• Hey! Het leek mij handig dat er eens een slaap topic zou komen! Veel mensen hebben last van slaapproblemen (waaronder ik zelf). Het leek mij handig om elkaar tips te geven met als doel om 's nachts de stress en paniek te verminderen en dus sneller in slaap te vallen! Ik heb wat tips vanuit mezelf maar het zou fijn zijn als anderen nog meer tips weten (deze vul ik dan aan in de beginpost)! Ook is dit bedoeld als een gezellig praattopic waarin je over je dromen kan praten of wanneer je 's nachts (en overdag natuurlijk) iemand zoekt om mee te praten. Daarnaast kan je ook je gevoelens/ervaringen van je afschrijven. Het kan allemaal hier in dit topic! Een ander pluspunt: je kan hierdoor misschien nog meer quizletters leren kennen! ;D Lijkt je het leuk om hierin te zitten? Dan zet ik je op het lijstje! Graag aangeven wat je (schuil)naam is en eventueel hoe oud je bent. Je mag ook aangeven of je een goede of slechte slaper bent, dan zet ik dat erbij, maar dat hoeft niet. (:

    Mocht dit topic ooit volraken, dan ben ik degene die een nieuw topic start!

    De lijst:

    1. Werecoyote // Precious // 19 jaar // Slechte slaper
    2. cobblepot // Shania // 16 // Slechte slaper
    3. Livsnjutare // Sanne // 17 jaar // Slechte slaper
    4. Monochopsis // Erieka // 21 jaar // Slechte slaper
    5. VaIeska // Famke // 15 jaar // Goede slaper
    6. Aloy // Elise // 22 jaar // Slechte slaper
    7. Patholoog // Manon // 21 jaar // Lange slaper
    8. Nonpluvius // Mare // 13 jaar // Redelijke slaper
    9. Archie // Megan // 18 jaar // Goede slaper
    10. Appleby // Lonne // 14 jaar // Redelijke slaper
    11. Stormfly // Lilly // 13 jaar // Slechte slaper
    12. Adornanble // Wolfram // 16 jaar // Slechte slaper
    13. Noiz // Romi // 17 jaar // Meestal goede slaper
    14. Llywelyn // Delphine // 13 jaar // Redelijke slaper
    15. Dalgliesh // Sofie // 21 jaar // Goede slaper
    16. Dysphoria // Glenn // 22 jaar // Slechte slaper
    17. Paddiecakes // Lizor // 19 jaar // Slechte slaper
    18. Prediker // Evi // 16 jaar // Wisselend goede/slechte slaper
    19. Apfelstrudel // Vera // 15 jaar // Best goede slaper
    20. Perffect // ? // 18 jaar // Goede slaper
    21. Scandal // Erica // 24 jaar // Slechte slaper
    22. Nefyd // Ad // 14 jaar // Slechte slaper
    23. Krullie // Emma // 22 jaar // Goede slaper
    24. Richonne // Laura // 22 jaar // Slechte slaper
    25. Traynor // Mirte // 23 Jaar // Wisselende slaper
    26. Valtersen // Dore // 18 jaar // Relatief goede slaper
    27. Vesania // Ava // 13 jaar // Slechte slaper
    28. MacGyver // Kim // 22 jaar // Best goede slaper
    29. Karlsson // Nikki // 21 jaar // Meestal goede slaper
    30. Kogane // Eva // 16 jaar // Slechte slaper
    31. Brinvi // Cheryl // 21 jaar // Slechte slaper
    32. Bff_bestfriend // Sila // 10 jaar // Redelijke slaper
    33. Hannibal_Lecter // Hannibal // 18 jaar // Goede slaper
    34. Jammer // Sophie // 19 jaar // Slechte slaper
    35. Hooverphonic // Sarah // 20 jaar // Slechte slaper


    Tips:
    - Thee (zoals Slaapthee) / warme melk drinken voor het slapen gaan
    - Proberen om zo min mogelijk te stressen dus ontspan!
    - Niet steeds naar de wekker kijken
    - Het accepteren dat je niet kan slapen (en hierdoor val je juist sneller in slaap!)
    - Alle gebeurtenissen van de dag proberen los te laten
    - Oordoppen
    - Slaapmasker
    - Zo min mogelijk licht aan
    - Kamer moet niet te warm zijn
    - Melatonine
    - Geen caffeine zes uur voor het slapen gaan
    - Niet op schermen kijken voor het slapen gaan (7 minuten lezen maakt dit wel ongedaan!)




    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 20:49 ]

    Hoeveel slaap jij per dag?

    15.5% (11 stemmen)
     
    9+ uur

    38.0% (27 stemmen)
     
    Tussen de 7 en 9 uur

    19.7% (14 stemmen)
     
    5 tot 6 uur

    7.0% (5 stemmen)
     
    Minder dan 5 uur

    12.7% (9 stemmen)
     
    Verschilt per dag

    7.0% (5 stemmen)
     
    Wat is slaap?


    The sun will rise and we will try again.

    Lijst tot en met hier aangepast! (:


    The sun will rise and we will try again.

    Is het niet juist heel slecht om thee te drinken voor het slapen omdat er theine in zit of heb ik het helemaal verkeerd?

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 11:50 ]

    Adornanble schreef:
    Is het niet juist heel slecht om thee te drinken voor het slapen omdat er theeëne in zit of heb ik het helemaal verkeerd?


    Jawel. In zwarte thee zit vrij veel caffeïne. In groene thee is dat alweer minder. Als je echt thee wilt drinken om rustig te worden, raad ik je een speciale herbale slaap-thee aan of kamille thee.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Jawel. In zwarte thee zit vrij veel caffeïne. In groene thee is dat alweer minder. Als je echt thee wilt drinken om rustig te worden, raad ik je een speciale herbale slaap-thee aan of kamille thee.


    Ja dat bedoelde ik ook. Geen zwarte thee maar de thee die jij zegt (: Ik zal het later duidelijker in de beginpost zetten

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 7:56 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Jawel. In zwarte thee zit vrij veel caffeïne . In groene thee is dat alweer minder. Als je echt thee wilt drinken om rustig te worden, raad ik je een speciale herbale slaap-thee aan of kamille thee.


    Mehehehe dikke middelvinger naar de mensen die dachten dat ze gezond waren met hun standaart pickwick thee. Het is wel True though. Theine is even ongezond als caffeïne

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 7:58 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Count me in haha
    Vesania | Ava | 13 | Slechte slaper


    obsessive rage

    Vesania schreef:
    Count me in haha
    Vesania | Ava | 13 | Slechte slaper


    Doe ik (:


    The sun will rise and we will try again.

    Tips :

    Doe dingen overdag. Als in wees actief, ga er op uit en wees sportief. Dat helpt ook enorm met 's avonds in slaap vallen/komen. net zoals alcohol but dont use peepz haha

    Trouwens bij mij had die slaap thee echt geen nut c:. Maar gezonder drinken als in geen melk producten en alleen water en thee, heeft me behoorlijk opgeknapt.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    McCrory schreef:
    Tips :

    Doe dingen overdag. Als in wees actief, ga er op uit en wees sportief. Dat helpt ook enorm met 's avonds in slaap vallen/komen. net zoals alcohol but dont use peepz haha

    Trouwens bij mij had die slaap thee echt geen nut c:. Maar gezonder drinken als in geen melk producten en alleen water en thee, heeft me behoorlijk opgeknapt.

    Melk producten ongezond? Sinds wanneer?

    Die eerste tip is trouwens een hele goede! Gisteren was ik uit geweest en ik viel als een blok in slaap. (Hielp ook wel dat ik nog redelijk aangeschoten was, but hey, ik was ook gewoon oprecht moe van al het dansen.)


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik kan pas om 2 á 3 uur in de nacht slapen en ben om 8 uur alweer wakker in de ochtend. Yay me.

    Lezen voor het slapengaan is also slecht.
    Er zijn apps om je beeld rood te maken, zodat je melatonine minder afgebroken wordt. Twilight voor mobiel en f.lux voor pc.

    Dalgliesh schreef:
    (...)
    Melk producten ongezond? Sinds wanneer?

    Die eerste tip is trouwens een hele goede! Gisteren was ik uit geweest en ik viel als een blok in slaap. (Hielp ook wel dat ik nog redelijk aangeschoten was, but hey, ik was ook gewoon oprecht moe van al het dansen.)


    Misschien heb ik het verkeerd verwoord, excuses. Voor mij voelde melk wel ongezond aan. Ik kreeg er meer speeksel en slijmvorming van &zo. Ik voel me gewoon 'gezonder' en 'fitter' met enkel water&thee en dan zo nu en dan soya.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik drink rooibos thee en da's dan weer theeïne vrij :"D

    Dat van de melkproducten herken ik. Nu drink ik dat sowieso niet meer, maar voor het slapengaan zorgt dat zeker voor meer slijmvorming en zo bij mij.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dalgliesh schreef:
    (...)
    Melk producten ongezond? Sinds wanneer?

    Die eerste tip is trouwens een hele goede! Gisteren was ik uit geweest en ik viel als een blok in slaap. (Hielp ook wel dat ik nog redelijk aangeschoten was, but hey, ik was ook gewoon oprecht moe van al het dansen.)

    Melk is eigenlijk alleen bedoeld voor babies, wat eigenlijk heel raar klinkt omdat we in de meeste westerse landen gewoon veel melk drinken. Het is aan de ene kant heel goed voor je botten en kalk, maar aan de andere kant ook erg slecht voor je. Veel mensen zijn intolerant voor melk en krijgen er huidproblemen van. Het is dan ook zo dat in veel andere culturen geen melk wordt gedronken om deze reden. Daar is het echt alleen voor de opvoeding van babies, maar in het westen hebben we er wel een soort immuunsysteem tegen ontwikkeld, waardoor wij het over het algemeen kunnen drinken zonder er veel last van te hebben.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Woar schreef:
    Ik kan pas om 2 á 3 uur in de nacht slapen en ben om 8 uur alweer wakker in de ochtend. Yay me.

    Lezen voor het slapengaan is also slecht.
    Er zijn apps om je beeld rood te maken, zodat je melatonine minder afgebroken wordt. Twilight voor mobiel en f.lux voor pc.


    Je bedoelt lezen op je mobiel? Hoe vaak ik ook mijn mobiel zit voor het slapen, het is idd niet goed voor me. Ik krijg er sneller enge dromen van en wordt erg onrustig van alle informatie die ik krijg.

    Als je gewoon een boek leest, is dat wel erg fijn voor het slapen. Je ogen worden dan langzaam moe zonder dat je erg druk maakt en valt rustig in slaap.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 15:47 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik wil er graag bij op de lijst!

    Op zich ben ik een bestelling goede slaper. Hoewel ik soms wel moeite heb om in slaap te vallen en toch wel lang kan slapen, qua uren voor mijn gevoel.



    Physics is awesome