• Al vanaf het moment dat de thema's van SOTY bekend zijn loop ik met meerdere verhaallijnen in mijn hoofd. Ik kan gewoon niet kiezen welke ik moet uitwerken voor de wedstrijd en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb toestemming gevraagd aan de organisatoren van SOTY of dit mocht en zij vertelden mij dat ik deze post mocht maken!

    Ik heb de namen van de personages en landen overal wel hetzelfde gehouden, maar dat kan nog veranderd worden natuurlijk.
    De teksten die ik hieronder plaats zijn nog niet optimaal, verre van dat zelfs. Dit zijn ruwe schetsen, maar het is duidelijk waar ik heen wil. De verhalen zijn voor het thema Royalty trouwens!

    Idee 1

    Jaren geleden sprak een heks een machtige vloek uit over het land Xeo. Het land werd bedekt onder sneeuw en ijs, maar niet alleen het land was getroffen door de vloek. De koning overleed door de kracht van de vloek en zijn zoon nam de troon van hem over. De prins zijn hart is bevroren en compleet in de macht van de heks.

    Buurland Lume is ten einde raad. Ook zij hebben last van deze vloek. De handel die zij met Xeo dreven zorgt er voor dat hun land in financiële problemen komt. Ook heeft het volk niet genoeg te eten.
    Prinses Aurelia wordt door haar ouders naar Xeo gestuurd om met de prins te trouwen. Lukt het haar zijn hart te laten smelten of zit ze gevangen in een ijskoud huwelijk?


    Idee 2
    Als de prinses van Lume plotseling overlijdt zijn de koning en koningin ten einde raad. De prinses was enigst kind en de koningin kan geen andere kinderen krijgen.
    Een wachter van de koning vertelt dat er een meisje in het dorp woont die precies op de prinses lijkt. De koning stuurt onmiddellijk mensen om haar te halen.

    Madeleine is dat meisje. Ze wordt gedwongen haar oude leven achter haar te laten en zich voor te doen als prinses Aurelia. Lukt het haar dit grote geheim te bewaren? En zal ze haar eigen familie ooit weer eens zien?


    Idee 3
    In het koninkrijk van Lume mag geen enkele normale burger op de troon komen te zitten. De bloedlijn moet van koninklijk bloed blijven en de troonopvolger moet daarom met een andere prins of prinses trouwen. Zo ook prinses Aurelia.
    Als er op de hele wereld geen enkele prins kan worden gevonden voor Aurelia besluiten haar ouders dat ze met haar broermoet trouwen, prins Anton.
    Beide zijn het hier niet mee eens en doen er alles aan om dit te voorkomen. Prins en prinses hebben beide gevoelens voor een ander, iemand die niet van koninklijke afkomst is.

    Lukt het de broer en zus hun eigen pad te volgen of moeten ze met elkaar trouwen?


    Ontzettend bedankt!

    Welk idee vind jij het leukst en zou ik moeten uitwerken?

    42.5% (17 stemmen)
     
    Idee 1

    27.5% (11 stemmen)
     
    Idee 2

    30.0% (12 stemmen)
     
    Idee 3


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Ik zou twee of drie doen!! Ik denk dat twee wat spannender kan zijn? En drie is heel anders/origineel. In ieder geval succes!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Douleur schreef:
    (...)

    Daar had ik nog niet aan gedacht! Neef en nicht klinken al veel beter!


    Bij neef en nicht zou ik het lezen (krul)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Douleur schreef:
    (...)

    Daar had ik nog niet aan gedacht! Neef en nicht klinken al veel beter!


    Hu, maar ik had begrepen dat ze moeten trouwen, maar dat ze dit willen tegenhouden? Dus er is toch niets tussen hen aan de hand dan?

    Als je voor deze verhaallijn kiest, ga je wel een goede reden moeten verzinnen waarom er nergens een andere prins te vinden is.^^


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Hu, maar ik had begrepen dat ze moeten trouwen, maar dat ze dit willen tegenhouden? Dus er is toch niets tussen hen aan de hand dan?

    Als je voor deze verhaallijn kiest, ga je wel een goede reden moeten verzinnen waarom er nergens een andere prins te vinden is.^^


    Hoezo? Je wil toch nooit met je neef/nicht trouwen? D:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Hoezo? Je wil toch nooit met je neef/nicht trouwen? D:


    Nee natuurlijk niet! Maar ik dacht dat het verhaal zich voor de trouw afspeelde, dat ze de trouw net gaan tegenhouden en dus op het einde misschien helemaal niet moeten trouwen.
    Zo had ik het toch gelezen, natuurlijk geen idee of Douleur het ook zo bedoelt!


    The soul needs autumn.

    Frodo schreef:
    (...)

    Hoezo? Je wil toch nooit met je neef/nicht trouwen? D:


    Maar dat is veel minder erg dan broer en zus. Neef en nicht hoor je ook nog wel eens, broer en zus is echt not done.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik vond het broer en zus gedeelte juist zo mooi desperate, spraakmakend, laatste hoop/optie en daardoor heel origineel. Dat was wat voor mij juist het hele idee maakte. Het was zo... bespottelijk walgelijk hopeloos laatste optie achtig en neef en nicht is nog best... oké.


    Happy Birthday my Potter!

    Goldstein schreef:
    Ik vond het broer en zus gedeelte juist zo mooi desperate, spraakmakend, laatste hoop/optie en daardoor heel origineel. Dat was wat voor mij juist het hele idee maakte. Het was zo... bespottelijk walgelijk hopeloos laatste optie achtig en neef en nicht is nog best... oké.


    Dit :Y)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik denk dat één het meest potentie heeft, omdat je een duidelijke evolutie van het conflict in je beschrijving hebt opgenomen en op die manier schrijft een verhaal zich vanzelf. Het hangt af hoe je de andere concreet aan zou pakken uiteraard, maar in de beschrijving zelf merk ik minder die stuwende kracht op.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    3, Die is het meest orgineel. De andere komen mij al te bekend voor.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Frodo schreef:
    De stemmen lopen zo gelijk haha :'D ik vind idee twee wat te mainstream (a la de Prinses en de bedelaar) en dat huwelijk tussen broer en zus is zo... incestig? :'D misschien als je dat verandert door neef en nicht, want ik vind het idee dat ze allebei verliefd zijn op een ander, wel heel leuk.

    Dit. Ik kies voor 1 overigens, al moet ik daar ook inderdaad denken aan het Frozen verhaal.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Nee natuurlijk niet! Maar ik dacht dat het verhaal zich voor de trouw afspeelde, dat ze de trouw net gaan tegenhouden en dus op het einde misschien helemaal niet moeten trouwen.
    Zo had ik het toch gelezen, natuurlijk geen idee of Douleur het ook zo bedoelt!


    Hmm ja en nee. Een klein gedeelte er voor wel, maar ik wil wel dat ze uiteindelijk gaan trouwen. Hele plot weg maar maakt niks uit haha. En vroeger was het super normaal om met je neef of nicht te trouwen. Bah haha


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Goldstein schreef:
    Ik vond het broer en zus gedeelte juist zo mooi desperate, spraakmakend, laatste hoop/optie en daardoor heel origineel. Dat was wat voor mij juist het hele idee maakte. Het was zo... bespottelijk walgelijk hopeloos laatste optie achtig en neef en nicht is nog best... oké.


    Het is zo moeilijk haha. Ik twijfel zo erg, maar ik moet morgen gewoon een knoop doorhakken!


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Ik vind het zo lastig, haha

    [ bericht aangepast op 13 jan 2017 - 13:15 ]


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Ik vind, persoonlijk, 3 het leukst, maar ik twijfelde ook eventjes tussen 1 & 3. Uiteindelijk koos ik 3 om het hele verboden liefde ding. Dat vind ik zelf echt geweldig in verhalen!


    — Inner peace, it's hard to find. —