• Lieve users,

    De afgelopen maanden kwamen er bij ons vrij weinig aanvragen binnen om na te kijken. Wat wij ons konden indenken, is dat er minder aanvragen binnenkomen vanwege de wachttijd. We zijn benieuwd naar jullie mening over een aantal onderwerpen en willen iets over de wachttijd zeggen.

    Vragen
    Door het lage aantal ingezonden teksten kwamen we op de volgende vragen:
    – Is er nog interesse in bèta-readers? Of is hier minder behoefte aan?
    – Binnen wat voor tijd wil je een ingezonden hoofdstuk nagekeken hebben? Heeft de lange wachttijd je tegengehouden om een aanvraag in te dienen?
    – Wil je iets anders of nieuws zien van bèta's? We kunnen bijvoorbeeld dingen voor jullie doen op het forum of het bèta-account (zoals de bèta-story).

    Wachttijd
    Deze was de laatste tijd vaak lang. Afgelopen zomer waren er verkiezingen. Na de verkiezingen was een inwerkingsperiode van meerdere maanden, waarin de nieuwe bèta's veel moesten leren en waaraan de oude bèta's extra werk hadden. Toen de nieuwe bèta's zelfstandig aan de slag konden, begon de eindejaarsdrukte eigenlijk al. Houd er ook rekening mee dat je, op het moment dat je een aanvraag indient, achteraan de lijst met openstaande aanvragen komt te staan.

    Inmiddels hebben we een goed werkend en hartstikke enthousiast team, dus we zijn er klaar voor om alle ingezonden aanvragen zo snel mogelijk te tackelen!

    Het kan natuurlijk wel voorkomen dat één of meerdere van ons voor een bepaalde periode afwezig is/zijn. Dit kan komen door ziekte, tentamens, onverwachte omstandigheden of persoonlijke omstandigheden. In zo'n geval zijn er minder beschikbare bèta-readers. De wachttijd kan hierdoor van periode tot periode verschillen.

    Is er iets anders dat je wilt vragen, weten of op wilt merken? Aarzel niet en laat een reactie achter!

    Groetjes,

    Het bèta-team

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Yes! Ik ben er benieuwd naar jullie meningen en ideeën. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Kom maar op met de feedback! (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Misschien is het een optie om bij het ontvangen van de aanvraag, meteen een indicatie te geven van de verwachte wachttijd. Ik vond het heel vervelend dat ik geen richtpunt had, toen ik mijn aanvraag deed.
    Overigens heeft het bij mij inderdaad erg lang geduurd voordat ik antwoord kreeg, en toen hoefde het van mij niet meer. De lange wachttijd heeft me er dus wel van weerhouden om nog meer aanvragen te doen in de tussentijd.


    oi, suzy

    Olsson schreef:
    Misschien is het een optie om bij het ontvangen van de aanvraag, meteen een indicatie te geven van de verwachte wachttijd. Ik vond het heel vervelend dat ik geen richtpunt had, toen ik mijn aanvraag deed.
    Overigens heeft het bij mij inderdaad erg lang geduurd voordat ik antwoord kreeg, en toen hoefde het van mij niet meer. De lange wachttijd heeft me er dus wel van weerhouden om nog meer aanvragen te doen in de tussentijd.


    Weet je nog wanneer je die aanvraag ongeveer deed en hoelang je wachttijd was?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Weet je nog wanneer je die aanvraag ongeveer deed en hoelang je wachttijd was?

    Ik weet het niet meer precies, ik denk ergens begin 2016 (was ook een ander account). Ik heb destijds misschien wel maanden gewacht. En dat is op zich niet erg, als ik maar wat hoor van degene die mijn aanvraag in behandeling neemt. Anders blijf ik maar wachten en ik had toen ook geen flauw benul van wanneer ik de feedback kon verwachten.
    Niet om jullie af te branden of zo, maar ik denk dat er qua communicatie wel wat verbeterpuntjes zijn. Ik vind het bèta-readen sowieso wel ver van de user af staan, maar dat kan ook komen doordat ik weinig aanvragen indien door de eerder slechte ervaring.


    oi, suzy

    Bij mij is de lange wachttijd ook een struikelblok.
    Als ik het verhaal niet op Quizlet zou zetten, dan zou ik een lang(ere) wachttijd helemaal niet erg vinden. Maar ik zet mijn verhalen wel op Quizlet en ik probeer om wekelijks een stukje te activeren. Natuurlijk kan ik al hoofdstukken online zetten en achteraf aanpassen met de feedback, maar dat doe ik liever niet eerlijk gezegd.

    Zelf heb ik maar één keer een hoofdstuk laten nalezen. Ik kan me niet meer herinneren hoe lang ik net heb moeten wachten, maar het was wel enkele weken geloof ik. Het zou, zoals Olsson voorstelt, fijn zijn om op voorhand een indicatie te krijgen van de verwachte wachttijd. Dit hoeft niet exact te zijn, maar gewoon of het eerder om dagen al dan niet weken gaat.

    Ik begrijp volkomen dat jullie naast nalezen ook nog andere dingen te doen hebben (zowel op Quizlet als daarbuiten) dus ik neem het jullie ook niet kwalijk dat je alle aanvragen niet binnen drie dagen kunnen beantwoorden. Jullie doen je uiterste best en de wachttijden zijn nu eenmaal niet te vermijden, zeker niet als er heel veel mensen gebruik willen maken van jullie diensten.

    Een andere reden waarom ik maar één keer een hoofdstuk heb laten nalezen is omdat ik na de feedback het gevoel had dat die voor mij niet zo heel nuttig was op dat moment. De feedback was goed, maar ik kon hem beter gebruiken tijdens het herschrijven van mijn verhaal (tenzij het over feedback over de verhaallijn gaat natuurlijk). Voor mij is het dus handiger om momenteel geen gebruik te maken van feedback en later mijn volledige verhaal te laten nalezen (of verschillende hoofdstukken van dat verhaal).


    The soul needs autumn.

    Ik dien zelf nooit aanvragen in, maar als ik dat wel zou doen, denk ik dat ik maximaal drie dagen zou willen wachten voordat ik reactie kreeg. Nu ben ik iemand die sowieso meteen zijn hoofdstuk activeert zodra die af is en razend benieuwd ben naar reactie, dus dat scheelt ook. Maar ik weet ook uit ervaring dat drie dagen niet te doen is als er wél veel aanvragen zijn.

    Edit: een indicatie van de wachttijd zou op zich niet verkeerd zijn. Misschien is een afwezigheidstopic op het gewone forum (net als bij de moderators) een idee, en dat daarin dan ook de gemiddelde wachttijd of het aantal openstaande aanvragen wordt vermeld.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2017 - 11:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Voor mij gold vooral de lange wachttijd (en dat ik al een tijd niet meer online ben geweest/heb geschreven, haha), dus het is goed om te horen dat dat een tijdelijk probleem was! Zodra ik een hoofdstuk klaar heb voor mijn SOTY, stuur ik die op.
    Qua wachttijd lijkt me een week maximaal wel het fijnst. Maar ik weet niet of dat voor jullie haalbaar is. (En wat Olsson zegt, enige indicatie is wel fijn zodat je weet waar je aan toe bent.)
    Iets nieuws van de bèta's is sowieso welkom, maar ik heb zo 1, 2, 3 geen ideeën (:

    Olsson schreef:
    (...)
    Ik weet het niet meer precies, ik denk ergens begin 2016 (was ook een ander account). Ik heb destijds misschien wel maanden gewacht. En dat is op zich niet erg, als ik maar wat hoor van degene die mijn aanvraag in behandeling neemt. Anders blijf ik maar wachten en ik had toen ook geen flauw benul van wanneer ik de feedback kon verwachten.
    Niet om jullie af te branden of zo, maar ik denk dat er qua communicatie wel wat verbeterpuntjes zijn. Ik vind het bèta-readen sowieso wel ver van de user af staan, maar dat kan ook komen doordat ik weinig aanvragen indien door de eerder slechte ervaring.


    Nee nee, we zijn hier juist op zoek naar eerlijke ervaringen, en dus ook dingen die nog beter kunnen. Ik vind dit heel interessant om te horen en ik kan me voorstellen dat dat frustrerend geweest kan zijn. We kunnen hier zeker iets mee, dank je. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nou, ik heb gisteren voor het eerst twee aanvragen gedaan dus heel veel kan ik er niet over zeggen maar het zou inderdaad fijn zijn als je een indicatie krijgt. Als is het maar dat je binnen drie dagen antwoord krijgt van de bèta die jouw hoofdstuk gaat nakijken, of zo. Want nu weet ik eigenlijk helemaal niet hoe lang het gaat duren en wanneer ik mijn verhaal online kan zetten. Over een paar dagen? Een week? Twee weken? Ik kan me wel voorstellen dat het mensen tegenhoud om de bèta's in te schakelen. Als het nu bijvoorbeeld heel lang gaat duren dan zal ik het misschien niet nog een keer doen, snap je.

    Dit is niet om af te kraken want ik vind dat ze écht heel goed werk verrichten en ben ook heel blij dat ze er zijn, maar omdat dit gaat om verbeterpuntjes noem ik het wel even. Verder echt heel blij met jullie ♥


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Square schreef:
    (...)

    Nee nee, we zijn hier juist op zoek naar eerlijke ervaringen, en dus ook dingen die nog beter kunnen. Ik vind dit heel interessant om te horen en ik kan me voorstellen dat dat frustrerend geweest kan zijn. We kunnen hier zeker iets mee, dank je. ^^

    Ben benieuwd hoe de boel zich gaat ontwikkelen. Als de communicatie verbetert, ga ik misschien wel weer overwegen om meer van jullie diensten gebruik te maken. (;


    oi, suzy

    Ik ben iemand die liever zelf zijn hoofdstukken nakijkt, dus ik maak nooit gebruik van de beta-readers (nooit gedaan ook). Maar inderdaad die indicatie zou niet verkeerd zijn. Bovendien zou ik ook niet langer dan een dag of drie willen wachten.
    Misschien is het een idee voor de beta's om ook actiever te zijn op "titel-problemen"? Vaak zie je op het forum mensen die problemen hebben met titels, misschien is het een idee als de beta-readers daar naar kijken?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Ik ben iemand die liever zelf zijn hoofdstukken nakijkt, dus ik maak nooit gebruik van de beta-readers (nooit gedaan ook). Maar inderdaad die indicatie zou niet verkeerd zijn. Bovendien zou ik ook niet langer dan een dag of drie willen wachten.
    Misschien is het een idee voor de beta's om ook actiever te zijn op "titel-problemen"? Vaak zie je op het forum mensen die problemen hebben met titels, misschien is het een idee als de beta-readers daar naar kijken?

    Ik vraag me af of dat een taak is van de bèta-readers...


    oi, suzy

    Ik ben het eens met dat de wachttijd een probleem is. Ik gebruik tegenwoordig enkel bètareaders als het niet om hoofdstukken gaat voor lopende stories, maar voor stories die nog niet online staan. Meestal had ik dan antwoord als ik al lang twee-drie hoofdstukken verder zat in het verhaal, en het antwoord niet meer nodig had. Die wachttijd inidcatie zou misschien wel een goed idee zijn.


    Ex astris, sciencia

    Olsson schreef:
    (...)
    Ik vraag me af of dat een taak is van de bèta-readers...


    Dat zou ik ook niet meteen weten, maar we zullen sowieso bij alles wat hier genoemd wordt nog moeten overleggen over hoe en of dat in de praktijk haalbaar gemaakt zou kunnen worden. Op dit moment zijn alle suggesties welkom! Daarbij mag ook best out-of-the-box gedacht worden. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan