• Oooooké, dus mijn laptop heeft me net een soort van halve hartaanval gegeven door er vier pogingen over te doen tot ik verder kwam dan het inlogscherm (omdat hij eerst twee keer uitviel en één keer wel aanbleef, maar alleen een leeg zwart scherm toonde toen ik naar mijn bureaublad zou moeten zijn gebracht), dus dit topic was uiteraard dringend nodig zodat jullie weten wat er is gebeurd als jullie binnenkort opeens nooit meer van me horen. Mijn ziel heeft de aarde niet verlaten, maar die van mijn laptop waarschijnlijk wel. Ik hoop dat jullie op een positieve manier aan mij zullen terugdenken, eens in de zoveel tijd, als je ergens iets ziet wat geel en vierkant is, en dat jullie je dan met een glimlach die bèta zullen herinneren die je ooit kende en er telkens in faalde die kerstmuts van haar profielfoto te halen terwijl het inmiddels al hartje zomer is. (cat)

    (Disclaimer: dit topic is licht gedramatiseerd, mogelijk. Ik zal mijn telefoon hopelijk nog gewoon hebben zelfs in het ergste geval, maar oh mijn hemel. Ik heb al een waslijst aan problemen gehad met deze laptop, maar gewoon helemaal niet meer normaal opstarten drie keer achter elkaar is een nieuwe toevoeging, en n i e t eentje waar ik op zat te wachten, gek genoeg, ha.)

    Dus ja, eh. Hoe gaat het met jullie laptops? Vertel me alsjeblieft dat het beter is dan dit, want ik heb wat hoop nodig in mijn leven. (En hebben jullie toevallig tips voor laptopmerken/-modellen waar jullie super enthousiast over zijn? Ik vertrouw deze na dit debacle nog minder dan ervoor, en we hadden al een behoorlijk beschadigde band.)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ainooooo. Leef, alsof het je laatste dag is, Leef, alsof de morgen niet meer komt. Pak alles wat je kan en gaaaaaaa

    Maar mijn laptop had laatst een dooie accu (is inmiddels vervangen), maar ik moet hem nu opnieuw installeren, maar dat gaat pas als ik een externe harde schijf heb waar ik al mijn belangrijk spul op kwijt kan. Mijn laptop is namelijk suuuuuupertraag en heeeuuul snel leeg

    [ bericht aangepast op 12 juli 2017 - 23:39 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb echt nu pas door dat jouw pf inderdaad een kerstmuts heeft omg :')
    Met mijn laptop gaat het altijd goed, want het is een Mac en Macbooks hebben nooit kuren. :> Ik hoop dat het snel goedkomt met je laptop, want dit lijkt me heel vervelend. :/


    Caution first, always.

    ik heb momenteel een spotgoedkope laptop van een of ander merk dat niemand kent (PEAQ) met 8GB opslag HAHA sinds december (een tussenlaptop totdat ik meer geld heb voor een goede laptop, want de mijne is midden in de examen gesneuveld :C)

    in de tussentijd is deze ook al eens binnengebracht wegens een defect aan het moederbord lol hahaha dus deze is ook best brakky. ik ga op het einde van de zomervakantie (bij mijn uitbetaling mhuwuahahaha) een MacBook kopen :'D

    Vrijwilligers die mijn huidige laptop willen? Je krijgt 'm gratis! (niks werkt btw, enkel google chrome, met momenten, zelfs mijn windows is defect mhh en updates gaat ook niet meer want mijn geheugen zit vol sadly)

    [ bericht aangepast op 12 juli 2017 - 23:43 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Minuutje stilte voor Inges laptop. *insert deuntje van Dodenherdenking op de Dam*


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Gorillaz schreef:
    Ik heb echt nu pas door dat jouw pf inderdaad een kerstmuts heeft omg :')
    Met mijn laptop gaat het altijd goed, want het is een Mac en Macbooks hebben nooit kuren. :> Ik hoop dat het snel goedkomt met je laptop, want dit lijkt me heel vervelend. :/


    Welke heb je? Ik ben geïnteresseerd hehe. Er zijn momenteel nieuwe modellen, dus ik denk dat ik er zo eentje ga nemen, maar ik weet niet hoeveel interne opslag ik ga nemen. Hoeveel heb jij?
    Ik ga mijn laptop gebruiken voor school en eventueel foto's (en natuurlijk Q en mijn verhalen, haha)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Wilberforce schreef:
    Ainooooo. Leef, alsof het je laatste dag is, Leef, alsof de morgen niet meer komt. Pak alles wat je kan en gaaaaaaa

