• Hey! Het leek mij handig dat er eens een slaap topic zou komen! Veel mensen hebben last van slaapproblemen (waaronder ik zelf). Het leek mij handig om elkaar tips te geven met als doel om 's nachts de stress en paniek te verminderen en dus sneller in slaap te vallen! Ik heb wat tips vanuit mezelf maar het zou fijn zijn als anderen nog meer tips weten (deze vul ik dan aan in de beginpost)! Ook is dit bedoeld als een gezellig praattopic waarin je over je dromen kan praten of wanneer je 's nachts (en overdag natuurlijk) iemand zoekt om mee te praten. Daarnaast kan je ook je gevoelens/ervaringen van je afschrijven. Het kan allemaal hier in dit topic! Een ander pluspunt: je kan hierdoor misschien nog meer quizletters leren kennen! ;D Lijkt je het leuk om hierin te zitten? Dan zet ik je op het lijstje! Graag aangeven wat je (schuil)naam is en eventueel hoe oud je bent. Je mag ook aangeven of je een goede of slechte slaper bent, dan zet ik dat erbij, maar dat hoeft niet. (:

    Mocht dit topic ooit volraken, dan ben ik degene die een nieuw topic start!

    De lijst:

    1. Werecoyote // Precious // 19 jaar // Slechte slaper
    2. cobblepot // Shania // 16 // Slechte slaper
    3. Livsnjutare // Sanne // 17 jaar // Slechte slaper
    4. Monochopsis // Erieka // 21 jaar // Slechte slaper
    5. VaIeska // Famke // 15 jaar // Goede slaper
    6. Aloy // Elise // 22 jaar // Slechte slaper
    7. Patholoog // Manon // 21 jaar // Lange slaper
    8. Nonpluvius // Mare // 13 jaar // Redelijke slaper
    9. Archie // Megan // 18 jaar // Goede slaper
    10. Appleby // Lonne // 14 jaar // Redelijke slaper
    11. Stormfly // Lilly // 13 jaar // Slechte slaper
    12. Adornanble // Wolfram // 16 jaar // Slechte slaper
    13. Noiz // Romi // 17 jaar // Meestal goede slaper
    14. Llywelyn // Delphine // 13 jaar // Redelijke slaper
    15. Dalgliesh // Sofie // 21 jaar // Goede slaper
    16. Dysphoria // Glenn // 22 jaar // Slechte slaper
    17. Paddiecakes // Lizor // 19 jaar // Slechte slaper
    18. Prediker // Evi // 16 jaar // Wisselend goede/slechte slaper
    19. Apfelstrudel // Vera // 15 jaar // Best goede slaper
    20. Perffect // ? // 18 jaar // Goede slaper
    21. Scandal // Erica // 24 jaar // Slechte slaper
    22. Nefyd // Ad // 14 jaar // Slechte slaper
    23. Krullie // Emma // 22 jaar // Goede slaper
    24. Richonne // Laura // 22 jaar // Slechte slaper
    25. Traynor // Mirte // 23 Jaar // Wisselende slaper
    26. Valtersen // Dore // 18 jaar // Relatief goede slaper
    27. Vesania // Ava // 13 jaar // Slechte slaper
    28. MacGyver // Kim // 22 jaar // Best goede slaper
    29. Karlsson // Nikki // 21 jaar // Meestal goede slaper
    30. Kogane // Eva // 16 jaar // Slechte slaper
    31. Brinvi // Cheryl // 21 jaar // Slechte slaper
    32. Bff_bestfriend // Sila // 10 jaar // Redelijke slaper
    33. Hannibal_Lecter // Hannibal // 18 jaar // Goede slaper
    34. Jammer // Sophie // 19 jaar // Slechte slaper
    35. Hooverphonic // Sarah // 20 jaar // Slechte slaper


    Tips:
    - Thee (zoals Slaapthee) / warme melk drinken voor het slapen gaan
    - Proberen om zo min mogelijk te stressen dus ontspan!
    - Niet steeds naar de wekker kijken
    - Het accepteren dat je niet kan slapen (en hierdoor val je juist sneller in slaap!)
    - Alle gebeurtenissen van de dag proberen los te laten
    - Oordoppen
    - Slaapmasker
    - Zo min mogelijk licht aan
    - Kamer moet niet te warm zijn
    - Melatonine
    - Geen caffeine zes uur voor het slapen gaan
    - Niet op schermen kijken voor het slapen gaan (7 minuten lezen maakt dit wel ongedaan!)




    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 20:49 ]

    Hoeveel slaap jij per dag?

    15.5% (11 stemmen)
     
    9+ uur

    38.0% (27 stemmen)
     
    Tussen de 7 en 9 uur

    19.7% (14 stemmen)
     
    5 tot 6 uur

    7.0% (5 stemmen)
     
    Minder dan 5 uur

    12.7% (9 stemmen)
     
    Verschilt per dag

    7.0% (5 stemmen)
     
    Wat is slaap?


    The sun will rise and we will try again.

    Leuk idee!!
    Lilly | Stormfly | 13 jaar | Slechte slaper

    Adornanble // Wolfram // 16 // Slechte slaper //

    Noiz // Romi // 17 // Goede slaper (meestal)

    Normaal gezien slaap ik goed, maar de laatste tijd valt het steeds vaker voor dat ik tussen 3u en 5u 's nachts wakker word en niet meer in slaap kan vallen :/

    En nog een tip: niet nog een heel actieve bezigheid doen vlak voor je gaat slapen. (Eergisteren ofzo gelezen in de krant XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dragonneau // Delphine // 13 // Al bij al redelijke slaper

    's Avonds lukt het me nooit in slaap te vallen en 's ochtends geraak ik nooit uit mijn bed (':

    [ bericht aangepast op 15 maart 2017 - 7:47 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Sofie, 21, goede slaper.
    Pittenzak, mijn pittenzak in de vorm van een koalabeertje, is trouwens een geweldige helper aan mijn nachtrust. Het is jammer dattie soms zo'n doordringende geur achterlaat. Je kunt ze in Nederland verkrijgen bij de Action, geloof ik.


    Deep inside, I've never felt alive

    Dysphoria // Glenn // 22 jaar // Sinds een aantal maanden een slechte slaper

    Normaal ben ik een vrij goede slaper, maar de afgelopen vijf maanden kan ik heel moeilijk de slaap vatten en lig ik vaak uren wakker. Soms val ik voor één of twee weken pas in slaap tegen de ochtend. Wanneer ik dan stabielere nachten heb, dan slaap ik heel licht en word ik om de haverklap wakker. (:


    Take me to wonderland

    Paddiecakes // Lizor // 19 // slechte slaper

    Ik slaap slecht. Meestal duurt het minstens twee uur om in slaap te komen en slaap ik erg onrustig de rest van de nacht. Ook droom ik veel en de laatste tijd met veel nachtmerries. Ik probeer wel voordat ik ga slapen naar audioboeken te luisteren. Dat maakt mijn hoofd leger en dan slaap ik makkelijker.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2017 - 9:31 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Prediker // Evi // 16 // wisselend goede/slechte slaper

    Ik heb het geluk dat ik altijd 's ochtends uit kan slapen, anders sliep ik per gemiddelde nacht zo'n 4 uur haha

    Ik ben een beste goede slaper, maar ik droom best veel. En mijn dromen zijn meestal wel spannend op sommige moment liggen ze tegen een nachtmerrie aan, maar ik zie het eigenlijk als een bizare film.

    Ik heet Vera en 15 jaar.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Een warm bad en douche pakken voordat je naar bed gaat, want dan wijzigt je bloeddruk waardoor je je lomer voelt. En naar het schijnt moet je, als je niet kan slapen, niet blijven woelen, maar even opnieuw opstaan of iets gaan doen en dan nog eens opnieuw proberen.

    Als ik niet kan slapen, is dat meestal in de vakanties, omdat ik te laat opzit en daardoor te laat opsta, waardoor mijn lichaam niet op tijd moe wordt en dat wordt dan alsmaar erger en erger. Mezelf verplichten om een paar dagen mijn wekker om 8 of 9 uur te zetten helpt. Dan wordt ik vanzelf terug 'op tijd' moe.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2017 - 10:03 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik ben 18 en een goede slaper!!

    Ik weet dat in melk (dus ook koude) stofjes zitten waardoor je makkelijker in slaap valt - en ik kwam laatst een site tegen waar allemaal verschillende etenswaren stonden, die je in de morgen wakkerder laten voelen (ik ben helaas de site kwijt... Heel fijn haha maar in ieder geval frambozen). Als je dat dus regelmatiger eet, dus in je dieet verwerkt heeft het al effect!

    Om je ritme aan te passen kun je s avonds gaan sporten, zodat je lichaam ook echt moe is. Dus dat je tot tien uur sport, dan onder de warme douche gaat staan en om elf uur in bed ligt.

    Ik heb alleen dromen ten tijden van stress en dan word ik ook niet uitgerust wakker. En ik moet ook niet teveel slaap hebben want dan voel ik me ook slecht..


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    De lijst is tot en met hier up to date! Mocht er iets verkeerd staan, meld het dan even (: De tips komen later!


    The sun will rise and we will try again.

    Werecoyote schreef:
    Alles is up to date!

    Je was mij vergeten, kan dat? =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Mag ik een voorstel doen voor de tips:
    - Melatonine: hier zitten een aantal voorwaarden aan. Dit werkt alleen wanneer je ervoor zorgt dat je lichaam geen prikkels krijgt waardoor het de melatonine weer zou afbreken. Dat is blauw licht. Dat kan komen van zowel zonlicht/daglicht als van schermen. Mijn moeder hanteert eigenlijk altijd de norm: vier uur voordat je gaat slapen zo'n pilletje nemen en vervolgens geen scherm meer bekijken. Ga lezen, of ga gewoon direct slapen. (;


    Deep inside, I've never felt alive

    Scandal schreef:
    (...)
    Je was mij vergeten, kan dat? =)


    Oh klopt! Kan je naam en leeftijd erbij? ^^


    The sun will rise and we will try again.