• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Dumblydore [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Dumblydore
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Voldymort [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Sluggyhorn [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Dumblydore [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || McGonygall [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Voldymort [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Dumblydore [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || McGonygall [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Dumblydore [1.12]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Bellytrix [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Sluggyhorn [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Grindywald [1.11]]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || McGonygall [1.12]
    • Dorcas Meadows • Ines Garcia || Ravenpuff [1.12]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || McGonygall [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    • Alexander Blackbourne • RJ king || Ravenpuff [1.12]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Voldymort [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Dumblydore [1.10]
    • Isla Ashworth • Alissa Violet || Ravenpuff [1.11]
    • Raven Seymour • Karrueche Tran || Voldymort [1.12]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Sluggyhorn

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    • Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • McGonygall

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    • Nova Tamzin Archer • Voldymort
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Voldymort || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Dumblydore
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Dumblydore
    • William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • McGonygall
    • Adalae Cresenta Romanova • Bellytrix
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Dumblydore
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • Voldymort || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Sluggyhorn
    • Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    • Faelia Christina Brown • Solomita
    • Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    • Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • McGonygall || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Dumblydore
    • Unknown
    Beaters
    • Alexander Blackbourne • Ravenpuff
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Dumblydore met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 14:50 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    mt


    We've lived in the shadows for far too long.

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Kitchens • Blake

    'Bedankt voor alles, en de taart,' ze laat haar handen verslagen vallen en ik kijk haar aan. Mijn hart breekt om haar zo te zien en ik weet niet goed hoe ik het op kan lossen. 'Maar ik heb geen honger geloof ik.' Ik strijk voorzichtig over haar rug en kijk haar met een glimlach aan.
          'We kunnen de taart bewaren,' zeg ik en ik druk een kus op haar kruin, 'maak je maar geen zorgen, je hoeft het nu niet op te eten. Het komt allemaal goed, oké?'
          'Ik hou van je, Siri..,' mompelt ze. Ik ben gewoon gekwetst, en misschien ook wel jaloers. Weet ik veel.' Haar mobiel gaat opnieuw en ze laat mij de inhoud lezen. Gossip Girl. 'Ben ik nou echt zo stom?' Ze drukt zich tegen mij aan en ik sla mijn armen stevig om haar heen. Ze huilt. Blake Haynes huilt. Godverdomme. Ik heb de neiging om op dit moment naar Jase toe te lopen en hem hard in zijn gezicht te slaan. Er wordt nog een schepje bovenop gedaan als Jase haar besluit te dumpen. Nee, nee nee. Ik kijk haar aan en pak haar gezicht tussen mijn handen vast.
          'Blake, lieverd, dit gaat allemaal goed komen, kijk mij aan,' zeg ik en ik veeg haar tranen weg met mijn duimen. 'We gaan dit oplossen. Hij verdient je niet. Hij verdient zo'n geweldig, mooi, lief en sterk meisje niet als hij je zo behandelt.' Ik trek haar weer tegen me aan en knuffel en wrijf over haar rug. 'Merlins beard, hij verdient je echt niet.' Ik schud mijn hoofd en terwijl ik haar vast houd, vraag ik een van de huiselven of ze thee kunnen klaarzetten en een glas whiskey. Ik weet dat dat niet de beste manier is om haar nu te helpen, maar ik weet dat ze het kan waarderen.
          'Kom op Blakey,' zeg ik. Ik til haar op en loop naar de bank in de hoek van de keuken - want ja er is een bank - en zet haar op mijn schoot neer. Ik strijk nog steeds over haar rug heen en geef haar het glas whiskey waar de huiselfen mee aankomen zetten. 'Op je verjaardag, die we alsnog geweldig gaan maken,' zeg ik. 'Dat beloof ik je en op de mooiste, liefste en sterkste meid die ik ken.' Ik glimlach en wrijf haar tranen weg. 'Het komt allemaal goed, dat beloof ik je.'


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Naam: Tallulah Fran Moriarty.


    "They tell me to listen to my mind, for I'm a Horned Serpent. But my heart screamed for me to follow it."
    | Horned Serpent | Year 6 | Uitwisseling student from Ilvermorny | With Roza, Isla and James

    Ik kijk even verward om me heen. Nee, ik kan niet goed zitten. Ik had nooit verwacht dat ik overal en altijd maar meteen de goede kant op zou lopen, maar dit is de vijfde keer binnen enkele weken dat ik iets niet kan vinden. Ik app even om te kijken of iemand me kan helpen en gelukkig antwoord Roza. ik weet niet helemaal wat ze bedoelt met dat ik het gejuich moet volgen, maar na een tijdje gelopen te hebben hoor ik mensen flink schreeuwen. Dit voor Quidditch? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen, vooral omdat Quidditch helemaal niet zo groot is in Amerika, maar ach, iedereen zo zijn voorkeur. Terwijl ik berichtjes stuur huppel ik vrolijk in de richting waar het geschreeuw vandaan komt. Niet al te ver zie ik grote tribunes staan en ik weet meteen dat dat is waar ik wezen moet. Onderweg krijg ik nog twee rozen in mijn handen gedrukt, waarvan er één van Sirius blijkt te zijn. Die andere kan niet anders dan van Roza zijn. ik weet niet of het zo'n goed idee is om de rozen mee te nemen, maar ik kan ze moeilijk zo weggooien, dat zou zonde zijn. De roze zorgen er wel voor dat ik mij meteen realiseer hoe erg ik er eigenlijk nog steeds niet bij hoor. Ik heb Nova en Sirius en Roza en een boel mensen die ik wel aardig vind, maar zoals altijd niemand om valentijnsdag mee door te brengen. ik probeer een glimlach op mijn gezicht te toveren als ik aankom bij Roza, Isla en een jongen die ik herken met James. Ik heb nog niet veel met hem gepraat, maar hij is zeker niet onaardig.
    "Dus, hoe werkt Quidditch en voor wie moet ik juichen?" vraag ik lichtelijk verward. Misschien moet ik gewoon mijn favorite persoon uitzoeken, aangezien Horned Serpent geen house is hier op Hogwarts.


    We've lived in the shadows for far too long.

    REGULUS ARCTURUS BLACK
    "I'm your favourite worst nightmare."


    16 • YEAR 5 • PUREBLOOD • SLYTHERIN • QUIDDITCH FIELD • QUIDDITCH PEOPLE

    Het spel gaat heel snel en van een klein afstandje kijk ik naar het spel van mijn team tegen dat van Ravenclaw. Ik wil zo graag winnen dat ik ze om de haverklap toe blijf schreeuwen. Ondertussen heeft Ravenclaw drie keer gescoord en ik kijk kort naar het scorebord. Mijn team moet scoren en wel zo vaak mogelijk. Wanneer ik de Snitch vang, vind ik het goed als Ravenclaw niet meer dan 150 punten heeft gescoord, maar wanneer dat niet het geval is, zullen we verliezen en dan weet ik niet hoe vriendelijk ik zal zijn tegen mijn teamleden. Ik ben dan wel de jongste van het stel, maar ik ben niet voor niets Captain en dat zullen ze merken.
          Castor wordt geraakt door een Bludger en ik schud mijn hoofd kort. Slytherin slaat er eentje maar mist iemand van het andere team. Uiteindelijk scoort Slytherin weer en ik slaak een kreet wanneer Scarlett de Quaffle door de doelpalen gooit. Ik steek mijn duim naar haar op en vlieg een stukje naar beneden om haar een high five te geven. Toch word ik al snel weer afgeleid door een klein, gouden balletje dat ineens voor me zweeft maar voor ik het kan registeren, is het alweer weggevlogen. Ik grom kort en geïrriteerd en kijk weer kort naar het spel van mijn medespelers. Eindelijk lijkt Caleb zijn groove gevonden te hebben en hij scoort ook meteen. Ik slaak weer een kreet en ik steek mijn duim wederom in de lucht als teken dat hij het goed gedaan heeft. We staan nog maar tien punten achter op Ravenclaw en ik zie geen enkele reden waarom we dat niet in zouden kunnen halen. Zelfs nu Castor mist en dus niet scoort, voel ik me weer even goed. We kunnen dit wel, we hadden slechts een rotstart.
          Mijn gelukkige gevoel is van korte duur. Pixie vliegt langs me heen en ik zie dat ze de knuppel opricht en een bludger in mijn richting slaat. Het zware ding vliegt op me af en voor ik het weet, voel ik een harde stoot tegen mijn been, terwijl ik het probeer te ontwijken. Grommend klamp ik me even aan mijn bezem vast voor deze begint te spartelen en voordat ik naar beneden stort.
          'Godverdomme,' vloek ik meteen in mezelf en ik moet mijn ogen even sluiten om niet ter plekke neer te vallen. Ik wil er niet aan toegeven, maar mijn been doet toch verrekte veel zeer. Toch moet ik mezelf vermannen. Dorian is net ook al geraakt en we kunnen ons geen twee gewonden veroorloven. Ik haat dit, het doet ontzettend veel pijn, maar ik verbijt de pijn. Ik mag me niet laten kennen. Mijn halve team gelooft weinig van me als Captain en ik kan dus niet als een zielig kind gaan liggen janken om een Bludger die tegen mijn been ramt.
          Ik open mijn ogen weer en dit keer is het menens. Ik ben kwaad. Ik wil winnen, verdomme, ik wil echt winnen! Ik moet die verdomde Snitch vangen en ik moet mezelf bewijzen tegenover iedereen hier. Als mijn team het niet doet, moet ik het maar oplossen.
          'Ga verdomme door!' schreeuw ik vervolgens hard over het veld heen tegen iedereen die het wil horen. Ik moet en zal deze wedstrijd winnen, als is het het laatste wat ik doe. 'Scoren!' roep ik dan ook als enkele Chasers langs me heen vliegen. Mijn been brandt, maar ik besluit dat dat een probleem voor later is.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.


    Primrose 'Pixie' Matilda York
    Ravenclaw || Let's win this thing! || Beater || Quidditch Pitch with the team
    Eindelijk was het zo ver: Quidditch dag. Ik was er al een tijd naar aan het uitkijken, en nu was het zo ver. Cedric gaf zijn peptalk in de kleedkamer, waardoor de adrenaline al door mijn lichaam begon te pompen, maar net voor we het veld op mochten, kwam McGonnagall binnen met een boel rozen. Ik kreeg er ook een, anoniem, maar ik wist van wie die was. Ik stuurde hem een berichtje, voor ik de roos in de prullenbak gooide en op mijn bezem stapte, omdat het nu echt tijd was om te gaan beginnen. Severus wist dat ik dit echt niet wilde, en hij deed het toch. Als het nog niet duidelijk was dat zijn gevoelens dit tussen ons zou eindigen, zou dit hopelijk het wel duidelijk maken. Voor nu probeerde ik het zo goed mogelijk te vergeten en me te focussen op de wedstrijd. Ik had zoals altijd de taak Frank te helpen en Ced, Cas, en Quinn, net als onze seekers, veilig te houden, samen met Fae.
    De fluit ging, en het spel begon, en het begon meteen goed voor ons. Eerst scoorde Cedric, en later ook, na een gemiste poging van Quinn, die na het krijgen van een roos niet meer recht op haar bezem leek te kunnen zitten, scorede Cas ons tweede goal voor vandaag, en dat nog voor de eerste ronde voorbij was. Hier en daar sloeg ik een Bludger weg, maar heel veel had ik eigenlijk nog niet te doen. Niet veel later probeerde Quinn weer te scoren, en weer miste ze. "Quinn. Hou je kop bij het spel, niet bij die verdomme roos!" riep ik haar toch wel geirriteerd toe. Ik was de captain niet, maar dit begon me toch echt te irriteren. Nu had dit keer Dorian haar tegengehouden, maar dat veranderde niets aan het feit dat ze normaal een stuk beter gooide dan dit. Nu begon mijn deel van het spel langzaam wel opgang te raken, met de von Leirko kinderen die Bludgers sloegen, en ik die ze weer weg moest houden van Cas, die weer wist te scoren, en Ced, die het dit keer net niet lukte.
    Het spel kwam inmiddels echt op gang, en nu nam ook Slytherin deel aan de aanval. De eerste keer was Frank ze te snel af, maar jammer genoeg de tweede keer niet. Gelukkig bleven we wel op voorsprong doordat sommigen duidelijk even slecht konden gooien vandaag als Quinn, en hun Beaters hun keeper niet konden beschermen van de rondvliegende Bludgers. Ik was alleen te voorbarig met lachen, want na een gestopte aanval van Cedric, wist er ook een Bludger langs Fae en mij te komen, en raakte Castor hard, waarna Cedric weer niet wist te scoren. Gelukkig leek Cas nog stevig op zijn bezem te zitten, in elk geval een stuk beter dan Dorian, en ging het spel verder.
    Alleen in de seconden dat ik me zorgen had gemaakt om Cas, was Caleb langs mij gevlogen en wist een Quaffle oor een van onze ringen te gooien. Ik vloekte luid en vloog terug richting de doelpalen, terwijl Castor weer probeerde te scoren, wat niet lukte. "Kom op, jongens! We kunnen... FUCK!" Precies toen werd ik hard door een Bludger in mijn ribbenkast geraakt. Ik wist niet of ik nu gekraak hoorde of niet, ik wist alleen dat het verschrikkelijk veel pijn deed en dat ik nu gelukkig nog wel op mijn bezemsteel zat. Ik stabiliseerde mezelf op en probeerde rustig te blijven ademhalen, terwijl ik tegen de tranen vocht. We moesten dit winnen, no matter what. Ik verbeet de pijn en probeerde het net als de roos van Severus zo ver mogelijk weg te drukken, terwijl mijn knokkels wit werden omdat ik mijn bezem zo stevig vast had. Niet veel later kwam er weer een Bludger op mij af, maar dit keer sloeg ik die hard en gericht richting Regulus, de Captain, de jongste van het team, en naar horen zeggen een echt doetje. Ik zie de Bludger zijn been raken en hem niet veel later naar beneden storten. Met een grijns op mijn gezicht kijk ik even naar mijn team en zie dat onze Seeker iets op het spoor is. Hopelijk duurde het niet lang voor dit over was, voor wij wonnen, voor we de Slytherin-Snobs konden laten zien dat het niets uitmaakte of je een luxe bezem had of niet, maar of je kon spelen of niet, en wij konden duidelijk beter spelen dan zij, wat winst zou bevestigen.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2017 - 21:22 ]


    Bowties were never Cooler

    Caleb Brody Hughes
    “I always have this fear that one day you are going to discover that I'm not as great as you once thought I was.”



    Ik voelde een soort euforie toen ik de Quaffle door de doelpalen van Ravenclaw zag gaan – eerst door toedoen Adalae en de tweede keer door mijzelf. Helaas ging dat ook ten kosten van wat spelers. Dorian en Regulus werden beide geraakt door een Bludger en ook Pixie was de dupe van die pain in the ass ballen. De leraren – verstandig als ze waren – besloten het spel even stil te leggen om te checken of niemand al te ernstig gewond was geraakt en of iedereen z'n ledematen nog in de juiste positie en op de juiste plek zaten.
          Dit gaf mij even de tijd om bij te lezen op Whatsapp en ik had dat wellicht beter niet kunnen doen. Ik voelde me spontaan misselijk worden toen ik las wat voor een zieks mijn team, of Maia, whatever, mij hadden durven flikken. Ze durfden ook nog te beweren dat het voor mijn eigen best wil was geweest. Ik voelde me met de minuut misselijker worden en ik keek om me heen, op zoek naar Maia, zodat ik haar een uitbrander van jewelste kon geven. Echter bleek de schuldige niet Maia, maar Celeb te zijn. Niet dat-dat de situatie beter maakte. Ik voelde me verraden en schuldig tegenover Lana, gezien zij al helemaal de dupe was geweest van deze ongelofelijke naaistreek. Volgens iedereen was het tijdelijk en zou ik mijn geheugen weer terug moeten hebben na het einde van de wedstrijd. Beter zou dat het geval zijn, anders ging ik echt een scène schoppen – en dat kon ik heel goed. Ik zag Celeb verderop staan en ik voelde me gelijk weer ontzettend kwaad worden. Ik beende op hem af en duwde met mijn schouder hard tegen de zijne aan.
          ‘Bedankt hè? Vriend,’ siste ik.

    De wedstrijd was afgelopen en wij hadden gewonnen. Het duurde niet lang voordat Regulus de Snitch had gevangen, nadat we na de korte pauze weer verder waren gegaan. Ik was wel blij dat we hadden gewonnen, maar eigenlijk kon het me niet eens zoveel schelen. Het enige wat me op dit moment bezig hield was het feit dat ik het bijna had verpest tussen mij en Lana. Ja, ik had mijn geheugen weer terug én het gesprek tussen mij en Lana gelezen – en het gesprek tussen mij en Scarlett. Ik schaamde me oprecht kapot voor beide gesprekken.
          Na de wedstrijd had ik geen woord meer gewisseld met mijn team – zelfs niet met Dora en Ada, die toch wel de meest onschuldige waren van iedereen, gezien ze allebei geen flauwbenul leken te hebben van wat er nou eigenlijk was gebeurd. Misschien was dat maar goed ook, hoe minder mensen ervan wisten hoe beter. Gelukkig had Lana beloofd ons niet te verlinken, gezien dat ons hoogstwaarschijnlijk een diskwalificatie zou opleveren. Kort wisselde ik een blik met Celeb en vroeg me af of ik misschien iets te fel had gereageerd. Misschien wel, maar het voelde alsnog als verraad dat hij dit bij mij had gedaan. Bij mij, zijn beste vriend. Tenminste, ik dacht dat hij mij als zijn beste vriend beschouwde, maar kennelijk beschouwde hij mij als een sneu en zielig persoon, die vergeteld moest worden om eem Quidditch wedstrijd fatsoenlijk te kunnen spelen. Ik wende mijn blik weer af en beende de kleedkamers uit en ging op zoek naar Lana. Ik moest en zou dingen rechtzetten tussen ons.
          Ik zag haar staan, weliswaar omringd door een heleboel andere mensen, maar ik wist dat het Lana was. Ik zou haar herkennen uit duizenden – wat ironisch was om te denken, gezien ik een uurtje geleden amper wist dat ze bestond. Ik duwde een aantal mensen aan de kant en rende op haar af.
          ‘Lana!’ riep ik, iet wat opgelucht en sloeg mijn armen om haar heen voordat ik haar wat optilde en een rondje met haar draaide. ‘Het spijt me...’ fluisterde ik zachtjes.



    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Quidditch

    [ bericht aangepast op 21 maart 2017 - 22:34 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Celebran "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • His dorm • Alone

    Het loopt weer uit de hand. Zoals altijd loop het weer compleet uit de hand. Kathelaine komt erachter dat we Calebs herinneringen tijdelijk gewist hebben, omdat Maia zo slim is geweest om het haar te vertellen. Merlins beard. Het is even een time-out en het geeft mij de tijd om het enige te doen wat ik kan doen. Ik weet welke consequenties het met zich meebrengt, maar ik kan nu niet hebben dat Maia van deze school afgetrapt wordt. Geloof me, dat wordt ze als dit ook nog op het stapeltje komt van dingen die ze gedaan heeft. Ik neem de schuld op me. In het begin geloof niemand het, maar ik heb genoeg ervaring in acteerwerk en heb ze al snel overtuigd. Zoals verwacht reageert Caleb gepijnigd en ik kan het hem niet kwalijk nemen. Voordat de wedstrijd begint komt hij hard om mij afgestormd en beukt hij hard met zijn schouder tegen de mijne. Ik laat hem. ‘Bedankt hè? Vriend.' De woorden doen meer met me dan ik verwacht had, maar ik negeer de storm aan emoties die in mijn maag op woedt en klim weer op mijn bezem.
          De laatste helft van de wedstrijd gaat goed en eigenlijk tegen mijn verwachtingen in, winnen we. De opluchting en trotsheid weet echter niet tot mij door te dringen en ik kan enkel die negatieve emoties voelen terwijl ik weer land. Wat is er toch met mij aan de hand? Ik zou mij niet zo moeten voelen. Caleb is niks. Ik doe niet aan vrienden of geliefden. Dat is al voor mij besloten toen ik geboren werd. Ik weet als eerste de kleedkamers in te glippen en voordat iedereen klaar is met het ontvangen van hun bedankjes een complimenten, ben ik al weg. Ik storm richting het kasteel en dump al mijn modderige kleding in mijn dorm. Ik laat mijzelf op mijn bed zakken en grijp mijn haar vast terwijl ik met alle macht de emoties onder controle probeer te houden. Mijn leven is een gevecht tegen emoties en soms vraag ik me af of dit wel het juiste is zoals mijn vader me wijs gemaakt heeft. Voelen is iets wat je automatisch doen, het is een instinct, maar waarom is het dan negatief? Ik grom in frustratie en kom overeind.
          'Bloody hell!' Ik schop hard tegen mijn bed aan. Dat voelt goed. Ik schop nog een keer, maar dit keer wat harder. Het bed schudt heen en weer en het kabaal galmt door de slaapzaal heen. Opnieuw geef ik het een trap en dat is wanneer alle emoties eruit spoelen in handelingen. Ik grijp mijn oude bezemsteel en met een hard gekraak sla ik deze kapot tegen de frame van mijn bed. Ik trek de rode gordijnen naar beneden. Ik grijp mijn toverdranken boek en scheur alle bladzijdes uit het boek. Vervolgens smijt ik het kussen naar de overkant van de kamer en dan neem ik een moment om in te nemen wat ik gedaan heb, maar nog steeds razen de gevoelens door mijn lichaam. Ik schop hard tegen mijn koffer aan zodat de gehele inhoud over de vloer rolt en met een boze schreeuw sla ik mijn vuisten hard tegen de muur. Uiteindelijk blijf ik zo staan met mijn vuisten tegen de koude muur en mijn hoofd hangende. Na zo'n vijf minuten laat ik mij op de grond zakken. Ik verberg mijn handen in mijn haar en vloek hard. Voor de eerste keer in jaren heb ik moeite om mijn ogen droog te houden, maar ik laat mijn tranen niet ontsnappen. Ik staar naar mijn geschaafde handen en rol dan vervolgens heel voorzichtig mijn mouw omhoog. Mijn vingers glijden over de slang heen en ik knijp mijn ogen hard dicht. 'Fuck,' fluister ik. Ik laat mijn handen langs mijn lichaam zakken en voor bijna tien minuten blijf ik zo zetten. Dan dwing ik mijzelf om overeind te komen, want ik kan niet hebben dat iemand op dit moment binnen komt en mijn vernielde kamer ziet. Met tegenzin begin ik alles langzaam op te ruimen. Mijn hele lichaam werkt mij tegen, maar dat is niks vergeleken met mijn gedachten die mij op dit moment helemaal afslachten.


    "I had fun in hell, can I come home now?"


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Scarlett Rose River
    "Whiskey Princess, Drink me under, Pull me in"
    ”
    [/grey

    ]



    17 • Slytherin • Pure Blood • Chaser • Blake & Sirius • Quidditch / Kitchen

    Het feest was geweldig geweest. De beerpong was goed verlopen, aka ik had al mijn kleding aankunnen houden. En ik eindigde samen in bed met Jonathan zo stoned als een garnaal. Harstikke leuk al was het probleem wel dat we in slaap vielen voordat er ook maar iets had kunnen gebeuren. Vele nachten volgde maar nog steeds gebeurde er niets. Vaak kwam er net iemand binnen of vielen we tijdens film kijken in slaap.

    Na een maand is er nogsteeds niks gebeurd. Elke keer als ik hem zie zou ik hem het liefst bespringen. Al is dat niet zo’n slim idee omdat het negen van de tien keer in een openbare ruimte is, maar alsnog. Nu kan ik gewoon niet langer wachten. Het is game day en nog veel belangrijker, Blake haar verjaardag. Mijn beste vriendin is eindelijk jarig en Sirus en ik hebben de perfecte dag geplant. Als iemand verdient om in het zonnetje gezet te worden is het Blake wel. Ik ben onderweg naar het Quidditch veld voor de wedstrijd. Eigenlijk vind ik het jammer dat ik nu een wedstrijd heb, liever was ik nu al de verjaardag van Blake aan het vieren. Maar ach het is niet anders, eenmaal in de kleedkamer aangekomen zijn de meeste er al. Ik zeg iedereen gedag waarna ik mijn haar vast doe in twee vlechten. Ondertussen kijk ik even op mijn telefoon, Blake stuurt een best wel schokkend appje, het is uit tussen Blake en Jase. En dat nog wel op haar verjaardag. Hij maakt mij zo kwaad, hoe kan hij zoiets doen. Het liefst zou ik hem nu helemaal in elkaar slaan, Jase doet haar zoveel pijn. En dat verdient ze niet. Ik whatsapp met Sirius en we hopen dat we haar weer vrolijker kunnen maken. Totdat professor McGonagall de kleedkamer instapt. De rozen zijn weer aangekomen hoor, een glimlach siert mijn lippen als ze me vijf rozen geeft. Twee met een berichtje, “ You’re super sexy my little monkey.", duidelijk van Sirius denk ik bij mezelf. De tweede weet ik niet zo goed, hopelijk kom ik daar nog achter. Misschien Caleb of toch Jonathan. "I wondered why the Quaffle was getting bigger. Then it hit me.”, de andere drie zijn anoniem, van wie ze zijn geen idee. Niet dat ik me echt bezig hou met rozen. Ik vind valentijnsdag altijd maar niks. Veelste veel klef gedoe. Even kijk ik om naar Cal, zijn vader komt kijken en ik kan me alleen voorstellen hoe verschrikkelijk het voor hem moet zijn. Mr. Hughes is zeker geen lieverdje, misschien was hij nog wel een grotere klootzak dan mijn eigen vader. In de groeps-chat begint Maia over de Caleb situatie, aka Cal die snel afgeleid wordt. Logisch ook met zijn vader op de tribunes. Zonder er verder bij na te denken wat er zou kunnen gebeuren zeg ik ja tegen een simpele Obliviate spreuk. Een beslissing waar ik snel spijt van zou krijgen. We pakken allemaal onze Nimbus 2001's en stijgen op. De sfeer bij het publiek zit er goed in en bij het team ook. Al spelen we het eerste gedeelte van de wedstrijd dramatisch, Ravenclaw komt zelfs voor te staan. Ik voel me schuldig, zo ongelofelijk schuldig. Hoe kan ik nou ja hebben gezegd op het betoveren van mijn beste vriend. Met een schuldgevoel van hier tot tokio vlieg ik door, uiteindelijk krijg ik de Quaffle in handen, twee keer zelfs. Allebei de keren wordt hij net tegen gehouden. Kom op Scarlett, focus. Al blijft mijn hoofd alleen maar denken aan Cal, hoe boos hij zou zijn, hoe verrade hij zich zou voelen. Als Ada de Quaffle krijgt duurt het niet lang meer voordat het eerste doelpunt voor ons is gevallen. 'You go girl!', schreeuw ik naar haar toe. Ons team lijkt sterker te worden. Inmiddels zit ik in een ziek "gevecht" om de Quaffle verwikkeld. Hard beuk ik met mijn bezem tegen -een Ravenclawer- aan. Na lang beuken bemachtig ik de Quaffle en speel deze naar Caleb, die vervolgens scoort. Ik vlieg langs hem. 'Lekker bezig Big Rebel.', juich ik hem toe. De strijd lijkt alsmaar heviger en heviger te worden. De wedstrijd zet zich door tot Regulus hard wordt geraakt door een Bludger. Hij is hard geraakt door Pixie dat weet ik wel. Desondanks gaat hij gelukkig door. In de korte pauze zitten mensen op hun telefoon. Appjes van Caleb, flirtige appjes. Iets wat me nog schuldiger laat voelen dan dat ik al deed. Ik wil het hem zo graag vertellen, maar dat zou de hele wedstrijd kunnen verpesten. "Ga godverdomme door", schreeuwt Regulus. Op een of andere manier geeft het ons kracht, ons team lijkt feller dan tevoren. Ik onderschep de Quaffle en schiet, tot mijn geluk schiet ik hem erin. 'Voor Blake dr verjaardag.', denk ik bij mezelf. Ada scoort ook nog en helaas Cedric ook nog. Totdat er ineens een fluitsignaal klinkt, Regulus heeft de snitch. Slytherin heeft gewonnen. Juichend ga ik mijn hele team langs en geef iedereen een high five. Om vervolgens zo snel mogelijk het veld te verlaten. Op naar Blake en Sirius. Nog in mijn Quidditch kleren snel ik naar hen toe in de keuken. Nog snel stuur ik een appje naar Sirius dat ik onderweg ben. Caleb is erachter gekomen dat Maia, of liever gezegd Celeb, al geloof ik daar zelf vrij weinig van, hem heeft geobliviate. Aangezien ik ervan wist is Cal ook zeker niet blij met mij. Ik heb er zoveel spijt van. Al is daar nu niet de tijd voor. Het is nu tijd om mijn beste vriendin te helpen. Eenmaal in de keuken aangekomen snel ik naar Blake toe. Ze zitten op de bank in de hoek. 'Ik ben zo snel gekomen als ik kon.', zeg ik terwijl ik beide een dikke knuffel geef. 'Gefeliciteerd schat.', zeg ik terwijl ik Blake een kus op haar lippen geef. Ik ga naast hen zitten op de bank en sla mijn armen om de twee heen. 'Het komt allemaal goed Blakey, ik heb voor je gescoort', zeg ik in de hoop de situatie een beetje beter te maken. Natuurlijk weet ik dat dat bijna niet vanzelf gaat maar misschien dat een gezellige dag met haar beste vrienden Blake zou opfleuren. 'Zullen we naar onze kamer? Daar ligt mijn cadeautje voor je.', zeg ik met een kleine glimlach naar Blake.


    I'm a rebel with a cause..

    [ bericht aangepast op 22 maart 2017 - 0:43 ]


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA




    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Chaser • Dorms • Celebran • Outfit •
    Cake <3  •

    Na een tijdje gaat het beter met de Slytherin team, veel beter dan we in het begin waren. Door de adrenalinekick die het spel me geeft, zet ik alles op alles om nog een keer te scoren. Het lijkt goed te gaan, maar dan wordt Regulus – captain én seeker van het team – geraakt door een bludger. Ik kan me niet eens voorstellen wat voor pijn dat moet zijn. Maar tot mijn verbazing – nou eigenlijk niet, want ik bedoel, het is Regs – gaat hij door. Na een tijdje scoort Slytherin weer, dankzij Scar en ik. Het voelt goed om iets te doen en niet zoals gewoonlijk in mijn kamer zitten met te veel eten. Alhoewel ik daar ook wel zin in heb. Misschien. Er wacht chocoladecake op me in mijn kamer.
          Niet veel later vangt Regulus de snitch, waardoor ons team wint. Ik schreeuw triomfantelijk en vlieg weer naar beneden voordat ik al mijn teamgenoten feliciteer en Ravenclaw voor de uitdaging. Uitdaging? Nah, niet zo heel erg, maar ik wil even vriendelijk zijn. Voor zover ik daar capabel in ben. Ik kijk om me heen om Celeb te vinden, maar ik kan hem nergens vinden. Hij is snel weggegaan. Dan moet de schade wel groot zijn. Ik been snel naar de kleedkamers en pak daar al mijn eigendommen voordat ik naar mijn kamer ga. Eenmaal daar dump ik al mijn spullen op de grond en spring de douche in. Mijn haar was niet al te modderig, in tegenstelling tot de andere keren, dus ik besluit om mijn haar niet te wassen omdat het te veel moeite is en was mezelf snel.
          Ik trek een verbrand oranje sweater aan gepaard met een paar ripped jeans. Mijn haar steek ik op een halve knot, voordat ik in de spiegel kijk. Acceptabel. Ik haal mijn schouders kort op en draai me om - om de cake van mijn bureau te pakken. Het liefst wil ik alles nu zelf opeten, maar ik houd me in. Met heel veel moeite. Heel veel moeite. Ik plaats de cake weer op de tafel en doe mijn bril op, sinds ik mijn lenzen uit heb gedaan voor het douchen en ik te lui ben om lenzen nu in te doen. Opnieuw pak ik de cake weer op van de tafel en loop daarna naar de Celebs kamer. Uitermate voorzichtig duw ik de deur open met een voet – de cake is best groot en mijn handen en spierkracht zijn niet zo groot dat ze een cake kunnen houden met één hand – en gelijk zie ik de ravage tegemoet. Ik negeer het volkomen en kijk hem aan met mijn beste puppyogen – die zelfs beter worden omdat ik een bril op heb – terwijl ik langzaam maar zeker de cake naar hem uitsteek.
          ''Hey..'' begin ik zachtjes en plaats de cake op een stukje wat niet geraakt is door de woedebui. ''Gaat het?'' vraag ik en kijk omhoog zodat ik hem aan kan kijken. Op één of andere manier ben ik bezorgd om hem, maar dat is waarschijnlijk omdat we al vrij lang bevriend zijn. Ik pak langzaam zijn hand vast en knijp er zacht in voordat ik hem in een knuffel trek. Het voelt goed om hem even een knuffel te geven. Ik knijp hem bijna fijn in mijn armen – ook al is hij zo'n dertig centimeter langer dan ik – en moet toch glimlachen. Hij is eenmaal mijn beste vriend.


    'You can't raise hell with a saint.''

    [ bericht aangepast op 22 maart 2017 - 13:03 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Mt


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    ISLA ASHWORTH
    HUFFLEPUFF || TRIBUNES || ROZA & JAMES ||

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    Al snel na haar vraag gaf Roza haar een knuffel. 'Nee, het is lief, Izzy en ik begrijp het heel erg.’
          ’Dan ben jij de enige,’ murmelde ze. Isla was in elk geval blij dat ze er verder in de fugs groep niks over gezegd had.
          De krullenbol gaf een kus op haar wang. 'Maak je geen zorgen, het gaat allemaal op zijn pootjes vallen en ik weet zeker dat het goed komt met Ced, oké? Je verdient hem. Castor is nu verleden tijd.' Ze knikte stilletjes en glimlachte zwakjes naar Roza. Ze haatte zichzelf er haast om dat het haar zo veel deed. Ze wilde zich er helemaal niet zoveel van aantrekken, ze wilde blij kunnen zijn voor Marly. En voor hem natuurlijk.
          ’Dus, hoe werkt Quidditch en voor wie moet ik juichen?’ vroeg Fran, die zich bij hen voegde.
          ’Je slaapt in de Ravenclaw dorm toch? Dus ik zou zeggen, ravenclaw. Dat is het blauwe team. Voor de spelregels moet je niet bij mij zijn.’ Ze stootte Roza aan. ‘Kan je beter aan Roza of James vragen.’
          Toen ze even later aan de fugs vertelde dat ze niet kwam, omdat ze er wilde zijn voor Jase, waren de reacties daarop ook niet al te enthousiast. Ze snapte het, maar serieus? Ze konden toch lastig van haar verwachten dat ze Jase gewoon liet stikken nu. Ja, in een zekere zin liet ze de meiden nu ook stikken, maar Jase was haar beste vriend. Dat ze er voor hem wilde zijn, wilde niet zeggen dat de anderen niks voor haar betekenden. Had ze anders rozen naar hen gestuurd? Don’t think so. Het frustreerde haar enorm, en ze voelde zich niet veel beter toen haar de reactie die zij ontving op haar date met Cedric vele malen minder enthousiast leek te zijn, dan de reactie op Marly toen zij vertelde dat Cas haar mee uit had gevraagd. Ugh, gatver. Ze vond de persoon die ze de laatste tijd was drie keer niks.
          Haar date met Cedric was echter wel een lichtpuntje. Naja, meer een lichtpunt. Het liet haar een stuk beter voelen, en één van haar anonieme rozen was ontrafeld. Ze werd alleen nogal zenuwachtig over de date. Het leek een wat sportieve date te worden en ze was zelf niet erg eh… sportief. Isla hoopte dat dat niet een afknapper was voor hem. Cas was ook sportief, maar voor hem leek he-. Nee, Isla stop, niet doen.
          Niet lang daarna eindigde de wedstrijd, met Slytherin als winnaar, wat in feite betekende dat niemand behalve Slytherin blij was. Niemand behalve zijzelf leken echt voor hen te rooten tijdens wedstrijden. Ze hoopte dat de Ravenclaw spelers er niet te veel over in zaten. Ze wist hoe ze konden zijn, met name de jongens. Hell, Jase voelde zich al schuldig omdat hij niet was komen kijken. Sufkoppen.
          Het nare gevoel bleef toch aan haar knagen, en ze gaf Roza een snelle knuffel voordat ze opstond. ‘Bedankt, echt. Het betekend meer dan je denkt.’ Hierna liet ze haar los en vervolgde ze iets luider. ‘Ik ga er alvast vandoor, kijken hoe het Jase gaat.’ Dat was ze daadwerkelijk van plan, maar daarna zou ze waarschijnlijk nog even slapen voor haar date met Ced. Als ze met dat warrige hoofd van haar een berg moest gaan beklimmen, dan zou ze zonder twijfel van de berg afvallen. Een eerste date in de ziekenboeg was niet bepaald romantisch. Als ze hun ontmoetingspunt überhaupt kon vinden, ze twijfelde een beetje over waar het nou precies was. ‘Ik zie jullie later?’ Ze knipoogde nog naar Roza. ‘En veel plezier vanavond, laat je weten hoe het ging?’
          Voor ze terug ging naar het kasteel, wilde ze eerder nog even snel langs de Ravenclaw kleedkamer om te kijken of Ced er nog wat, om voor de zekerheid te vragen of ze de plek goed in gedachten had. Vlakbij de kleedkamers botste ze echter letterlijk tegen iemand anders op. Cas. Het was enkele maanden geleden dat ze zo dicht op hem had gestaan, toen ze wegging naar Ilvermorny, en ze wist niet goed hoe ze hem moest begroetten. Ze had hem überhaupt nog niet echt gesproken sinds ze terug was. Was het raar als ze hem een knuffel gaf? Ze wilde het doen, maar was het vreemd nu zij op date ging met Ced en hij… met Marly? Isla bleef dan ook wat aarzelend en nerveus staan. Daarnaast wilde ze ook geen boze reacties van de andere meiden over zich heen. ‘Eh, hey, Cas.’ Smooth Isla, very smooth.. Waarom moest hij nou nog steeds zo’n effect op haar hebben? Ze wist in elk geval wel dat het beter was om niet over de wedstrijd te beginnen. Over de vakantie beginnen was vreemd, dat was alweer een maand geleden, en ze wilde het nou ook niet bepaald met hem over zijn date met Marly hebben. Vragen of het goed ging, ook niet heel handig, gezien hij net de wedstrijd had verloren. ‘Ada,’ begon ze toen, ‘ze wil nog pizza met je eten, maar later, er is iets met Celeb dus ze gaat eerst naar hem toe.’ Over pizza gesproken… ‘Ik eh, moet je nog steeds jouw souvenirs geven.’


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Celebran "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • His dorm • Adalae

    Ik ben halverwege het opruimen van mijn slaapzaal als de deur open gaat. Ik verstijf en trap snel wat dingen onder het bed, maar ik heb geen tijd meer om de gordijnen te fixen en mijn broom te verstoppen. Langzaam draai ik me om naar Adalae. Ze heeft een taart in haar handen en kijkt mij aan met puppy ogen die vergroot zijn door haar bril. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ergens heb ik de neiging om nu gewoon weg te lopen. Ik wil niet met haar praten. Ik wil niet zien dat ze ziet wat ik mijn kamer aangedaan heb. Ik wil niet dat ze ziet wat ik mijzelf aan gedaan heb. Ik wil absoluut niet dat ze zien dat ik gevoeld heb.
          'Hey..' zegt ze zachtjes. Ze zet de cake neer en ik zet een stap achteruit waardoor ik het bed raak met mijn knieholtes het bed. Ik zie er uit als een bang hertje dat in de hoek gedreven is door een jager. Zo voel ik mij tenminste. Alleen dan enkel wat minder onschuldig. 'Gaat het?' vraagt ze. Ze pakt voorzichtig mijn hand vast en ik wil deze terug trekken, maar voordat ik dat kan doen heeft ze mij in een knuffel getrokken. Of nou ja, knuffel? Eerder een plet sessie. Ik laat haar die knuffel geven, maar knuffel niet terug. Uiteindelijk stap ik van haar vandaan. Ik ga op het bed zitten in ene kleermakerszit en haal mijn toverstok tevoorschijn. Afwezig begin ik de gordijnen te helen zodat ze langzaam weer terug op hun plek komen te hangen. Mijn ogen zijn gericht op het bed waar de grote taart staat, maar ik kan het niet opbrengen om zin te hebben om te eten.
          'Het gaat prima,' zeg ik en ik doe mijn best om alle emotie uit mijn stem te houden, 'we hebben gewonnen,' zeg ik. Ik steek mijn vinger in de chocolade mouse die verspreid is over de taart en steek deze in mijn mond. Vervolgens kom ik overeind en begin ik weer onrustig door de slaapzaal heen te lopen. Af en toe buk ik om iets op te pakken en terug op zijn plek te leggen. Ik negeer mijn knokkels die rood en geschaafd zijn. Het is niet alsof ik nog nooit iets gevoeld heb dat vergelijkbaar is met deze pijn. Vaak genoeg. Ik moet nu denken aan deze pijn. Dit is wat ik moet voelen als ik emotionele gevoelens krijg. Fysieke pijn. Ik mag niet voelen. Dat is erin gedreund en als ik mij daar nu niet aan houdt dan stel ik mijn vader teleur. Dan stel ik mijn hele familie teleur. Dan stel ik zelfs Hem teleur. Nee, dat kan ik niet doen. Ik zou nog het meest mijzelf teleurstellen. 'Waarom ben je hier?' vraag ik terwijl ik door mijn knieën heen zak en al mijn spullen netjes op begin te vouwen en terug in mijn koffer stop om mijzelf maar wat te doen te geven. 'Ik heb je gezegd dat je hier niet zou moeten komen. Je hoort de overwinning te gaan vieren. Ik heb dingen die ik moet doen.'


    "I had fun in hell, can I come home now?"


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    CHLOE MALIETTE PORTER

    Jase stond op, waardoor mijn armen zich volledig om hem konden laten gaan. Ik voelde zijn neus kriebelen onder mijn kin toen hij me bedankte. Ik ging heen en weer met mijn rechterarm over zijn rug op een troostende manier. Hij bedankte me, waarna ik de greep van zijn armen weer losser voelde worden.
    ‘Het spijt me dat ik je dag nu heb verpest, ik denk dat Ollie je zoekt, go get 'm.’ Ik kon zijn gezicht nu zien. Hij keek vriendelijk, maar ik zag de verdrietigheid in zijn ogen. Ik vond het wel moeilijk om hem nu zo achter te laten.
    'Nee joh, gekkie.' Ik glimlachtte bemoedigend naar hem. 'Als je er maar voor zorgt dat ik me geen zorgen hoef te maken. Misschien kan je wat leuks gaan doen? Leidt jezelf even af, die sneue Blake aanhangers verdienen jouw zorgen en gedachten echt niet.'
    Het viel Jase nu op dat ik enkel een hemdje droeg en eerlijk gezegd had ik er zelf ook niet meer aangedacht. Nou ja, niet dat het nu heel erg was dat ik "alleen" een hemdje gedragen had, ik zag vaak genoeg meisjes die veel minder droegen. Wel kon ik hem gelijk geven dat ik het erin waarschijnlijk koud zou krijgen.
    ‘als je wilt mag je 'm houden.’ Ik pakte de trui uit haar handen en liet hem over mijn hoofd glijden. Hij was een beetje groot, maar wel lekker warm. Mijn eigen sweater zou voor nu dan maar even in de gootsteen moeten blijven liggen.
    'Ik haal de mijne later wel, ik kom hier vast terug — een keer.' Ik wist eigenlijk niet waarom ik die keer er nog aan toevoegde, het was namelijk niet zo dat ik dacht dat het nog heel lang zou duren voordat ik hier terug zou komen. Tenminste, ik hoopte dat ik hier gauw weer zou zijn.
    Ik keek nog een laatste keer achterom en glimlachtte naar Jase voor ik de deur opende en naar buitenliep. Ik twijfelde echt of ik hem hier wel zo achter kon laten. Ik wist dat hij niet heel gekke dingen zou gaan doen, maar ik vond het gewoon sneu om hem hier zo alleen verdrietig te laten zijn, terwijl ik het leuk zou hebben met Ollie. Toch ging ik op weg.
    Toevallig liep ik hem bijna tegen het lijf, terwijl ik rondliep over de gangen. Ik had eigenlijk verwacht hem beneden te moeten gaan zoeken. Ik wist dat hij buiten was, maar precies waar was nog de vraag geweest, maar dat zou nu dus een zorg minder zijn. Een halve seconde twijfelde over wat ik moest doen.
    'Hey, daar ben je!' Ik sprong bijna tegen hem op in een knuffel — oke, misschien was dat iets te enthousiast. Ik hoopte dat hij het niet erg raar vond.
    'Kijk,' begon ik maar gelijk met mijn verontschuldigingen. 'echt heel stom, maar ik heb je dus geen roos gestuurd. Vind je dat erg? Ik wilde het wel doen, maar toen wist ik niet helemaal... Ik dacht, wat nou als jij niet... Ik had dus chocolade voor je, maar dat...' Ik haalde mijn schouders op, dit ging niet echt heel erg soepel.
    'Nou ja, hoe gaat het met jou?'


    hufflepuff | year 6 | muggleborn | Jase > Ollie

    [ bericht aangepast op 24 maart 2017 - 15:33 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Ollie Gabriel Reid


    18 • Year 6 • Mudblood • Hufflepuff • Chloe •

    Door al het gedoe met Jase en Blake, waar Chloe op de een of andere manier een soort van in verstrikt is geraakt, is het een beetje raar om een neutrale houding te houden, maar het lukt me als het meisje intens vrolijk is als ze me ziet.
    Of nou ja, ze lijkt in ieder geval vrolijk. Misschien is het gespeeld, maar daar ga ik me nu geen zorgen over maken.
    "Ik vind het niet erg dat ik geen roos van je heb gekregen," lach ik, terwijl ik een arm om haar schouders sla. "Dat je Jase's trui aanhebt," natuurlijk ken ik de kledingstukken uit de kast van mijn beste vriend en kamergenoot uit duizenden, "is iets vreemder, maar dat zal vast met de chocolade te maken hebben."
    Ik wil het er ook niet over hebben verder, laten we het gewoon gezellig hebben.
          Na de wedstrijd, die gewonnen werd door Slytherin, helaas - stel ik voor om wat te gaan doen samen. Het was gezellig, al was het niet een enorm spraakzaam samenzijn - je kunt nou eenmaal niet door een Quidditch wedstrijd heen praten, want dan krijg je een heleboel boosheid over je heen.
    "We kunnen denk ik niet echt naar mijn kamer," mompel ik, "aangezien Jase daar waarschijnlijk zielig zit te zijn.." aan mijn stem is wel te horen dat ik geen medelijden met hem heb. Dat wordt waarschijnlijk wel van me verwacht, omdat ik zijn beste vriend ben, maar ik kan moeilijk doen alsof.
    "De jouwe, misschien? Of anders kunnen we ergens een gezellig plekje zoeken, ligt er aan hoe openbaar je wilt zijn.." dat klinkt veel vreemder dan ik het bedoelde, hopelijk neemt ze me dat niet kwalijk. "Tenzij je liever alleen bent.."


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA




    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Chaser • Dorms • Celebran • Outfit •
    Cake <3  •

    Ik voel dat hij mij niet terug knuffelt, maar dat is oké. Het is meer dat ik nu zelf even een knuffel nodig heb; misschien is dat de rede wel waarom ik hem zo vastknijp tussen mijn armen. Het voelt gewoon even goed om contact te hebben met iemand, fysiek dan. Hij stapt achteruit als het te lang duurt en gaat op zijn bed zitten om vervolgens zijn kamer weer in orde te krijgen met wat magie. Ik kijk wat voor me uit en verplaats mijn blik naar de taart op het bed. Zoveel chocolade.
          ''Het gaat prima,'' hoor ik opeens en ik kijk hem kort aan, ''we hebben gewonnen,'' zegt hij, waarop ik enkel heel langzaam knik. De overwinning voelde goed voor een paar minuten, maar ik fixeer mijn leven niet honderd procent op Quidditch. Het is een hobby en tijdverdrijf, maar niet echt meer dan dat. Als hij van het bed stapt, ga ik erop zitten en tover er een mes en twee vorken bij. Ik begin strategisch lijntjes te tekenen op de mousse en snijd daarna de taart in acht – geen gelijke – stukken. Aan de ene kant irriteer ik me aan het feit dat de stukken niet gelijk zijn, maar aan de andere kant is mijn leven een puinhoop en representeert dit mijn leven. Zelfspot.
          ''Waarom ben je hier?'' vraagt hij terwijl ik één van de vorken pak. Ik kijk omhoog en haal mijn schouders op. Zelf weet ik niet eens een concrete rede waarom ik hier ben. ''Ik heb je gezegd dat je hier niet zou moeten komen. Je hoort de overwinning te gaan vieren. Ik heb dingen die ik moet doen.'' Overwinning my ass. Het maakt mij vrij weinig uit en een overwinning vieren hebben we toch al vaak gedaan, het kan niet anders zijn dan de andere keren. Ik steek mijn vork in de chocolademousse en schep er een klein beetje mousse vanaf, waarna ik de vork in mijn mond doe. De smaak van chocolade laat mijn houding even kort verzachten en voor een milliseconde vergeet ik al mijn zorgen, maar al snel word ik weer in de realiteit geslagen. Heerlijk.
          ''Je leek, nee je lijkt, overstuur.'' zeg ik simpel en probeer oogcontact met hem te maken zodat mijn boodschap regelrecht aankomt. ''En ik maakte me zorgen.'' Ik klop op het bed en schenk hem een kleine glimlach. ''En, je zou met mij deze taart opeten. Terwijl we heel cliché Gossip Girl gaan kijken, toch? Alsjeblieft?'' Opnieuw kijk ik hem met dezelfde puppyogen aan toen ik deze kamer binnen kwam lopen. Ik schuif mijn bril verder op mijn neus en begin langzaam wat mousse van de taart af te schrapen en te eten. ''Je kan tegen mij praten over alles, dat weet je toch?'' zeg ik terwijl ik wat mousse af zit te schrapen. ''Ik zal je niet afkraken, vooroordelen, of wat dan ook. Dat heb je ook niet bij mij gedaan. My lips are sealed, but please speak up.''


    'You can't raise hell with a saint.''


    I don't want you to die, I want you to suffer.