• Hallo!

    Ik heb een nieuwe shortstory bedacht en daar heb ik een stotterend personage in. Nu heb ik echter een aantal vragen over stotteren die ik niet op het internet kan vinden, dus probeer ik het zo:
    Zijn er mensen die stotteren die voor mij een aantal vragen willen beantwoorden? Als je liever anoniem blijft, mag je me ook altijd een pb'tje sturen!

    Ik weet dat ik een jaar geleden een paar maanden hevig aan het stotteren was, maar dat kan ik me allemaal niet zo goed meer herinneren.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen, ookal komt het vaker voor bij jonge kinderen(:


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb een poosje sort - off gestotterd omdat ik haast 24/7 met een collega werkte die van zichzelf stotterde. Geloof het of niet; het is aanstekelijk op ten duur. x'D vooral als je samen in een hokje opgesloten zit.

    Tho I don't think I am the person u are looking for - omdat het kopier gedrag was (onbewust) ofzo.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2017 - 16:31 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Bedoel je chronisch/voor lange tijd stotteren of als gevolg van nervositeit?


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik stotter alleen als ik te snel praat of afgeleid ben en sneller praat dan ik denk, geldt dit ook?

    [ bericht aangepast op 23 jan 2017 - 16:40 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Trigedakru schreef:
    Ik stotter alleen als ik te snel praat of afgeleid ben en sneller praat dan ik denk, geldt dit ook?


    Dit en wanneer ik gestrest ben


    26 - 02 - '16

    Ik stotter, maar mensen merken het vaak niet omdat ik gewoon zelf verzekerd door blijf praten en het met de jaren minder is geworden


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik stotter wel eens door mijn dyslexie (ik vergeet woorden, uitspraken die niet lekker lopen ect). Ik weet niet of dat ook telt :')


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik heb nooit gestotterd en doe het ook niet als ik gestresst ben, dus aan mij heb je helaas niets.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Dit is een interessant topic! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik was ook op zoek naar informatie laatst omdat ik ook een personage heb dat stottert. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Van trollen naar mensen die stotteren... ben ik de enige die dit verdacht vind?




    OT: Ik heb hier helaas geen ervaring mee, dus kan je niet helpen. Wel een vet idee! Ik heb zelf nog een verhaal in de wacht staan waarbij het hoofdpersonage helemaal niet instaat is te spreken. Dat gaat ook nog veel onderzoek vereisen. Kijk er nu al naar uit, haha.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik praat heel snel en stotter wel eens + hetzelfde als Granian, maar niet heel erg. Je mag altijd een pb sturen ^^


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik stotter! Niet constant, maar ik heb bijna nog nooit een gesprek gehad zonder te stotteren. Dus, kom maar op!

    EDIT: ik bedoel hiermee te zeggen dat ik wel degelijk stotter maar niet heel erg. Niet zoals die ene die nu in de jury van The Voice zit, maar wel dat mensen het merken.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2017 - 18:06 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik zal vanavond even een pb opstellen en opsturen naar mensen! ^^ bedankt allemaal!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik stotter niet echt, maar ik val wel altijd over mijn woorden, waardoor ik halverwege een zin opnieuw moet beginnen. Wacht, is dit ook stotteren?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mijn vriend heeft gestotterd en is daarvoor behandeld, maar hij heeft er soms nog wel eens last van (met name als hij erg nerveus is, of als hij niet zo goed uit zijn woorden kan komen).

    - Ja, gaat lekker. Dit bericht moest nog afgemaakt worden :W
    Iig, ik heb aan hem gevraagd of hij die vraagjes wilt beantwoorden, je hoort nog van me. ^^

    Ja, hij wil wat vragen beantwoorden! Stuur maar een pb'tje naar mij, dan stuur ik ze wel door naar hem. ^^

    [ bericht aangepast op 23 jan 2017 - 19:54 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Patholoog schreef:
    Ik stotter niet echt, maar ik val wel altijd over mijn woorden, waardoor ik halverwege een zin opnieuw moet beginnen. Wacht, is dit ook stotteren?


    Dit, of dat ik midden in mijn woord vergeet hoe het verder gaat en letters van plaats begin te wisselen. Katspok, ziezeek, shusi,... Mijn gesprekspartners vinden het meestal fantastisch, maar ik vind het iets minder leuk als ik het door de microfoon van de winkel doe (x
    Anyways, dit is niet stotteren, want stotteren is dat je echt het woord niet krijgt uitgesproken en je 'plaat even blijft' hangen.


    Mhm?