• Lieve users,

    De afgelopen maanden kwamen er bij ons vrij weinig aanvragen binnen om na te kijken. Wat wij ons konden indenken, is dat er minder aanvragen binnenkomen vanwege de wachttijd. We zijn benieuwd naar jullie mening over een aantal onderwerpen en willen iets over de wachttijd zeggen.

    Vragen
    Door het lage aantal ingezonden teksten kwamen we op de volgende vragen:
    – Is er nog interesse in bèta-readers? Of is hier minder behoefte aan?
    – Binnen wat voor tijd wil je een ingezonden hoofdstuk nagekeken hebben? Heeft de lange wachttijd je tegengehouden om een aanvraag in te dienen?
    – Wil je iets anders of nieuws zien van bèta's? We kunnen bijvoorbeeld dingen voor jullie doen op het forum of het bèta-account (zoals de bèta-story).

    Wachttijd
    Deze was de laatste tijd vaak lang. Afgelopen zomer waren er verkiezingen. Na de verkiezingen was een inwerkingsperiode van meerdere maanden, waarin de nieuwe bèta's veel moesten leren en waaraan de oude bèta's extra werk hadden. Toen de nieuwe bèta's zelfstandig aan de slag konden, begon de eindejaarsdrukte eigenlijk al. Houd er ook rekening mee dat je, op het moment dat je een aanvraag indient, achteraan de lijst met openstaande aanvragen komt te staan.

    Inmiddels hebben we een goed werkend en hartstikke enthousiast team, dus we zijn er klaar voor om alle ingezonden aanvragen zo snel mogelijk te tackelen!

    Het kan natuurlijk wel voorkomen dat één of meerdere van ons voor een bepaalde periode afwezig is/zijn. Dit kan komen door ziekte, tentamens, onverwachte omstandigheden of persoonlijke omstandigheden. In zo'n geval zijn er minder beschikbare bèta-readers. De wachttijd kan hierdoor van periode tot periode verschillen.

    Is er iets anders dat je wilt vragen, weten of op wilt merken? Aarzel niet en laat een reactie achter!

    Groetjes,

    Het bèta-team

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Ik weet niet of jullie dit nu ook al doen, maar misschien het nakijken van flapteksten? Soms heb ik wel problemen met het maken van een korte en tegelijk aansprekende flaptekst?


    The soul needs autumn.

    Patholoog schreef:
    Ik ben iemand die liever zelf zijn hoofdstukken nakijkt, dus ik maak nooit gebruik van de beta-readers (nooit gedaan ook). Maar inderdaad die indicatie zou niet verkeerd zijn. Bovendien zou ik ook niet langer dan een dag of drie willen wachten.
    Misschien is het een idee voor de beta's om ook actiever te zijn op "titel-problemen"? Vaak zie je op het forum mensen die problemen hebben met titels, misschien is het een idee als de beta-readers daar naar kijken?

    Het valt me altijd op dat er in topics waar hulp wordt gezocht voor het verzinnen van titels heel erg wordt meegedacht door andere mensen op het forum, dus ik zou het best zonde vinden als dat 'in handen' van de bèta's kwam. Uiteindelijk heb je (denk ik) altijd meer aan de ideeën van tien brainstormende mensen dan van eentje.

    Misschien dat er nog wel iets kan worden gedaan met flapteksten? Die zijn haast net zo belangrijk als het schrijven van het verhaal zelf en misschien vinden mensen het prettig om daar feedback over te krijgen. Nu weet ik wel dat men die gewoon kan indien als hij/zij dat wil, maar wellicht kan er extra aandacht aan die mogelijkheid worden besteed.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wervelwind schreef:
    Ik weet niet of jullie dit nu ook al doen, maar misschien het nakijken van flapteksten? Soms heb ik wel problemen met het maken van een korte en tegelijk aansprekende flaptekst?

    Klik, sorry voor de spam... Maar dat is inderdaad wel een goed idee ook.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2017 - 11:22 ]


    oi, suzy

    Wervelwind schreef:
    Ik weet niet of jullie dit nu ook al doen, maar misschien het nakijken van flapteksten? Soms heb ik wel problemen met het maken van een korte en tegelijk aansprekende flaptekst?

