• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Dumblydore [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Dumblydore
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Voldymort [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Sluggyhorn [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Dumblydore [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || McGonygall [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Voldymort [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Dumblydore [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || McGonygall [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Dumblydore [1.12]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Bellytrix [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Sluggyhorn [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Grindywald [1.11]]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || McGonygall [1.12]
    • Dorcas Meadows • Ines Garcia || Ravenpuff [1.12]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || McGonygall [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    • Alexander Blackbourne • RJ king || Ravenpuff [1.12]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Voldymort [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Dumblydore [1.10]
    • Isla Ashworth • Alissa Violet || Ravenpuff [1.11]
    • Raven Seymour • Karrueche Tran || Voldymort [1.12]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Sluggyhorn

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    • Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • McGonygall

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    • Nova Tamzin Archer • Voldymort
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Voldymort || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Dumblydore
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Dumblydore
    • William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • McGonygall
    • Adalae Cresenta Romanova • Bellytrix
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Dumblydore
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • Voldymort || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Sluggyhorn
    • Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    • Faelia Christina Brown • Solomita
    • Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    • Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • McGonygall || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Dumblydore
    • Unknown
    Beaters
    • Alexander Blackbourne • Ravenpuff
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Dumblydore met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 14:50 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA




    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Slytherin Common Room • Beerpong gang • Outfit

    Terwijl ik intimiderend probeer te zijn door op mijn tenen te staan en hem in zijn ogen aan te kijken, werkt dat voor geen meter. Die gast is haast twee meter lang, nee wacht; hij is even lang als de Eiffeltoren. Ja, misschien ook even lang als de piramides. Zijn die wel langer dan de Eiffeltoren? Celeb gaat ook nog eens door zijn knieën, zodat we ongeveer op dezelfde hoogte staan. Ik kijk hem diep verontwaardigd aan en vouw mijn armen over elkaar, diep gekwetst door zijn actie. ''Ga maar naar je groepje meiden dan en bereid hen er maar alvast voor om ingemaakt te worden.'' Hij klopt –– het lijkt bijna sarcastisch –– op mijn schouder.
          ''Hmpf, je bent gewoon bang dat je straks niks meer aanhebt behalve je ondergoed. Dat iedereen dan ziet hoe zielig je bent.'' Ik werp hem een handkus toe en wil weglopen, maar Castor verpest mijn plan. Ik kijk omhoog en zie hem dan staan. De Cas die een grote angst heeft voor geel –– althans, dat heb ik zelf aangenomen –– maar van buiten een big guy leek te zijn. "Kom maar hier met dat bier, ik heb dorst als een malle." Ik duw een glas bier in zijn handen en ga lichtjes door mijn knieën zodat zijn arm van mijn schouder af gaat. "Ik geloof echt dat ik uitgedroogd ben. Kan dat? Want ik zw-" Echter stopt hij met zijn zin en gaapt enkel Roza aan.
          ''Aan de kant jij. Dit is niet jouw kant.'' Ik draai mijn hoofd naar Celeb toe en steek mijn middelvinger op voor ik naar mijn eigen kant ga. ''Gaan we nog beginnen of gaan we de rest van de avond drama schoppen?'' Ik rol mijn ogen en pak een ander glas, onwetend wat erin zin begin ik er gewoon uit te drinken. De avond kan niet slechter worden, toch?
          ''Het is goed tussen ons toch?'' Ik schrik door Iz en knik daarna langzaam. Ja, het is weer goed tussen ons, denk ik. Ik kan me haast niet meer herinneren wat ik haar aan heb gedaan door de alcohol. Heb ik haar geslagen? Nee toch, dat zou ik nooit doen. Cruciatus vloek? Nah, ze ziet er nog goed uit. Iets tussen die twee in? Waarschijnlijk.
          ''Ja, natuurlijk.'' mompel ik. ''Sorry.'' zeg ik terwijl ik niet eens meer weet waarom ze vraagt of het goed tussen ons is. Ik drink een beetje bij beetje van mijn glas en kijk nogal dood naar de tafel terwijl het spel langzaam aanwakkert. Ik wil in bed liggen.


    'You can't raise hell with a saint.''

    [ bericht aangepast op 16 maart 2017 - 20:30 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.


    William Theodore 'Theo' 'Teddy' Weasley
    Gryffindor || I've really done it this time. I fucked it all up and the girl I love hates me. || Slytherin Common Room > Bed || Gwen, Dorian and Fae > Alone

    Zodra ik mijn lippen op die van haar drukte, werd ik gevult met een geweldig gevoel, maar ik voelde haar ook verstijven, waardoor ik terugtrok en me stamelend en stotterend probeerde te verontschuldigen, terwijl ik haar nog amper durfde aan te kijken en mijn hoofd roder werd dan mijn haren. Ik was dan ook ergens wel blij dat Dorian ons stoorde, want dat zou mij een mogelijkheid geven om te verdwijnen, op het feit na dat hij mij ook aansprak. Ik was zo gewend om niet op te vallen, dat dit nieuw was, en ik nu nog minder wist wat ik moest doen. Daarbij wist ik niet helemaal wat er tussen Gwen en Dorian had gespeeld, en wat er nog tussen ze speelde, al leek het niet veel te zijn, gezien Dorian Fae stevig naast zich hield. Ik keek wat heen en weer van Gwen, naar Dorian, naar Fae, en weer terug naar Gwen. Ze leek het er erg moeilijk mee te hebben, en haar woorden klonken in mijn oren ook niet erg oprecht. Geweldig. Ik had het zo erg vernachelt dat ik zeker wist dat Gwen me nu nooit meer zou willen zien, wat alleen maar werd versterkt door het feit dat ze wegliep. Het enige wat ik nog kon doen was mijn handen door mijn haren halen en haar hopeloos nakijken. Ik was veel te snel gegaan. Dansen betekende niet dat ze me leuk vond, zelfs niet als dit een date was geweest. Ze vond me vast gewoon sneu, zoals zo velen. Hoe kon ik zo dom zijn geweest om het wel te geloven, dat een meisje als Gwen ooit iets in mij zou kunnen zien? Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Ik liet mijn armen vallen en richtte mijn ogen op Dorian. "Ik h-h-heb h-h-het allemaal v-v-verpest." Nog nooit had ik me zo verslagen, zo stom gevoelt, en dat zei wat omdat mijn broers heel veel narigheids bij me hadden geflikt en me heel veel hadden doen geloven. Het enige wat ik nu wilde was ofwel door de grond wegzakken, ofwel dood, ofwel naar bed, en sinds de eerste twee niet snel zouden gebeuren, was het enige wat ik nog kon doen mezelf naar bed slepen. Ik had me heel erg verheugd op deze avond, echt enorm, maar alles had ik in die ene seconde verpest en het zou nooit meer terugkomen.
    To Gwennie:
    I'm sorry

    Ik wist niet goed wat ik anders moest typen. Zelfs mijn normale voicemessage voelde niet goed. Toen dat berichtje was verzonden keek ik nog even naar Dorian en Fae. "Geniet van jullie avond. Ik ga naar bed." Nog heel even keek ik naar Gwen, die aan de dranktafel stond met een beker van weet ik veel wat, voor ik schoorvoetend, met afhangende schouders, als een geslagen pup de Common Room verlaat en vertrek richting mijn bed, om daar mezelf voor mijn kop te slaan en mogelijk in slaap te huilen voor de andere jongens binnen zouden komen. Ik slofte door het kasteel tot aan de Dikke Dame, die me vroeg wat er was. Ik schudde alleen mijn hoofd en verrassend genoeg liet ze me binnen, waardoor ik zo door kon schuifelen naar mijn slaapkamer, zonder echt op te letten of er nog anderen waren. Ik liet me gewoon voorover op mijn bed vallen, waarna ik de tranen niet meer in kon houden, en ze met beven en snikken bleven komen, alsof de zondvloed uit mijn traanklieren alleen moest komen. Ik had alles verpest.


    Bowties were never Cooler

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Luke's dorm • Luke • Outfit

    Ik krul op in de armen van mijn beste vriend. Ik ben hier al zoveel vaker geweest. Waarom ben ik er altijd zo van overtuigd dat elk meisje wat ik leuk vind voor eeuwig bij me gaat blijven? Ik val zo snel voor iemand. Veel te snel. Nu is Luke weer hier om de stukjes op te rapen, zoals gewoonlijk. Ik moet hier mee stoppen. Ik sla mijn armen stevig om het middel van mijn beste vriend heen en kalmeer gelukkig wat terwijl ik zo tegen hem aanlig. Hij begint heel zachtjes te zingen en ik sluit mijn ogen. De woorden klinken absoluut niet, maar ik weet welk nummer het is. Het is een Iers nummer dat zijn moeder altijd voor hem zong. Ik stop met snikken, maar de tranen blijven geruisloos over mijn wangen rollen terwijl ik zo in zijn armen lig. Na bijna een uur zo gelegen te hebben, kom ik langzaam overeind. Ik heb genoeg na kunnen denken over alles wat er gebeurd is en voordat ik met Luke in bed kruip - die plek heb ik geclaimd voor momenten zoals deze of als ik gewoon met hem wil knuffelen - moet ik iets doen. Ik veeg mijn wangen droog en druk een kus op zijn voorhoofd.
          'Ik ben zo terug,' fluister ik. Ik loop vervolgens naar boven en haal de cadeautjes voor Nova uit mijn tas. Voor haar heb ik een grote hamburger gemaakt van snoep van dezelfde winkel als waar ik de cadeautjes voor Castor en Luke gekocht heb. Het tweede cadeautje is een ouderwetse cassette recorder met het nummer Pretty Girl door mij gezongen erop ingepakt in een wit shirt met daarop "princess Nova". Ik zucht diep en leg de cadeautjes onder haar kussen. Even laat ik mijn vingers glijden over de stof van haar dekbed. Ik vecht tegen de neiging om tussen haar dekens te kruipen en loop terug naar Luke. 'Kom, laten we je naar bed krijgen,' mompel ik. Ik trek hem omhoog en neem hem mee naar zijn eigen dorm, waar ik hem op het bed zet en hem eerst dwing om drie glazen water te drinken. Ik doe daarna hetzelfde voordat ik Luke's kleren uittrek en hem met wat moeite in een joggingbroek krijg. Ik duw de jongen op het bed en stop hem onder. Voor de zekerheid zorg ik dat er een teiltje naast het bed staat. Daarna klim ik naast hem in het bed en krul ik op tot een bolletje tegen de jongen aan. Ik kus zijn haar en glimlach.
          'Welterusten Lucky,' mompel ik. 'Ik heb je enorm veel gemist.' Ik haal een hand door zijn haren. 'Dank je dat je er altijd voor mij ben als mijn hart weer eens in stukjes ligt.' Ik zucht en sluit mijn ogen. Zou het te maken met mijn bipolar? Het is nog maar net vastgesteld en om eerlijk te zijn weet ik van de helft nog niet eens wat het inhoud. Het is ingewikkeld en angstaanjagend, maar misschien is dit er ook wel onderdeel van. Ik bijt mijn lip en kruip wat dichter tegen mijn beste vriend aan. Voor even doe ik net alsof we weer terug in Ierland zijn, maar nog toen we jong waren en alles nog goed was. Toen mijn ouders nog van me hielden om wie ik was. Ik weet dat het een vale droom is, want zonder deze school had ik deze mensen niet ontmoet en als ik niet uit de kast gekomen was, dan had ik voor altijd gelogen over wie ik daadwerkelijk ben. Opnieuw verlaat een zucht mijn mond en de alcohol trekt mij langzaam richting dromenland. De laatste gedachten die ik heb voordat ik compleet wegzak zijn een paar prachtige rode lokken.


    “There's bravery in being soft


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    “Her lips are like the galaxy's edge and her kiss the colour of a constellation falling into place.”



    ‘Iek zal je niet alleen laten, beloof iek je.’ Ik glimlachte zwakjes en kuste haar zachtjes en teder terug. Vervolgens krulde ze zich tegen mij aan en zachtjes haalde ik mijn vingers door haar bruine lokken. Ik wilde haar zeggen dat ze wel mocht slapen, als ze dat wilde, maar haar ogen waren al dicht. Ik glimlachte en sloot de mijne. ‘Caleb? Langzaam opende ik mijn ogen weer en keek haar nieuwsgierig aan. ‘Doe je ogen maar dicht, oui? Vandaag 'eb je je al genoeg zorgen gemaakt over alles. 'et is al goed. Iek ben nu bij je en iek beloof je dat iek er alles aan gaan doen om 'et goed te maken.' We keken elkaar aan en ze nam mijn gezicht tussen haar handen. Ik knikte ten teken dat ik haar had begrepen en een kleine glimlach speelde om mijn lippen. ‘Vertrouw je me?’ Ik grinnikte toen ze een kusje op mijn neus drukte. ‘Vanavond is 'et genoeg geweest, mon escargot. Genoeg 'eeft je pijn gedaan.’ Mijn glimlach verdween echter als sneeuw voor de zon van mijn gezicht toen ik bemerkte dat Lana er een stuk minder vrolijk uitzag dan voorheen. Bezorgd kwam ik wat overeind en kneep even mijn ogen dicht toen onder en boven leken te versmelten en ik me behoorlijk misselijk begon te volgen. Ik zette me hier echt overheen, gezien Lana belangrijker was. Ik streelde haar wang zachtjes en hing wat boven haar.
          ‘Lana?’ zei ik zachtjes en keek haar bezorgd aan. 'Alles okay? Niet huilen... alsjeblieft?’ fluisterde ik en drukte mijn lippen op die van haar. ‘Het komt allemaal goed, toch?’



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Caleb's dorm • Lana

    [ bericht aangepast op 17 maart 2017 - 10:03 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Ollie Gabriel Reid


