• Zoals alle Vlaamse studenten heb ook ik examens. Ik ben nooit echt een supergoede student geweest, concentratie altijd weg na vijf minuten, maar vorige week ben ik er eindelijk achtergekomen dat die concentratie iets langer blijft als ik filmmuziek luister.
    Daarom heb ik een lijstje samengesteld met mijn 5 favoriete studeernummers.

    Luisteren jullie ook wel eens muziek tijdens het studeren/schrijven? Wat zijn dan jullie favoriete nummers/componisten?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Nee, ik moet echt volledige stilte om me heen hebben als ik studeer. Wel heel fijn dat het voor jou werkt!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik luister altijd muziek tijdens het leren. Ik hou van energieke nummers tijdens het leren. Van K-pop tot J-pop/anime nummers. Geeft wat pit en energie tijdens het leren. Nadeel is alleen dat ik soms de neiging heb om mee te zingen.


    Shoganai i ne~

    Ik vind deze video heel fijn om op de achtergrond aan te zetten tijdens het leren of het lezen van een boek.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Tilikum schreef:
    Nee, ik moet echt volledige stilte om me heen hebben als ik studeer. Wel heel fijn dat het voor jou werkt!


    Ja, dat had ik vroeger dus ook. Ik zet het wel heel zacht, anders kan ik het ook niet hebben, maar als ik het niet doe, dan zit ik met liedjes in mijn hoofd die ik meezing, en dat is dan weer afleidend :')

    @Gudetama: Hahaha, ja, daarom kies ik dus instrumentale muziek :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Barry_Allen schreef:
    (...)


    Oh, die ziet er inderdaad ook wel fijn uit! Ik vind YouTube enkel niet zo handig, moet ik zeggen, omdat je scherm moet blijven opstaan, zeg maar, en dan word ik weer afgeleid als er meldingen zijn en van die dingen. Ik ben er echt heel gevoelig aan :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik luisterde eerst eigenlijk altijd speciale playlists voor studeren van spotify, maar ik luister eigenlijk deze periode alleen maar naar de soundtrack van How To Train Your Dragon 2 en het helpt echt geweldig ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Occamy schreef:
    Ik luisterde eerst eigenlijk altijd speciale playlists voor studeren van spotify, maar ik luister eigenlijk deze periode alleen maar naar de soundtrack van How To Train Your Dragon 2 en het helpt echt geweldig ^^


    Ik begon ook eerst met Spotify, maar elke tien minuten reclame stoorde een beetje :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik zet eigenlijk óf playlists op Spotify van instrumentele muziek, óf ik open mijn Anime songs-playlist op YouTube en dan zet ik die niet te hard (want lyrics leiden mij heel erg af) op de achtergrond aan.

    De reclames op Spotify vallen imo heel erg mee de laatste tijd???


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Selden schreef:
    (...)

    Ik begon ook eerst met Spotify, maar elke tien minuten reclame stoorde een beetje :')

    Ik heb het geluk dat wij een family premium abonnement hebben en mijn broer mijn deel voor mij dokt (bloos)
    Maar ik kan me wel voorstellen dat dat vervelend is ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Occamy schreef:
    (...)
    Ik heb het geluk dat wij een family premium abonnement hebben en mijn broer mijn deel voor mij dokt (bloos)
    Maar ik kan me wel voorstellen dat dat vervelend is ^^


    Nice! Dat is inderdaad wel handig, dan ^^

    @Plisetsky: ik dacht ook dat het minder was, maar ik heb er enkele dagen geleden echt elke tien minuten last van gehad, op mijn pc toch. Op de tablet duurt het wat langer. Vreemd, in elk geval.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Selden schreef:
    (...)

    Nice! Dat is inderdaad wel handig, dan ^^

    @Plisetsky: ik dacht ook dat het minder was, maar ik heb er enkele dagen geleden echt elke tien minuten last van gehad, op mijn pc toch. Op de tablet duurt het wat langer. Vreemd, in elk geval.

    Ik heb juist vaker reclames op de telefoon dan op de laptop. Maar ik skip ook helemaal nooit nummers? Misschien scheelt dat ook weer?


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Meestal heb ik een lijst 'studymusic' opstaan dat eigenlijk gewoon mijn afspeellijst is bij het huiswerk maken. Heel veel uptempo enzo.

    Maar als 't dan echt toetsweek oid is, dan luister ik het liefste naar instrumental muziek. Heb een afspeellijstje met enkele Coldplay-nummers in instrumental (en dan niet alleen piano maar ook met viool enz erbij, klinkt echt supertof)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik luister via youtube harry potter, narnia, how to train your dragon, pirates of the caribbean en hans zimmer veel.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik luister via youtube naar ofwel Piano Disney Classics of anders de 'grote klassiekers' zoals Tchaikovsky, Chopin, ...

    Om echt te studeren heb ik meestal stilte nodig, maar als ik gewoon voor vakken aan het werken ben of papers aan het schrijven ben zet ik dat op. Ook tijdens het schrijven eigenlijk.^^


    The soul needs autumn.

    Tilikum schreef:
    Nee, ik moet echt volledige stilte om me heen hebben als ik studeer. Wel heel fijn dat het voor jou werkt!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!