• De stelling van deze week luidt:
    Polygamie moet worden toegestaan in Nederland/België.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Take me to wonderland

    Persoonlijk denk ik niet dat het genoeg past bij de Nederlandse normen en waarden om te worden geaccepteerd. Bovendien ben ik er zelf ook niet bepaald voor.


    in love with the fictional characters, I'm sorry



    Ik ga niet eens uitleggen waarom.


    Queer zijn is gewoon alles

    Er zijn al zoveel kinderen uit gebroken gezinnen (met alle gevolgen van dien) dat ik niet geloof dat zoiets ook maar iemand goed zal doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nee, dat is gewoon.. nee.


    Heaven is a place that we all have

    Waarom niet? Ik heb er geen last van en die mensen worden er misschien wel gelukkiger door.

    Ik vind het raar, maar andere mensen vinden het homohuwelijk raar, en als je daar tegen bent, ben je plots wel de slechterik. Ik zie het verschil niet.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2017 - 14:15 ]


    Mhm?

    Het is toegestaan?


    i put the fun in funeral

    MabeI schreef:
    Waarom niet? Ik heb er geen last van en die mensen worden er misschien wel gelukkiger door.

    Ik vind het raar, maar andere mensen vinden het homohuwelijk raar, en als je daar tegen bent, ben je plots wel de slechterik. Ik zie het verschil niet.


    Dus jij wilt graag met 7 vrouwen tegelijk één man trouwen? Polygamie is in vele gevallen enkel om te onderstrepen dat vrouwen een gebruiksvoorwerp zijn. Dat wil ik echt niet vergelijken met het homohuwelijk?

    [ bericht aangepast op 29 jan 2017 - 14:18 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik heb er eigenlijk niet echt iets tegen, in die zin dat ik vind dat mensen moeten kunnen samen zijn met wie ze willen.
    De relatie moet dan wél goedgekeurd worden door al de verschillende partijen.


    The soul needs autumn.

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dus jij wilt graag met 7 mannen tegelijk trouwen? Polygamie is in vele gevallen enkel om te onderstrepen dat vrouwen een gebruiksvoorwerp zijn. Dat wil ik echt niet vergelijken met het homohuwelijk?


    Ik heb dat toch helemaal niet gezegd? Ik wil niet eens trouwen. Ik vind dat andere mensen daar de vrije keuze in mogen hebben. En ik vind het hypocriet om te zeggen: jij wel, ook al vinden anderen het vies, en jij niet, want ik vind het vies.
    Dan kan je daar extra controle in steken, maar daarom moet je het toch niet voor iedereen verbieden? Ik heb hier ooit wat research achter gedaan, en één of ander programma gekeken, waarin iedereen bijna meer gelijk was dan in 'normale' huwelijken. In het christelijke huwelijk is de vrouw trouwens ook ondergeschikt als je het lekker letterlijk neemt.
    Natuurlijk zijn er slechte gevallen, maar is dat niet overal zo?
    Nee, ik blijf bij mijn punt en ik denk dat ik dat ook ga blijven. Ik ga ook niet voor hun vrijheid vechten of iets dergelijke, maar ik zou niet protesteren, moest dit toegelaten worden.


    Mhm?

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dus jij wilt graag met 7 vrouwen tegelijk één man trouwen? Polygamie is in vele gevallen enkel om te onderstrepen dat vrouwen een gebruiksvoorwerp zijn. Dat wil ik echt niet vergelijken met het homohuwelijk?


    Ik associeer polygamie niet met vrouwenonderdrukking hoor. Dat hier sprake van is in sommige islamitische staten betekent niet dat er geen gezonde polygame relaties kunnen bestaan. Zolang alle partijen gelukkig zijn, lijkt het me vrij schadeloos.


    i put the fun in funeral

    Is dat dan al niet toegestaan? Of gaat het hier over trouwen? Dan vind ik van niet.
    Ja, ik vind dat je met heel velen tegelijk mag daten, dat moet je van mij zelf weten. Maar met meerdere trouwen vind ik echt vreemd. Het huwelijk is een gelofte tussen twee geliefde, die elkaar iets belooft. Het zou vreemd zijn ineens met een heel groepje aan te komen zitten, van hé, wij willen trouwen. Dat gaat gewoon niet, want polygamie is persoon A die met B en C gaat, en persoon C die met persoon A en D gaat, en bijna nooit een gesloten kringetje om het zo maar te zeggen.
    Van de andere kant heb ik wel al een filmpje gezien van drie personen die gelukkig waren samen met hun drieën. Goh, als zij gelukkig zijn met hun drieën, waarom zouden ze dan niet met hun drieën mogen trouwen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dus jij wilt graag met 7 vrouwen tegelijk één man trouwen? Polygamie is in vele gevallen enkel om te onderstrepen dat vrouwen een gebruiksvoorwerp zijn. Dat wil ik echt niet vergelijken met het homohuwelijk?


    Ja maar dit gaat er to be honest ook wel over. Ik ben het enkel oneens omdat ik vind dat je je niet aan meerdere mensen kunt binden. Het associeren met vrouwenonderdrukking is iets anders though.


    Heaven is a place that we all have

    Eerlijk gezegd schrik ik er wel van dat het hier wordt opgevat als gewoon in andere culturen? Natuurlijk is het misschien in die culturen gebruikelijk. Maar laten we wel wezen, het recht voor trouwen van meerdere partners is bijna alleen voor mannen. Organisaties zoals de VN bestempelen het zelfs als vrouwonvriendelijk en er is een reden dat het hier niet mag.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik snap het probleem rond polygamie eigenlijk niet goed. Ik bedoel maar, als jij gelukkig ben met twee of meer mensen in je leven in plaats van maar 1, waarom zou dat dan niet mogen? En natuurlijk kunnen er complicaties optreden, daar niet van, maar die zijn er nu ook al bij gewone relaties.
    Het is gewoon ook andere mindset en wennen, maar is het daarom een slecht iets? Ik denk van niet, dus van mijn part mag het toegelaten worden.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Debbaut schreef:
    Eerlijk gezegd schrik ik er wel van dat het hier wordt opgevat als gewoon in andere culturen? Natuurlijk is het misschien in die culturen gebruikelijk. Maar laten we wel wezen, het recht voor trouwen van meerdere partners is bijna alleen voor mannen. Organisaties zoals de VN bestempelen het zelfs als vrouwonvriendelijk en er is een reden dat het hier niet mag.


    Er zijn zoveel mensen in westerse landen die een polygame relatie hebben. Meestal noemen we dat hier gewoon een open relatie. Daarom slaat de stelling ook eigenlijk nergens op, er is niks strafbaars aan polygamie, het is gewoon niet mogelijk om met meerdere mensen te trouwen. Ik snap niet waar je het beeld vandaan hebt dat het alleen om een man kan gaan die meerdere vrouwen heeft.


    i put the fun in funeral