• Voor mijn verhaal in een zelfverzonnen land wilde ik ook een zelfverzonnen geloof. Nu is dat zo ontzettend moeilijk, maar ik heb in mijn hoofd wel wat ik ongeveer wil. Al besefte ik mij later dat het een beetje leek op de Griekse Goden. Wat denken jullie?

    Er zijn in totaal 3 Goden:
    1. De God van de Adel
    2. De God van de Burgers
    3. De God van De Dood

    Nu spreken de Goden voor zich. De adel gelooft in de God van de Adel, de burgers in de God van de Burgers en zodra mensen overlijden ontfermd te God van De Dood zich over hen. Twee goden zijn voor het leven, één is voor de dood.
    Nu is het ook zo dat elke God een eigen... Ja, hoe zal ik het noemen? Kracht heeft. Zo geloven de mensen dat de God van Adel voor welvaart en rijkdom (en wat anderen dingen die ik dan nog moet uitwerken) en dat de God van de Burgers voor een goede oogst (en andere dingen ofc. ) zorgt. Nu mag je als adel zijnde ook in de God van de Burgers geloven en andersom natuurlijk ook. Het geloof het vaste regels (die ik nog moet bedenken en op papier moet zetten) en per God ook een paar regels. Niet om offers te brengen, maar wel dat de God van De Dood bijvoorbeeld wilt dat iedereen die overlijdt wordt bedekt met houtskool.

    Als naam dacht ik aan "De kerk van de drie Goden."

    Wat denken jullie? Elke mening is welkom, want dit is zo ontzettend moeilijk zeg.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Perffect schreef:
    Ik vind de God van de Dood juist heel mooi erbij, ook omdat bij bijvoorbeeld het christendom er wel de hel is, maar dat is slecht, en bij de Grieken was de Tartarus ook niet echt fijn om te zijn.

    En hier klinkt het een beetje als een God die speciaal voor de overledenen is en de lichamen en dergelijke dus in ere houdt etc.


    JA! Zo bedoelde ik het ook. En je hebt dan wel de Hemel bij het christendom, maar ik wilde niet een hel en hemel. Ik wilde geen leven na de dood (of waar men ik gelooft dan) maar gewoon dat zodra je dood bent je er niet Meern bent en de houtskool (hoe vaker ik het zeg hoe beter het klinkt) de zonden van je afnemen, etc.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Douleur schreef:
    (...)

    JA! Zo bedoelde ik het ook. En je hebt dan wel de Hemel bij het christendom, maar ik wilde niet een hel en hemel. Ik wilde geen leven na de dood (of waar men ik gelooft dan) maar gewoon dat zodra je dood bent je er niet Meern bent en de houtskool (hoe vaker ik het zeg hoe beter het klinkt) de zonden van je afnemen, etc.


    Dat is echt heel mooi!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Hihi, ditzelfde dilemma heb ik.dus ook enorm mee gestruggeld! Dus ik hoor je pijn hahaha
    Ik vind het verder een goed bedachte religie hoor. Ik denk dat een goeduitgewerkt geloof ook wel een van de lastigste dingen is...


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Waar ik wel een beetje aan moest denken was aan de politeia van Plato, de werkers, wachters en koningfilosofen. Niet dat het echt super erg lijkt, maar ik kreeg wel een 'pling' in mijn hoofd haha.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Douleur schreef:
    (...)

    JA! Zo bedoelde ik het ook. En je hebt dan wel de Hemel bij het christendom, maar ik wilde niet een hel en hemel. Ik wilde geen leven na de dood (of waar men ik gelooft dan) maar gewoon dat zodra je dood bent je er niet Meern bent en de houtskool (hoe vaker ik het zeg hoe beter het klinkt) de zonden van je afnemen, etc.


    Ik ben nu echt nieuwsgierig naar wat er gebeurt als je zonder houtskool wordt begraven xD

    [ bericht aangepast op 25 jan 2017 - 19:42 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Aelin_Ashryver schreef:
    (...)

    Ik ben nu echt nieuwsgierig naar wat er gebeurt als je zonder houtskool wordt begraven xD


    Dan worden je zonden niet weggenomen en kan je niet verder gaan. Dan zit je vast in je lichaam onder de grond? Geen idee nog haha


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Frodo schreef:
    Wow dat is echt super cool! Gewoon doen (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Frodo schreef:
    Wow dat is echt super cool! Gewoon doen (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Frodo schreef:
    Wow dat is echt super cool! Gewoon doen (:


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis