• Op dit moment ga ik mijn laatste jaar van mijn studie (Audiovisuele Media aan de HKU) in, wat betekent: examenjaar en daarna... een oneindig diep donker eng gat aka ik moet opgroeien en bedenken wat ik met mijn leven ga doen. Ik ben nu een lijst aan het maken van alle mogelijke studies, reizen, werkmogelijkheden etc. Tot nu toe zijn dit alle mogelijkheden die ik opgeschreven hebt:
          — tussenjaar met werken en eigen projecten
          — reizen en werken
          — complete vervolgstudie (hbo of uni)
          — master
          — eenjarige studie / cursus
          — werken
          — stage
          — au pair
    Nu komt het punt waarop ik hulp nodig heb. Ik ben opzoek naar evt. meerdere opties die ik zou kunnen doen na mijn studie (behalve zwanger worden en een familie stichten, not really into that) en meer opties voor de opties die ik al heb (still following me?). Ik zoek dus naar werkmogelijkheden, goede studies die aansluiten bij de richting schrijven/scenario/literatuur/taal in zowel nederland als het buitenland, interessante bestemmingen om naartoe te reizen (over de hele wereld, this can be anything), stage plekken in media (binnen/buitenland), cursussen, studies etc. Het is enorm breed, maar dat is juist de bedoeling. Ik wil eerst alle mogelijkheden open gooien en vervolgens gaan kijken wat ik echt wil gaan doen en waar ik echt iets aan heb. Denk vooral compleet buiten de box, drop links (en als je weet hoeveel het ongeveer kost, hoor ik dat ook graag). Geld speelt op dit moment nog geen rol, ik ga eerst kijken wat er is en dan kijken wat er mogelijk is. Dus wie kan mij helpen? Share your knowledge and experiences and I will love you forever (in a manner of speaking).

    [ bericht aangepast op 21 juli 2017 - 16:14 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    I will love you forever too. Hehe.

    Is een stage bij idk NOS of zo wat? Achter de schermen?


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Gareth schreef:
    I will love you forever too. Hehe.

    Is een stage bij idk NOS of zo wat? Achter de schermen?

    Hm ja, je hebt inderdaad wel stages bij VPRO en NOS die ik eventueel zou kunnen doen, maar dat is niet helemaal de kant die ik op wil denk ik. Het is echter wel iets wat ik kan uitzoeken/proberen.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    doe zoals ik, drop school and go on exchange :')

    no srsly geen aanrader om school te skippen

    maar op uitwisseling gaan is ook echt de moeite! Om eerlijk te zijn weet ik ook niet wat ik met m'n leven na de uitwisseling moet hahaha en ik ben zeventien, niet meer schoolgaande en I really do not want to go to the university (terwijl iedereen rondom mij dat wel van me verwacht because 'leerpotentieel gebruiken' en 'toekomst niet vergooien' shit.

    Serieus, Lisa, doe waar jij gelukkig van wordt en niet waar je gelukkig van 'zult' worden.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2017 - 18:54 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yellowstone schreef:
    doe zoals ik, drop school and go on exchange :')

    no srsly geen aanrader om school te skippen

    maar op uitwisseling gaan is ook echt de moeite! Om eerlijk te zijn weet ik ook niet wat ik met m'n leven na de uitwisseling moet hahaha en ik ben zeventien, niet meer schoolgaande en I really do not want to go to the university (terwijl iedereen rondom mij dat wel van me verwacht because 'leerpotentieel gebruiken' en 'toekomst niet vergooien' shit.

    Serieus, Lisa, doe waar jij gelukkig van wordt en niet waar je gelukkig van 'zult' worden.

    Kan je een uitwisseling ook doen zonder opleiding? En ja rondom me hoor ik ook allemaal van "doe dit" "doe dat" maar ik ga eerst kijken wat er is en dan kijken wat ik zelf het leukste vind haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Bathsheba schreef:
    (...)
    Kan je een uitwisseling ook doen zonder opleiding? En ja rondom me hoor ik ook allemaal van "doe dit" "doe dat" maar ik ga eerst kijken wat er is en dan kijken wat ik zelf het leukste vind haha.


    Yep (met mijn organisatie toch en die is wereldwijd dus jij kan 't ook vanuit Nederland) Nu weet ik niet, jij gaat je middelbare afronden of hoe werkt dat in Nederland? Het is de bedoeling bij AFS dat de uitwisseling of tijdens je middelbaar is of vlak erna, maar je hebt echt heel veel opties. Je kan ook vrijwilligerswerk doen of een buitenlandse taalcursus, etc. en dan hoef je niet per se net afgestudeerd te zijn. Ik weet gewoon niet hoe dat allemaal werkt in Nederland (:
    Je kan eens kijken op de site van AFS! Echt, echt, echt, écht een aanrader als je geïnteresseerd bent in andere culturen en talen en graag reist en andere, internationale mensen leert kennen!

    [ bericht aangepast op 21 juli 2017 - 19:11 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yellowstone schreef:
    (...)

    Yep (met mijn organisatie toch en die is wereldwijd dus jij kan 't ook vanuit Nederland) Nu weet ik niet, jij gaat je middelbare afronden of hoe werkt dat in Nederland? Het is de bedoeling bij AFS dat de uitwisseling of tijdens je middelbaar is of vlak erna, maar je hebt echt heel veel opties. Je kan ook vrijwilligerswerk doen of een buitenlandse taalcursus, etc. en dan hoef je niet per se net afgestudeerd te zijn. Ik weet gewoon niet hoe dat allemaal werkt in Nederland (:
    Je kan eens kijken op de site van AFS! Echt, echt, echt, écht een aanrader als je geïnteresseerd bent in andere culturen en talen en graag reist en andere, internationale mensen leert kennen!

    Nee, ik ben bijna afgestudeerd. Middelbare school heb ik drie jaar geleden al gehad ^^ maar ik zal er sowieso wel eventjes op kijken, thanks!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Bathsheba schreef:
    (...)
    Nee, ik ben bijna afgestudeerd. Middelbare school heb ik drie jaar geleden al gehad ^^ maar ik zal er sowieso wel eventjes op kijken, thanks!


    Ja, dat dacht ik dus al omdat je 'zo oud' bent, maar omdat je nog niet aan de uni was begonnen, snapte ik het niet :'D bij ons is het van middelbare meteen naar uni haha


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik ga nog even voor je nadenken c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Je kan ook een promovendum doen aan de universiteit. Ik weet niet of je daarvoor een master gedaan moet hebben + het valt wel onder wat je al hebt (werken/leren). Maar ik weet niet of je hier al over na had gedacht.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Yellowstone schreef:
    (...)

    Ja, dat dacht ik dus al omdat je 'zo oud' bent, maar omdat je nog niet aan de uni was begonnen, snapte ik het niet :'D bij ons is het van middelbare meteen naar uni haha

    Owhh ja bij ons ook (als je vwo gedaan hebt), maar ik heb havo gedaan dus dan niet. (complicated shizzle en zo).

    @Standal, daar heb ik nog niet van gehoord eigenlijk, dus dat is wel een goede om naar te kijken. Wat houdt het precies in?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ben zelf met EF op een talencursus geweest voor o'n acht maanden. Het was super leerzaam en heel leuk. Ik weet dat zij ook andere dingen organiseren behalve alleen taal dus dingen meer gericht op echte studies. Welke dat precies zijn weet ik niet maar wellicht kan je er toch wat mee (:
    Oh en wat ook nog wel handig is is dat je gewoon naar 'school' gaat buitenom kan je een sociaal leven hebben met werken en wat je eigenlijk maar wil!

    [ bericht aangepast op 21 juli 2017 - 22:07 ]


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Ik heb inderdaad al informatie besteld van EF, maar ik vond het redelijk aan de dure kant en niet helemaal bij mij passen.
    Het is inderdaad een optie, maar niet helemaal wat ik zoek. Toch bedankt!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Bathsheba schreef:
    Ik heb inderdaad al informatie besteld van EF, maar ik vond het redelijk aan de dure kant en niet helemaal bij mij passen.
    Het is inderdaad een optie, maar niet helemaal wat ik zoek. Toch bedankt!


    Go for AFS (cat)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Bathsheba schreef:
    Ik heb inderdaad al informatie besteld van EF, maar ik vond het redelijk aan de dure kant en niet helemaal bij mij passen.
    Het is inderdaad een optie, maar niet helemaal wat ik zoek. Toch bedankt!


    Een vriendin van mij is 6 weken naar Zuid-Afrika geweest, en mijn vriend 8 weken naar London dit jaar. Zij vonden het beide leuk en leerzaam, maar inderdaad ook erg duur.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    (...)

    Een vriendin van mij is 6 weken naar Zuid-Afrika geweest, en mijn vriend 8 weken naar London dit jaar. Zij vonden het beide leuk en leerzaam, maar inderdaad ook erg duur.


    Ik ga binnenkort voor twaalf weken naar Denemarken en ik vind de prijs echt nog wel meevallen. (: Of toch bij AFS.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys