• Ik zit met een project in mijn hoofd (ik wil dit ofwel in story of RPG) dat rond het thema criminaliteit werkt met als thema 'MAFFIA'. Aangezien ik hier zelf een heel breed beeld bij heb na het vele bekijken van maffia in verschillende landen, is mijn originele beeld ervan een beetje uitvergroot naar de verschillende soorten idealen en doelen van de maffia. Nu ga ik met 6 hoofdfamilies werken zoals mijn idee nu staat en die kunnen moeilijk allemaal hetzelfde 'karakter' hebben om het zo te zeggen.

    Nu vraag ik me dus af waar jullie aan denken als ik maffia zeg. Dit mag gaan van hun idealen tot welke wapens en welke scenario's die jullie zien etc.

    Alvast bedankt ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    italiaanse mannen met zwarte pakken en rode dassen en ze hebben altijd twee bodyguards en dan heb je nog de autos en de wapens


    Heaven is a place that we all have

    Ik denk bij de maffia aan:
    -Veel mensen die niet weten wat ze doen
    -Geheimhouding
    -Drugs & alcohol
    -Verkrachting
    -Mensen die er werken omdat ze geld nodig hebben
    -(kleine) meisjes die aangerand worden
    -Iedereen belazeren
    -Het draait alleen maar om geld

    Dit is wat ik denk bij maffia.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    GOTHAM
    Seriously, you'd love it so much.

    Ik denk aan erecode's waarbij twee rivaliserende families elkaar haten, maar tijdens de onderhandelingen zijn ze uiterst beleefd en eervol omdat dat zo hoort volgens de codes ^^
    Snitches & overlopers zijn fantastisch (Cobblepot is geniaal), net zoals corrupte politiesystemen.
    Het belangrijkste is obv geld. Oh en hogerop geraken op de ladder, en daarvoor allerlei dingen doen die niet horen. Yush.
    Ik moet die serie ook nog eens opnieuw bekijken.


    Mhm?

    Italie, mannen met donkere, lange haren, pistolen, moorden, cocaine en andere drugs, verkrachtingen, liquidaties, veel gevloek, once you're in you never get out


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    daddy issues, sigaren, whiskey, cocaïne, geld, wantrouwen, handpistolen, clubs, dure pakken, martelingen, hoeren
    zoiets

    Bij een maffia denk ik aan:
    Smokings
    Fedora
    Dikke sigaar
    Italianen of Russen
    Geweren
    Geld
    Drugs
    Macht
    Famillie
    Verkrachting
    Moord etc.

    aisthesis schreef:
    italiaanse mannen met zwarte pakken en rode dassen en ze hebben altijd twee bodyguards en dan heb je nog de autos en de wapens

    haha jk nee, maar ik denk dan aan penoza, een Nederlandse serie, en ik vind het erg realistisch en goed.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2017 - 14:10 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Italiaanse mannen in pakken die denken dat ze stoer zijn. Maar dat zijn ze niet!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Town of Salem :') Maar goed, ik ben benieuwd!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Moeten het karakteristieken zijn of echt daadwerkelijke uiterlijke dingen/daden wat je opmerkt (zoals de andere users dat hier gedaan hebben)?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Achelois schreef:
    Moeten het karakteristieken zijn of echt daadwerkelijke uiterlijke dingen/daden wat je opmerkt (zoals de andere users dat hier gedaan hebben)?

    Beiden is ok c:


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik moet eigenlijk meteen aan het omkopen, dreigen, de denkwijze en het klassieke 'bij de vissen slapen' denken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Drugs; macht willen hebben over heel de stad. Oude, maar rijke familie's die delen van de stad in handen hebben; corrupte politie die achter de schermen ook gewoon dus meedoen met de maffia-buisness.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Alcohol, drugs, familie's en familie-eer, Italianen en Russen, getraumatiseerde kinderen die zagen dat hun vader werd neergeschoten, gevangenissen, opklimmen binnen de familie, nachtclubs, bedreigingen, goede pakken, drive-by moorden, stad die in wijken is opgedeeld waarin een familie de baas is, geld verstopt in speelgoed

    [ bericht aangepast op 18 jan 2017 - 17:36 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.