• En dat allemaal vanachter mijn computer. :Y)

    Een week geleden vertelde een vriendin van mij iets over de google browser extentie "Ecosia". (Een bedrijf dat overigens al sinds 2009 bestaat, dus wellicht weet iedereen hier al van en heb ik onder een steen geleeft. Don't judge :'D)

    Voor degene die er, netzoals ik zelf, er nog onbekend mee waren: Ecosia is in principe een zoekmachine dat eigenlijk er hetzelfde uitziet als google en ook dezelfde resultaten weergeeft. Maar het verschil is dat Ecosia uit hun opbrengst van de advertenties bomen laat planten. Het enige wat jij hoeft te doen is lekker veel gebruik maken van de zoekmachine en ondertussen worden er bomen geplant.

    Ik ben best enthousiast hier over aangezien ik hierdoor op een vrij simpele manier toch mijn steentje bij draag vanuit mijn luie stoel. Ik ben ook benieuwd of jullie dit soort bedrijven vertrouwen. Ik heb zelf nog geen dirt naar boven kunnen halen over dit bedrijf, maar ik heb natuurlijk ook wel mijn twijfels of ze het wel echt doen..

    En kennen jullie meer van dit soort initiatieven?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Luie donder zeg (N)

    Haha, jk, idd een goede manier om een steentje bij te dragen. Helaas ken ik zulke initiatieven niet, nee.


    -

    Ja ik ken het! Al hoor ik er ook pas sinds de laatste weken veel over (: en ik moet bekennen dat ik nog altijd naar google ga, omdat ik de naam van de zoekmachine nooit onthoud :x
    Alleszins een super goed initiatief! (al stel ik me ook de vraag of ze wel daadwerkelijk de bomen planten)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Die effing reclames daarvan maken me echt heel pissed dus ik weiger het te gebruiken, ha.


    Heaven is a place that we all have

    Poncho schreef:
    Luie donder zeg (N)

    Haha, jk, idd een goede manier om een steentje bij te dragen. Helaas ken ik zulke initiatieven niet, nee.


    :$

    Haha, ja, ik vond het ook wel wat hebben. In ieder geval lekker makkelijk (als ze het echt doen natuurlijk) :3


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Klinkt als een goed plan, maar helaas gebruik ik adblocker omdat die verdomde ads mijn keel uit komen.

    MrGrey schreef:
    Klinkt als een goed plan, maar helaas gebruik ik adblocker omdat die verdomde ads mijn keel uit komen.

    Ik gebruik ook adblocker :'D


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Het klinkt eigenlijk iets te mooi om waard te zijn haha


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Sempre schreef:
    (...)
    Ik gebruik ook adblocker :'D


    Werkt het dan wel?

    MrGrey schreef:
    (...)

    Werkt het dan wel?


    Ja hoor, het werkt prima. ;)
    Ik heb er momenteel 80 geplant.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik gebruik het ook. Gecombineerd zou ik rond de 500 moeten zitten. :d


    What would Emma do?

    In de eerste jaren van de zoekmachine was er kritiek op de gebruiksvriendelijkheid van de website.

    Een tweede punt van kritiek is de elektriciteit en CO2-uitstoot die nog steeds gebruikt wordt bij de zoekopdrachten. Hoewel de activiteiten van Ecosia klimaatneutraal zijn, zijn die van Microsoft en de andere gebruikte zoekmachines dat niet. Een zoekopdracht levert indirect dus nog steeds een CO2-uitstoot op.


    Ik ken dit iniatief niet, wel andere (Forestle en Treehoo) maar goed. Dat vond ik op wikipedia en dus deel ik het even met jullie, haha.


    I just caught the wave in your eyes

    Klinkt interessant :)


    You were born original, don't die as a copy.

    Chloe. Jij oude boomplanter van me c;


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    McCrory schreef:
    Chloe. Jij oude boomplanter van me c;


    Ik moet wat doen met mijn leven he


    When time and life shook hands and said goodbye.