• De stelling van deze week luidt:
    De kinderbijslag moet vanaf de leeftijd van twaalf jaar rechtstreeks aan het kind worden overgemaakt.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Take me to wonderland

    Zodat kinderen het kunnen opmaken aan snoep en andere onzin? Nee. Een ouder kan het beste inschatten of een kind verantwoordelijk genoeg is om het uit te geven. Weet dat sommige ouders misbruik maken van de kinderbijslag, maar als het naar het kind wordt overgemaakt, kunnen de ouders dit makkelijk weer naar zichzelf toe trekken.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Nee, want de kinderbijslag is voor de ouders. Kinderen zijn duur. Ik zie niet in waarom zij vanaf 12 jaar ineens recht zou hebben op dat geld. Veel ouders kunnen dat juist heel goed gebruiken.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Nee, absoluut niet. Kinderen van de twaalf snappen financiën helemaal niet en het gaat hoogstwaarschijnlijk aan nutteloze dingen uitgaan, terwijl ouders het voor nuttige dingen gebruiken.


    Heaven is a place that we all have

    Tilikum schreef:
    Nee, want de kinderbijslag is voor de ouders. Kinderen zijn duur. Ik zie niet in waarom zij vanaf 12 jaar ineens recht zou hebben op dat geld. Veel ouders kunnen dat juist heel goed gebruiken.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Tilikum schreef:
    Nee, want de kinderbijslag is voor de ouders. Kinderen zijn duur. Ik zie niet in waarom zij vanaf 12 jaar ineens recht zou hebben op dat geld. Veel ouders kunnen dat juist heel goed gebruiken.


    Exact dit.
    Kinderbijslag dient om de ouders te ondersteunen, niet de kinderen.


    The soul needs autumn.

    Kinderbijslag is inderdaad voor ouders, en is niet bedoeld als extra zakgeld.


    Mhm?

    Nee, oh God nee, overheid geld hoort niet uitgegeven te worden aan nutteloze dingen. Dat geld is voor de ouders om hun kinderen op te voeden, en niet voor kinderen op er een iPhone voor de kopen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Tilikum schreef:
    Nee, want de kinderbijslag is voor de ouders. Kinderen zijn duur. Ik zie niet in waarom zij vanaf 12 jaar ineens recht zou hebben op dat geld. Veel ouders kunnen dat juist heel goed gebruiken.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2017 - 14:13 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Tilikum schreef:
    Nee, want de kinderbijslag is voor de ouders. Kinderen zijn duur. Ik zie niet in waarom zij vanaf 12 jaar ineens recht zou hebben op dat geld. Veel ouders kunnen dat juist heel goed gebruiken.


    i wanna die with you once or twice.

    Alsjeblieft niet. Het is kindergeld, geen zakgeld. Het dient om kinderen een beter en/of waardig leven te geve met op z'n minst basisbenodigdheden, niet om games mee te kopen. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nee: kinderen hebben geen geld op die leeftijd nodig om uit te geven. Als ze het nodig hebben kunnen ze het vast van ouders krijgen. Het is geen zakgeld, voor games en of andere troep. Nee het is voor basisbenodigdheden zoals eten, drinken, boeken, en evt kleding. Niets meer of minder. Onzin dus om het over te maken naar kinderen.


    “It is not despair, for despair is only for those who see the end beyond all doubt. We do not.”

    Ik sluit me aan bij iedereen hierboven, haha. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oneens; een kind van twaalf is een klein beetje zakgeld gewend. Wat de impact van zo veel geld in een klap is, is niet te overzien. Een kind weet nog niet wat alles kost en zou niet met de bijkomende verantwoordelijkheid moeten worden opgezadeld.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Hahahaha, goeie grap. Een kind van twaalf heeft nog geen eens besef van hoe je met geld om moet gaan, dus laten we dat maar even niet doen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Nee, ik ben het volledig eens met de reacties boven me.
    Ik vind alleen wel dat de kinderbijslag meer in lijn mag getrokken worden met stufi/studielening (in Nederland althans).
    Doordat de kinderbijslag driemaandelijks is en stufi maandelijks, komen alle mensen die jarig zijn in juli en augustus, financieel in de problemen in september en oktober (omdat stufi pas eind van de maand komt). En dat zijn vaak de meest dure maanden (als je net op kamers gaat: vooruitbetalen voor twee maanden, boeken, collegegeld, etc.).


    Deep inside, I've never felt alive