• Helleu mede Quizletters,

    Ik ben al een tijdje niet meer op Quizlet geweest, but I'm back! Dit wilde ik vieren met een username change, maar helaas is de username die ik wilde al bezet -nouhou, huilhuil-.

    Anyways. Daarvoor open ik dit topic niet.
    Een paar maanden geleden heb ik het boek "De verloren geschiedenis" van Kim Fay gelezen. Een verhaal over een vrouw die naar Cambodja gaat, opzoek naar de mysterieuze geschiedenis van het Khmer volk, dat daar jaren geleden leefde. Het is weliswaar een fictief boek, maar veel van wat er in voor komt, is echt waar. De Khmer hebben er inderdaad vroeger gewoond, en zo zijn er meer dingen die er in voor komen die me al snel intrigeerde. Nog voor ik het boek uit had, was ik zó onder de indruk van Cambodja, het Khmer volk, Angkor en haar tempels, dat ik besloot er zelf een reis naar toe te maken! Echt, práchtig gewoon!

    Een van de dingen waar ik erg van onder de indruk was, dat tevens ook in het boek voorkwam, is de naga. Een naga is een bovennatuurlijk of mythisch wezen, dat de poorten van heiligdommen of tempels bewaakt.

    Een foto van een tempel, waarvan de ingang bewaakt wordt door twee naga's. Sommige naga's hebben meerdere hoofden, zoals deze. Zelfgemaakt tijdens mijn reis in Cambodja, waar ik stiekem wel een beetje trots op ben c:



    Nu ben ik dus zo geïntrigeerd door dit wezen, dat ik graag meer boeken wil lezen waar deze in voorkomen. Leesboeken, geen informatieve boeken. Het probleem is alleen, dat ik niet goed weet waar ik moet beginnen met zoeken. Googlen op 'leesboeken over naga' heeft nog niet veel nut gehad. Daarom dacht ik, laat ik mijn lieve mede Quizzers eens vragen, of zij ideeën hebben hoe ik hier boeken over kan vinden. Of wellicht -maar dat is dan wel héél toevallig- kent iemand nog boeken waar de naga in voorkomt?
    Iniedergeval alvast hartstikke bedankt voor het lezen, en nóg meer bedankt als je meedenkt!<3

    [ bericht aangepast op 28 feb 2017 - 19:47 ]


    Inspiration can hit you any time

    Ik heb nu wel het volgende boek gevonden -hetzij in het Engels- maar dat is niet helemaal waar ik naar opzoek ben.


    Heeft iemand misschien een idee?


    Inspiration can hit you any time

    Ik zou het niet weten. Sorry


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Toch bedankt voor het meedenken Scribe =)


    Inspiration can hit you any time