• Ik zag dat er nog geen topic was over deze serie, dus welkom bij het allereerste topic over the Magicians!
    De serie is gebaseerd op de gelijknamige trilogy the Magicians, geschreven door Lev Grossman.


    What is it about:
    Like everyone else, precocious high school senior Quentin Coldwater assumes that magic isn't real -- until he finds himself admitted to a very secretive and exclusive college of magic in upstate New York. There he indulges in the joys of college -- friendship, love, sex, and booze -- and receives a rigorous education in modern sorcery.

    But magic doesn't bring the happiness and adventure Quentin thought it would -- until he and his friends stumble upon a secret that sends them on a remarkable journey that may just fulfill Quentin's yearning. But their journey turns out to be darker and more dangerous than they'd imagined.
    Meanwhile, the life of his childhood friend Julia is derailed when she is denied entry, and she searches for magic elsewhere.








    MAGICIANS:
    • Barry_Allen || serie / boeken gelezen / allebei






    Mis je iets wat hier nog bij moet staan? Laat het me dan even weten!

    [ bericht aangepast op 20 jan 2017 - 22:19 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Echt helmaal niemand?


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik wist niet eens dat dit bestond! Heb even wat ingelezen en het klinkt echt heel goed, ik ga even kijken waar ik het kan downloaden (:

    WenseKronik schreef:
    Ik wist niet eens dat dit bestond! Heb even wat ingelezen en het klinkt echt heel goed, ik ga even kijken waar ik het kan downloaden (:


    Ik ben het op aanraden van een klasgenootje gaan kijken. Ze wist dat ik Shadowhunters keek, dus toen vertelde ze van deze serie (allebei fantasy, scifi genre ish). Na de 1ste aflevering was ik in ieder geval al hooked ^^.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik heb de eerste aflevering van de week gekeken! Het was alleen vlak voordat ik ging slapen, en door de manier waarop die aflevering eindigt was dat achteraf gezien niet zo handig, en sindsdien ben ik nog niet weer verder gegaan, haha. Het is wel iets wat ik definitief nog een echte kans wil geven, want wat ik ervan heb gezien leek best gaaf. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik heb de eerste aflevering van de week gekeken! Het was alleen vlak voordat ik ging slapen, en door de manier waarop die aflevering eindigt was dat achteraf gezien niet zo handig, en sindsdien ben ik nog niet weer verder gegaan, haha. Het is wel iets wat ik definitief nog een echte kans wil geven, want wat ik ervan heb gezien leek best gaaf. ^^


    Het is echt het kijken waard! Alleen jammer dat seizoen 1 maar 13 afleveringen heeft en ik heb geen idee wanneer seizoen 2 uitkomt.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2017 - 18:45 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Barry_Allen schreef:
    (...)

    Het is echt het kijken waard! Alleen jammer dat seizoen 1 maar 13 afleveringen heeft en ik heb geen idee wanneer seizoen 2 uitkomt.


    Uit deze reactie maak ik op dat er nog maar 1 seizoen is so far? Ik wil de serie wel gaan kijken, maar is er al bekend of er een seizoen 2 komt? Want als het maar bij 1 seizoen blijft vind ik het minder leuk om t te volgen omdat t dan zo abrupt eindigd. :/


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Uit deze reactie maak ik op dat er nog maar 1 seizoen is so far? Ik wil de serie wel gaan kijken, maar is er al bekend of er een seizoen 2 komt? Want als het maar bij 1 seizoen blijft vind ik het minder leuk om t te volgen omdat t dan zo abrupt eindigd. :/


    Seizoen 2 gaat op 25 januari in première.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2017 - 19:11 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Barry_Allen schreef:
    (...)

    Seizoen 2 gaat op 25 januari in première.


    Ooh er komt dus wel een volgend seizoen. Leuk! Ik zal er deze- of volgende week mee beginnen dan, aan de serie. :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Is hij toevallig ook te zien op Netflix?


    It's never gonna happen, Guys.

    Casterwill schreef:
    Is hij toevallig ook te zien op Netflix?


    Ik heb werkelijk geen idee, ik download altijd alles.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    spoiler 1ste aflevering season 2

    Zo ongemakkelijk en vies hoe Martin naar die kinderen kijkt bij dat eetgebeuren ;s


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Seizoen 2 tot nu toe, though.
    En ik vind Julia steeds irritanter worden.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Nou, ik heb inmiddels seizoen één gezien en de eerste twee afleveringen van seizoen twee, en ook meteen 90% van een fanfic geschreven, haha. :Y)

    Ik weet alleen echt nog steeds niet of het me over zijn geheel nou werkelijk bevalt. Dat is meer mijn schuld dan die van de serie, want het is gewoon wat te veel horror voor mijn erg milde smaak. Het heeft anderzijds wel wat hele briljante personages en oneliners en een hoop vrouwen, dus dat is voldoende om me toch geboeid te houden. Ik denk dat ik de rest wel zal kijken, maar misschien pas als het tweede seizoen is afgelopen, zodat ik weer een mini-marathon kan houden. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hmmm... Waar kun je het mee vergelijken? Ik zag namelijk wat op Tumblr langskomen maar ik twijfel een beetje q.q


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Paladin schreef:
    Hmmm... Waar kun je het mee vergelijken? Ik zag namelijk wat op Tumblr langskomen maar ik twijfel een beetje q.q


    Euhm, een klasgenootje zei dat het een mix is tussen Shadowhunters en nog iets, maar daar kom ik zo even niet op ;/


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO