• The silence of the Pens
    Schrijfwedstrijd horror

    Story      ☠      Topic


    Welkom bij de schrijfwedstrijd waar je hopelijk de koude rillingen van krijgt! Moest je stiekem glimlachen om de titel en voel je je helemaal thuis in dit genre of zet je net je eerste, bange stapjes? Geen probleem, iedereen is welkom om mee te doen aan deze gruwelijke schrijfwedstrijd!



    Deelnemers

    Ik zou graag minstens tien en maximum twintig enthousiaste deelnemers willen. De eerste opdracht zal online komen drie dagen na het openen van dit topic en de inschrijvingen blijven geopend - tenzij er genoeg deelnemers zijn - tot de deadline van de eerste opdracht.

    Paddiecakes (Pickett) ~ 1 ~ 2
    Stormfly (Lilly_Potter) ~ 1 ~ 2
    Marlow ~ 1 ~ 2
    Noiz (Dazai) ~ 1 ~ 2
    Soco ~ 1 ~ 2
    Dragonneau (Oblivion) (Sulit) (Dumbly_dorr) ~ 1 ~ 2


    Juryleden en organisatoren.

    Ik ben op zoek naar één extra organisator en minstens één jurylid. (max 3). Omdat ik een goede feedback belangrijk vindt, neem ik niet zo maar iedereen aan en er zijn dan ook enkele vereisten waaraan je zou moeten kunnen voldoen. Je hoeft niet perse ook jurylid te zijn, als je mee wil organiseren, al is het wel toegestaan.

    Organisatoren:

    Jurylid
    Je hebt de Nederlandse taal voldoende onder de knie.
    Je kent het genre goed en weet waar je op moet letten. (Zo herken je bijvoorbeeld de titel.)
    Je bent betrouwbaar en maakt dus geen valse beloftes.
    Je bent actief en enthousiast, en kan dit ook overbrengen op anderen.
    Je geeft voldoende uitleg bij je punten. Als de deelnemer geen 100% heeft, dan kan je de reden geven waarom niet.
    Je staat open voor communicatie en feedback naar jezelf toe.

    Als je Jurylid wil worden, kan je je aanmelden in het topic. Ik stuur je dan via PB een klein stukje tekst dat je moet beoordelen zoals je in deze wedstrijd zou doen. Neem zeker ook de story eens door (het is niet veel)!




    Opdrachten

    Er zullen vijf hoofdopdrachten komen. Bij elke opdracht heb je de vrije keuze in tijd en perspectief. Het woordenaantal ligt voor alle opdrachten tussen de 500 en 3000 woorden, in te delen naar keuze. Alle opdrachten zijn in het Nederlands en is volledig OP. De subgenres die je mag gebruiken, wisselen per opdracht. Voor de liefhebber wordt er ook altijd een film of serie die bij de opdracht past, meegedeeld. Ik wil het allemaal wat spannend houden en daarom nog niet meteen een opdracht vrijgeven, maar hieronder kan je wel al de titels vinden:

    Opdracht 1: Wanneer het licht uitgaat (The Babadook).
    Opdracht 2: Blood, Gore & More (Final Destination).
    Opdracht 3: Waar het klokje tikt (The Boy).
    Opdracht 4: Parasieten en Paragnosten (The Conjuring).
    Opdracht 5: Broodje aap(Supernatural).


    Extra's

    Tussen de opdrachten en het nakijken in, worden er drie extra opdrachtjes vrijgegeven. Deze zijn niet verplicht en hebben allemaal dezelfde deadline als de laatste opdracht met uitstel. Ze zijn bedoeld als bezigheid en om eventueel je punten wat op te krikken. Je verliest niets als je ze maakt, of als ze je gemiddelde naar beneden halen. Je kan er dus enkel wat bij winnen. Ik verbeter ze sowieso allemaal, de andere juryleden hebben hier de keuze in. Deze verbetering zal wel wat minder grondig zijn. Het aantal woorden is vrij te kiezen, net zoals tijd, perspectief en subgenres. De enige voorwaarde is, dat het een OP moet zijn. Deze opdrachtjes zullen op veertig komen te staan.

    "911, what's your emergency? (The Call) (Dit mag ook Engelstalig zijn).
    Zeg nee tegen cliché! (Cabin in the Woods)
    Een volledig vrije opdracht.



    Beoordeling.

    Er zal beoordeeld worden op de volgende puntjes:

    Spelling (10)
    Originaliteit (20)
    Het houden aan de opdracht (20)
    Verloop (25)
    Spanning (25)

    Het totaal zal per opdracht op 100 komen. Het eindresultaat zal berekend worden aan de hand van het gemiddelde. Meer uitleg over het beoordelen kan je vinden in de story in het hoofdstuk 'Hulp bij het jureren'.

    Inleveren

    Inleveren doe je op deze manier in het topic:
    Ik lever mijn opdracht in
    Aanklikbare link naar het hoofdstukje.
    Uitstel is mogelijk, iedereen zal het wel eens druk hebben de komende maanden, vandaar dat je hiermee geen voor- of nadeel zal ondervinden.
    Omdat dit een moeilijk genre is en er altijd iets onverwacht kan voorvallen, krijg je twee jokers voor vijf opdrachten. Als je er geen gebruikt, krijg je op het einde 5% van je eindtotaal erbij. Als je er maar eentje gebruikt, wordt dit 2%. Als je ze beide gebruikt, verlies je niets, maar ondervindt je wel nadeel ten opzichte van degenen die er minder hebben gebruikt.
    Als je te laat bent tijdens de twee dagen uitstel, zonder uitstel te vragen, wordt er per dag een punt afgetrokken. Nadat de deadline van de uitstel verstreken is, worden dit drie punten.

    Prijs

    Ik heb helaas niet fantastisch veel credits, dus jullie doen het vooral voor de eer, het plezier, de ervaring en de feedback. De winnaar van elke opdracht krijgt wel een kleine badge - a là SOTY - toegestuurd en ook de eindwinnaar krijgt een wat grotere badge.

    Schema

    Je krijgt telkens 10 dagen om een opdracht te schrijven.
    Uitstel duurt 2 dagen.
    De beoordeling zal maximum (hangt van het aantal deelnemers en andere factoren af) 10 dagen duren. Dit kan sneller zijn.
    De hele wedstrijd zal zo maximum vier maanden duren, al wil ik hier rekening mee houden met bepaalde examen- of vakantieperiodes.
    Opdracht 2:
    Begin: 21/02
    Deadline zonder uitstel: 03/03 23u59
    Deadline met uitstel: 05/03 23u59
    Beoordelingen: 15/03 23u59



    Regels

    Uiteraard zijn de huisregels van Quizlet hier van toepassing.
    Vragen kan je me altijd stellen via pb en gb, of gewoon hier in het topic. Eventueel kan je ook bij de andere organisator terecht, al zal die misschien niet het antwoord op alle vragen weten.
    Gelieve naamsveranderingen door te geven.
    Als je nog niet hebt ingeleverd wanneer de volgende opdracht online komt en je hebt geen joker aangevraagd, dan lig je er uit. Je joker wordt niet automatisch ingezet.

    Beste Mabel,

    Hierbij krijg je toestemming voor het beginnen van je schrijfwedstrijd.
    Je wedstrijd mag maximaal vijf maanden duren. Mocht jij, als eigenaar van de wedstrijd, drie weken lang niets in je topic zetten, dan moeten wij helaas ook je wedstrijd sluiten. Maar daar gaan we niet vanuit!

    Ik wil je heel veel plezier wensen met deze wedstrijd.

    Groetjes,
    No_Maj
    Wedstrijdmoderato

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 19:02 ]


    Mhm?

    Oke bedankt! Dan weet ik nu hoe mijn verhaal verder zal gaan ^^


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Even een stomme vraag (Sorry too many questions) Maar zit en mag er bij horror flink gespeeld worden met drama? Of is dit eigenlijk niet gebruikelijk?


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    ElijahxNiklaus schreef:
    Even een stomme vraag (Sorry too many questions) Maar zit en mag er bij horror flink gespeeld worden met drama? Of is dit eigenlijk niet gebruikelijk?


    Ja, maar het mag niet overheersen en heel eerlijk ben ik er niet altijd fan van. In films vind ik The Babadook een meesterlijke combinatie hiervan en Mama was ook een mooie film, alleen zorgde de drama ervoor dat ik op het einde moest huilen ipv dat ik zat te trillen van angst. In boeken wordt het wel gebruikt om wat diepgang te geven, maar het is zeker niet het hoofdgenre. Ook schrijf je nu geen boek en kan je best de diepgang/achtergrond van de personages niet te uitgebreid maken (:


    Mhm?

    Oke dan probeer ik wat minder drama erin te verwerken en tot slot stel ik ben eerder klaar vanavond/nacht zou ik dan nog gebruik mogen maken van jou feedback?
    Of kan dit niet meer nadat er uitstel is gevraagd?


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    ElijahxNiklaus schreef:
    Oke dan probeer ik wat minder drama erin te verwerken en tot slot stel ik ben eerder klaar vanavond/nacht zou ik dan nog gebruik mogen maken van jou feedback?
    Of kan dit niet meer nadat er uitstel is gevraagd?


    Euhm, in principe gaat het, maar ik heb morgen een date met vriendinnen die tot donderdag duurt, dus ik weet niet of ik zelf nog in staat ga zijn om het op tijd terug te sturen.


    Mhm?

    Ik zet een joker in. Ik wil mij niet uitschrijven dus doe ik het zo maar, want ik heb nu echt maar 1 uurtje om deze short af te raffelen en dat wil ik gewoon niet doen.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    Ik zet een joker in. Ik wil mij niet uitschrijven dus doe ik het zo maar, want ik heb nu echt maar 1 uurtje om moet tussen het leren van mijn herkansingen deze short afraffelen en dat wil ik gewoon niet doen.


    That is a perfect copy of reality.

    Pickett schreef:
    Ik zet een joker in. Ik wil mij niet uitschrijven dus doe ik het zo maar, want ik heb nu echt maar 1 uurtje om deze short af te raffelen en dat wil ik gewoon niet doen.



    Some people in your life come as blessings, others come in your life as lessons.

    Hm, geeft niet ik heb hem nu eigenlijk nog niet af (Zit op de helft) Dus dan kijk ik het zelf gewoon zo goed mogelijk na en stuur ik hem uiterlijk morgen avond in ^^


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Dat moment waarop je een verhaal inzendt voor feedback, maar uiteindelijk toch een heel ander verhaal verzint om in te leveren. Goed bezig, Romi :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Vraagje: vanaf wanneer is iets gore? Want er gebeuren best wel wat niet zo smakelijke dingen, maar ik vind ze zelf niet gedetailleerd genoeg om door te gaan voor gore, maar ik vraag me nu eigenlijk echt af vanaf wanneer jij iets als gore bestempeld :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    Vraagje: vanaf wanneer is iets gore? Want er gebeuren best wel wat niet zo smakelijke dingen, maar ik vind ze zelf niet gedetailleerd genoeg om door te gaan voor gore, maar ik vraag me nu eigenlijk echt af vanaf wanneer jij iets als gore bestempeld :')


    Wanneer je er echt op focust. De genres zijn sowieso niet exact exact afgebakend, maar je kan het zien als het hoofddoel van je verhaal; eil je de lezer misselijk maken, dan is het gore.
    In gewone horror kan het dus heel goed zijn dat er wel eens bloed en afgehakte ledematen in voorkomen. In suspense raad ik het heel erg af om dit letterlijk te beschrijven.


    Mhm?

    MabeI schreef:
    (...)

    Wanneer je er echt op focust. De genres zijn sowieso niet exact exact afgebakend, maar je kan het zien als het hoofddoel van je verhaal; eil je de lezer misselijk maken, dan is het gore.
    In gewone horror kan het dus heel goed zijn dat er wel eens bloed en afgehakte ledematen in voorkomen. In suspense raad ik het heel erg af om dit letterlijk te beschrijven.

    Oké, dank je (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb toch besloten om me uit te schrijven, wat ik heel erg jammer vind en normaal gesproken ga ik door maar mijn hoofd staat er echt niet naar op dit moment
    Bedankt dat ik mocht meedoen en succes verder allemaal!


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Ik ga me toch ook uitschrijven, ik vond het een geweldig georganiseerde wedstrijd en je feedback was echt heel erg goed maar mijn hoofd staat er niet naar vanwege wat problemen.


    Heaven is a place that we all have