moest. Überhaupt vroeg ik me eigenlijk af of deze mensen wel zin hadden om ons te hebben en ons niet voor de gek zouden houden.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2017 - 21:07 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman


    Luitgard Linderman
    17 jaar, Irving Crown Junior, Shanna

    "Ik ben ook een Junior" zei Shanna. Dat verklaarde meteen waarom ze het zelfde lokaal in moest als Luitgard. Het lokaal was redelijk groot. De tafels waren grote houte werkbanken voor projecten. Er stond van alles in gekrast en op getekend met zwarte stift. Luitgard keek naar de leraar om hem te begroeten maar hij keek nog niet op van zijn krant al zou je het graag willen. De andere leerlingen die in het lokaal zaten waren ook totaal niet bezig met school, sommige zaten met hun voeten op tafel en een paar andere zaten volledig op tafel. "Die is voor bloempot aan het solliciteren" zou haar moeder zeggen. Luitgard had al snel gezien dat er briefjes op tafel lagen. Waarschijnlijk met de namen er op van wie daar moest gaan zitten. Shanna had haar naam al gevonden "We zitten bij elkaar in het groepje, opmerkelijk toch?" zei ze. Luitgard liep naar haar toe. "Ja, dat is toevallig." ze lachte terug naar Shanna. Ze keek op het kaartje. Haar naam en die van Shanna stonden er inderdaad op. Plus de naam van een jongen. Die naam herkende ze niet dus die zal ook wel bij Rydell High op school zitten. Luitgard vond het fijn dat ze in ieder geval al contact had gehad met Shanna. Dat ze niet in haar eentje naar dit lokaal had moeten zoeken en ook nu iemand had om naast te zitten. Luitgard ging naast Shanna zitten. Shanna had haar pennendoos en schrift al uit haar tas gepakt. "Weet jij wat we gaan doen?" vroeg Luitgard aan Shanna. Ze twijfelde of ze ook al haar spullen al zou pakken maar nam uiteindelijk toch maar een schriftje en een pen uit haar tas. Ze wilde haar tas op de grond zetten, maar liet hem vervolgens toch maar op haar schoot staan aangezien de grond nogal vies was en ze toch wel een beetje argwanend was dat hij gestolen zou worden. "Hoe laat begint de les eigenlijk?" ze keek op haar horloge en vervolgens naar Shanna.






    The world is a book and I will read it

    Timothy Douglas Younge
    “Destroy whatever destroys you.”



    Ik keek om mij heen terwijl ik wat moed probeerde te verzamelen. Kom op Younge, kin omhoog en borst vooruit, laat ze maar eens zien dat Irving Crown leerlingen beter zijn dan die van Rydell. Mijn oog viel op een meisje dat er redelijk normaal uitzag, in ieder geval normaler dan de meeste figuren die er hier rondliepen – ze had alleen een raar sjaaltje om haar hoofd geknoopt. Een bandana heette dat, of zo. Naast haar stond – helaas – een vage knaap met lange haren en vol getattoeëerde armen, maar dat moest dan maar.
          ‘Kun je ons misschien helpen? We weten de weg hier namelijk niet zo goed...’ Lekker Timothy. Ik forceerde een arrogante grijns op mijn gezicht en hield me flink.
          ‘Natuurlijk.’ Ze schikte het ding om haar hoofd even, maar ik vond dat het geen verschil maakte – het zag er hoe dan ook niet uit. ‘Weet je wel waar je heen moet?’ Natuurlijk deed ik dat! Zag ik eruit als iemand die dat niet zou weten?! ‘Naar welk lokaal, bedoel ik.’ Ik keek even naar Dory en Kayla. Niet om te vragen naar het lokaal – dat wist ik zelf namelijk prima – maar gewoon om te checken of ze er nog wel waren.
          ‘We moeten in het lokaal voor Juniors zijn; A203.’ Kayla mengde zich in het gesprek, maar trok zich ook al snel weer terug. Ik knikte bevestigend en gluurde even naar de gek uitziende jongen. Hij had nog niets gezegd en ik vond hem een beetje... intimiderend.
          ‘Wat zij zei.’



    16 • Junior • Irving Crown High • Kayla, Dory, Ashton & Mikhael

    [ bericht aangepast op 26 jan 2017 - 22:41 ]


    I just caught the wave in your eyes

    VINCENT "VINCE" RANDALL MAYFIELD
    that's really great for you, but you know, nobody cares

    JUNIOR || RYDELL HIGH
          Het duurde gelukkig niet al te lang voordat Julie naar buiten kwam. Ik bedoel; het kon natuurlijk altijd sneller, maar ik zou er nu geen stennis om schoppen.
    'Dus, hoe was je vakantie?', vroeg ze me toen ze eenmaal de auto bereikt had en een zoen gegeven had. Ze zag er goed uit vandaag. Ik pakte een haarlok vast en draaide deze in mijn vinger. Ze stak me een sigaret toe die ik in mijn mond stak, voordat ik haar vraag beantwoordde.
    'Een weekend is niet bepaald een vakantie, hè schat.' Ik draaide me naar haar voordeur waar haar moeder stond. Ik vond het nogal raar dat ze ons zo bekeek. Ik had toch niets van haar aan ofzo?
    'Moeten we met je moeder praten?' mompelde ik naar Julie, weggedraaid van de deur om me vervolgens weer terug te draaien.
    'Mooie schoenen, Mrs. M!' riep ik haar toe, waardoor er een wat ongemakkelijke gezichtsuitdrukking verscheen op haar gelaat.
    'Let's go, babe.' Ik ging weer naar beneden in de deuropening, terug op mijn stoel. Met Julie op de stoel naast me stampte ik op het gaspedaal en vervolgde zo mijn weg naar school.

    De autorit was niet persé heel speciaal. Eigenlijk kon het simpelweg beschreven worden als een autoritje naar school, verder was er niet veel over de zeggen. Leuk dat het dan ook nog eens echt een ritje naar school was — dit slaat nergens op.
    Ik was geen geweldige rijder, maar ik hield nog wel eens nu en dan van om eens lekker door de straten te scheuren. Brommende motoren, wind in ons haar door de openstaande ramen, chagrijnig omkijkende mensen die je berouwde voor je "gevaarlijke" rijgedrag.

    Ik reed de parkeerplaats van de school op, half iemand afsnijdend die niet zo goed oplette — zo vervelend, kijk ook eens naar de wereld om je heen.
    'Loser' riep ik uit mijn naam naa het meisje, dat me vervolgens aankeek alsof ze een citroen gegeten had in combinatie met augurken. Arme meid, zo zou ze nooit een vriendje vinden.
    Ik drukte vlak voordat we op de parkeerplaats stonden hard op de rem, zodat we slippend tot stop kwamen — maar wel precies op de parkeerplaats. Ik stapte uit de auto om vervolgens ook mijn sigaret op de grond te laten vallen en erop te trappen. Ik liep om de auto heen naar Julie en sloeg een arm om haar heen.
    'Die stuudjes irriteren me nu al.' Ik had de leerlingen van Irving Crown nog niet gezien, maar ik wist gewoon dat ze hier niet hoorde en dus ook niet moesten komen. Er waren al genoeg andere vervelende mensen hier op school, daar hoefden we hen echt niet bij te hebben.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    MieczysIaw schreef:


    STEVE RICHARD QUILL

    Zeventien ♪ Irving Crown High ♫ Junior ♪ On his way to School


    Een dof geklop liet me langzaam wakker worden uit mijn slaap, het bleef maar door gaan. "Steve ! Kom je bed nou eens uit!" de nog niet volgroeide stem herkende ik als die van mijn jongere broertje John. Een tegenpruttelend overdreven luid geluid kwam uit mijn keel gerold vooraleer ik de lakens over mijn hoofd trok en me weer in de lakens verstopte. " Luilak!" kwam er weer van de andere kant van de deur gemoffeld. Echter de slaap hervatten lukte me niet meer waardoor ik toch mezelf over haf en de dekens - die overigens veel te lekker warm waren- van me af gooide. Koud....
    Nog steeds vermoeid zwierde ik mijn benen uit het bed waar mijn voeten normaal tapijt hoorden te voelen, echter was dit niet zo en voelde ik bladeren verkreuken. Als dat maar niet mijn opstel was voor Literatuur... Met grote stappen en enkele momenten van luid vloeken omdat ik over een voorwerp struikelde arriveerde ik dan toch eindelijk bij mijn gordijn die ik traagjes liet open piepen. Het licht brandde mijn ogen even en een afkeurende blik met gespleten oogjes was op mijn gezicht te vinden. Met een ruk deed ik dan toch het gordijn open zodat mijn ogen konden wennen aan het ochtend licht. Goedemorgen ochtendhumeur. .
    Ik had misschien iets te veel genoten van de vrije dagen hoewel er toch een vreemd gevoel rommelde in mijn maag... Rydel High zou voor even mijn nieuwe school zijn. Ik hield niet van verandering, mijn leventje vond ik erg fijn hoe simpel en saai het ook mocht zijn. Er waren geen verassingen en dat hoorde ook zo. Althans John en ik waren vorige week stom geslagen toen onze moeder het vertelde van de school. Afgebrand... We waren dus genoodzaakt om te veranderen. Mijn blik gleed even naar buiten, het was herfst, de bladeren lagen op de grond bruin, verdort. Hier en daar zag ik al mensen in de wijk actief bezig zijn met blaadjes rapen, anderen kwamen naar buiten voor de krant. Mijn blik gleed even naar het voor mij al te bekende huis iets verderop, hmm Thomas huis zag er nog redelijk doods uit.
    Thomas en ik waren soulmates ondanks onze verschillen. Hij ging naar Rydel en ik... Ik ging nu ook naar Rydel High. We waren beiden zeventien en hadden ook beiden ons Sophomore jaar verbrod. Eigenlijk hoorde ik nu een senior te zijn. Maar een aantal jaar geleden, had ik veel te veel plezier aan alles dat niet met school te maken had en zaten we nu hier. Steve Quill, de junior... Het was vaag om te bedenken dat ik in hetzelfde jaar zat als mijn jongere broertje. Mijn blik gleed nu door mijn kamer welke vol lag met rommel. Het tapijt lag bezaaid met muziekbladen en huiswerk, mijn bureau ging vol muziekplaten en onder mijn bed was een hele collectie aan stripboeken te vinden. Mijn kamer was niet héél groot, maar als je zag hoeveel rommel er wel niet was kon je bedenken hoe klein mijn kamertje er nu wel niet uitzag. Ik graaide een pakje peuken van mijn nachtkastje en stak een tussen mijn lippen waarna ik achter enkele propere kleren zocht.

    Eens ik omgekleed was liep ik de trappen af, nog steeds met de onaangestoken peuk tussen mijn lippen. Mijn schooltas bij de deur dumpte en nonchalant de keuken binnenliep. John zat al aan zijn zoveelste portie boterhammen -want als sporter moest je veel eten right- En ik stal één van hem met peanutbutter and jam. Ik ruilde mijn peuk in voor het eten en nam een glas fruitsap. "Steve, je moet echt eens vroeger gaan slapen. Je punten zullen zakken als je nog tot zo laat bezig bent." Zei mijn moeder streng maar ik schonk haar enkel een tegenpruttelende blik waarna ik tegen het aanrecht aanleunde. " Mam, het is maar school." kwam er klagerig over mijn lippen maar eens ze haar vuurspuwende blik op me had gebrand haalde ik onschuldig mijn handen in de lucht. " Okéy, ik zal wat vroeger ophouden." zei ik en rolde met mijn ogen waarna ik mijn lunchzak nam en haar een kus op de wang drukte. "Dan ga ik maar, Tommy zit vast op me te wachten." grijnsde ik waarna ik richting de deur ging, haar woorden over dat ik John moest meenemen negerend. Die had zijn eigen vriendjes om naar school te gaan.
    Ik nam mijn tas en hees de leren stap over mijn schouder waarna ik mijn lunchzak erin stak en de peuk die nog steeds tussen mijn vingers rustte eindelijk weer tussen mijn lippen plaatste en deze aanstak. Ik deed mijn jeansvest met wollen voering aan en liep het huis uit.

    Eens ik op school aangekomen was merkte ik de enorme stroom aan mensen op, wow. Verschillende figuren waren er hier te vinden, hippies, de Nozems, de rijkeluis en de buitenbeentjes... Ik had me nooit echt aan een jeugdcultuur vastgeplakt en daar was ik nog altijd tevreden mee. Gezien ik niet echt wist waar ik heen moest of waar Thomas was slenterde ik wat rond tot mijn blik op Austin, Brooklyn en nog een blond meisje viel. Eindelijk wat bekende gezichten, ik sjokte naar hen toe waarna ik een lichte grijns op mijn lippen toverde. " Geen idee hoe we allemaal in die lokalen moeten passen hier." begroette ik iedereen met een grinnik. Ik mocht Austin wel en met Brooke had ik niet echt een relatie, gezien ik ook een jaar lager zat dan de twee. Ik stak even mijn hand op als begroetting naar het blonde meisje. "Hey, ik ben Steve."



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Austin William Jones
    “Keep rolling your eyes... — ”


    18 • Irving Crown • Senior • Schoolplein • Brooklyn, Jill, Steve
    'Woah, chill princess. Of ze heeft gewoon een stok in haar kont en moet losser worden,' zegt Jill. Ik lach en knik instemmend. 'Ooit eens een joint gerookt?' vraagt ze dan. Daar moet ik nog harder om lachen. Ik kijk naar Brooke en vervolgens naar Jill.
          'Je vraagt of die dame ooit een joint gerookt heeft? Brookie? Die weet niet eens wat een joint is, schat. Die vraag hoef je niet eens te stellen.' Ze laat ons weten dat zij ook geen idee heeft wat er gaat gebeuren en ik leun op mijn twee achterpoten. Ik maak een gespeeld geluidje van teleurstelling, maar niet echt erg overtuigend. Natuurlijk weet ik dat ik moet letten op de cijfers die ik haal, maar ik haal alles makkelijk met twee vingers in mijn neus, dus dat zel geen probleem worden. Ik duw mijn vinger in de buik van Brooke, in een poging haar aandacht te krijgen, maar op dat moment worden we vergezeld door een andere jongen van Irving Crown. Ik grijns en steek mijn hand terug op als een soort van begroeting.
          'Geen idee hoe we allemaal in die lokalen moeten passen hier,' is zijn begroeting tegen mij. Ik moet lachen.
          'Dat vraag ik mij ook af, mate.' Ik trek een stoel erbij en gebaar hem erbij komen te zitten. Hij stelt zich voor aan Jill als Steve en ik sla mijn arm om Jill's schouders heen. 'Dit is Jill. Jill is zo vriendelijk om ons te introduceren aan deze school en zal onze gids zijn voor de komende dagen. Ik weet zeker dat als we haar vragen of ze alle kissing spots kan laten zien, dat ze dat zeker doet. Misschien wil ze wel een demonstratie geven.' Ik knipoog naar haar. 'Grapje, schat. Ik plaag je maar. Jill is aardig en gelukkig wat minder stijf dan onze Brookie hier. Die - dit zijn Jill's woorden - een stok in haar kont heeft.'

    "— ... maybe you'll find a brain back there.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.




    JILL CARLA FRIEDMANN

    Senior • Rydell High

    "Happiness is found — when you stop comparing yourself to other people."


    Geen idee hoe we allemaal in die lokalen moeten passen hier," zegt een nieuwe stem. De blondine grinnikt en kijkt op als er nog een nieuw gezicht bij komt. Nog meer Irving's. "Hey, ik ben Steve," zegt de jongen en Jill schenkt hem een glimlach. "Jill is the name," zegt ze en kijkt dan naar Austin en Brooke. "Dat vraag ik mij ook af, mate." Ze rolt haar ogen en lacht eventjes. "Zouden we geen plek hebben, zouden jullie niet bij ons in school zitten," zegt ze en leunt terug terwijl ze haar ogen sluit.
          Als iemand zijn om Jill schouders slaat, kijkt ze op. "Dit is Jill. Jill is zo vriendelijk om ons te introduceren aan deze school en zal onze gids zijn voor de komende dagen. Ik weet zeker dat als we haar vragen of ze alle kissing spots kan laten zien, dat ze dat zeker doet. Misschien wil ze wel een demonstratie geven." Ze trekt haar wenkbrauw op en kijkt hem met een geamuseerde grijns aan. "Liever niet Austin," zegt ze plagend en grinnikt. "Grapje, schat. Ik plaag je maar. Jill is aardig en gelukkig wat minder stijf dan onze Brookie hier. Die - dit zijn Jill's woorden - een stok in haar kont heeft." De blondine haalt haar schouders op en kijkt de jongens aan. "Ik zeg alleen dat wat ik denk," zegt ze en leunt dan weer terug in haar stoel.
          "Ik kan jullie wel een tour door de school geven, maar tijdens de pauze guys. Maak me wakker als de leraar komt," mompelt ze en sluit haar ogen.


    TNT — I'm dynamite.