• Hey! Het leek mij handig dat er eens een slaap topic zou komen! Veel mensen hebben last van slaapproblemen (waaronder ik zelf). Het leek mij handig om elkaar tips te geven met als doel om 's nachts de stress en paniek te verminderen en dus sneller in slaap te vallen! Ik heb wat tips vanuit mezelf maar het zou fijn zijn als anderen nog meer tips weten (deze vul ik dan aan in de beginpost)! Ook is dit bedoeld als een gezellig praattopic waarin je over je dromen kan praten of wanneer je 's nachts (en overdag natuurlijk) iemand zoekt om mee te praten. Daarnaast kan je ook je gevoelens/ervaringen van je afschrijven. Het kan allemaal hier in dit topic! Een ander pluspunt: je kan hierdoor misschien nog meer quizletters leren kennen! ;D Lijkt je het leuk om hierin te zitten? Dan zet ik je op het lijstje! Graag aangeven wat je (schuil)naam is en eventueel hoe oud je bent. Je mag ook aangeven of je een goede of slechte slaper bent, dan zet ik dat erbij, maar dat hoeft niet. (:

    Mocht dit topic ooit volraken, dan ben ik degene die een nieuw topic start!

    De lijst:

    1. Werecoyote // Precious // 19 jaar // Slechte slaper
    2. cobblepot // Shania // 16 // Slechte slaper
    3. Livsnjutare // Sanne // 17 jaar // Slechte slaper
    4. Monochopsis // Erieka // 21 jaar // Slechte slaper
    5. VaIeska // Famke // 15 jaar // Goede slaper
    6. Aloy // Elise // 22 jaar // Slechte slaper
    7. Patholoog // Manon // 21 jaar // Lange slaper
    8. Nonpluvius // Mare // 13 jaar // Redelijke slaper
    9. Archie // Megan // 18 jaar // Goede slaper
    10. Appleby // Lonne // 14 jaar // Redelijke slaper
    11. Stormfly // Lilly // 13 jaar // Slechte slaper
    12. Adornanble // Wolfram // 16 jaar // Slechte slaper
    13. Noiz // Romi // 17 jaar // Meestal goede slaper
    14. Llywelyn // Delphine // 13 jaar // Redelijke slaper
    15. Dalgliesh // Sofie // 21 jaar // Goede slaper
    16. Dysphoria // Glenn // 22 jaar // Slechte slaper
    17. Paddiecakes // Lizor // 19 jaar // Slechte slaper
    18. Prediker // Evi // 16 jaar // Wisselend goede/slechte slaper
    19. Apfelstrudel // Vera // 15 jaar // Best goede slaper
    20. Perffect // ? // 18 jaar // Goede slaper
    21. Scandal // Erica // 24 jaar // Slechte slaper
    22. Nefyd // Ad // 14 jaar // Slechte slaper
    23. Krullie // Emma // 22 jaar // Goede slaper
    24. Richonne // Laura // 22 jaar // Slechte slaper
    25. Traynor // Mirte // 23 Jaar // Wisselende slaper
    26. Valtersen // Dore // 18 jaar // Relatief goede slaper
    27. Vesania // Ava // 13 jaar // Slechte slaper
    28. MacGyver // Kim // 22 jaar // Best goede slaper
    29. Karlsson // Nikki // 21 jaar // Meestal goede slaper
    30. Kogane // Eva // 16 jaar // Slechte slaper
    31. Brinvi // Cheryl // 21 jaar // Slechte slaper
    32. Bff_bestfriend // Sila // 10 jaar // Redelijke slaper
    33. Hannibal_Lecter // Hannibal // 18 jaar // Goede slaper
    34. Jammer // Sophie // 19 jaar // Slechte slaper
    35. Hooverphonic // Sarah // 20 jaar // Slechte slaper


    Tips:
    - Thee (zoals Slaapthee) / warme melk drinken voor het slapen gaan
    - Proberen om zo min mogelijk te stressen dus ontspan!
    - Niet steeds naar de wekker kijken
    - Het accepteren dat je niet kan slapen (en hierdoor val je juist sneller in slaap!)
    - Alle gebeurtenissen van de dag proberen los te laten
    - Oordoppen
    - Slaapmasker
    - Zo min mogelijk licht aan
    - Kamer moet niet te warm zijn
    - Melatonine
    - Geen caffeine zes uur voor het slapen gaan
    - Niet op schermen kijken voor het slapen gaan (7 minuten lezen maakt dit wel ongedaan!)




    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 20:49 ]

    Hoeveel slaap jij per dag?

    15.5% (11 stemmen)
     
    9+ uur

    38.0% (27 stemmen)
     
    Tussen de 7 en 9 uur

    19.7% (14 stemmen)
     
    5 tot 6 uur

    7.0% (5 stemmen)
     
    Minder dan 5 uur

    12.7% (9 stemmen)
     
    Verschilt per dag

    7.0% (5 stemmen)
     
    Wat is slaap?


    The sun will rise and we will try again.

    MacGyver schreef:
    Ik wil er graag bij op de lijst!

    Op zich ben ik een bestelling goede slaper. Hoewel ik soms wel moeite heb om in slaap te vallen en toch wel lang kan slapen, qua uren voor mijn gevoel.




    Schuilaam en leeftijd enzo voor de lijst? (:


    The sun will rise and we will try again.

    Zet mij er ook maar bij. :Y)

    Olsson • Nikki • 21 jaar • Meestal goede slaper
    Als ik eenmaal in slaap gevallen ben, ben ik ook echt in diepe rust en kan ik 's ochtends (vaak) wel uitgerust wakker worden, en zeker als het eerder licht wordt in de lente en zomer. Maar als mijn hoofd overloopt van alle indrukken van overdag, bijvoorbeeld tentamens, practica of gewoon een heel lange dag, kan ik urenlang wakker liggen. En dan ben ik wel moe, maar ik lig gewoon niet lekker, lig continu te draaien en te woelen, krijg mijn hoofd maar niet rustig en de chaos blijft door mijn kop razen als een fucking goederentrein. En dan haat ik mezelf even. Want ik weet dat ik gewoon goed moet slapen als ik veel te doen heb, maar verdomme, waarom lukt het dan gewoon niet?

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 16:06 ]


    oi, suzy

    Kogane | Eva | 16 | Slechte slaper

    Mijn melatonine kickt pas in rond 2 uur 's nachts. Rond 11 uur denk ik ' ah, het is eindelijk avond' terwijl het dichter tegen de nacht zit. :'D Sommige nachten slaap ik om 1 uur al, andere nachten moet ik mezelf om half vijf echt aanspreken omdat ik anders gewoon niet slaap. Sommige nachten kan ik na één minuut al slapen, andere nachten duurt het een uur voor ik eindelijk slaap.
    Wakker worden is, als gevolg, natuurlijk een hel. Mijn wekker gaat af om 7:13, maar ik kom er meestal pas om 8 uur of later uit. Vaak merk ik ' s ochtends niet eens dat mijn wekker gaat en doe ik hem slapend al uit.
    Op vrije dagen word ik, als niemand mij stoort, meestal rond 1 uur 's middags wakker.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 16:02 ]


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Apfelstrudel schreef:
    (...)

    Je bedoelt lezen op je mobiel? Hoe vaak ik ook mijn mobiel zit voor het slapen, het is idd niet goed voor me. Ik krijg er sneller enge dromen van en wordt erg onrustig van alle informatie die ik krijg.

    Als je gewoon een boek leest, is dat wel erg fijn voor het slapen. Je ogen worden dan langzaam moe zonder dat je erg druk maakt en valt rustig in slaap.

    Nope, een boek lezen is net zo slecht als je mobiel gebruiken en tv kijken. Het gaat allemaal om bezig zijn met iets, je hersenen actief houden.

    Woar schreef:
    (...)
    Nope, een boek lezen is net zo slecht als je mobiel gebruiken en tv kijken. Het gaat allemaal om bezig zijn met iets, je hersenen actief houden.


    Ik vindt lezen voor het slapen wel heel fijn. Met je mobiel heb je te maken met fel licht dat niet goed voor je is. Met een boek lezen niet. Maar met je hersenen actief houden.. het kan wel kloppen, maar als ik moe wordt van het lezen leg ik het boek weg. En val ik kort daarna in slaap. Maar lees liever niet een te spannend boek, want daar hou je jezelf wakker mee.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Woar schreef:
    (...)
    Nope, een boek lezen is net zo slecht als je mobiel gebruiken en tv kijken. Het gaat allemaal om bezig zijn met iets, je hersenen actief houden.


    Daar zijn de meningen over verdeeld. Al wel héél erg veel onderzoek naar gedaan, maar daarbij ook allerlei verdeelde uitkomsten over of lezen nu wel of niet goed is voor het slapen.
    Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat werkt bij jezelf. Ik moet bijvoorbeeld niet gaan lezen, omdat ik m'n boek dan niet meer weg kan leggen. (':


    Oh ik val altijd wel in slaap.
    Als ik zin heb in slapen ben ik in 10 min in slaap, opzich wel handig haha. Maar ik kan wel écht alleen in een bed slapen en absoluut niet in een vliegtuig, auto, trein etc.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 16:54 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    VaIeska schreef:
    Oh ik val altijd wel in slaap.
    Als ik zin heb in slapen ben ik in 10 min in slaap, opzich wel handig haha. Maar ik kan wel écht alleen in een bed slapen en absoluut niet in een vliegtuig, auto, trein etc.


    Same al val ik slecht in slaap. Maar ik val dus ook absoluut niet in slaap in het openbaar om het zo te zeggen


    The sun will rise and we will try again.

    Kogane schreef:
    Kogane | Eva | 16 | Slechte slaper

    Mijn melatonine kickt pas in rond 2 uur 's nachts. Rond 11 uur denk ik ' ah, het is eindelijk avond' terwijl het dichter tegen de nacht zit. :'D Sommige nachten slaap ik om 1 uur al, andere nachten moet ik mezelf om half vijf echt aanspreken omdat ik anders gewoon niet slaap. Sommige nachten kan ik na één minuut al slapen, andere nachten duurt het een uur voor ik eindelijk slaap.
    Wakker worden is, als gevolg, natuurlijk een hel. Mijn wekker gaat af om 7:13, maar ik kom er meestal pas om 8 uur of later uit. Vaak merk ik ' s ochtends niet eens dat mijn wekker gaat en doe ik hem slapend al uit.
    Op vrije dagen word ik, als niemand mij stoort, meestal rond 1 uur 's middags wakker.


    Erg herkenbaar dit!


    The sun will rise and we will try again.

    Apfelstrudel schreef:
    (...)

    Ik vindt lezen voor het slapen wel heel fijn. Met je mobiel heb je te maken met fel licht dat niet goed voor je is. Met een boek lezen niet. Maar met je hersenen actief houden.. het kan wel kloppen, maar als ik moe wordt van het lezen leg ik het boek weg. En val ik kort daarna in slaap. Maar lees liever niet een te spannend boek, want daar hou je jezelf wakker mee.

    Jij leest in het donker?

    Het gaat er om dat er een licht aan is. En blauwe (ook witte) lichten houden de aanmaak van melatonine tegen.

    Maar zoals een paar reacties eerder gezegd, werkt voor iedereen iets anders. Ik kan prima slapen na een hele dag gamen.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 17:05 ]

    Woar schreef:
    (...)
    Jij leest in het donker?


    Ik denk dat ze bedoelt dat felle licht wat blauw licht is, dus dat licht van je mobiel. ^^ Ik ben lekker duidelijk

    Maar ja in het algemeen houdt fel licht het ook tegen idd (:

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 17:05 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Ik heb de hele nacht boeken lopen lezen. Huilen.

    Werecoyote schreef:
    (...)

    Ik denk dat ze bedoelt dat felle licht wat blauw licht is, dus dat licht van je mobiel. ^^ Ik ben lekker duidelijk

    Maar ja in het algemeen houdt fel licht het ook tegen idd (:

    Een nachtlamp is niet veel anders. En het maakt ook niet uit hoe fel het licht is. Als het niet rood is wordt er minder melatonine aangemaakt.

    Woar schreef:
    (...)
    Een nachtlamp is niet veel anders. En het maakt ook niet uit hoe fel het licht is. Als het niet rood is wordt er minder melatonine aangemaakt.


    Ja het is het handigst om zo min mogelijk licht tot geen licht aan te hebben


    The sun will rise and we will try again.

    Werecoyote schreef:
    (...)

    Schuilaam en leeftijd enzo voor de lijst? (:


    Ik wist dat ik iets vergeten was.

    MacGyver ~ Kim ~ 22


    Physics is awesome