    Oh haha, tegelijk :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Super om te lezen dat jullie meedenken! En zoals Inge net ook al zei: we hebben het meest aan eerlijke meningen, dus spaar ons niet. :Y)


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    > Topic verplaatst naar het nieuwssubforum


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik vind het niet heel erg, omdat mijn verhaal al afgerond is en ik geen haast heb bij het online plaatsen, maar het kan best vervelend zijn voor mensen die snel hoofdstukken willen publiceren.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2017 - 12:21 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik vind het heel goed om te weten dat zoveel mensen graag van tevoren een schatting van de wachttijd zouden krijgen. Dat is op zich heel begrijpelijk, maar het is ook iets waar ik zelf nooit aan zou hebben gedacht, dus dit topic heeft meteen al nut. :Y)

    En bedankt voor al jullie snelle en uitgebreide reacties en al de andere suggesties! Dat is super. Blijf daar zeker mee doorgaan. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik doe nooit aanvragen (dat gaat ook niet als je niets schrijft :'D), maar een week wachttijd lijkt mij persoonlijk wel oké. Niet dat met mijn mening dus echt rekening gehouden moet worden, maar ik deel het toch maar even mee. (krul)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    – Is er nog interesse in bèta-readers? Of is hier minder behoefte aan?
    Er is vast genoeg interesse voor de bèta-readers, het verbeteren en nakijken van je verhaal e.d. is belangrijk, naar mijn mening. Alleen kijk ik liever mijn eigen stukjes na, dan dat iemand anders het voor me doet, omdat ik zo de juiste grammatica en Nederlandse taal onder de vingers heb.
    – Binnen wat voor tijd wil je een ingezonden hoofdstuk nagekeken hebben? Heeft de lange wachttijd je tegengehouden om een aanvraag in te dienen?
    Ik heb zelf nog geen gebruik gemaakt hiervan, zoals ik hierboven (bij de vorige vraag) heb gezegd, en omdat ik toen wist van het feit dat er vaker een langere wachttijd was dan normaal. Ik ben niet zelf een persoon die echt van wachten houd, hehe. De lange wachttijd heeft me dus wel deels tegengehouden voor het in te sturen van mijn verhaal/teksten. Dus ik kan hier verder niks over kwijt.
    – Wil je iets anders of nieuws zien van bèta's? We kunnen bijvoorbeeld dingen voor jullie doen op het forum of het bèta-account (zoals de bèta-story).
    Het is misschien wellicht een goed idee dat er, voor mensen die ook liever hun eigen stukjes nakijken, een topic of dergelijke wordt aangemaakt over de tips hoe je een eigen stukje nakijkt. Hoe jullie dat in zijn werk doen. Er zijn meerdere topics hiervoor geopend, ook waarin men bespreekt wat hun ergerlijke kwalen zijn voor de fouten in de Nederlandse taal, maar een topic hoe de beta-readers zelf in werk gaan (dat is wellicht anders voor ieder) zou werken/fijner zijn. Soms heb ik namelijk wel dat ik het overzicht verlies (vooral voor de grote, ellenlange teksten) en niet meer weet wáár ik moet beginnen/waar ik ben gebleven. Als jullie snappen wat ik bedoel? Haha.

    Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, hehe.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2017 - 15:02 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zeker! Bedankt voor je uitgebreide reactie. (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Patholoog schreef:
    Ik ben iemand die liever zelf zijn hoofdstukken nakijkt, dus ik maak nooit gebruik van de beta-readers (nooit gedaan ook). Maar inderdaad die indicatie zou niet verkeerd zijn. Bovendien zou ik ook niet langer dan een dag of drie willen wachten.
    Misschien is het een idee voor de beta's om ook actiever te zijn op "titel-problemen"? Vaak zie je op het forum mensen die problemen hebben met titels, misschien is het een idee als de beta-readers daar naar kijken?


    Ik vind het juist heel leuk om users te helpen met hun story- en tittel-problemen. Ik vind het alleen lastig met Engelse tittels (die erg populair zijn) te verzinnen.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    – Is er nog interesse in bèta-readers? Of is hier minder behoefte aan?
    Ik zelf gebruik af en toe de hulp van een bèta. (Voornamelijk omdat het schrijven bij mij niet zo snel gaat). Ik denk wel dat er nog genoeg interesse is in bèta's vooral door de minder ervaren of de wat jongere leden van Q.
    – Binnen wat voor tijd wil je een ingezonden hoofdstuk nagekeken hebben? Heeft de lange wachttijd je tegengehouden om een aanvraag in te dienen?
    Zelf heb ik er geen last van, maar ik snap dat dit heel vervelend kan zijn als je haast heb, al vind ik dat je nooit haast moet hebben met schijven je gaat er alleen maar slechter van schrijven en stressen.
    – Wil je iets anders of nieuws zien van bèta's? We kunnen bijvoorbeeld dingen voor jullie doen op het forum of het bèta-account (zoals de bèta-story).
    Dat zou leuk zijn! Misschien kunnen jullie een korte uitleg geven over bèta's bij de nieuwe leden. Ook zouden jullie misschien kunnen proberen om de tekst van de omschrijvingen te verbeteren omdat daar altijd veel moeite mee is heb ik het gevoel.

    Zijn er op deze mooie vrijdag nog mensen die hun mening willen geven? *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik kijk ook liever mijn eigen hoofdstukken na, maar die indicatie van een wachttijd vind ik echt een super goed idee!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien