• R y d e l l      H i g h

    Het zijn de ‘60s, het tijdperk van Elvis Presley, The Beatles, Pink Floyd, The Rolling Stones, Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, en zo kun je nog wel even doorgaan. Liedjes als Satisfaction en We Can Work It Out worden 24/7 gedraaid op de radio en films als Breakfast at Tiffany's draaien nu in de bioscoop. J.F.K. of te wel Kennedy is op dit moment president van Amerika.
    In deze periode zijn er allerlei tegenbewegingen gaanden onder jongeren, ook wel jeugdculturen genoemd. De grootste "culturen" zijn op dit moment de hippies en de nozems, die zich elk op hun eigen manier verzetten tegen de maatschappij. Ook de muziek maakt een soort revolutie mee, teksten zijn meer provocerend en aanstootgevend, kijk bijvoorbeeld naar Elvis.
    Sex, drugs and rock ’n roll. Dat is waar het nu vooral om draait.

    We focussen ons in deze RPG op het jaar 1962. Alles zal zich afspelen in en om één middelbare school. Ben je een hippie, een nozem, of geen van beiden? Een Beatles of Stones fan? That's all up to you.


    Welcome to Rydell High

    Verhaal
    Twee scholen in één stad. Meestal levert dit strijd op. In deze RPG is dit precies het geval. Rydell High en Irving Crown High zijn de desbetreffende scholen. Ze hebben compleet verschillende visies op de wereld en al jaren is er een soort rivaliteit tussen de twee scholen.
    Echter moeten ze een verbond sluiten wanneer Irving Crown High op een dag afgebrand blijkt te zijn. De dader en/of oorzaak is onbekend (hoeft niet noodzakelijk opgelost te worden in deze RPG maar dit kan wel tot spanningen/beschuldigingen leiden tussen de scholen). Er wordt afgesproken dat de leerlingen van Irving Crown High voortaan hun lessen op Rydell High gaan volgen.
    De RPG begint op de dag dat de leerlingen van Irving Crown High hun eerste dag hebben op de andere school. Hoe zal het aflopen tussen de leerlingen van deze twee compleet verschillende scholen? Zal het alleen maar ruzie worden, of ontstaan er toch onverwachtse vriendschappen (of meer)?

    “The sky is the limit

    Informatie
    Scholen
    Rydell High
    Rydell High is een liberale middelbare school. Deze school heeft niet een bepaald soort mening over hoe de wereld geregeld zou moeten worden. De leerlingen hebben, als ze überhaupt een mening hebben over de maatschappij, geheel eigen gevormde ideeën. Veel leerlingen hebben zich aangesloten bij een jeugdcultuur. Vergeleken met Irving Crown High is Rydell High nogal een vrije school waar ze over het algemeen niet erg streng zijn, al vinden de leerlingen van Rydell dat soms wel.

    Irving Crown High
    Irving Crown High is een conservatieve middelbare school. Men houdt op deze school niet graag van veranderingen en blijft zich het liefst vastklampen aan hoe het nu is. Een phenomeen als een jeugdcultuur is hier amper geaccepteerd – je er bij eentje aansluiten is al helemaal ongebruikelijk – en het gros van de leerlingen is erg braaf. Regels worden niet in twijfel getrokken, leraren hebben het te allen tijden bij het rechte eind, straffen kunnen hier ook vrij zwaar zijn en de school wordt ontzettend streng gevonden door leerlingen van Rydell High, ook al vinden leerlingen van Irving Crown High dit wel meevallen.
    Irving Crown High kun je zeker als de tegenpool van Rydell High beschouwen.


    Jeugdculturen
    Hippies
    Hippies zijn mensen die zich kleurrijk kleden en zich afzetten tegen de standaard regels. Het leven draait naar hun mening te veel om geld en te weinig om liefde. Bovendien zijn zij tegen geweld, oorlog en discriminatie. Hippies willen juist vrijheid, creativiteit, vrede en een vriendelijke wereld. (Klik hier voor meer informatie)


    Nozems
    Een nozem is een type jeugd dat zich zelfbewust en agressief kleedt. Kenmerkend zijn de vetkuif, strakke spijkerbroeken en leren bikerjacks. Meestal verzetten nozems zich tegen de samenleving door onrust te schoppen en problemen te veroorzaken. (Klik hier voor meer informatie)

    Echter wilt natuurlijk niet iedereen tegen de huidige maatschappij ingaan door mee te gaan met een dergelijke stroming.

    Topics
    Uniformen
    Op Rydell High worden er geen uniformen gedragen. De leerlingen komen naar school in hun eigen kleding al is hier natuurlijk wel een dresscode en wordt ongepaste kledij niet getolereerd.
    Op Irving Crown dragen de leerlingen wel degelijk een uniform. Deze bestaat uit een rokje met polo voor de meisjes en een overhemd of met lange broek voor de jongens. De twee kleuren waaruit deze uniformen vooral bestaan zijn grijs en donkerblauw.


    Schooljaren
    Freshman: 14 tot en met 15 jaar
    Sophomore: 15 tot en met 16 jaar
    Junior: 16 tot en met 17 jaar
    Senior: 17 tot en met 18 jaar

    Uiteraard kun je een klas overgeslagen hebben, dan ben je gemiddeld een jaar jonger. Als je bent blijven zitten ben je natuurlijk juist gemiddeld een jaar ouder.

    RYDELL HIGH
    MANNEN
    • Vincent "Vince" Randall Mayfield – Niclas Nilsson – Junior – 1.3 – dubbelstrijder
    • Anthony Steffen Baker – Johnny Depp – Senior – 1.5 – Soco
    • Eliyah Darius Williams – Corey Baptiste – Senior – 1.6 – Dougal
    • Dallon "Pepper" Hayes – Ash Stymest – Senior – 1.3 – Sophocles
    • Mikhael Joshua Ackermann – Axl Rose – Senior – 1.3 – Ziegler
    • Sonny Rose – Ezra Miller – Senior – 1.6 – Shireen
    • Thomas Andrew Dawson – Michael Murphy – Junior – 1.5 – Mouli

    VROUWEN
    • Shanna Susan Clark – Carrie Fisher – Junior – 1.2 – PeterMaximoff
    • Julie Jessica March – Jessica Lange – Junior – 1.7 – Skaikru
    • Michelle Diana Valentino – Vanessa Hudgens – Senior – 1.5 – Cotrona
    • Elizabeth Mary-Susan Dixon – Stefanie Giesinger – Senior – 1.5 – greenlight22
    • Ashton Delia Graclet – Lorena Rae – Senior – 1.5 – Cahira
    • Desdemona "Dot" Barbara Elliot – Mathilda Bernmark – Senior – 1.5 – Valtersen
    • Jill Carla Friedman – ? –Senior – 1.7 – Tullain


    IRVING CROWN HIGH
    MANNEN
    • Timothy Douglas Younge – Gabriel Daum – Junior – 1.3 – dubbeIstrijder
    • Austin William Jones – James Dean – Senior – 1.3 – Pickett
    • Zachary Finnick Mills – Billy Vandendooren – Senior – 1.6 – Horsemen
    • Robin Michael Wilson – Janic Ancens – Senior – 1.6 – Valtersen
    • Steve Richard Quill – Ryan Gosling – Junior – 1.7 – Vaiana

    VROUWEN
    • Kayla Catherine Hudson – Ellie Leith – Junior – 1.4 – dubbelstrijder
    • Dorothy Robyn "Dory" Lee – Emma Stone – Senior – 1.3 – Dougal
    • Brooklyn Caroline Chamberlain – Faceclaim – Senior – 1.6 – Ziegler
    • Emily Mary Brooks – Magdalena Zalejska – Junior – 1.6 – Granian
    • Luitgard Linderman – Gigi Hadid – Junior – 1.6 – Mw0
    • Naam – Faceclaim – Senior – 1.6 – PecuIiar

    Regels
    • Schrijf minimaal 250 woorden per post;
    • De huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier;
    • 16+ is toegestaan, maar geef dit wel duidelijk aan;
    • Enkel wij (dubbelstrijder en dubbeIstrijder) maken nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven;
    • Je mag meerdere rollen, mits je verschillende geslachten speelt;
    • Houd de geslachten/scholen/jaren qua rollen een beetje gelijk
    • Denk eraan dat er van je wordt verwacht dat je actief meedoet;
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming;
    • Houd het realistisch, de tijden waren toen anders;
    • Have fun!

    “Elvis has left the building.”

    De rpg begint op de eerste dag dat de leerlingen van Irving Crown op Rydell high komen. De RPG begint op Maandag 25 Oktober. Irving Crown High is vijf dagen geleden afgebrand; op woensdag 20 Oktober. In die vijf dagen is alles snel geregeld en hadden de leerlingen van Irving Crown vrij.
    Nu zullen de leerlingen hun eerste paar dagen besteden aan een project dat wordt uitgelegd in de eerste les. De leerlingen zullen de lokalen in druppelen en wachten totdat een docent uit zal leggen wat het project inhoudt (Wij zullen hiervoor tijdig een post maken). Op de tafels zullen naamkaartjes liggen, zodat de leerlingen weten waar ze moeten gaan zitten.
    Groepjes
    Juniors Vincent
    Steve
    Emily
    Thomas
    Shanna
    Luitgard
    Timothy
    Kayla
    Julie
    Seniors Dot
    Zachary
    Mikhael
    Robin
    Dory
    Sonny
    Ashton
    Eliyah
    Brooklyn
    Elizabeth
    Anthony
    Austin
    Michelle
    Pepper



    Gelieve boven je post naam, senior/junior en de school van je personage te zetten.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2017 - 22:43 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman


    Luitgard Linderman
    17 jaar, Irving Crown Junior, Shanna

    Het meisje hielp Luitgard met het oprapen van haar laatste spulletjes die op de grond waren gevallen door de klap van de botsing. Dat gaf haar wat meer zelfvertrouwen. Dat ze niet in haar eentje op een vreemde plek stond te stuntelen. “Dankjewel” zei ze. Ze bekeek het meisje in een oogopslag. Ze zag er niet heel anders uit dan Luitgard, ze had wat andere kleren aan maar verder was ze in Luitgard haar ogen vrij normaal, het was een knap meisje.

    Ze leek wat op te vrolijke nadat ze een complimentje had gekregen over haar schoentjes. “Dankje, ik heb er zelf voor gespaart”. Luitgard hoorde aan haar stem dat ze niet van hier kwam, maar waar het accent dan wel vandaan kwam, dat wist ze nog niet. “Shanna, aangenaam” het meisje stak haar hand uit “Welkom op Rydell. Het is een aftandse bedoeling, maar het is die van ons, dus ik zou erover zwijgen als ik jou was” Luitgard keek het meisje even goed aan en pakte daarna de hand van Shanna. “Luitgard, aangenaam kennis te maken. Ik denk dat ik het hier wel ga overleven” zei ze met een glimlach naar Shanna. “Kom je mee naar binnen?” vroeg Shanna. Luitgard keek even om haar heen, ze zag niemand van haar vrienden. “Ja graag, weet jij toevallig waar we naar toe moeten?” Ze keek vragend naar het gebouw toe. Op Irving wist ze overal de weg en alle plekjes waren bekent terrein voor haar. Maar hier, hier was het een groot doolhof voor haar. “Ik heb werkelijk geen idee waar ik heen moet” ze keek hoopvol naar Shanna.






    The world is a book and I will read it

    DOROTHY ROBYN “DORY” LEE
    "Write about what disturbs you, particularly if it bothers no one else."


    17 • SENIOR • IRVING CROWN HIGH • ON HER WAY TO SCHOOL • KAYLA & TIMOTHY

    'Wat een leuke school,' valt Kayla me sarcastisch bij en ik haal diep adem als ik naar de verschillende typen mens kijk. Dat ze überhaupt dat soort kleding maken en verkopen. Wie zou dat nou aan willen? Sommige dingen vind ik nog wel leuk, die jurkjes of zo, maar de kleding waarin de jongens lopen, ziet er ontzettend raar en onafgewerkt uit. 'Zeg, kennen jullie de weg hier of moeten we het misschien even aan iemand gaan vragen?' vraagt ze dan en ik haal mijn schouders op. Ik heb geen idee waar we heen moeten, maar het liefst vraag ik het ook niet aan iemand, natuurlijk.
          'Ik denk... dat dit een lange dag gaat worden,' hoor ik heel zacht naast me. ‘Is het stom als ik zeg dat ik liever weer naar huis ga en thuis geschoold word? Ik vind het hier raar...'
          Kort lach ik en ik schud mijn hoofd even, waarna ik mijn hand door mijn half ontembare krullen haal en mijn tas stevig tegen me aan druk, alsof de mensen hier die tas straks vrolijk uit mijn handen trekken. Hier kan ik pagina's over volschrijven in mijn boekje. Maar het zal toch wel meevallen? Mijn moeder zou per direct een beroerte krijgen als ze zag hoe de leerlingen eruit zien, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze zich ook zo gaan gedragen, toch? 'Gaan jullie het maar vragen,' zeg ik ze. Ik trek mijn mond niet open, dacht het niet. Dat heeft mijn moeder me ook nog ingewreven, dat ik écht niet met die 'mensen' moet praten. Zeker niet met de zwarten, wie weet wat de KKK met ze gaat doen terwijl we hier op school zitten. 'Waarschijnlijk moeten we de rest volgen.'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    ELIYAH DARIUS WILLIAMS
    "Once you taste chocolate, you’re never going back."


    17 • SENIOR • RYDELL HIGH • ON THE SCHOOL GROUNDS • DOT

    'We zullen,' reageert Dot en ik grinnik zachtjes. We lopen over het schoolplein richting de ingang van de school en ik voel de blikken toch wel op me branden. Ik ben een van de weinige zwarten die hier rondloopt en af en toe voel ik me toch heel erg aangestaard. Alsof ik een alien ben of zo. 'Mochten de starende blikken je te veel worden trek ik wel wat uit...' plaagt Dot me dan en ik kijk haar aan, waarna ik uit toch uitproest. 'Dan zijn ze meteen afgeleid.' Lachend staar ik Dot aan en ik schud mijn hoofd. Ze trekt me mee over het plein en ik volg haar op de voet. Ook al dragen we geen uniform, ik kan er bijna meteen uitpikken wie van Irving Crown komt. Ik bedoel, ze zien er allemaal zo... onbeholpen en angstig uit, alsof we klaarstaan om ze te vervloeken of zo. 'Misschien zitten er wel leuke mensen tussen... een vriendinnetje voor je, misschien?'
          Weer lach ik en ik schud mijn hoofd. 'Denk je dat de mensen van Irving Crown met mij gezien willen worden? Ik ben zwart, voor zover het je nog niet opgevallen was,' plaag ik en nu steek ik mijn tong naar haar uit. Sommige zwarten zijn bang voor blanken en ze schamen zich voor hun huidskleur. Ik niet, ik omarm het, ook al zorgt het voor veel tegenslagen. De KKK weerhoudt zich er niet van om eens in de zoveel tijd iemand neer te schieten. 'Ik vermaak me ook prima met jou,' lach ik dan en ik sla mijn arm om haar heen. Ik ben blij dat ik iemand als Dot ken, zij kijkt tenminste voorbij mijn huidskleur in plaats van dat ze me erop beoordeelt. Behalve het zwarte ben ik precies als elke leerling hier op school.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    DESDEMONA 'DOT' BARBARA ELLIOT
    "Natural, natural, there's nothing dirty 'bout it."


    Rydell High • 18 • Senior • Alone •

          "Nee, echt?" Ik lik aan mijn wijsvinger en wrijf daarna over zijn wang. "Ik dacht dat dat er gewoon afkwam bij goed douchen..," klier ik, en steek mijn tong terug uit naar hem.
    "Ik vermaak me ook prima met jou," zegt hij dan, en slaat zijn arm om me heen. Ik glimlach naar hem, terwijl we naar binnen lopen. Daar ziet het al zwart - goede woordkeuze - van de mensen, waarvan ik er heel veel niet ken. Het is overduidelijk te zien wie er van Irving komen - die staan angstig in groepjes, te staren naar Rydell leerlingen, alsof we van een andere planeet komen of zo. Dodelijk vermoeiend, maar ik heb geen zin om nu al stennis te schoppen door een van die grijze muisjes aan te spreken op het feit dat hun ogen bijna uit hun kassen vallen.
    "Toch vreemd dat deze mensen denken dat we oh zo verschillend van elkaar zijn..," mompel ik, terwijl ik wat in mijn tas rommel. Even checken of ik alles wel heb, want met een brein als het mijne komt het regelmatig voor dat ik de helft van mijn dingen vergeet. "Het zou toch leuk zijn als iedereen gewoon normaal tegen elkaar zou kunnen doen. Alsof jij er iets aan kunt doen dat je een andere huidkleur hebt, of ik dat ik.. niet preuts ben."
    Ondertussen, binnen, zoek ik op naar welk lokaal we moeten, al is dat lastig in een zee van mensen. "Let's go?"




    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted


    Shanna Susan Clark
    16 || Rydell High || Junior || Finally an excited Monday || Luitgard
    Het meisje nam mijn hand aan en stelde zichzelf ook voor, nadat ik mijzelf en de school had geïntroduceerd. Ik grinnikte een beetje bij haar woorden. "Niet eens iedereen die hier hoort zingt zijn hele schooltijd uit. Dit is een andere school die je gewent bent." zei ik voor ik vroeg of ze mee naar binnen wilde gaan. Ze leek nog iemand te zoeken, vast iemand die ze kende, maar die leek er niet te zijn, waarna ze wel mee wilde gaan. Ik begon te lopen, en verwachtte dat ze wel mee zou lopen. "Ja. Het projectlokaal volgens mij. Ben je een junior of een senior, dat maakt uit voor het lokaal." Intussen vond ik onze weg door de massa leerlingen naar de ingang en door de deuren, waar van het weekend weer nieuwe graffiti op was gezet. Ik duwde de deur open en liep binnen, waarna ik een hand op de deur hield, zodat die niet midden in Luitgard's gezicht terecht kwam. Toen we eenmaal binnen waren, knikte ik naar de baliemedewerkster, voor ik een gang insloeg en daarna nog een. De school was een doolhof van gangen en lokalen, waarvan een groot deel twijfelachtig onderhouden. De vloer werd gedweild en de kluisjes werden gesopt, maar toch was het duidelijk dat dit geen school was voor de rijken. Ik liep verder tot ik bij de gang kwam waaraan de projectlokalen lagen. Nu was het nog kijken waar ik heen moest, en waar mijn Irving Crown poppetje heen moest. Deze school kende voor mijn geen geheimen meer. Het was een plek waar ik vrienden had, mezelf kon zijn, en waar ik me veilig voelde, wat er ook allemaal gebeurde. Ik duwde het ene obstandige plukje van mijn haren achter mijn oor en keek even over mijn schouder naar Luitgard. Dit zou geen gemakkelijke dag voor haar worden.


    Bowties were never Cooler

    —————————————————————————

    —————————————————————————

    —————————————————————————

    Ashton Delia Graclet

    ”I’d fight for you no matter how hard the battle is.”

    • Eighteen • Rydell High, Senior • Bumping into Mikhael •

    Lachend rolt de jongen langs me met zijn ogen, waarop ik een zachte gniffel niet volledig tegen weet te gaan. “Ach ja, laat ze maar denken,” zegt hij dan, waarbij zijn stem de bemoedigende toon van net niet verloren lijkt te zijn. Een zachte, tevreden glimlach gleed over mijn lippen heen en ik stelde me meer dan goed aan de vriendschap die er tussen mij en Mikhael heerste; dit soort banden waren tenslotte in de meeste gevallen bijna zeldzaam.
          Wanneer Mikhael de bandana van zijn hoofd af haalt en deze rondom het mijne bond, grijns ik licht naar hem op. “Omarm het feit dat je anders bent,” glimlacht hij. “Daarom ben je juist leuk. Nou let’s go, eens kijken of we nog wat mensen kunnen vervelen,” vervolgt hij alvorens me een knipoog te schenken. Met een grijns duw ik mezelf iets op de tippen van mijn tenen en druk mijn lippen zacht op Mikhael’s wang. “Je bent de liefste,” pruttel ik tevreden en sleur hem daarna met me mee de gangen in.

    Het duurt echter niet heel lang voor een klein groepje van drie aarzelend onze kant in lijkt te komen, waarop ik voor een fractie van een seconde betwijfel of ik het wel goed door had daar het me duidelijk leek dat ze niet van hier waren. De meeste van hen deden hun uiterste best om vooral niet in onze buurt te komen, of trachtte ons dusdanig te negeren dat we lucht voor hen leken. Dit groepje deed dat echter niet. Sterker nog, de enige jongen in het drietal leek een stap naar voren te doen, waardoor de korte afstand niet meer te negeren viel. Nieuwsgierig gleden mijn blauwe poelen over de jongen heen, namen hem daarbij zorgvuldig op, terwijl mijn lippen voorzichtig om krulde tot een haast bemoedigende glimlach.
          ”Kun je ons misschien helpen?We weten de weg hier namelijk niet zo goed..”
    Een tikkeltje verrast knipperde ik vluchtig een keer met mijn ogen en blikte daarbij een keer naar de twee meiden, vlak naast hem. “Natuurlijk,” rolde er vervolgens over mijn lippen heen en schikte in een snelle handeling de bandana goed om mijn hoofd. “Weet je wel waar je heen moet” bracht ik uit. “Naar welk lokaal, bedoel ik.” Glimlachend kantelde ik mijn hoofd lichtjes, waarbij mijn poelen voor enkele tellen naar Mikhael afdwaalde, alvorens ze weer over het drietal voor ons gleden.



    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Naam: Emily Mary Brooks.


    "It's going to be okay."
    |Junior | Irving Crown | Wannabe Rebel |

    Een klein beetje ongeduldig door mijn eigen toedoen en de tas die niet dicht wilde worstelde ik met mijn schoolspullen. Dit was een van die dingen die mij natuurlijk op de vroege ochtend moest overkomen, waardoor er een grote kans was dat ik te laag op Rydell zou zijn. Ik wilde er helemaal niet heen, volgens mijn ouders was het een school vol met gekken en doorgedraaide mensen die onze normen en waarden hadden verworpen, maar dat was niet de reden dat ik niet wilde gaan. De reden dat ik niet wilde gaan was omdat ik daar niet handig genoeg voor ben op het sociale vlak. Moet ik me weer opnieuw voor gaan stellen aan mensen. Ik kreeg me ras eindelijk dicht en wierp nog een blik op de rok die ik aanhad, waarvan me moeder had gezegd dat ie te kort was omdat het maar tot iets over mijn knieën kwam. Zo kort was dat toch niet? Heel meiden die ik kende droegen zulke rokken. Je kon me knieeen toch niet zien? Ik knikte mezelf bemoedigend toe, het was prima zo.

    Rydell was best een eindje weg, maar ik was allang blij dat ik de weg had kunnen vinden. Ik had het mezelf namelijk nog wel zien gebeuren dat ik verdwaald was geraakt. Nadat Irving was afgebrand was het de grote vraag waar onze lessen zouden voortzetten, maar die vraag was al snel beantwoord geweest. Daarom stond ik nu frontend voor het gebouw van Rydell, in de hoop een bekend gezicht te zien.


    We've lived in the shadows for far too long.


    Luitgard Linderman
    17 jaar, Irving Crown Junior, Shanna

    Luitgard keek wat argwanend na wat Shanna zei over de school, dit maakte haar toch nog wat zenuwachtiger. Iets wat ze eigenlijk echt niet wilde zijn. "Het is maar school" dacht ze snel in haar hoofd. Shanna liep weg, snel liep Luitgard er achter aan. Bang dat ze haar kwijt zou raken en er alleen voor zou komen te staan. Anders zou ze zich hier op het moment echt niet redden. "Ja, het projectlokaal volgens mij. Ben je een junior of senior? dat maakt uit voor het lokaal" vroeg ze terwijl Luitgard achter haar aan liep. het projectlokaal? Luitgard was benieuwd naar wat voor projecten ze daar deden. "Ik ben een Junior" zei ze terwijl ze Shanna bij probeerde te houden in de massa mensen en toch de omgeving wilde opnemen. Er zat graffiti op de deur, iets wat op Irving Crown nog niet gedaan zou worden al zou je het graag willen. Shanna gaf er zo te zien niets om dus Luitgard durfde er niks over te zeggen.

    Shanna hield de deur voor Luitgard open en ze liepen naar binnen. Vol bewondering keek ze om zich heen. Dit gebouw was zo anders dan Irving Crown. Ze liep in stilte met Shanna mee. Ze keek haar ogen uit. Het was hier in tegenstelling tot Irving vies. Luitgard wist nu de weg naar buiten niet meer wat haar zorgen baarde. Dit gebouw was een groot doolhof voor haar. Luitgard voelde zich niet op haar gemak, mensen van Rydell die haar vies aankeken. Snel streek ze even over haar shirtje heen, er was toch niets mis met haar kleren? Ze liepen een gang in en Luitgard had zo het idee dat ze er bijna waren "Ben jij ook een junior of een senior?" vroeg ze maar aan Shanna, om het gesprek toch nog iets op gang te brengen.






    The world is a book and I will read it

    ELIYAH DARIUS WILLIAMS
    "Once you taste chocolate, you’re never going back."


    17 • SENIOR • RYDELL HIGH • ON THE SCHOOL GROUNDS • DOT

    Ze maakt haar wijsvinger nat en wrijft daarmee plagend over mijn wang heen, waarna ik lachend haar hand wegsla en mijn tong nog een keer naar haar uitsteek.
          'Dit heb je al vaker geprobeerd, lieve schat, ik ben echt zwart,' maak ik speels duidelijk, alsof ik haar nog een keer bij moet brengen dat huidskleur gewoon genetisch bepaald is. Dat het niet zogenaamd 'besmettelijk' en 'eng' en 'vies' is, snappen de meeste mensen nog niet, helaas. Ik loop met Dot door de gang van Rydell en ik zie meteen wie er van Irving Crown komen. Het merendeel van deze leerlingen staart me misschien zelfs wat hooghartig aan, alsof ze mij met hun blik voor zich kunnen laten buigen.
          'Toch vreemd dat deze mensen denken dat we o zo verschillend van elkaar zijn...' mompelt Dot binnensmonds, zodat vrijwel niemand het kan horen. Ik grinnik slechts en loop door, met het meisje aan mijn arm. 'Het zou toch leuk zijn als iedereen gewoon normaal tegen elkaar zou kunnen doen. Alsof jij er iets aan kunt doen dat je een andere huidkleur hebt, of ik dat ik... niet preuts ben,' bromt ze verder en ik haal mijn schouders op.
          'Wel, sommige mensen snappen dat nu eenmaal niet, denk ik,' zeg ik. Ik heb me er al wel zo'n beetje bij neergelegd dat mensen me vies aankijken door mijn zwarte huidskleur, maar ik hoop gewoon dat ze allemaal normaal tegen me kunnen doen. Op Rydell was het vier jaar geleden al een klein wonder dat ik niet meteen werd neergeschoten, maar ze hebben het snel geaccepteerd en het merendeel van de mensen hier vindt me geloof ik niet meer zo heel eng als eerst. Ik vind het überhaupt een wonder dat de mensen van Irving Crown niet snel een stap achteruit doen zodra ik in de buurt kom, want ze geloven serieus dat het besmettelijk is en dat ik vieze, rare ziektes meedraag. Ik vind het niet prettig als ze zich zo gedragen, maar door de jaren heen is het zo vaak voorgekomen dat ik er zelfs aan gewend ben geraakt.
          Uiteindelijk besluiten Dot en ik maar richting het juiste lokaal te lopen en ik zucht een keer. Ik heb het zo druk dat ik amper tijd heb om uit te rusten. Naast school heb ik nog een baantje om mijn familie te kunnen ondersteunen. Veel van mijn leeftijdsgenoten die bij mij in de buurt wonen, kunnen niet eens lezen of hun naam schrijven. Ze zijn op de basisschool al gestopt om te kunnen gaan werken. Hun moeders werken vaak bij witte gezinnen in huis om voor de kinderen te zorgen, eten te koken en schoon te maken. Hun vaders zijn weggestopt in vieze fabrieken. Het is gewoon oneerlijk hoe weinig kansen wij krijgen. Mijn ouders wilden mij per se naar school krijgen, en dat is ze gelukt en ik ben er heel erg blij mee en trots op. Ik moet deze kans niet verzieken maar benutten en wie weet, wie weet behaal ik dan wat in mijn leven. Het zou geweldig zijn om ervoor te zorgen dat zwarten wereldwijd, of in ieder geval in de Verenigde Staten, meer geaccepteerd worden dan ze nu worden.
          Eenmaal aangekomen in het lokaal pak ik mijn boeken uit mijn tas en ik leg ze met een klap op tafel. Zoals altijd zit Dot naast me en ik schuif wat meer onderuit op de stoel. Zouden er ook leerlingen van Irving Crown bij ons komen?


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.




    JILL CARLA FRIEDMANN

    Senior • Rydell High

    "Happiness is found — when you stop comparing yourself to other people."


    Jill was al vroeg wakker, zodat ze nog een beetje muziek en een joint kon genieten. Haar ouders zeggen er sowieso niets van — ze zijn erg open tegenover alles, peaceful en doen altijd hun ogen voor haar dicht. De jongedame hijst zich uiteindelijk in een lichtblauwe highwaist, met sterren op haar kont als broekzakken, die haar smalle figuur betoont en een wijde bloes erin gepropt met grote kleurige bloemen erop. Sinds het al oktober is, doet ze toch een kanariegeke wollen vest erover aan en finisht haar look met laarzen die onder haar broek verdwijnen. De blondine pakt haar rugzak en verlaat de deur. Ze stapt op haar fiets en fietst op haar gemakje naar school. Jill is sowieso nog ruim op tijd en daarbij zelfs als ze te laat zo komen; don't worry, be happy.
          Zodra ze bij school aankomt en van haar fiets stapt, ziet ze vele nieuwe gezichten. Allemaal van Irving Crown High. Ze is in het algemeen een einzelgänger, maar toch heeft ze hier en daar wat vrienden — alhoewel ze de nieuwe gezichten meteen onderscheid.
    Ze steekt nog snel een sigaret op en zodra ze voor het gebouw staat, gooit ze die weg en vervangt deze met kauwgom. Ze maakt er telkens een kleine bel van en laat die weer knappen, terwijl ze rustig naar haar lokaal loopt.
          Zodra ze binnen loopt, ziet ze verschillende namen tafeltjes staan. Jill vraagt zich meteen af of ze naast een Irving komt te zitten. Niet in een negatieve zin, ze staat open voor nieuwe dingen en is niet bang om andere mensen te leren kennen. Ze heeft uiteindelijk haar namen—bordje gevonden en uit voor twee onbekende gezichten. Van de andere school, denkt ze en draait zich naar hun om.
          "Hi, ik ben Jill. Jullie zijn vast van de andere school, toch?" Ze kauwt haar kauwgom gerust verder en kijkt hun vriendelijk (Austin and Brooklyn) , met een grijs om haar lippen, aan.


    TNT — I'm dynamite.

    MT btw. ^^


    TNT — I'm dynamite.


    Shanna Susan Clark
    16 || Rydell High || Junior || Let's get started || Luitgard
    Luitgard zei dat ze een junior was, net voor we het gebouw binnen gingen. Dat was mooi, want dan hoefde ik haar niet alleen voor een lokaal vol seniors te gooien en hopen dat ze niet werd verslonden als een muis in een kooi met katten. Ik manoeuvreerde me met gemak door de school, terwijl ik hier en daar mensen vrolijk begroeten. Ik kreeg een vrolijke begroeting terug, maar zag ook de afkeurende en kwaadwillende blikken op het meisje bij mij gericht worden. Ik hoopte voor haar dat dit genoeg was om haar af te schrikken en te laten weten dat dit geen eitje zou worden om hier te overleven, want velen hiervan zouden haar graag laten zien dat je op je hoeden moest zijn, zeker als rijkeluisdochter met een toch best wel kort rokje voor een meisje hier. Uiteindelijk kwamen we vrij vlotjes bij het lokaal. Als je hier eenmaal de weg wist, was je overal vrij snel en kon je hier blind nog de weg vinden. Ik wilde net de deur naar het lokaal voor de juniors openen toen ze met dezelfde vraag kwam als ik aan haar had gesteld toen we buiten waren. "Ik ben ook een junior." zei ik voor ik binnenstapte. Er waren al een paar leerlingen en de docent in het lokaal. De docent zat de krant te lezen, wat betekende dat je nu in principe alles kon doen wat je wilde. Na jaren hier te hebben gewerkt, hadden deze docenten alles al gezien en maakte het ze duidelijk ook echt niets meer uit wat je deed, zolang je maar een beetje stil was en hen niet beledigde. Ik liep langs de projecttafels en zag al snel een bordje met mijn naam erop. Verrassend genoeg stond ook de naam van Luitgard erop en verder Tommy. Tommy was een lieve knappe jongen, dus heel erg vond ik het niet om bij hem in het groepje te zitten. Ik keerde me weer naar het meisje van Irving Crown en schonk haar een glimlach. "We zitten bij elkaar in het groepje. Opmerkelijk, toch?" zei ik, voor ik ging zitten en mijn tas op de tafel legde. Uit die tas haalde ik mijn houten pennendoosje en een schrijfblokje. Ik had geen idee wat we gingen doen en of het nodig was om te schrijven, maar het was meestal wel handig om zoiets bij te hebben. Toen ik dit eenmaal had, zette ik mijn tas op de grond en begon te spelen met een los plukje haar, wat vanochtend bij het invlechten was ontsnapt, terwijl ik wachtte tot de rest van de leerlingen zou binnenkomen en we konden beginnen.


    Bowties were never Cooler

    BROOKLYN CAROLINE CHAMBERLAIN
    17 ★ SENIOR ★ IRVING CROWN HIGH ★ OUTSIDE THE SCHOOL ★ WITH AUSTIN & JILL



    ''Ik kan mij niet voorstellen dat jij ooit een sigaret gerookt heb,' antwoordde Austin lachend. Lachend rolde Brooklyn haar ogen. Hij wist het antwoord inderdaad al, waardoor ze de moeite niet nam om daadwerkelijk te antwoorden. Waarschijnlijk was dat namelijk precies wat hij wilde: Brooklyn op de kast jagen en helaas lukte hem dat te vaak. 'Dit is toch de school met alle nozems, dus dan zouden ze een beetje rook niet erg moeten vinden.' zei hij terwijl hij een flinke wolk met rook in haar gezicht blies. Geïrriteerd leunde Brooklyn achterover tegen de rugleuning van haar stoel. Ze had er een oprechte hekel aan als hij zo deed.
          'Hm, ik ook niet... maar... hey, als we groepjes moeten maken, dan wil je toch wel met mij?' zei hij met zijn welbekende grijns. Normaal gesproken had die grijns veel effect op haar, maar dit keer begon ze aardig geïrriteerd te raken door zijn acties en uitspraken. 'Ik ben toch echt te overwegen om juist niet met jou te gaan, Austin,' sprak ze verbitterd.
          'Is er nog een mogelijkheid dat we hier uit kunnen komen? Kunnen we niet naar de food corner gaan. Ik kan wel wat eten gebruiken. Een hamburger of zo.' vroeg hij ongeïnteresseerd. 'Er zijn hier mensen die wel iets geven om hun educatie,' zuchtte ze. 'Maar doe wat je niet laten kunt.' Brooklyn kon zich er zo over opwinden dat sommige mensen zo nonchalant waren tegenover school.
          Plots stond er een meisje voor hun neus. Brooklyn bekeek haar van top tot teen en ze wist dat ze een arrogante blik op haar gezicht had staan, maar dat kon haar weinig schelen. Het meisje mocht best weten dat ze ongelegen kwam. Ze stelde zichzelf voor als Jill.
          'Ik ben Brooklyn en niet geïnteresseerd,' antwoordde Brooklyn giftig.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2017 - 13:31 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Austin William Jones
    “Keep rolling your eyes... — ”


    18 • Irving Crown • Senior • Schoolplein • Brooklyn
    'Ik ben toch echt te overwegen om juist niet met jou te gaan, Austin,' zegt ze en ik kijk haar quasi beledigt aan en trek een overdreven pruillipje. Nou zeg. 'Er zijn hier mensen die wel iets geven om hun educatie,' verzucht ze vervolgens. 'Maar doe wat je niet laten kunt.' Ik lach en rol met mijn ogen. Ik moet er echt aan werken om haar wat minder stijf en stuck up te krijgen. Op dat moment komt er een ander meisje bij ons staan. Ik kijk naar haar op en schenk haar een charmante glimlach. Ze stelt zich voor als Jil en natuurlijk moet Brooklyn haar weer een warm welkom geven. 'Ik ben Brooklyn en niet geïnteresseerd.'
          'Dit is mevrouw grumpy pants,' zeg ik en ik grijns. 'En ik ben Austin, Austin Jones. Wij zijn inderdaad van Irving Crown. Dus dan neem ik aan dat jij hier naar school gaat.' Ik trek een stoel voor haar naar achter aan de andere kant van mij en klop on de zitting. 'Kom er gezellig bij,' zeg ik dan. 'Kan jij ons misschien uitleggen wat wij vandaag gaan doen? Brookie en ik hebben ons huiswerk niet zo goed gedaan, want tja... het is een soort van verbrand, dus vroegen wij ons af of jij ons een beetje bij kon spijkeren. Je ziet eruit als een slimme jonge dame.' Ik knipoog naar haar en grijns. Vervolgens kijk ik weer naar Brooklyn. 'Zie je Brookie, zo lastig is het niet om sociaal te doen. Probeer het ook eens. Je begint met: "hey Jill, wat zie je er leuk uit? Kom je er ook gezellig bij zitten?""

    "— ... maybe you'll find a brain back there.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.




    JILL CARLA FRIEDMANN

    Senior • 17 • Rydell High

    "Happiness is found — when you stop comparing yourself to other people."


    De jongedame bekijkt Jill van top tot teen met een arrogante blik. Waarschijnlijk denkt ze dat ze beter is, denkt Jill en haalt haar schouders op. Aan haar blik te zien voelt ze zich niet op haar gemak en vind ze Jill raar. But who cares? Peace.
          "Ik ben Brooklyn en niet geïnteresseerd," zegt Brooklyn uiteindelijk. "Woah, chill princess," merkt Jill op met haar handen in de lucht. "Dit is mevrouw grumpy pants," zegt de jongen dan. "Of ze heeft gewoon een stok in haar kont en moet losser worden," zegt Jill en kijkt Brooklyn aan. "Ooit eens een joint gerookt?" Vraagt ze.
    "En ik ben Austin, Austin Jones. Wij zijn inderdaad van Irving Crown. Dus dan neem ik aan dat jij hier naar school gaat. Kom er gezellig bij." Austin klopt op de stoel en Jill haalt haar smalle schouders op en kauwt gerust haar kauwgom verder. Why not? "Kan jij ons misschien uitleggen wat wij vandaag gaan doen? Brookie en ik hebben ons huiswerk niet zo goed gedaan, want tja... het is een soort van verbrand, dus vroegen wij ons af of jij ons een beetje bij kon spijkeren. Je ziet eruit als een slimme jonge dame." Austin knipoogt naar de blondine en grijnst. "Zie je Brookie, zo lastig is het niet om sociaal te doen. Probeer het ook eens. Je begint met: "hey Jill, wat zie je er leuk uit? Kom je er gezellig bij zitten?""
          Jill lacht en maakt weer een bel van haar kauwgom — om het daarna ook weer te laten knappen. "Nope, geen idee. Normaal gezien beginnen we meteen met de les, waarschijnlijk omdat jullie de nieuwen hier nu zijn," zegt Jill en kijkt naar beide. "Rydell High gaat jullie wel bevallen, je moet er gewoon aan wennen," zegt de blondine terzijde en zakt onderuit op haar stoel.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2017 - 16:48 ]


    TNT — I'm dynamite.