    Maar mijn laptop had laatst een dooie accu (is inmiddels vervangen), maar ik moet hem nu opnieuw installeren, maar dat gaat pas als ik een externe harde schijf heb waar ik al mijn belangrijk spul op kwijt kan. Mijn laptop is namelijk suuuuuupertraag en heeeuuul snel leeg


    Ik denk dat die start van je bericht een lied is dat ik niet herken omdat ik daar een beetje een noob mee ben, maar ik waardeer in ieder geval het niveau van drama dat het met zich meebrengt. Bedankt dat je mijn pijn serieus neemt. (bat)

    En oh no, dat klinkt ook erg vervelend! Het is anderzijds wel altijd een opluchting als je in principe gewoon weet wat het probleem is en hoe je het moet oplossen. Ik hoop dat dat ook gewoon weer goedkomt verder.



    Gorillaz schreef:
    Ik heb echt nu pas door dat jouw pf inderdaad een kerstmuts heeft omg :')
    Met mijn laptop gaat het altijd goed, want het is een Mac en Macbooks hebben nooit kuren. :> Ik hoop dat het snel goedkomt met je laptop, want dit lijkt me heel vervelend. :/


    Hahaha, wauw, het is inmiddels zo openbaar bekend dat het gewoon weer supergoed verstopt is. Hidden in plain sight. (nerd)

    Ahh, ik hoor altijd zoveel goede dingen over Macs, maar ze zijn zo duur en ik heb altijd Windows gebruikt en ben voorlopig toch nog een klein beetje gehecht daaraan, stiekem. :c Dit keer is het shit, maar dat ligt echt aan deze laptop. De vorige twee die ik heb gehad hadden ook weleens een probleem, maar dat was altijd iets in de trant van "het pijltjestoetsje naar beneden heeft besloten zichzelf onafhankelijk te verklaren van de rest van het toetsenbord en nu moet je met je vinger in het gaatje prikken als je omlaag wilt, maar het werkt nog wel gewoon". Deze heeft problemen à la "ik lig letterlijk op sterven bye cruel world", echt iedere keer, en telkens op een nieuwe manier waar geen logische verklaring voor is, wat ik ietwat zorgwekkender vind.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Yellowstone schreef:
    ik heb momenteel een spotgoedkope laptop van een of ander merk dat niemand kent (PEAQ) met 8GB opslag HAHA sinds december (een tussenlaptop totdat ik meer geld heb voor een goede laptop, want de mijne is midden in de examen gesneuveld :C)

    in de tussentijd is deze ook al eens binnengebracht wegens een defect aan het moederbord lol hahaha dus deze is ook best brakky. ik ga op het einde van de zomervakantie (bij mijn uitbetaling mhuwuahahaha) een MacBook kopen :'D

    Vrijwilligers die mijn huidige laptop willen? Je krijgt 'm gratis! (niks werkt btw, enkel google chrome, met momenten, zelfs mijn windows is defect mhh en updates gaat ook niet meer want mijn geheugen zit vol sadly)


    Oh noooo, dat klinkt ook een beetje als constant technologisch survivallen, eigenlijk. Diep respect, jeminee. (no_chears)



    Gareth schreef:
    Minuutje stilte voor Inges laptop. *insert deuntje van Dodenherdenking op de Dam*


    Ja! Jij snapt het. ;-; De laptop is nog niet officieel dood, maar ik denk dat ik alvast geld opzij moet zetten voor een bloemenkrans en om een kind te huren om een gedicht voor te lezen, gewoon voor het geval dat.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ja! Jij snapt het. ;-; De laptop is nog niet officieel dood, maar ik denk dat ik alvast geld opzij moet zetten voor een bloemenkrans en om een kind te huren om een gedicht voor te lezen, gewoon voor het geval dat.


    Je kan hem/haar ook ceremonieel van het balkon laten vallen. Je weet niet of dat zou kunnen helpen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Square schreef:
    (...)

