• De afgelopen dagen/weken kwam ik op sociale media of in het nieuws amper dingen tegen die niet gingen over Trump of de protesten die rond hem gebeuren. Overal ter wereld werd wel tegen Trump en de dingen die hij al heeft gedaan geprotesteerd. Daaruit zijn enorm veel posters, borden en plakkaten gekomen die ik persoonlijk soms echt enorm vindingrijk vond. Ik vind het mooi om te weten dat de haat van bepaalde personen, alle andere mensen kan samenbrengen, en de wereld zo kan tonen dat racisme/fascisme en alle andere negatieve dingen, niet meer van deze tijd zijn.
    Het lijstje zal gedurende de komende 4 jaar ongetwijfeld verder aangevuld worden.

    Het lijstje.

    PSA: dit lijstje had uiteraard veel langer kunnen zijn, en ik besef dat er veel controverse omtrent het onderwerp is. Houd dus alsjeblief rekening met elkaar. Dit topic is niet bedoeld om me politiek uit te drukken, maar de creativiteit van andere mensen te bewonderen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Oh mijn god, die voorlaatste. Amazing.

    [ bericht aangepast op 31 jan 2017 - 21:08 ]


    Ex astris, sciencia

    Geweldig!

    Ik vind sommigen een beetje flauw en overdreven. Niet perse die van je lijstje. Maar bijvoorbeeld die op de achtergrond van #5. 'The only one who can fuck my gf is me.' Die slaat echt nergens op.

    Ik vind die van Melissa Benoist ook geweldig, maar die staat er niet tussen. :')


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Aguilar schreef:
    Ik vind die van Melissa Benoist ook geweldig, maar die staat er niet tussen. :')


    Ja, die was ook leuk! Maar ik wilde niet meteen voor bekende mensen gaan, dus... ^^

    @SashaGrey: goh, ik vind die tbh ook wel grappig :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    ^ Ja die vond ik ook leuk!

    En die met uhhh dat borduren "just to stab smt 3000 times". Echt zo mooi hahaha


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik ben van mening - en ik heb het gevoel dat mijn mening me behoorlijk on-populair maakt - maar dat het hele Trump gebeuren echt behoorlijk opgeblazen word.
    Men streeft naar een fijne samenleving om in te leven, maar ik vind dit alles behalve een fijne samenleving. Niet dat ik Pro-Trump ben. Dat echt niet. Maar diegene die dit wel zijn, worden behoorlijk gekleineerd door iedereen en dit is wat me behoorlijk tegen staat. Ik vind dat vrijheids van meningsuiting centraal mag staan in een samenleving waar we nu in leven. Ongeacht waarin ze geloven. Daarnaast werd er minder ophef gemaakt over een paar presidenten uit het verleden, waar ook nou niet bepaald lieverdjes in zaten en zowel Hilary & Trump waren geen goede kandidaten, dus het was puur een keuze uit slecht en slecht.

    Dit is mijn mening. Hier tegen in zijn mag, maar ik wilde dit toch wel even kwijt.

    [ bericht aangepast op 31 jan 2017 - 19:31 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik ben ook geen hate - Trump hoor. Maar er zitten wel gewoon hele komische borden tussen.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Nummer 5 en 9, dan besef je de invloed van het Harry Potteruniversum pas.


    Queer zijn is gewoon alles

    Mieczyslaw schreef:
    Ik ben van mening - en ik heb het gevoel dat mijn mening me behoorlijk on-populair maakt - maar dat het hele Trump gebeuren echt behoorlijk opgeblazen word.
    Men streeft naar een fijne samenleving om in te leven, maar ik vind dit alles behalve een fijne samenleving. Niet dat ik Pro-Trump ben. Dat echt niet. Maar diegene die dit wel zijn, worden behoorlijk gekleineerd door iedereen en dit is wat me behoorlijk tegen staat. Ik vind dat vrijheids van meningsuiting centraal mag staan in een samenleving waar we nu in leven. Ongeacht waarin ze geloven. Daarnaast werd er minder ophef gemaakt over een paar presidenten uit het verleden, waar ook nou niet bepaald lieverdjes in zaten en zowel Hilary & Trump waren geen goede kandidaten, dus het was puur een keuze uit slecht en slecht.

    Dit is mijn mening. Hier tegen in zijn mag, maar ik wilde dit toch wel even kwijt.


    Ik begrijp wat je bedoelt, maar het fundamentele probleem met Trump is dat hij een rasechte opportunist is, een demagoog die de waarheid op die manier verdraait dat mensen er los in lopen. Hij maakt gebruik van ze, zet mensen tegen elkaar op. Angst is nooit een goede adviseur, maar Trump weet maar al te goed dat als je mensen angst inboezemd, het hen heel vaak gaat leiden. Daar maakt hij gebruik van.

    Verschillende presidenten uit het verleden waren misschien geen lieverdjes, neen, Nixon bijvoorbeeld, maar het probleem is dat Trump alle regels van de diplomatie aan zijn laars lapt. Er is een verschil tussen politieke correctheid gone too far en wat Trump doet. Wat hij doet met Europa en het Midden-Oosten bevordert de situatie echt niet - of hij het er persoonlijk nu mee eens is of niet. Hij is president van de V.S., in zo'n machtige positie is het gevaarlijk om los uit het eerste te zeggen wat je denkt zonder je woorden zeven keer te controleren. Door het hoofd van justitie ad-interim te ontslaan omdat ze zich openlijk vragen stelde bij zijn inreisverbod, geef je een signaal van dictatuur. Ik zeg niet dat Trump een dictator is, maar de manier waarop hij vrijheid van meningsuiting beperkt (bijvoorbeeld ook door het EPA te verbieden te communiceren over klimaatverandering), gaat hij in tegen de grondbeginselen van de democratie. Dat is het probleem.

    Ja, we hebben Reagan overleefd. Ja, we hebben Nixon overleefd. Ja, we hebben Bush overleefd (half, want het is natuurlijk wel grotendeels door hem dat heel het Midden-Oosten gedestabiliseerd geraakt is). Maar zij verspreidden niet in die mate haat. Ze lakten de regels van de diplomatie, een extreem belangrijk gegeven, niet in die mate aan hun laars. Wat Trump doet is ronduit gevaarlijk. Het is gevaarlijker dan Bush die Irak binnenviel gebaseerd op een leugen, vind ik persoonlijk.

    Dat houdt niet weg dat heel veel van Trumps supporters geen Trumps zijn. Het zijn gewone, goede mensen die het beu waren, of die een conservatieve ingesteldheid hadden en het niet voor Clinton hadden - maar dat neemt ook niet weg dat wat Trump doet heel, heel erg gevaarlijk is.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Het was wel niet de bedoeling in dit topic het over Trump zelf te hebben, tbh ^^

    Dus, OT: ik heb nog eentje toegevoegd!


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Selden schreef:
    Het was wel niet de bedoeling in dit topic het over Trump zelf te hebben, tbh ^^

    Dus, OT: ik heb nog eentje toegevoegd!



    Deze is fantastisch.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Deze is fantastisch.


    Haha, dacht ik dus ook. Ik lag echt wel even strijk :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Selden schreef:
    Het was wel niet de bedoeling in dit topic het over Trump zelf te hebben, tbh ^^

    Dus, OT: ik heb nog eentje toegevoegd!


    Oh my god.


    Ex astris, sciencia

    @Evelien: sorry, ik had gewoon op het topic geklikt en het was de eerste reactie die ik zag, dus ik had het geschreven zonder echt bij het doel van het topic stilt e staan.
    Maar haha, ik lief 11 echt. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried