• JUSTE LA FIN

    “juste la fin” is een blog/story die ik bij ga houden met betrekking tot de research die ik in de komende tijd ga doen over verschillende onderwerp. Met name over LGBTQ+, feminisme, seksisme, racisme en het romantizeren van mentale ziektes. Ik zal films gaan kijken, boeken gaan lezen, muziek gaan luisteren, art gaan bestuderen en daarover mijn gedachten en gevoelens over schrijver. Als je suggesties hebt over welke werken ik zou moeten bekijken, kan je die altijd achter laten in een reactie of in een berichtje naar mij sturen. Suggesties, maar ook meningen zijn altijd welkom.

    Deze blog/story heet “juste la fin”, omdat dit project betrekking heeft tot het afstudeerproject van mijn studie. Het is gewoon het einde en hierna zal ik een nieuw hoofdstuk van mijn leven beginnen.

    Dit jaar studeer ik af en op basis van onder andere dit topic heb ik een lijst gemaakt van interessante werken die ik ga analyseren. Naast dat ben ik van om ook zelf dingen te maken - denk hierbij aan filmpjes, foto's, schrijfsels - die ik ook in de story zal zetten. Het wordt een soort van reis door allemaal materiaal, opzoek naar het verhaal dat ik wil gaan vertellen in mijn eindfilm. Het leek mij leuk om deze met jullie te delen. Zoals ik hierboven al gezet heb, zijn meningen en suggesties van harte welkom! Als je iets wil toevoegen of het niet eens bent met mijn bevindingen, maar je dit zeker laten weten. Het enige dat ik vraag is of je wel gebruik wil maken van onderbouwde argumenten. Aan gewoonweg "ik ben het hier niet mee eens' heb ik niks. Ik zal ook af en toe vragen/stellingen posten in dit topic om daarover verder onderzoek te kunnen doen en jullie mening te horen! ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Love it. :3 Abo komt eraan, haha!


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Abooo (:


    Deep inside, I've never felt alive

    Lisa, nu je je begeeft op een van mijn favoriete discussie onderwerpen, ga ik het niet kunnen laten om dingen in twijfel te trekken wat er in twijfel valt te trekken :') sowieso een abo


    We've lived in the shadows for far too long.

    Dit vind ik echt ongelofelijk interessant! Gelijk een abo.

    Granian schreef:
    Lisa, nu je je begeeft op een van mijn favoriete discussie onderwerpen, ga ik het niet kunnen laten om dingen in twijfel te trekken wat er in twijfel valt te trekken :') sowieso een abo

    Daar sta ik helemaal voor open, want alleen gaat het mij niet lukken om alle verschillende kanten te zien, hoe hard ik het ook ga proberen ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    SKAM; het eerste hoofdstuk staat online! (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    ff mt ^^


    I just caught the wave in your eyes

    Pickett schreef:
    SKAM; het eerste hoofdstuk staat online! (:

    Bij deze zet ik de vraag ook even hier neer, omdat discussiëren in de reacties lastig is. Ben jij het eens met dit hoofdthema (als je de serie gezien hebt), waarom wel of niet? En wat betekent “identiteit” voor jou?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Het tweede hoofdstuk heb ik ook online gezet, laat mij weten wat jullie ervan vinden! (:

    FSOG "on romanticizing abuse". Hoe kijk jij tegen Fifty Shades of Grey aan? Vind jij deze mening overdreven of ben jij het er mee eens dat dit inderdaad een vorm van seksisme is?

    [ bericht aangepast op 23 jan 2017 - 11:24 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ah geweldig! Abo c:


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Zijn er nog mensen die hun mening willen laten horen? c: Matty/Dougal heeft al iets laten horen in de story, wat denken jullie daarvan? Anders blijft het zo stil en eenzijdig haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mij lijkt dit ontzettend interessant! Ik neem een kijkje ;3
    En hoogstwaarschijnlijk ook wel een abo


    26 - 02 - '16

    Lisa, ik ga wel met mezelf in discussie, hoor. :'D


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Super bedankt voor alle abo's trouwens! (: Dat is echt leuk.

    @Matty hahah, zou wel grappig zijn :') ik kan wel met je in discussie gaan, maar ik sluit mij aan bij jouw mening.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Blooming Femininity... Wat is jouw interpretatie van deze foto’s?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.