• De stelling van deze week luidt:
    Polygamie moet worden toegestaan in Nederland/België.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Take me to wonderland

    Perffect schreef:
    (...)

    Mogen twee mannen ook geen kinderen opvoeden dan? Is dat schadelijk voor het kind?

    Zo lang het huwelijk goed is en werkt, zal er niets schadelijks voor het kind zijn, misschien juist zelfs alleen maar meer liefde.


    Op zich geef ik je daar gelijk in, maar hoe zit het dan met de natuurlijke verwekker? Moet het voor het kind bekend zijn wie dat is of moet hij/zij echt ouder 1, ouder 2, ouder 3 zeggen?


    Queer zijn is gewoon alles

    Tilikum schreef:
    Maar wat vinden jullie dan van eventuele kinderen? Dat is namelijk mijn reden dat dit me geen goed idee lijkt. Hoe denken jullie daarover?


    Dat is afhankelijk van de kwaliteit van de ouders. Als die goed is, kan het juist positief uit pakken voor de kinderen omdat hun veilige omgeving veel groter is dan kinderen met maar twee ouders. Daarbij leren ze veel meer om samen te spelen en werken, rekening houden met anderen en anderen accepteren hoe ze zijn. Heb je problemen met een broertje/zusje? Geen probleem, dan word je ergens anders opgevangen.
    Er zijn heel veel voorbeelden (te zien in tv programma's en ook daarbuiten) waarin is te zien wat voor meerwaarde het kan hebben voor kinderen in polygame families. Daarbij, het maakt kinderen niets uit of ze twee ouders hebben of meer. In tegenstelling tot volwassen, zijn kinderen meteen gelukkig als ze zichzelf veilig voelen en kijken ze er niet vreemd van op dat ze meerdere moeders/vaders hebben.
          Kinderen in polygame families zullen zelfs meer aandacht krijgen dan kinderen in twee ouder gezinnen.

    * Let op: dit is dus afhankelijk van de kwaliteit van de relatie van de ouders en de opvoedingsstijl welke ze hanteren.


    En dat is?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    The100 schreef:
    En dat is?


    Dat bijvoorbeeld 1 man 5 vrouwen heeft.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Op zich geef ik je daar gelijk in, maar hoe zit het dan met de natuurlijke verwekker? Moet het voor het kind bekend zijn wie dat is of moet hij/zij echt ouder 1, ouder 2, ouder 3 zeggen?


    Als het bekend is wie de ouder is, kan het kind de rest gewoon bij naam noemen.
    Je hebt toch ook situaties waar families samenleven en de kinderen zijn zich daar toch ook bewust van wie de ouder is en wie de oom? En meestal kunnen ze bij ze allemaal terecht voor hulp en steun.


    The soul needs autumn.

    Debbaut schreef:
    (...)

    Op zich geef ik je daar gelijk in, maar hoe zit het dan met de natuurlijke verwekker? Moet het voor het kind bekend zijn wie dat is of moet hij/zij echt ouder 1, ouder 2, ouder 3 zeggen?


    Ten eerste dat is aan het gezin. Maar vaak is het zo dat we dat wel gewoon weten en de polygame levenstijl uitgelegd krijgen en daarmee worden opgevoed. Ze zijn bij iedereen welkom maar (bijvoorbeeld bij sister wives) weten de kinderen wie hun moeder is en bepalen de moeders voor hun kinderen voornamelijk hoe zij ze opvoeden. Ze kunnen de andere kinderen wel een standje geven en sturen maar ze houden wel een eigen moeder.

    Ik begrijp het issue dat het niet ingevoerd hoef te worden, maar ik snap het argument "schadelijk voor de kinderen" niet, want dat is in principe helemaal niet van toepassing. In sommige monogame gezinnen worden de kinderen veel meer blootgesteld aan schadelijke dingen - denk bijvoorbeeld aan een vechtscheiding.

    EDIT
    Ik denk dat je polygamie en 'levensgemeenschappen" met elkaar verward. In een polygaam gezin zijn er meerdere echtgenotes/echtgenoten. Dit kan met 'gewone' normen en waarden ingericht zijn, met kinderen die weten wie hun ouders zijn etcetera.

    Bij sommige leefgemeenschappen (van die experimentele hippieachtige dingen) leeft iedereen voor en met elkaar. Je hebt voorbeelden dat ze met iedereen seks hebben en zo zijn de kinderen ook van iedereen (ze kunnen dan vaak ook niet weten wie de vader zeker is) en voedt iedereen hen op.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2017 - 17:56 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Ten eerste dat is aan het gezin. Maar vaak is het zo dat we dat wel gewoon weten en de polygame levenstijl uitgelegd krijgen en daarmee worden opgevoed. Ze zijn bij iedereen welkom maar (bijvoorbeeld bij sister wives) weten de kinderen wie hun moeder is en bepalen de moeders voor hun kinderen voornamelijk hoe zij ze opvoeden. Ze kunnen de andere kinderen wel een standje geven en sturen maar ze houden wel een eigen moeder.

    Ik begrijp het issue dat het niet ingevoerd hoef te worden, maar ik snap het argument "schadelijk voor de kinderen" niet, want dat is in principe helemaal niet van toepassing. In sommige monogame gezinnen worden de kinderen veel meer blootgesteld aan schadelijke dingen - denk bijvoorbeeld aan een vechtscheiding.

    EDIT
    Ik denk dat je polygamie en 'levensgemeenschappen" met elkaar verward. In een polygaam gezin zijn er meerdere echtgenotes/echtgenoten. Dit kan met 'gewone' normen en waarden ingericht zijn, met kinderen die weten wie hun ouders zijn etcetera.

    Bij sommige leefgemeenschappen (van die experimentele hippieachtige dingen) leeft iedereen voor en met elkaar. Je hebt voorbeelden dat ze met iedereen seks hebben en zo zijn de kinderen ook van iedereen (ze kunnen dan vaak ook niet weten wie de vader zeker is) en voedt iedereen hen op.


    Ehh, en in een polygaam gezin kan geen vechtscheiding plaatsvinden? Daarbij heb ik nergens gezegd dat het per sé schadelijk is dat het kind niet weet wie de natuurlijke ouder is, ik vroeg me gewoon af hoe dat zit. En ik heb het wel degelijk over polygamie.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ehh, en in een polygaam gezin kan geen vechtscheiding plaatsvinden? Daarbij heb ik nergens gezegd dat het per sé schadelijk is dat het kind niet weet wie de natuurlijke ouder is, ik vroeg me gewoon af hoe dat zit. En ik heb het wel degelijk over polygamie.


    Ja natuurlijk kan dat in een polygaam gezin.
    Ik zeg alleen dat ik het raar vind, dat het als schadelijk wordt gezien omdat het over een andere gezinssituatie gaat.

    Daarbij dacht ik misschien dat je het daarmee vergeleek doordat je het had over het wel of niet weten van de daadwerkelijke ouder. Het is gewoon een gezin, alleen met meer moeders en/of vaders (van hun eigen kinderen dus).


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Tsja, ik geloof meer in vastigheid. Het is vast erg gezellig, hoor, al die vaders en moeders, maar uiteindelijk heb je maar één vader en één moeder. En als je vader nog 17 andere kinderen heeft die allemaal evenveel liefde en aandacht willen, is dat dan mogelijk? Ik heb daar echt heel erg mijn twijfels bij. Ze komen vast niets tekort en het zal heus aangevuld worden door anderen, maar in die series zie je vaak genoeg dat het niet botert tussen kind en vader. Want papa heeft het zo druk.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Tilikum schreef:
    Tsja, ik geloof meer in vastigheid. Het is vast erg gezellig, hoor, al die vaders en moeders, maar uiteindelijk heb je maar één vader en één moeder. En als je vader nog 17 andere kinderen heeft die allemaal evenveel liefde en aandacht willen, is dat dan mogelijk? Ik heb daar echt heel erg mijn twijfels bij. Ze komen vast niets tekort en het zal heus aangevuld worden door anderen, maar in die series zie je vaak genoeg dat het niet botert tussen kind en vader. Want papa heeft het zo druk.


    Maar dit zou eveneens zo zijn bij een gescheiden gezin met twee ouders. Daarbij voelt het kind vaak de frictie tussen de twee ouders, bij een polygaam gezin weet het kind van de geboorte: papa is er altijd voor mij, maar woont soms even ergens anders omdat hij meer mama's heeft.


    Caffery schreef:
    (...)

    Maar dit zou eveneens zo zijn bij een gescheiden gezin met twee ouders. Daarbij voelt het kind vaak de frictie tussen de twee ouders, bij een polygaam gezin weet het kind van de geboorte: papa is er altijd voor mij, maar woont soms even ergens anders omdat hij meer mama's heeft.


    En een shitload aan meer kinderen. Ik vind dat niet eerlijk tegenover het kind en snap ook niet waarom één man ineens 18 kinderen zou willen, omdat hij vier vrouwen heeft. Maar dat is denk ik weer een heel andere discussie. Ik hoor het nu al als een monogaam gezin 6+ kinderen heeft. "Jezus, wat veel. Komt dat goed? Lukt dat wel?" Of als een gezin met twee kinderen die kinderen 5 dagen per week van 7 uur in de ochtend tot 6 uur in de middag naar het KDV brengen. "Wat zielig, krijgen ze dan wel aandacht?" Zo denk ik er dus over als je met 18 kinderen bent.
    En als die man dán weggaat, of een van de moeders, dan lijkt het me nóg meer drama als bij een monogaam gezin.

    Echt, als mensen van elkaar houden en dat willen ben ik helemaal voor, hoor. Maar ik maak me wel zorgen om de hoeveelheid kinderen die daarbij komt kijken.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Maar guys, welke polygame familie zou nou serieus denken "yolo, laten we in een jaar tijd allemaal 2 kinderen baren zodat we straks met 20 kinderen in een huis wonen!" Zoals je zag bij Sister Wives op TLC gebeurde dat geleidelijk, zodat er bij een familiebijeenkomst wel veel kinderen waren maar die verschilden in leeftijd, zodat het huis geen kippenhok was. Zo zijn er ook genoeg monogame huwelijken met meer tien kinderen. Je moet als ouder inzien wanneer er teveel kinderen zijn en wanneer niet; het is niet zo van, "oke we worden allemaal tegelijk zwanger en dan hebben we strakjes twintig baby's in de poepluiers".

    [ bericht aangepast op 29 jan 2017 - 18:25 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Of ze nu allemaal van 0 tot 20 lopen of allemaal 2 zijn maakt voor mij niet veel verschil. Ik vind het onverantwoord om veel kinderen te nemen, monogaam of polygaam. Feit is wel dat je het vaker ziet bij polygame gezinnen, daarom noemde ik het.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dat bijvoorbeeld 1 man 5 vrouwen heeft.


    Mijn god nee. Nee gewoon, nee. Ew


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Sure. Waarom niet?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''