    Hahaha, wauw, het is inmiddels zo openbaar bekend dat het gewoon weer supergoed verstopt is. Hidden in plain sight. (nerd)

    Ahh, ik hoor altijd zoveel goede dingen over Macs, maar ze zijn zo duur en ik heb altijd Windows gebruikt en ben voorlopig toch nog een klein beetje gehecht daaraan, stiekem. :c Dit keer is het shit, maar dat ligt echt aan deze laptop. De vorige twee die ik heb gehad hadden ook weleens een probleem, maar dat was altijd iets in de trant van "het pijltjestoetsje naar beneden heeft besloten zichzelf onafhankelijk te verklaren van de rest van het toetsenbord en nu moet je met je vinger in het gaatje prikken als je omlaag wilt, maar het werkt nog wel gewoon". Deze heeft problemen à la "ik lig letterlijk op sterven bye cruel world", echt iedere keer, en telkens op een nieuwe manier waar geen logische verklaring voor is, wat ik ietwat zorgwekkender vind.

    Ik ben echt mindfucked. How did I not notice?

    Ik snap je heel goed! Ik heb ook 84932 laptops gehad, maar een Macbook went zo snel en je kan er echt jaren en jaren en jaren mee doen. Once you go Mac, you never go back. (nerd)


    Caution first, always.

    Gorillaz schreef:
    (...)
    Ik ben echt mindfucked. How did I not notice?

    Ik snap je heel goed! Ik heb ook 84932 laptops gehad, maar een Macbook went zo snel en je kan er echt jaren en jaren en jaren mee doen. Once you go Mac, you never go back. (nerd)


    (Een slordige 84932 laptops vind ik toch een enigszins bewonderenswaardig aantal)

    [ bericht aangepast op 12 juli 2017 - 23:58 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Gareth schreef:
    (...)

    (Een slordige 84932 laptops vind ik toch een enigszins bewonderenswaardig aantal)

    Ik heb ze natuurlijk ook allemaal bewaard. :Y)


    Caution first, always.

    Square schreef:
    (...)


    Ik denk dat die start van je bericht een lied is dat ik niet herken omdat ik daar een beetje een noob mee ben, maar ik waardeer in ieder geval het niveau van drama dat het met zich meebrengt. Bedankt dat je mijn pijn serieus neemt.(bat)

    En oh no, dat klinkt ook erg vervelend! Het is anderzijds wel altijd een opluchting als je in principe gewoon weet wat het probleem is en hoe je het moet oplossen. Ik hoop dat dat ook gewoon weer goedkomt verder.

    Ohnee lol. Dat is gewoon een kreet die ik vaker gebruik. Ik heb hem overgenomen van mijn vriend. Ik denk dat het een vertaling (naar het Engels) moet voorstellen van "ohjee/ohnee". "oh" = "ai", en "jee/nee" = "no". Fonetisch spreek je het dan uit als aijnoooo (je maakt hem langer voor het dramatische effect). Als ik het zo trouwens uitspreek, klinkt het heel erg als "I knooooow".


    Deep inside, I've never felt alive

    Sinds 2,5 jaar heb ik een MacBook Pro en ik heb hem 2x moeten binnenbrengen, steeds na een jaar. Maar dat waren geen grote fouten en eerder uit voorzorg.
    Deze Macbook Pro is echt een hemel voor mij. Ik had hiervoor een HP en de garantie daarvan was met minstens een half jaar verlengd omdat die altijd binnen moest. Ik stond minstens iedere maand bij de winkel terug. En omdat ik zoveel gezeik heb gehad met Windows-computers en mijn vriend al 6 jaar zijn Macbook Pro had, ben ik overgestapt naar Apple. Eerst vond ik het zeer onwennig. Maar ik wende er snel aan en het is meer gebruiksvriendelijk dan Windows uiteindelijk. Ook het toetsenbord van Apple is beter dan het standaard azerty-toetsenbord. Ik vind het zalig dat ik met 1 druk op de knop '@' heb. Op een windows toetsenbord moet je eerst Alt Gr indrukken en dan op 'é' drukken. Ik ben echt erop vooruitgegaan. ^^

    Gaat er ook een koffietafel komen?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Oh boy. Dat is niet zo best. Laptops have a habit of doing that sadly. Ik heb net mijn oude wrak geupdate naar een nieuwe acer, en hij is zo snel en prettig. I'm in luv. Nu moet ik wel zeggen, ik heb redelijke videokaart en processor maar niet top stuff omdat ik game op mn playstation voor the most part. Maar deze was scherp geprijsd en heel chill. Al gebruik ik hem momenteel niet super veel, haha. :')


    The truth is out there.

    Oh noes D':
    Mijn laptop is ook "stervende". Hij wordt steeds trager en begint mankementen te vertonen.


    26 - 02 - '16