• Lieve users,

    De afgelopen maanden kwamen er bij ons vrij weinig aanvragen binnen om na te kijken. Wat wij ons konden indenken, is dat er minder aanvragen binnenkomen vanwege de wachttijd. We zijn benieuwd naar jullie mening over een aantal onderwerpen en willen iets over de wachttijd zeggen.

    Vragen
    Door het lage aantal ingezonden teksten kwamen we op de volgende vragen:
    – Is er nog interesse in bèta-readers? Of is hier minder behoefte aan?
    – Binnen wat voor tijd wil je een ingezonden hoofdstuk nagekeken hebben? Heeft de lange wachttijd je tegengehouden om een aanvraag in te dienen?
    – Wil je iets anders of nieuws zien van bèta's? We kunnen bijvoorbeeld dingen voor jullie doen op het forum of het bèta-account (zoals de bèta-story).

    Wachttijd
    Deze was de laatste tijd vaak lang. Afgelopen zomer waren er verkiezingen. Na de verkiezingen was een inwerkingsperiode van meerdere maanden, waarin de nieuwe bèta's veel moesten leren en waaraan de oude bèta's extra werk hadden. Toen de nieuwe bèta's zelfstandig aan de slag konden, begon de eindejaarsdrukte eigenlijk al. Houd er ook rekening mee dat je, op het moment dat je een aanvraag indient, achteraan de lijst met openstaande aanvragen komt te staan.

    Inmiddels hebben we een goed werkend en hartstikke enthousiast team, dus we zijn er klaar voor om alle ingezonden aanvragen zo snel mogelijk te tackelen!

    Het kan natuurlijk wel voorkomen dat één of meerdere van ons voor een bepaalde periode afwezig is/zijn. Dit kan komen door ziekte, tentamens, onverwachte omstandigheden of persoonlijke omstandigheden. In zo'n geval zijn er minder beschikbare bèta-readers. De wachttijd kan hierdoor van periode tot periode verschillen.

    Is er iets anders dat je wilt vragen, weten of op wilt merken? Aarzel niet en laat een reactie achter!

    Groetjes,

    Het bèta-team

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    – Is er nog interesse in bèta-readers? Of is hier minder behoefte aan?
    Ik vind het erg handig. Ik heb er in het verleden ook gebruik van gemaakt en ik vond de feedback heel prettig. Vooral wat betreft interpunctie heeft dit me heel erg geholpen om mijn schrijven te verbeteren. Sommige mensen kijken zelf hun hoofdstukken na, als je een gevorderde auteur bent dan kan je dat doen, maar wanneer je nog niet zo lang schrijft is dat niet heel handig. Je kunt dan bijvoorbeeld een heel verhaal lang dezelfde interpunctie- en spellingsfouten maken, gewoon omdat je al die tijd dacht dat dat was hoe het hoorde. Vandaar dat ik hoop dat de bèta-readers niet weggaan.
    – Binnen wat voor tijd wil je een ingezonden hoofdstuk nagekeken hebben? Heeft de lange wachttijd je tegengehouden om een aanvraag in te dienen?
    Ja, om eerlijk te zijn wel. Een poos terug had ik nog een hoofdstukje laten nakijken, maar het duurde echt enorm lang voor die aanvraag pas gehoor kreeg. Als ik iets echt graag nagekeken wil hebben dan zou ik nog wel een aanvraag indienen, maar niet 'zomaar' even tussendoor, wat eerder wel het geval was. Als ik wat in wat opstuur dan krijg ik het liefst binnen een paar dagen al antwoord, maar ik begrijp dat dat heel onhaalbaar is. Realistischer zou rond de 1 tot 1,5 week zijn.. of 2 weken bij drukke periodes?
    – Wil je iets anders of nieuws zien van bèta's? We kunnen bijvoorbeeld dingen voor jullie doen op het forum of het bèta-account (zoals de bèta-story).
    Klinkt leuk! Ik benieuwd! (:

    [ bericht aangepast op 20 jan 2017 - 11:44 ]


    What's meant to be will find it's way

    – Is er nog interesse in bèta-readers? Of is hier minder behoefte aan?
    Zelf maak ik enkel gebruik van Beta-readers als ik een Engelstalig verhaal schrijf en ik heb al eens eerder gehoord dat Engels verhalen juist wat langer blijven liggen. (Wat wel jammer is).

    – Binnen wat voor tijd wil je een ingezonden hoofdstuk nagekeken hebben? Heeft de lange wachttijd je tegengehouden om een aanvraag in te dienen?
    Niet gemeen bedoeld, maar ik vind dat de wachttijden op dit moment nogal verschillen. Het ene moment is alles klaar binnen 3 dagen terwijl het andere moment het bijna 14 dagen is. (Ik weet het dat dit allerlei andere factoren kan hebben en ik wil dan ook niet gemeen klinken, want ik ben juist zeer dankbaar dat mensen vrijwillig hun tijd hier insteken), maar het verschil is nogal groot. Ja, het heeft me wel eens tegen gehouden om iets in te sturen. Ik vind een week wel lang genoeg om te wachten, natuurlijk kan er altijd iets gebeuren, maar als het langer is zou ik het wel fijn vinden als je bv een pb'te zou krijgen met iets van "Omdat het nu een drukke periode is, kan het zijn dat je aanvraag iets langer duurt dan dat je van ons gewent bent." of zo iets dergelijks en dan een indicatie met hoe lang het zal duren voor je hoofdstuk in behandeling genomen wordt. (Zoals al eerder is voor gesteld).

    – Wil je iets anders of nieuws zien van bèta's? We kunnen bijvoorbeeld dingen voor jullie doen op het forum of het bèta-account (zoals de bèta-story).
    Ik weet eigenlijk niet of jullie hier iets aan kunnen doen, maar wat mij enorm stoort is dat je een email krijgt op het moment dat je aanvraag "Aanvaard word", maar als je aanvraag afgehandeld word krijg je dit in je PB. Ik hou Q en mijn privéleven liever gescheiden, ik vind het dan ook enorm storend dat ik een mail krijg dat er iets nagekeken word voor me. Ik heb al gezocht, maar ik vind geen optie om deze mails om te zetten in PB's. (Als ik hier over heen gekeken heb, laat me dan alsjeblieft weten waar ik dit kan veranderen) Zo niet; kan dit veranderd worden? Verder heb ik eigenlijk geen opmerkingen of suggesties. Ik hoop dat ik toch een beetje bijgedragen heb aan jullie onderzoek.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    – Is er nog interesse in bèta-readers? Of is hier minder behoefte aan?
    Zelf maak ik enkel gebruik van Beta-readers als ik een Engelstalig verhaal schrijf en ik heb al eens eerder gehoord dat Engels verhalen juist wat langer blijven liggen. (Wat wel jammer is).

    – Binnen wat voor tijd wil je een ingezonden hoofdstuk nagekeken hebben? Heeft de lange wachttijd je tegengehouden om een aanvraag in te dienen?
    Niet gemeen bedoeld, maar ik vind dat de wachttijden op dit moment nogal verschillen. Het ene moment is alles klaar binnen 3 dagen terwijl het andere moment het bijna 14 dagen is. (Ik weet het dat dit allerlei andere factoren kan hebben en ik wil dan ook niet gemeen klinken, want ik ben juist zeer dankbaar dat mensen vrijwillig hun tijd hier insteken), maar het verschil is nogal groot. Ja, het heeft me wel eens tegen gehouden om iets in te sturen. Ik vind een week wel lang genoeg om te wachten, natuurlijk kan er altijd iets gebeuren, maar als het langer is zou ik het wel fijn vinden als je bv een pb'te zou krijgen met iets van "Omdat het nu een drukke periode is, kan het zijn dat je aanvraag iets langer duurt dan dat je van ons gewent bent." of zo iets dergelijks en dan een indicatie met hoe lang het zal duren voor je hoofdstuk in behandeling genomen wordt. (Zoals al eerder is voor gesteld).

    – Wil je iets anders of nieuws zien van bèta's? We kunnen bijvoorbeeld dingen voor jullie doen op het forum of het bèta-account (zoals de bèta-story).
    Ik weet eigenlijk niet of jullie hier iets aan kunnen doen, maar wat mij enorm stoort is dat je een email krijgt op het moment dat je aanvraag "Aanvaard word", maar als je aanvraag afgehandeld word krijg je dit in je PB. Ik hou Q en mijn privéleven liever gescheiden, ik vind het dan ook enorm storend dat ik een mail krijg dat er iets nagekeken word voor me. Ik heb al gezocht, maar ik vind geen optie om deze mails om te zetten in PB's. (Als ik hier over heen gekeken heb, laat me dan alsjeblieft weten waar ik dit kan veranderen) Zo niet; kan dit veranderd worden? Verder heb ik eigenlijk geen opmerkingen of suggesties. Ik hoop dat ik toch een beetje bijgedragen heb aan jullie onderzoek.


    Niet iedereen kijkt Engelse aanvragen na, dus het kan voorkomen dat deze langer blijven liggen. Dit hoeft echter niet zo te zijn. Het is vaak afhankelijk van de factoren die we in beginpost noemen. Op het moment dat het meer tijd kost om Engelse aanvragen na te kijken, geldt dit nagenoeg ook altijd voor de Nederlandse aanvragen.

    Verder zullen we je suggestie samen met de andere suggesties uit het topic bespreken. ^^


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Tilikum schreef:
    Want nu weet ik eigenlijk helemaal niet hoe lang het gaat duren en wanneer ik mijn verhaal online kan zetten. Over een paar dagen? Een week? Twee weken? Ik kan me wel voorstellen dat het mensen tegenhoud om de bèta's in te schakelen. Als het nu bijvoorbeeld heel lang gaat duren dan zal ik het misschien niet nog een keer doen, snap je ♥






    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Mylintis schreef:
    (...)

    Niet iedereen kijkt Engelse aanvragen na, dus het kan voorkomen dat deze langer blijven liggen. Dit hoeft echter niet zo te zijn. Het is vaak afhankelijk van de factoren die we in beginpost noemen. Op het moment dat het meer tijd kost om Engelse aanvragen na te kijken, geldt dit nagenoeg ook altijd voor de Nederlandse aanvragen.

    Verder zullen we je suggestie samen met de andere suggesties uit het topic bespreken. ^^

    Nee dat weet ik en dat snap ik ook wel. Zoals ik al zei wat ik gezegd heb is totaal niet gemeen bedoeld. Ik ben al blij dat er überhaupt al mensen willen beta-readen. ^^

    Fijn, bedankt ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    – Is er nog interesse in bèta-readers? Of is hier minder behoefte aan?
    Ik doe zelden een aanvraag, omdat ik alles liever zelf nakijk of bespreek met mijn schrijfbuddy. Daarbij schrijf ik mijn verhalen nu ook vaak inactief, waardoor ik het een beetje nutteloos vind om het altijd over te zetten naar Quizlet om dan een aanvraag te kunnen. Toch vind ik het handig dat beta's er gewoon zijn als je een aanvraag wil doen. Daarnaast is die begeleiding bij een hele story ook erg interessant!
    – Binnen wat voor tijd wil je een ingezonden hoofdstuk nagekeken hebben? Heeft de lange wachttijd je tegengehouden om een aanvraag in te dienen?
    Ik ben een geduldig persoon en ik snap dat iedereen een leven heeft naast Quizlet, maar ik heb zelf ook meegemaakt dat het lang duurde voordat ik reactie kreeg op mijn aanvraag en dat kan af en toe wel vervelend zijn, vooral als het een keertje haast heeft. Het heeft me niet per se tegengehouden, maar ik snap dat het fijner is als de wachttijd korter is.
    – Wil je iets anders of nieuws zien van bèta's? We kunnen bijvoorbeeld dingen voor jullie doen op het forum of het bèta-account (zoals de bèta-story).
    /


    16 - 09 - '17

    Ik weet niet hoe het zit met een losse aanvraag doen qua wachttijd, maar ik merkte dat ik bij béta begeleiding van mijn hele story op een gegeven moment wel drie tot vier weken moest wachten. Dit heeft mij daarna inderdaad tegengehouden om opnieuw hoofdstukken in te sturen, terwijl ik de feedback wel erg fijn vond en ik er ook (voor mijn gevoel) erg veel van leerde.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Is het misschien een optie om de aanvragen soms te sluiten? Als er te veel zijn? Zo kunnen de al gedane aanvragen eerst verwerkt worden en weten anderen ook dat ze de komende week ofzo geen aanvraag kunnen indienen. (geen idee of dit al zo is)


    The soul needs autumn.

    – Is er nog interesse in bèta-readers? Of is hier minder behoefte aan?: Persoonlijk, denk ik van wel. Ikzelf heb voor twee stories vaste béta-begeleiding en dat vindt ik heel fijn :3 Ook aangezien ik vaak in het algemeen wat problemen heb met spelling of met de Engelse woorden die ik per ongeluk in mijn verhalen verwerk, vindt ik dat echt wel fijn. Meestal lees ik ook over mijn eigen fouten heen, dus een béta zodat je volgers het beter kunnen lezen is ook hardstikke fijn.
    – Binnen wat voor tijd wil je een ingezonden hoofdstuk nagekeken hebben? Heeft de lange wachttijd je tegengehouden om een aanvraag in te dienen? Binnen ongeveer 1,5 week - 2 weken en dan ga ik er vanuit dat béta's ook mensen zijn met een school leven, dat is net als dat er aan bepaalde stories niet iedere week een hoofdstuk wordt geschreven omdat de schrijver druk is. Vroeger heeft dit me weleens tegen gehouden(want toen verwachtte ik dat mijn aanvraag na een kwartier geaccepteerd zou worden:Y)) en stopte ik dus gewoon na 100x aanvragen en verwijderen gewoon met aanvragen, maar toen ik een vaste béta had bleef ik het wel doen :'D
    – Wil je iets anders of nieuws zien van bèta's? We kunnen bijvoorbeeld dingen voor jullie doen op het forum of het bèta-account (zoals de bèta-story). Ik denk dat een aanvulling van de bétastory wel iets is? Misschien als er ooit een béta zich erg verveeld een overzicht van de Nederlandsmethodes en de uitleg van de ingewikkelde punten erbij(want hoe de dingen die er uitgelegd staan uitgelegd staan, is wel heel duidelijk.) Ook zie ik wel iets in het wachttijd idee, niet omdat het me te lang duurt,maar meer in tijden als schoolvakanties, zodat ik kan zien hoe snel ik verder kan.


    ''Terrible people do terrible things. And the good people stop them.''

    Ik vraag eigenlijk nooit wat aan.

    Maar pas deed ik dat wel. Al een weekje geleden denk ik. Maar waneer weet ik dan dat het klaar is? Krijg ik daar een berichtje van?


    Treat People With Kindness

    Ik heb eigenlijk nooit van betareaden gebruik gemaakt. Waarschijnlijk ook doordat ik zo weinig schrijf en verhalen nooit weet af te ronden :/

    Desalniettemin vind ik het heel fijn dat deze functie wel bestaat, mocht ik het nodig hebben (:


    26 - 02 - '16

    Paardenvriend schreef:
    Ik vraag eigenlijk nooit wat aan.

    Maar pas deed ik dat wel. Al een weekje geleden denk ik. Maar waneer weet ik dan dat het klaar is? Krijg ik daar een berichtje van?


    Als je mail krijgt van je Q-mail, dan krijg je eerst zo'n e-mail:


    Je béta-aanvraag is geaccepteerd door _insertbetahier_

    Dan krijg je wanneer het af is nog een mail van de béta :3


    ''Terrible people do terrible things. And the good people stop them.''

    xShaw schreef:
    (...)

    Als je mail krijgt van je Q-mail, dan krijg je eerst zo'n e-mail:


    Je béta-aanvraag is geaccepteerd door _insertbetahier_

    Dan krijg je wanneer het af is nog een mail van de béta :3


    Oké bedankt.


    Treat People With Kindness

    Paardenvriend schreef:
    Ik vraag eigenlijk nooit wat aan.

    Maar pas deed ik dat wel. Al een weekje geleden denk ik. Maar waneer weet ik dan dat het klaar is? Krijg ik daar een berichtje van?


    Je krijgt een PB toegestuurd en daarin staat ook je feedback! ^^


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de Beta readers op quizlet maar ik zal het waarschijnlijk wel aanvragen als ik dit nodig vind. Ik vind het persoonlijk fijn dat we beta's hebben op quizlet om hier mee te helpen !


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise