• En de nachtmerries verschillen ook nog op welke kant ik lig. Als ik links lig heb ik andere nachtmerries dan dat ik op m'n rechterzij lig. En ik weet precies waar de nachtmerries overgaan, maar ik kan het echt nooit uitleggen. Het gaat ook niet over een voorwerp of een persoon, maar over een sfeer (?). En het lijkt wel of er een x in zit, zoals een wiskundige formule.

    It makes no sense at all. Ook als ik wakker wordt, dan is de nachtmerrie er gewoon nog. Het gaat gewoon door als ik wakker ben, totdat ik naar een andere plek ga (bijv op de bank slapen). Soms word ik echt huilend wakker, terwijl het totaal niet eng is, het is alleen vervelend. Deze specifieke nachtmerries (als je het zo kan noemen) zijn echt alleen maar als ik ziek ben.

    Heeft iemand dit ook? Laat het alsjeblieft wel zo zijn, want het is echt raar.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik heb het niet, het wel raar. Zijn je nachtmerries vooral plaatjes in je hoofd of speelt het zoals een film?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik heb soms wel hele vreemde dromen, soms met een hele nare sfeer, maar niet echt specifiek als ik ziek ben.

    En er zijn dan vaak personen maar niet echt personen waarover ik wil dromen (een docent van mij haha).

    Ik word dan soms heel naar wakker, met een knijpen gevoel in m'n borstkas. Vaak probeer ik aan iets anders te denken, leuke dingen enzo, maar soms dan denk ik eraan als ik weer in slaap val en dan gaat de droom verder.

    Misschien kun je iets online vinden en anders de huisarts vragen om advies?

    Ik weet wel dat als je hele hoge koorts hebt je een soort van hallucinaties kunt krijgen, dus misschien dat het dat een beetje is?

    [ bericht aangepast op 6 feb 2017 - 10:18 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Met koorts krijg je hele rare dromen/nachtmerries. Het kan ook can de stress van je lichaam komen als je ziek bent. Ik slik bijvoorbeeld nu heel veel morfine en ben best wel ziek, ik heb ook veel nachtmerries/rare dromen nu. Denk wel dat het invloed heeft.


    The truth is out there.

    Ik heb het niet, maar ik heb ooit eens in een boek gelegen dat nachtmerries waarschuwingen zijn, stel je onbewuste brein weet dat het goed voor je is, om het rustiger aan te doen, dan kun je een nachtmerrie krijgen, waarin je onbewuste brein je probeert te waarschuwen om het rustiger aan te doen. Eénmaal je de boodschap ontvangen hebt en hebt begrepen en toepast, dan stopt de waarschuwing. Hoe meer je het negeert, hoe intenser de nachtmerrie zal worden omdat het wilt dat je het begrijpt, daarom zijn nachtmerries zo emotioneel ingrijpend. Ze willen je aandacht vangen.
    Je onbewuste brein spreekt alleen niet via taal, maar beeldtaal. Je moet kijken waar bepaalde elementen symbool voor staan. Ik had eens een gewone droom over een een brug in mijn buurt die door een terreuraanslag was ingestort. Ik ben eens slecht behandeld geweest door iemand en ik weet nog dat ik de dag ervoor, toen ik naar de les liep daarover was aan het denken en ik dacht van: "zijn terreur'', de brug stond voor de verbinding/band/relatie, iets wat hij met zijn terreur kapot gemaakt heeft. Dat was één element die ik wist te achterhalen, maar je droom is als een gesprek/een verhaaltje, een hele boodschap en je moet het chronologisch en element voor element ontleden en op een rijtje zetten. Probeer het dus vlak na het opstaan te doen, zodat je het niet kwijtgeraakt. Het is misschien niet zo simpel, maar ik weet wel (uit wat ik gelezen toch), dat dit de psychologische uitleg is van nachtmerries en dat je ze ontleden moet om te weten wat ze je willen vertellen. Misschien helpt het om er eens over na te denken, want het klinkt echt wel vervelend. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Herkenbaar,

    Mijn nachtmerrie heeft altijd met een of andere klok te maken en een paard die maar rondjes blijft rennen. Het is idd ook zo dat de beelden blijven, ook al ben je wakker. Idk wat je er aan kunt doen..


    ~My Mind Is Free~

    Jaa heel herkenbaar. Als ik ziek ben heb ik altijd dezelfde droom. Het enige dat ik nu kan zeggen is dat ik zeker weet dat er een oude krant met een soort Oud-Engels lettertype in voor komt. Als ik er nu aan denk kan ik alleen de bijhorende sfeer een beetje oproepen en dat is echt vreselijk. Als ik dan wakker wordt in paniek blijft de nachtmerrie op de achtergrond sluimeren.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Heeeel herkenbaar.
    Toen ik vroeger een keer griep had, droomde ik telkens dat ik in een gang vol enge schilderijen liep. De gang hield niet op, maar als ik wakker werd en weer ging slapen, of alleen mijn ogen al sloot, kwamen de beelden weer terug. Ik heb toen twee nachten/dagen niet kunnen slapen, omdat ik zo bang was van de schilderijen.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2017 - 11:35 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik herken het wel, maar niet zo heftig als jij.

    Soms word ik ook wakker en blijft de nachtmerrie doorgaan, zo heb ik de afgelopen twee nachten gedroomd over telkens iets van de duivel. It creeped me out. Maar dat was vooral door stress ook.

    Ik hoop dat je iets kan vinden zodat het toch een beetje minder word, want ik zou er helemaal gek van worden :/.


    soul made of stardust and chaos.

    Dat is een heel normaal verschijnsel, niks om je zorgen over te maken. Je lichaam is druk bezig met vechten tegen de ziekte en je brein kan daar soms heel creatief mee omgaan.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik droomde vannacht dat ik werd achtervolgd door een zwaan. Daar heb je helemaal niks aan, maar ik moest het even kwijt. Beterschap.


    i put the fun in funeral

    Mijn broer heeft ook altijd nachtmerries als hij ziek is. Zelf heb ik er geen last van, ik krijg alleen nachtmerries als ik een tijdje slecht slaap.


    16 - 09 - '17

    Dat is zo'n beetje vaste koek voor mij. Ik krijg zowat elke nacht een nachtmerrie. Het gevoel dat het daarna doorgaat als je wakker bent, ken ik ook. Echt vervelend. Mijn nachtmerries gaat echt met beeld, niet van sfeer wat jij uitlegt. Maar iedereen hun nachtmerries zijn anders, dus verder geen zorgen over maken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Best bekend helaas (': Al is het niet perse alleen als ik ziek ben, maar dat de sfeer van een droom/nachtmerrie blijft wel heel vaak hangen als ik midden in de nacht wakker word en soms duurt het zelfs even voor ik besef dat het een droom was - hoe absurdistisch het ook was.


    obsessive rage

    woah. ik heb hier echt ontzettend enge ervaringen mee. vroeger had ik al ijzingwekkende dromen maar nu is het erger denk ik. ik heb lucide dromen als ik ziek ben (echt heizbd toevallig). ja, die nachtmerries meemaken als het levensecht lijkt is simpelweg vreselijk eng. daarnaast heb ik ook nog last van sleep paralysis (wanneer je wakker bent maar je kan niet bewegen, niets, je bent net dood ofzo).
    ik heb het toen ik klein was weggewuifd kinda door te zeggen dat alles vals was maar in jouw geval denk ik dat het gewoon door je ziekzijn komt.


    Heaven is a place that we all have