• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 20:35 ]

    Welk soort genre lees je? (:
    Of wat lees je niet.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik vind zelf de Dwergen een heel gaaf boek ( schrijver is Markus Heitz )want:
    Het is fantasie (duhh (: )
    het is een boekenserie dus je bent er wel even zoet mee
    Het is (vind ik) niet al te simpel geschreven dus je hebt het boek niet zo snel uit als Harry Potter en dat soort boeken
    Het gaat over de dwerg Tungdil en het veilige land waar hij woont, Hij heeft nog nooit met zijn soortgenoten geleefd en is opgegroeid bij de mensen, maar dan word hij op reis gestuurd om een boodschap af te leveren ergens ver weg. Maar ondertussen verandert er veel. Een duistere kracht lijkt het veilige land te overmeesteren en Tungdil en zijn vrienden moeten het veilige land redden.

    Het is echt een fantasie boek, dus als je niet zo van fantasie houd raad ik het je juist niet aan.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2017 - 15:51 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Deze twee heb ik pas gelezen, en ik vond ze zéér goed. Vooral Joe Speedboot.
    Arjen Lubach - IV
    Wanneer een vrouw hoort dat haar vader is vermoord, ontdekt ze dat hij een geheim document in zijn bezit had waarvoor anderen duidelijk bereid zijn te doden.

    Tommy Wieringa - Joe Speedboot
    Een gehandicapte jonge schrijver in een afgelegen dorp ontwikkelt zich door de komst van een overrompelende vreemdeling in een onverwachte richting.

    Verder zijn boeken van Loes den Hollander, Suzanne Vermeer, Esther Verhoef etc. wel goed. Het meisje in de trein schijnt ook erg leuk en populair te zijn.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Middernachtzon - Jo Nesbo
    Wanneer Jon naar het noordelijkste puntje van Noorwegen vlucht, om uit handen te blijven van de drugsdealer die hij belazerde, verliest hij de grip op de werkelijkheid.

    Vaderwraak - Roslund & Hellström
    Een man verliest zijn dochter op een gruwelijke manier en neemt het recht in eigen hand, op een manier die de maatschappij ontwricht.

    Drie seconden - Roslund & Hellström
    Piet Hoffman werkt als infiltrant voor de politie, maar ziet zijn leven in gevaar komen tijdens een grote operatie en besluit te vluchten op ontzagwekkende wijze.

    De noodkreet in de fles - Jussi Adler-Olsen
    Via jaren oude flessenpost komen Morck en zijn assistenten op het spoor van een harteloze moordenaar die nog steeds actief is.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2017 - 16:30 ]


    oi, suzy

    Zo'n beetje alles van Simone van der Vlugt. Haar historische jeugdromans zijn sowieso geweldig (De amulet, Het Hercynische Woud, De slavenring, De guillotine), maar ook haar thrillers zijn geweldig. Herfstlied bijvoorbeeld vonden ik en mijn zus super spannend, maar het grootste deel is wel aan te raden geloof ik. Mijn zus is nu net begonnen in Toen het donker werd (haar nieuwste thriller) en is er weer helemaal weg van c:


    Happy Birthday my Potter!

    Histoire schreef:
    Welk soort genre lees je? (:
    Of wat lees je niet.


    Ik lees alle genres eigenlijk wel.

    Victuuri schreef:
    Deze twee heb ik pas gelezen, en ik vond ze zéér goed. Vooral Joe Speedboot.
    Arjen Lubach - IV
    Wanneer een vrouw hoort dat haar vader is vermoord, ontdekt ze dat hij een geheim document in zijn bezit had waarvoor anderen duidelijk bereid zijn te doden.

    Tommy Wieringa - Joe Speedboot
    Een gehandicapte jonge schrijver in een afgelegen dorp ontwikkelt zich door de komst van een overrompelende vreemdeling in een onverwachte richting.

    Verder zijn boeken van Loes den Hollander, Suzanne Vermeer, Esther Verhoef etc. wel goed. Het meisje in de trein schijnt ook erg leuk en populair te zijn.


    Holy shit, er is nog iemand die Joe Speedboot goed vindt! Ik was de enigste van mijn vrienden die dat boek goed vond toen we dat (jaren geleden) gelezen hadden.

    //Lord of the Rings? Haha. Nee maar boeken van Kathy Reichs en Tess Gerritsen zijn goed als je thrillers wilt waar je de pagina's van kunt blijven omslaan. Verder ben ik een grote fan van De Engelenmaker van Stefan de Brijs.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Holy shit, er is nog iemand die Joe Speedboot goed vindt! Ik was de enigste van mijn vrienden die dat boek goed vond toen we dat (jaren geleden) gelezen hadden.

    //Lord of the Rings? Haha. Nee maar boeken van Kathy Reichs en Tess Gerritsen zijn goed als je thrillers wilt waar je de pagina's van kunt blijven omslaan. Verder ben ik een grote fan van De Engelenmaker van Stefan de Brijs.

    Haha, ik vond het echt een prachtig boek! Al die stijlfiguren die die man gebruikt. Gewoon geniaal, ik heb van elke bladzijde genoten.^^

    De engelen maker is inderdaad ook erg goed.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2017 - 16:45 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Games Of Thrones serie hehe^^


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik blijf iedereen de Tunnels-serie van Brian Williams en Roderick Gordon aanprijzen, hehe.
    Dit is de flaptekst (:

    De veertienjarige Will Burrows woont met zijn nogal vreemde familie in Londen. Het enige dat
    hij deelt met zijn excentrieke vader is een passie voor archeologie en opgravingen.

    Als zijn vader op mysterieuze wijze verdwijnt, gaat Will met behulp van zijn vriend Chester op onderzoek uit om de onderste steen boven te krijgen. Hun zoektocht leidt hun naar een ondergrondse wereld waar de tijd is stil blijven staan.

    Daar, diep onder de grond, ontdekken ze een groot geheim – een geheim dat levensbedreigend blijkt te zijn. Zullen ze ooit weer bovengronds komen?


    Every villain is a hero in his own mind.

    The Kite Runner van Khaled Hosseini
    Flaptekst (Ik heb hem zelf in het Engels dus deze tekst is dus ook Engels sinds ik het letterlijk overtyp; excuses daarvoor.)

    Afghanistan, 1975: Twelve-year-old Amir is desperate to win the local kite-fighting tournament and his loyal friend Hassan promises to help him. But neither of the boys can forsee what will happen to Hassan that afternoon, an event that is to shatter their lives. After the Russians invade and the family is forced to flee to America, Amir realises that one day he must return to Afghanistan under Taliban rule to find the one thing that his new world cannot grant him: redemption.
    Ik raak zeker aan om dit boek niet voor jezelf te spoilen door het plot op internet te gaan lezen - plus het is nogal een heel emotioneel boek.


    Stille Getuigen van Tess Gerritsen
    Flaptekst:
    'Nee, dit keer is er een kerk opgeblazen...'
    Het wil allemaal nog niet goed tot Nina doordringen. Van de stralende bruid die ze had moeten zijn, is niet veel meer over dan een hoopje ellende. Het is al erg genoeg dat ze voor het altaar in de steek is gelaten, en nu lijkt het er ook angstig veel op dat ze het doelwit is geweest van een aanslag, maar uit welke hoek?
    Dat is de vraag waarmee rechercheur Sam Navarro is belast. Tot zijn grote frustratie slaagt hij er niet in de zaak helder te krijgen. Weet Nina meer dan ze vertelt? En waarom is haar verloofde ervandoor gegaan? Dan maakt hij de grootste fout die een agent kan maken: hij laat zich beïnvloeden door zijn gevoelens.


    Ex van Helen FitzGerald
    Flaptekst:
    Catriona staat op het punt te trouwen. Maar ze heeft koudwatervrees en besluit dat ze die alleen kan kwijtraken door haar ex-vriendjes nog een laatste keer op te zoeken. Er gebeurt echter iets opmerkelijks: vlak na haar bezoek gaan de mannen allemaal dood. Catriona wordt gearresteerd, maar is ze wel schuldig?


    TRAUMA van Dylan Jones
    flaptekst:
    De politie van Bristol is radeloos. In het gebied is een seriemoordenaar actief - een wrede psychopaat, bijgenaamd the carpenter, de timmerman. Inmiddels zijn de lijken van acht vrouwen gevonden, allemaal gruwelijk toegetakeld... Er is maar één man die de killer ooit heeft gezien: Thomas Meredith, maar Thomas leeft een teruggetrokken en eenzaam bestaan. Zijn vriendin Jilly werd voor zijn ogen beestachtige vermoord. Sindsdien wordt Thomas gekweld door vreselijke nachtmerries en vervolgingswaanzin. Hij wil maar één ding: vergeten. De bekende psychologe dr. Natalie Vine neemt in opdracht van de politie contact op met Thomas. Zonder hem zal de politie de killer nooit opsporen. Maar Thomas kan en wil zich niets meer herinneren. Vine probeert alles om hem zijn geheugen terug te geven. Hij moet over de afschuwelijke moord op Jilly vertellen. Natalie weet dat haar tijd beperkt is. De maniak zal opnieuw toeslaan....


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Olsson schreef:
    Middernachtzon - Jo Nesbo
    Wanneer Jon naar het noordelijkste puntje van Noorwegen vlucht, om uit handen te blijven van de drugsdealer die hij belazerde, verliest hij de grip op de werkelijkheid.

    Vaderwraak - Roslund & Hellström
    Een man verliest zijn dochter op een gruwelijke manier en neemt het recht in eigen hand, op een manier die de maatschappij ontwricht.

    Drie seconden - Roslund & Hellström
    Piet Hoffman werkt als infiltrant voor de politie, maar ziet zijn leven in gevaar komen tijdens een grote operatie en besluit te vluchten op ontzagwekkende wijze.


    De noodkreet in de fles - Jussi Adler-Olsen
    Via jaren oude flessenpost komen Morck en zijn assistenten op het spoor van een harteloze moordenaar die nog steeds actief is.


    Zo'n zware aanraders de boeken van Roslund en Thunberg!:o


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Zo'n zware aanraders de boeken van Roslund en Thunberg!:o

    Er staat Hellström, maar haha, inderdaad. Een boek met Thunberg heb ik nog niet gelezen, staat op mijn lijstje.


    oi, suzy

    Iets van Murakami! Serieus, die gast schrijft prachtige dingen.
    Als je nog nooit wat van hem hebt gelezen, is 'Kafka op het strand' een ontzettende aanrader.


    Heaven is a place that we all have

    Olsson schreef:
    (...)
    Er staat Hellström, maar haha, inderdaad. Een boek met Thunberg heb ik nog niet gelezen, staat op mijn lijstje.


    Whoops, mijn fout, ik heb zowel boeken van Roslund + Hellström als Made in Sweden van Roslund + Thunberg gelezen, vandaar mijn verwisseling bij het snel willen zijn.:'D
    Moraal van het verhaal is dus dat je de boeken van deze mensen echt moet lezen.^^


    Queer zijn is gewoon alles