    18 • Year 6 • Mudblood • Hufflepuff • Chloe •

    Ik kijk naar het meisje terwijl ze stuntelt met de sigaret en begrijp dat ze die vast uit beleefdheid heeft aangenomen.
    Dat is Chloe right there - zo beleefd, zo goed.
    "Sorry," mompel ik, zachtjes lachend. "Ik zal het niet meer over Jase hebben." Ik neem een paar laatste, haastige trekjes van de sigaret en werp het ding weg.
    Ik ga op een dichtbijstaand bankje zitten en trek Chloe aan haar hand mee. Niet agressief, of zo, maar meer aanmoedigend.
    Door de frisse lucht voel ik mijn hoofd een beetje ophelderen, er hangt niet langer een grote wolk aan alcohol en dronkenschap voor mijn ogen. Natuurlijk voel ik me nog steeds niet geweldig, maar het ergste lijkt voorbij.
    Voorzichtig, en met een glimlach, haal ik de sigaret tussen haar vingers vandaan, tik ik de as er af en druk ik het ding uit op de leuning van de bank. "Je weet dat je geen slechte gewoontes hoeft over te nemen uit beleefdheid, he?"
    Het kost me moeite om mijn ogen open te houden, aangezien alcohol me meestal na een tijdje slaperig maakt. Zeker omdat ik zo veel gedronken heb, en zo veel verschillende dingen, kan ik niet meer zo goed voelen wat nou de drank is en wat gewoon werkelijkheid.
    Ik kijk vanuit mijn ooghoeken naar Chloe en glimlach. Ik ben blij dat ze met me naar buiten is gegaan, en dat ze niet afgeschrokken was door mijn staat. Ik weet niet hoe leuk - of betrouwbaar - ik het 'vroeger' had gevonden om met een dronken jongen naar buiten te gaan.
    "Dankjewel, Chloe," mompel ik dus, "dat je er bent ondanks dat ik zo'n slechte vriend ben." Ik kijk haar aan en de neiging om haar te zoenen neemt mijn lichaam over, lijkt het wel. Gedraag je, Ollie, je bent dronken. Je kunt niet peilen of zij dat ook wil. Toch weet ik mijn impulsen niet in te houden en niet heel veel later druk ik, voorzichtig, mijn lippen op die van haar.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || There ain't no party like a lonely party and arguing with your fiance. || dress || Maia
    Ik had niet de beste avond. Ik had weer een uitval gehad met Regulus. Het begon bijna een dagelijks iets te worden, nadat nu officieel was dat we verloofd waren en onze ouders bezig waren om dat zo snel mogelijk te realiseren. Ze gingen er geen gras over laten groeien, en dat alles omdat onze respectievele broer en zus zo nodig bloedverradertje moesten gaan spelen. Echt veel zin in het feest ahd ik dan ook niet, al helemaal niet toen ik voor de zoveelste keer probeerde de verlovingsring af te doen, en het weer niet lukte. Het was een mooie ring, echt, maar het idee erachter was verschrikkelijk. Ik probeerde me wel te mengen in het feest, maar het voelde gewoon niet goed, en toen ook nog een van de Hufflepuff mudbloods werd aangevallen door Maia, was het helemaal een grote ramp. In tegenstelling tot haar neef, had zij 0 inzicht in subtiliteit en dat bedrijgde het hogere doel wat wij gezamelijk als jonge Death Eathers dienden. Het doel wat ook een van de enige redenen was dat ik niet van huis was weggelopen na het bericht van de uithuwelijking. Niet veel later kwam Maia aanlopen en gooide haar armen om me heen. Ik gaf haar een knuffel terug. Ondanks haar stomme actie, waar ze door ons allemaal al op was aangesproken, was ze nog altijd een van ons en een van de weinigen met wie ik goed kon praten, al leek dat er nu niet op, gezien ze duidelijk dronken was. "Laten we het daar niet over hebben. Dat snotjoch is nog altijd overtuigd dat hij het kortste eind heeft van deze verloving." Ik aaide wat van Maia's haar uit haar gezicht, zodat ze er net iets soberder uitzag en trok haar mee naar een van de banken, gezien ik niet wilde dat ze om zou vallen of iets dergelijks. "Kom zitten en vertel me eens over jou Kerst. Het kan namelijk nooit erger zijn dan die van mij en ik heb behoefte aan afleiding." Ik draaide intussen rusteloos aan de ring om mijn vinger. Dat was ook het enige wat die deed, want qua hoogte verschoof die geen milimeter. Dit was dan toch echt de eerste keer dat ik er een hekel aan had dat magie bestond. Ik hoopte maar dat Maia's verhaal me wat kon opvrolijken, of in elk geval af kon leiden van dit alles.


    Bowties were never Cooler


    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Paddiecakes met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Tribunes • Lily, Nova & Gwen • Outfit

    Caleb gaat boven mij hangen en ik voel zijn hand voorzichtig over mijn wang glijden. ‘Lana?’ Zijn gezicht staat bezorgt en ik doe moeite om mijzelf bij elkaar te rapen, omdat ik niet wil dat hij nu degene is die zich zorgen om mij maakt. 'Alles okay? Niet huilen... alsjeblieft?’ Ik voel zachtjes zijn lippen op de mijne. ‘Het komt allemaal goed, toch?’ Ik knik en kus hem opnieuw. Ik glimlach door mijn tranen henen en kus zijn neus voordat ik tegen hem aan krul. Ik sluit mijn ogen en zucht diep.
          'Ja..'et gaat allemaal goed komen,' mompel ik met een gaap voordat ik langzaam in slaap zak.

    Het is valentijnsdag en quidditch. Wat een combinatie. Om eerlijk te zijn kijk ik meer uit naar het tweede, want ik ben niet zo van valentijn. Natuurlijk heb ik wel een roos voor Caleb gekocht, maar verder heb ik niet zoveel zin om heel erg klef te doen op deze dag. Ik heb al afgesproken om met mijn vriendinnen een filmavond te houden en daar kijk ik nu al enorm naar uit. Vrolijk loop ik door het gras heen in de veel te grote Slytherin sweater van Caleb - die ik stiekem gestolen heb. Op een drafje ren ik naar de kleedkamers. Ik weet dat ik daar eigenlijk niet naar binnen mag, maar het zal vast niet uitmaken als ik mijn ogen dicht houd. Ik glip naar binnen en ren tussen alle jongens door richting Caleb, met mijn handen half voor mijn ogen. Als ik bij Caleb kom, ga ik op mijn tenen staan en geef ik hem een kus op zijn lippen.
          'Succes met verliezen,' grinnik ik. Ik knipoog en ren dan weer naar buiten in de richting van de tribunes. Ik de drie redheads al staan en maak mijn aanwezigheid duidelijk door ze alledrie tegelijkertijd om de nek te vliegen. 'Bonjour, mes amies!'


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • The Hallways • Blake

    Voor de eerste keer loopt een avond niet compleet aan de hand, behalve dan een aantal flinke blauwe plekken op mijn gezicht en een wond op mijn kin en wang. Oké, dat is misschien niet helemaal normaal, maar voor het standaard niveau van drama op feestjes heb ik het er nog best goed vanaf gebracht. Remus lijkt het daar echter niet mee eens te zijn helaas, maar ik ben in ieder geval niet dronken terug gekomen. De dagen die daarop volgen zijn redelijk normaal, maar ik moet wel make-up van mijn vrouwelijke Gryffindors stelen omdat mijn hele gezicht bont en blauw is. Bijna een maand later is het gelukkig alweer helemaal verdwenen en ik ben blij dat ik even geen Quidditch hoef te spelen, want dan zou ik alle blauwe plekken waarschijnlijk weer terug krijgen. Quidditch en valentijn zijn echter niet het belangrijkste voor mij op het moment. Vandaag is Blake jarig en Scarlett en ik hebben het op ons genomen om een surprise party voor haar te organiseren later deze avond. Ik heb echter nog een cadeautje voor nu dat ik haar wil geven - en ze geloof ik ook echt nodig heeft. Ik loop door de gangen opzoek naar mijn vriendin met een vierkante doos in mijn hand die ingepakt is in roze inpakpapier. Iedereen is onderweg naar Quidditch en zo vind ik ook Blake. Ik ontwijk de hordes aan mensen en ren op haar af. Ik sla mijn armen om haar middel, til haar op en geef haar een kus op haar lippen.
          'Gefeliciteerd Blakey!' roep ik enthousiast en ik glimlach. Ik geef haar nog een stevige knuffel voordat ik haar neerzet. 'Ik weet dat je dag vandaag nog niet zo interessant geweest is, maar mijn cadeautje zal alles beter maken.' Ik knipoog naar haar en druk het knalroze pakje in haar handen. Hij bevat een roze vibrator, met een slangetje op de top, want die vond ik wel toepasselijk. Ik sla mijn arm om haar middel. 'Heb je al gegeten? Anders neem ik je nu mee naar de keukens en gaan we wat champagne en taart scoren. Ik zal Scarlett ook wel even appen. Dan vieren we het als goede oude tijden.' Ik haal mijn mobiel tevoorschijn en stuur een appje naar Scarlett met daarin de vraag of ze ook taart komt eten en champagne komt drinken samen met de birthday girl.


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai


    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • The Quidditch Field • His Team

    Ik ben enorm nerveus. Ik weet dat het vandaag valentijn is, maar daar focus ik mij wel op na de wedstrijd. Op dit moment moet ik me focussen op winnen. Ik sta in de kleedkamers en trek mijn Quidditch outfit aan - met extra bescherming als keeper. Ik zorg ervoor dat niemand mijn arm kan zien terwijl ik dit doe. Het zijn misschien wel Slytherins, maar dat maakt ze nog geen Death Eaters. Net op het moment dat ik mijn kleding aan heb, komt het vriendinnetje van Caleb de kleedkamers binnen gerend. Ik ben blij dat Caleb de enige is die zonder shirt staat. Ik frons lichtjes en draai mij om naar mijn spullen. Buiten klinkt er al enorm gejuich. Ik hoor madam Arestina dat de teams naar buiten moeten komen. Ik kijk op en weet zeker dat ik compleet bleek weggetrokken ben.
          'Succes,' mompel ik zachtjes, voordat ik naar buiten stap met iedereen van het team. Ik krimp een beetje in als er hard geschreeuwd wordt. Ik hou van de sport, maar de aandacht vind ik wat minder. In mijn hand heb ik mijn nieuwe Nimbus 2001 die het hele team van Celebran gekregen heeft. Ik voel me ongemakkelijk op deze bezem, omdat hij niet mijn oude vertrouwde is, maar ik heb genoeg getraind om dit te moeten kunnen. Ik haal diep adem en leg mijn hand kort op mijn borst. 'Don't fail me now,' mompel ik zachtjes, hopend dat mijn longen niet tegen gaan stribbelen tijdens de wedstrijd. Ik gooi één been over mijn bezem en ga naast mijn teamgenoten staan. De fluit klinkt hard en schel. Ik schiet omhoog naar de doelen en zorg ervoor dat ik gelijk klaar sta - of nou ja, vlieg - om de eerste Quaffle tegen te houden. Blijkbaar is dat niet snel genoeg, want het Ravenclaw team heeft de Quaffle al te pakken en racet nu deze kant op met Cedric vooraan. Ik maak mij klaar, maar als Cedric de Quaffle gooit, schiet deze net langs het tipje van mijn vingers. Ze scoren.
          'Kasai!' schreeuwt Celebran vanaf de andere kan van het veld, 'stop met dromen en ga aan het werk, voordat we straks door jou verliezen!'


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Castor

    17 • Year 6 • Pureblood • Ravenclaw • Chaser • Quidditch field • Quidditch team
    Een grijns speelt rond mijn lippen wanneer ik naar de twee bezems voor me kijk. Ergens voel ik me best slim, want uiteraard heb ik niemand van Slytherin bereid gevonden om Ravenclaw te sponsoren, maar mij sponsoren kan niemand weerstaan. Celeb noch Ada, in ieder geval, want voor mij staan twee gloednieuwe Nimbus 2001 als het sprankelende bewijs. In feite hadden het er zelfs zeven kunnen zijn, want meneer Hughes was de avond van het feest overduidelijk in een gulle bui geweest, maar zo'n aanbod kon en kan ik niet aannemen. Ik weet dat Caleb en hij niet bepaald op goede voet zijn en het blijft ongemakkelijk dat de man Celeb en mij wel lijkt te kunnen waarderen, voornamelijk wanneer dit voor Calebs neus duidelijk wordt.
          Ik zucht even, maar besluit dat ik me hier nu even niet druk om moet maken. Mijn laatste wedstrijd is ronduit vreselijk gegaan en ik weet niet wat er aan de hand was, maar ik moet dat gezichtsverlies weer een beetje goedmaken. Ervoor zorgen dat Slytherin genadeloos afgeslacht wordt, zou een mooi begin zijn en het dingetje tussen Caleb en zijn vader... dat wordt later wel opgelost. Ik besluit om een van de dure bezems weg te geven aan Greta, want met haar bezem zou ik nog eerder de vloer aanvegen dan erop willen vliegen. Het feit dat ik nog nooit een vloer geveegd heb, moet er al genoeg over zeggen.
          Snel maak ik me klaar, zodat ik op tijd op het veld aankom. Ik voel me gesterkt door de belachelijk lelijke sokken die ik draag, want ik heb ze van Taia gekregen en ze zijn lekker warm, dus al vanaf seconde één heb ik ze gedoopt tot mijn gelukssokken. Hoewel ze me tot nu toe nog geen geluk gebracht hebben, moet één keer de eerste keer zijn en ik voel dat dit vandaag is. Wanneer ik buitenkom, verlicht de februari-zon de tribunes en een tevreden lachje verschijnt op mijn gezicht wanneer ik zie dat de tribunes behoorlijk gevuld zijn. Des te meer mensen om te zien hoe Ravenclaw zichzelf naar de winst toe vliegt. Vanaf het moment dat madam Arestina gefloten heeft, lijkt mijn team behoorlijk goed in de wedstrijd te zitten en wanneer Cedric de quaffle langs Kasai weet te werpen, slaak ik een triomfantelijke kreet. "Lekker Ced!"
          De voldoening die ik voel, wordt enkel en alleen nog maar groter wanneer ik Celeb gefrustreerd hoor schreeuwen. Hoewel hij, Caleb en ik goede vrienden zijn, weerhoudt dat ons er niet van om onszelf op het sportveld volledig te geven. "Tijd om een nieuwe keeper te zoeken, Von Leirko," grijns ik hem toe, alvorens ik mezelf weer op de wedstrijd focus. De volgende is voor mij, daar zorg ik wel voor.


    [ bericht aangepast op 18 maart 2017 - 16:19 ]


    She's imperfect but she tries

    ISLA ASHWORTH
    HUFFLEPUFF || TRIBUNES || ROZA ||

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    Stilletjes zat Isla naar de wedstrijd te kijken (of meer afwezig staren, ze merkte niet echt op wat er allemaal gebeurde), met haar muts over haar oren getrokken en haar handen onder haar benen verstopt tegen de februari-koud. Je zou denken dat het op de dag van de liefde wel iets warmer weer zou zijn, maar nope. Niet dat het voor haar erg als die dag aan voelde, want ze voelde zich meer alleen dan ze in tijden gedaan had. Tijdens haar tijd op Ilvermorny had ze veel meer gemist dan ze verwacht had, en ze wilde haast dat ze de tijd terug kon draaien om te zorgen dat ze nooit de keuze had gemaakt om daar heen te gaan. Jason had gezegd dat alles hetzelfde tussen hun zou blijven, ondanks dat hij nu met Blake had, maar zo voelde het niet, zeker niet na dat stomme feest. Ze had zichzelf veel te veel voor schud gezet en sindsdien had ze hem ook nogal ontweken. Vandaag hoefde ze daar in elk geval niet om te denken, of voor hem uit te kijken, want de combinatie van Valentijnsdag met Blake's verjaardag zou er toch wel voor zorgen dat hij al zijn aandacht aan Blake besteedde en waarschijnlijk niet eens aan haar zou denken. Met Cas had ze ook nog steeds niet gepraat en de souvenirs voor beide jongens lagen dan ook nog steeds ingepakt in de koffer onder haar bed. En bij Cedric had ze zichzelf ook voor schut gezet. Lekker bezig. Dat ze die avond veel te veel gedronken had, bleek de volgende ochtend ook, toen ze wakker werd met een kater zo groot als een zwart gat diep is.
          Alle stelletjes om haar heen hielpen ook niet echt, ze voelde zich er enkel eenzamer en rotter door. Het liefst kroop ze na de wedstrijd weer in haar bed. Sterker nog, ze wilde dat ze er nu nog in lag. Wat er wel beter liet voelen, was Lily's voorstel om in de avond een sleepover te houden met meiden.
          Isla schrok op toen er iemand plots naast haar ging zitten. De bekende krullen verraadden dat het Roza was en snel toverde ze een glimlach op haar gezicht. 'Oh, heya, Roza! Laat me raden, jij bent zeker voor Ravenclaw?'


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Tribunes • Gwen, Nova & Lana
    In de waterige winterzon haast ik me naar buiten, terwijl ik al lopend mijn rood met gele sjaal om mijn hals wikkel. Hoewel de zon weinig warmte verschaft, zorgt het er wel voor dat ik goedgehumeurd ben. Ik heb afgesproken om samen met Gwen, Nova en Lana naar de wedstrijd tussen Slytherin en Ravenclaw te kijken en hoewel ik niet zo'n grote sportfanaat ben als zij, vind ik het altijd wel gezellig om op de tribunes te zitten, omdat de sfeer er meestal goed in zit. Alles zit eigenlijk wel goed op dit moment. Sinds het dramatische einde van de kerstvakantie, is alles langzaamaan toch weer op zijn pootjes terechtgekomen. Geen brute aanvallen op onschuldige leerlingen meer, geen behekste bezems, ... Zelfs Severus en ik hebben het weer bijgelegd en dat is misschien wel een gegeven waar ik het meest gelukkig mee ben. Daarnaast gaan de lessen me goed af, huppelen al mijn vriendinnen gezond en wel rond, heb ik vanavond een sleepover met de fugs en weet ik James Potter perfect te ontwijken sinds onze mislukte date. Ik hoef hem enkel onder ogen te komen in de Gryffindor common room, in de gangen, tijdens de lessen, tijdens het diner en... Stop. Ik weet niet waarom hij plotseling overal lijkt te zijn, maar het maakt geen verschil: ik heb het perfect onder controle en mijn gedachten dwalen nooit af naar onze kus. Op nu na dan. Of... nee. Get a grip on it, Evans.
          Een opgeluchte lach verschijnt rond mijn lippen wanneer ik afgeleid word door mijn twee favoriete roodharigen, Nova en Gwen, en ik versnel mijn pas om hen kirrend te begroeten wanneer ik bij hen ben aangekomen. Ik open juist mijn mond om te vragen waar Lana is, aangezien zij de enige is die nog ontbreekt, wanneer deze ons als een soort van Franse liefdesninja bespringt. "Geen-adem-help," gniffel ik, terwijl ik voor zover het in deze toestand lukt mijn ogen over de tribune laat glijden. Wanneer ik een vrije plek zie, trek ik mijn vriendinnen zonder waarschuwing mee, mezelf langs de overige mensen wurmend.
          "Dus, voor wie gaan we juichen?" vraag ik hen opgewekt, terwijl ik een zak Maltesers tevoorschijn tover en deze veelbetekenend omhooghoud. Uiteraard juich ik het hardst voor Gryffindor, maar nu zij niet spelen, zal ik een ander team moeten aanmoedigen. "Slytherin, Ravenclaw, of gewoon voor wie het eerste sc-" Mijn stem wordt overschreeuwd door een plotseling gejuich dat losbarst en mijn ogen worden naar het veld getrokken, net te laat om Cedric te kunnen zien scoren. "Yay, Ravenclaw, dan maar," gniffel ik.


    [ bericht aangepast op 18 maart 2017 - 18:02 ]


    She's imperfect but she tries

    CHLOE MALIETTE PORTER

    'Je weet dat je geen slechte gewoontes hoeft over te nemen uit beleefdheid, he?' Inmiddels ben ik een beetje uitgehoest, maar de sigaret heb ik niet stevig genoeg vast om Ollie ervan te weerhouden deze uit mijn hand te pakken. Ik probeer hem terug te pakken, maar mijn arm is een heel stuk korter dan de zijne en mijn reactie een stuk langzamer dan zijn beweging. Hij drukt hem uit op het bankje waarop we waren gaan zitten.
    'Ik vind het lekker hoor.' loog ik. 'Het was gewoon even een kriebel in mijn keel.' Ik wilde niet dat hij me zo'n braaf stuudje vond. Dat was ik helemaal niet. Ja, ik had misschien nog nooit gerookt, maar maagd was ik zeker niet en het was ook niet alsof ik nooit dingen die niet mochten. Oh, mijn huiswerk had ik ook heus niet altijd af. Aan de andere kant hoefde ik ook niet zo te zijn als de anderen. Zo overtuigd van hun eigen geweldigheid en onder de indruk van hun eigen acties die volgens mij eigenlijk helemaal niet zoveel voorstelden. Vooral dramatisch doen, daar waren ze allemaal heel erg goed in.
    Ik kijk naar Ollie en zie dat hij naar mij kijkt. Hij ziet er moe uit en ik voel medelijden voor hem. Hij zou naar bed moeten. Ik had geen idee of Jase hun kamer al heel erg zelfzuchtig voor zichzelf en zijn rondborstige vriendin geclaimd had, maar besloot dat ik hem, wanneer hij genoeg frisse lucht gehaald had, er heen zou brengen.
    'Dankjewel, Chloe,' Ik hoorde Ollie haast niet, plots klonk hij erg schoor en hij praatte erg zacht. 'dat je er bent ondanks dat ik zo'n slechte vriend ben.' Ik voelde een glimlach en ontkenning opkomen, maar deze kwamen niet hun recht. Beiden van mijn plannen werden gedwarsboomd door de lippen die ik plots op die van mij voelde. Wacht, zoende hij me nou? Zoende Ollie me nou? Door de soort van schrikgedachtes trok ik mijn hoofd naar achter.
    Wat had hij zachte lippen, de paar seconden dat onze lippen op elkaar geweest waren, waren niet genoeg. Ik ging terug. Hoewel het aan de ene kant verwarrend was, was het ook erg fijn en maakte het allemaal eventjes niet uit. Hij vond Blake leuk, ik was gewoon een vriendin, hij was halfdronken en hoogstwaarschijnlijk niet echt helemaal in staat goed na te denken, maar deze zorgen zouden voor later zijn.
    Ik legde mijn hand zacht op de zijkant van zijn hoofd en liet mijn vingertoppen over de plaats strijken waar zijn haar begon. Het was enigszins koud geweest buiten, maar die kou was plots helemaal verdwenen.

    ik doe hier later nog een stuk bij voor na de skip

    hufflepuff | year 6 | muggleborn | Ollie


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA



    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Chaser • Quidditch Field • Slytherin Team

    Valentijnsdag. Rozen. Affectie. Liefde. Hell on earth. Oh en Quidditch.
          Ik haal diep adem en neem al mijn benodigdheden mee. Konden ze de wedstrijd niet op een andere dag plannen? Ach, eigenlijk maakt het niet veel uit. Ik spuit nog wat parfum op mijn robes en pak een paar koekjes om onderweg te eten, sinds ik geen ontbijt heb gehaald. Ik ben er klaar voor.
          Eenmaal buiten haal ik diep adem en geniet kort van het soort van lenteweer. De zon, de vogels, maar toch kon het iets warmer zijn. Zulke dagen doen me miserabel denken aan de winters wanneer ik bij mijn moeder was. Een kopje thee, cake en koekjes. We praatten gezellig over koetjes en kalfjes, wat door kon gaan tot laat in de avond. Vijf jaar geleden. Ik slik mijn tranen weg en begin aan mijn koekje te knabbelen. Daarna de volgende en ga ik door totdat er geen koekjes meer over zijn. Ja, ik eet als ik nerveus ben. Ik tover nog een pak double chocolate chip cookies erbij en begin die op te eten, totdat er nog maar drie in het pak over blijven. Waarom ben ik zo?
          Ik poets mijn robes schoon van alle koekkruimels en vlieg gelijk omhoog als het fluitje gaat en probeer zo snel mogelijk de quaffle te bemachtigen–– wat tragisch mislukt als Ravenclaw scoort. ''Let op!'' schreeuw ik fel wanneer Ravenclaw voor de tweede keer aanvalt. Ik duw de speler van zijn bezem, waardoor Ravenclaw gelukkig niet nog een keer scoort. Ik kijk om me heen en probeer nogmaals de quaffle te krijgen; helemaal gefocust op de wedstrijd. Beter gefocust op de wedstrijd dan op Valentijn. Ik moet al overgeven bij de gedachte.


    'You can't raise hell with a saint.''

    [ bericht aangepast op 18 maart 2017 - 19:01 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.