• Addams Academy
    Is there truly a way to know —
    whether it’s a curse, or a gift?

    Reeds jarenlang is Addams Academy, gelegen in Seattle, een haven voor mensen met gaven – in de volksmond ‘mutanten’ genoemd. Opgericht door Archie Addams en nu reeds gesteund door de overheid, is het instituut er om die personen die met hun Talent – steevast zo genoemd binnen de academie – problemen veroorzaakt hebben te helpen hun plaats binnen de maatschappij te vinden. Zo krijgen de weglopers, criminelen en verloren zielen er niet alleen basis middelbare school & universitaire lessen en hulp in het krijgen van controle, maar ook alle kennis die ze benodigd hebben om bij het bereiken van 25-jarige leeftijd zelfstandig de wereld in kunnen gaan.
          Voor deze personen is Addams Academy dan ook een veilige thuishaven geworden, waar ze zich geaccepteerd weten te voelen. Want ondanks de wereld ze langzaamaan begint te accepteren, zijn er ook zij die ze compleet verachten – en streven naar hun dood. Zij staan gekend als ‘de Oppositie’ en zo sluw en genadeloos als ze klinken, is Addams Academy reeds lange tijd hun doelwit..



    Regels
    • Algemene huisregels van Quizlet
    • Algemene huisregels van Quizlet
    • Afwezigheid langer dan drie dagen van te voren melden
    • Maximaal twee personages per persoon.
          (Wil je toch een derde personage, moet je daarvoor eerst toestemming vragen aan Horvath of Busker.)
    • Wees realistisch in het creëren van je personage(s)
    • Minimaal 200 woorden per post
    • 16+ is toegestaan, mits duidelijk aangegeven
    • Ruzies enkel en alleen IC
    • Alleen Marie / Busker en Mirte / Traynor maken nieuwe topics aan
    Rollen
    • Naam
    • Leeftijd (Tussen de 17 — 25 jaar oud.)
    • Addams Academy (Hoe lang zijn ze reeds op de school aanwezig?)
    • Krachten
    • Persoonlijkheid
    • Uiterlijk
    • Familie
    • Geschiedenis
    • Extra (likes / dislikes / angsten / hobby's)
    • Relaties


    • Arthur Addams — Healing — Lucky Blue Smith — Busker, 1.7
    • Zephaniah Cohen — Touch of Death — Xavier Serrano — Traynor; 1.4
    • Fergus Ciar Whelan — Nemesis Form — Stephen James — Prongsie; 1.6
    • Asseri Mikkonen — Sense Enhancement — David Balheim — Garrett; 1.12
    • Nicholas Miller — Telekinesis — Steven R. McQueen — Kepler; 1.7
    • Aelan Dev Roche — Potenticinesis — Connor Hill — Marlow; 1.12
    • Neo Silas Crawford — Puppeteer — Brian Altemus — Mabel; 1.8
    • Talon Woods — Telepathy — Reece King — Mabel; 1.8
    • Leander Nerve Conall — Enhanced Strength — Luke Powell — Necessity; 1.7
    • Arne Abraham McCain — Flying/Levitation — Jack Falahee — Garrett; 1.14

    • Asra Lovett — Aerokinesis — Amelia Zadro — Busker; 1.8
    • Ameleigh Addams — Pain Inducement — Pyper America Smith — Traynor; 1.7
    • Zara Caldwell — Elektrokinesis/Technokinesis — Marina Nery Paul Morel — Brinvi; 1.8
    • Zea Silver Storm — Mediumship — Chanelle Elise — Prongsie; 1.6
    • Veronica Blanche Graham — Hydrokinesis — Zhenya Katave — Pennyworth; 1.7
    • Yara Maria Thompson — Visions — Barbara Palvin — Perffect; 1.3
    • Adreana Ebony Reve — Umbrakinesis — Scarlett Simonneit — Paddiecakes; 1.2
    • Ava Fontaine — Sonokinesis — Luca Hollestelle — Sasannach; 1.12
    • Apfelstrudel — Shapeshifter — Ciara Baxendale




    Beginsituatie
    Komt bij het openen van het speeltopic.


    As children we always loved superheroes — desiring to become just as brave as they are;
    yet when given the opportunity, it would seem. . .
    it's simply so much easier to become the villain.



    [ bericht aangepast op 20 maart 2017 - 16:44 ]


    A girl who wonders.

    Wordt de rector/ een bestuurspersoon door iemand gespeeld, of niet? En hoe heet hij/zij?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Voor mijn man neem ik de gave potenticinesis, met een tijdslimiet erop en voor mijn vrouw moet ik nog even nadenken! ^^


    That is a perfect copy of reality.

    YARA MARIA THOMPSON


    “Do you think we’re worth saving?”



    “You gave me panic attacks and I called it love.”


    “I would die for you.”



    NAAM
    - Yara: prinses
    - Maria: druppel van de zee, verhevene, welgevormd
    - Thompson:


    LEEFTIJD
    18 jaar. Geboren op 18 september, wat haar een Maagd maakt.

    ADDAMS ACADEMY
    Sinds haar vijftiende is ze hier te vinden. Dat betekent dat ze inmiddels drie jaar hier verblijft.

    FAMILIE
    Vroeger
    - Beth Thompson • moeder • 44 jaar
    - Harold Thompson • vader • 49 jaar
    Het was een simpel gezin, waarin Yara werd geboren. Haar vader geeft geschiedenis op een middelbare school en haar moeder staat in de klas voor groep acht. Ze hadden een gemiddeld huis, gemiddelde inkomsten en heel veel liefde.
          Langzaamaan begint ze te begrijpen dat haar ouders haar geleerd hebben dat zij een heks is en voelt zich soms verwaarloosd en boos, op andere momenten denkt ze nog steeds dat zij in hun goed recht stonden.


    Academy
    - Gabriel Willis
    - Asra
    - Cole
    Yara is gevonden door … Ze was totaal verwilderd, vond sociaal en lichamelijk contact verschrikkelijk en was er vooral van overtuigd dat zij een heks was. Op het Addams College hebben ze haar echter opgenomen, een rehabilitatieprogramma voor haar opgezet en langzamerhand voelt Yara zich steeds menselijker, normaler.


    GESCHIEDENIS
    Toen Yara klein was had ze al ‘last’ van haar visioenen. Ze waren minder heftig, minder lang, minder uitgebreid, maar brachten haar wel in een staat van ontvangen. Haar ogen rolden weg, haar lichaam schudde wild en haar handen knepen zich samen. Haar ouders dachten dat zij last had van epileptische aanvallen en waren erg bezorgd. De dokters konden echter niets vinden en verzekerden haar ouders ervan dat het in ieder geval niet schadelijk was.
          Toen Yara zich kon uiten in woorden, vertelde ze soms dingen die zij had gezien. In eerste instantie merkten de ouders niets raars op, Yara vertelde gewoon over dingen en ze speelde gewoon weer verder.
          Yara’s Talent groeide met haar mee: zij hoorde dingen, zij rook dingen en zag dingen. Ze werd bang en wist niet waar de stemmen en geluiden vandaan kwamen. Toen zij op de lagere school eens zacht tegen haar moeder vertelde over haar visioenen en een week later haar moeder de link legde tussen de woorden van haar dochter en een plaatselijk groot ongeluk, ging het mis. Het werd haar ouders duidelijk dat Yara niet gewoon was en dat het niet zomaar spasmes of epilepsie was. Langzaam sijpelde een besef binnen: hun dochter was een heks.
          Haar ouders probeerden nog twee jaar lang om haar ‘beter’ te maken, van homeopathische middelen, tot sessies met de dominee, Yara doorstond het allemaal.
          Op twaalfjarige leeftijd sloop Yara naar beneden, haar ouders luid ruzie makend hoorde ze het woord ‘heks’ meerdere malen vallen. Haar ouders werden negatiever, ontweken haar, straften haar regelmatiger en kwamen tot een punt waarop ze haar eigenlijk uit huis wilde plaatsen.
          Voor haar dertiende verjaardag is Yara weggegaan, probeerde haar gedachten te verzetten door op hele rumoerige plaatsen te verblijven, concerten, drukke restaurants, drukbezochte speeltuinen. Haar ouders deden niet hun best om Yara te zoeken. Yara sliep onder een brug, in het bos of op een openbaar bankje. Ze sprak niemand aan, sloop naar een stille plek om haar visioenen te ondergaan en probeerde zichzelf te verhongeren. Ze geloofde zelf dat ze een heks was, werd gek van de stemmen en geluiden – maar kon er niets tegen doen.
          Toen Yara ongeveer vijftien jaar was kwam ze Gabriel Willis tegen op straat. Gabriel was ook een Getalenteerde en door zijn kracht (het herkennen/voelen van andermans Talent) wist hij dat zij speciaal was. Hij bood haar een maaltijd en een douche aan en zij ging mee. Ze had van tevoren een visioen gehad en had hem herkend. Zo nam hij haar mee naar de Addams Academy en introduceerde haar aan Archie Addams, bestuur van de school. Zij stelden haar samen gerust, vertelden dat het heel normaal was en lieten haar kennis maken met de school, een rehabilitatieprogramma en een warme omgeving met lieve mensen.
          Langzaam ontspande Yara, ze zag er niet meer uit als een dakloze en kon langzaamaan haar school oppakken. Toch, wanneer zij weer een visioen heeft, wordt ze rusteloos, zoekt ze een plekje op en laat het over zich heen komen. Naderhand voelt ze zich verschrikkelijk, alleen en moedeloos, omdat het haar herinnert aan al die jaren alleen en al die jaren als onbegrepen kind. Op zulke momenten voelt ze zich oprecht heks, wil ze niemand zien of spreken en komt maar moeilijk uit haar schelp.


    INNERLIJK
    Schichtig
    Pessimistisch
    Onzeker
    Tactloos
    Waaghals
    Teruggetrokken
    Gevoelig
    Lief
    Onzelfzuchtig
    Oprecht
    Intelligent
    Onderdanig

    Yara is rustig, kijkt de kat uit de boom en luistert vooral. Ze zal vooral bij nieuwe mensen niet zomaar over zichzelf beginnen en is vooral erg afwachtend.
    Als je haar beter leert kennen is ze lief, luistert ze ondanks alles van haarzelf en zal ze alles voor je doen.
    Bij nieuwe mensen is ze ook wantrouwend, ze is schrikachtig bij harde onverwachte dingen en met name na een visioen zal dit extremer zijn.
    Ze is onzeker en pessimistisch, vooral over zichzelf. Dit komt met name door haar beeld over zichzelf, gevoed door haar ouders. Nu de mensen op de Academy haar gerustgesteld en opgenomen hebben is ze iets losser, voelt ze zich menselijker, maar is eigenlijk nog niet overtuigd dat zij goéd is.
    Mede hierdoor zal ze zo haar eigen leven voor dat van een ander opgeven. Hierdoor is ze wat roekeloos: gevaarlijke opdrachten doet ze zonder angst voor eigen leven.
    Yara is erg slim, maar is nog aan het inhalen, omdat ze sinds haar dertiende geen onderwijs meer heeft gevolgd. Ze vindt het echter geen probleem, is erg leergierig en houdt van nieuwe dingen leren.
    Yara’s hoofd is altijd bezig, met analyseren, kijken en verwerken. Mede hierdoor staat in haar dagen centraal om rust te vinden, niet na te hoeven denken. Hierdoor vindt ze het fijn als iemand zegt wat ze moet doen, of bijvoorbeeld het gesprek leidt.
    Doordat Yara de afgelopen jaren eigenlijk alleen met zichzelf op de been houden en haar Talent bezig is geweest, heeft ze nooit jong of kind of tiener kunnen zijn. Zo is ze nog nooit verliefd geweest, heeft ze nog nooit seks gehad en is daar eigenlijk ook niet mee bezig. Ook drank, drugs, kleding en andere ‘jonge’ problemen en verleidingen komen niet voor in haar dagelijkse leven.


    UITERLIJK
    Yara is 1.69 meter, waarmee zij een gemiddelde lengte heeft en niet heel klein is. Ze is slank, maar niet meer zo mager als bij het intreden van de Academy. Ze heeft een gezond en sportief lichaam, dat vooral een hoge conditie heeft. Met een cup B heeft ze niet extreme rondingen, hoewel haar billen mooi rond zijn.
          Ze verstopt haar lichaam echter in comfortabele en donkere kleren. Zachte stoffen, grijstinten en platte schoenen. Ze heeft soms een strakke spijkerbroek aan, maar verzuipt dan alsnog in een te grote trui. De zomer vindt ze helemaal niet fijn, omdat het dan te warm is om zichzelf te verstoppen in vormloze kleding. Je zult haar niet zo gauw in een rokje zien lopen.
          Haar gezicht heeft hoge jukbeenderen, een scherpe kaaklijn waarbij haar kin iets naar voren steekt en gevormde lippen. Haar ogen zijn lichtblauw en lijken wel licht te geven tegen de donkerbruine haren die vaak loshangen. Ze draagt eigenlijk geen make-up, maar haar wimpers zijn lang en donker, waardoor het lijkt dat ze mascara draagt. Het is een flets meisje dat graag opgaat in haar omgeving.


    TALENT
    Visioenen
    Inmiddels voelt Yara haar visioenen aankomen. Ze wordt misselijk en rusteloos, wiebelende benen en een gekke soort energie. Vervolgens raakt ze in een soort trans: ze raakt haar omgeving compleet kwijt, haar spieren ontspannen waardoor ze valt. Dan spannen haar spieren aan, trilt haar lichaam, rollen haar ogen weg, soms bijt ze in haar lip. Ze hoort stemmen en geluiden, ruikt bepaalde geuren en ziet flarden en beelden. Het is geen filmpje, geen duidelijk visioen, maar een combinatie aan indrukken die ze zelf moet vertalen naar een logische voorspelling. Zodra het visioen voorbij is, voelt ze zich prima, op haar mentale problemen met de visoenen na. Ze kan haar visoenen goed inschatten. Ze kan alleen visioenen zien die te maken hebben met haarzelf of met mensen die ze al ontmoet heeft. Sinds ze zich wat beter in haar vel voelt, komen er soms visioenen tussendoor die niets met bekenden te maken hebben – dit is heel soms, wat ze tot nu toe nog heel eng vindt.

    EXTRA
    Likes
    School, mannen met een lage stem, niet na hoeven denken, insecten, bos, slimme mensen, taal, dominante mensen.
    Dislikes
    Ruzie, visioenen, schreeuwende mensen, mensen met vragen, praten over het verleden, haar ouders.
    Fears
    Haar ouders zien, kwallen, vergeten.
    Hobby’s
    Zwemmen, hardlopen, lezen, luisteren naar mensen.

    RELATIES
    Nicholas 'Cole' Miller
    Cole is een goede vriend van Yara geworden, ze voelen zich op hun gemak bij elkaar. Mede hierdoor is Cole ook de perfecte keuze om haar bijles te geven. Ze voelt een soort bewondering voor Cole, omdat hij zo slim is. Hij heeft haar nog nooit een visioen zien hebben.
    Asra Lovett
    Yara voelt zich op haar gemak bij Asra, als één van de weinigen. Ze luistert graag naar Asra’s pianospel en daarnaast is Asra de enige die Yara’s visioenen heeft meegemaakt. Omdat Asra niet kan zien, vindt Yara het minder erg om bij haar een visioen te hebben. Misschien dat Yara sowieso graag naar haar pianospel luistert.
    En Yara zou haar leven geven voor vrienden, dus misschien dat er ooit iets was, waarvoor Yara zich "in het vuur" heeft geworpen?

    Neo
    Yara is niet echt Neo’s soort persoon en dus zullen ze niet vaak met elkaar praten.
    Zea
    Aangezien Zea nog redelijk nieuw is, is Yara nog wat onwennig en ongemakkelijk naar haar toe. Toch herkennen ze elkaar in hun problemen met hun Talent, waardoor ze wel enigszins naar elkaar toe trekken.
    Fergus
    Fergus’ dominantie vindt Yara fijn, ze volgt hem dan ook graag, zodat zij niet hoeft na te denken. Echt een vriendschap of überhaupt gezonde relatie is het niet te noemen.
    Leander
    Ze zijn vrienden, maar Leander heeft haar een paar maanden geleden in een vlaag woede hard geslagen. Met één gekneusde en één gebroken rib was ze er goed vanaf gekomen. Yara geeft Leander niet te schuld en had het zo nog eens gedaan, om haar vriend gerust te stellen.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2017 - 11:55 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Wordt de rector/ een bestuurspersoon door iemand gespeeld, of niet? En hoe heet hij/zij?


    Bestuurspersoon is Archie Addams - de oprichter van de academie. Hij zal geen echte rol worden in de RPG, maar mocht nodig zijn zullen Mirte of ik een post met hem maken. (Stel er moet een algemene mededeling komen, etc.)

    Marlow schreef:
    Voor mijn man neem ik de gave potenticinesis, met een tijdslimiet erop en voor mijn vrouw moet ik nog even nadenken! ^^


    Staat erbij!


    [ bericht aangepast op 4 maart 2017 - 20:32 ]


    A girl who wonders.

    Oké top!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik fc Isabella Peschardt even c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    woah superleuk dit! mag ik een jongen?


    Heaven is a place that we all have

    Yugen schreef:
    woah superleuk dit! mag ik een jongen?


    Ja hoor, had je ook al een gave in gedachten?


    A girl who wonders.

    Fester schreef:
    (...)

    Ja hoor, had je ook al een gave in gedachten?


    astral manipulation
    dus like kind of raven van teen titans (:
    mag dat?


    Heaven is a place that we all have

    Ik hak mijn knoop even door (: geef me maar een mannelijke puppetmaster (:


    Mhm?

    Yugen schreef:
    (...)

    astral manipulation
    dus like kind of raven van teen titans (:
    mag dat?


    Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet helemaal weet wat dat is/wat me erbij voor te stellen. Kan je het misschien beetje uitleggen? ^^


    A girl who wonders.

    Fester schreef:
    (...)

    Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet helemaal weet wat dat is/wat me erbij voor te stellen. Kan je het misschien beetje uitleggen? ^^


    astrale energie is heel zwartwit uitgelegd, alle energie die niet in onze dimensie past kind of.
    astrale manipulatie is dat de gebruiker deze energie kan vormen naar wat hij wil dus like een wapen een vliegtuig etc. (normaal nog meer maar lol anders is het te op)


    Heaven is a place that we all have

    Yugen schreef:
    (...)

    astrale energie is heel zwartwit uitgelegd, alle energie die niet in onze dimensie past kind of.
    astrale manipulatie is dat de gebruiker deze energie kan vormen naar wat hij wil dus like een wapen een vliegtuig etc. (normaal nog meer maar lol anders is het te op)


    Hé, ik heb het even besproken en we vinden het toch wat té overpowerd qua gave, omdat 't natuurlijke alle energie is en 't vrij limietloos wordt. Kan je het misschien wat veranderen/een andere bedenken?


    A girl who wonders.

    Fester schreef:
    (...)

    Hé, ik heb het even besproken en we vinden het toch wat té overpowerd qua gave, omdat 't natuurlijke alle energie is en 't vrij limietloos wordt. Kan je het misschien wat veranderen/een andere bedenken?


    hm oke, ik zal eens nadenken.


    Heaven is a place that we all have

    oke ja ik heb meerdere keuzes

    1) oftewel doe ik het zo dat hij het alleen maar kan als hij intens boos of verdrietig is
    2) oftewel doe ik atmokinesis (weer bepalen)


    Heaven is a place that we all have