• Lieve Quizletters =)

    Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het zit namelijk zo:
    Vorige maand raakte ik werkeloos. Nu wil ik graag verder werken in mijn werkveld. (onderwijs)
    Ik heb een diploma tot onderwijsassistent, en denk erover om toch voor mijn pabo diploma te gaan.
    Alleen wil ik niet meer full-time naar school, onder andere omdat ik samenwoon, en ik mijn vriend niet met mijn kosten wil opzadelen (hij doet het wel met liefde, maar het voelt gewoon superslecht)
    Dus wil ik de opleiding schriftelijk gaan doen... (of schriftelijk klassikaal, zoals ze dat nu aanbieden bij bijv. LOI en NCOI)

    Mijn vraag luidt dus:
    Wie heeft er ervaring met een schriftelijke opleiding (MBO/HBO/WO)? Waar heb je dat gedaan? Hoe beviel het?
    en mocht je je diploma hebben, merk je dan voor- of nadelen op de arbeidsmarkt?
    De opleiding die je gedaan hebt maakt me niet zoveel uit. Als je een opleiding tot bakker hebt gedaan wil ik net zo graag je ervaringen weten!! Het gaat niet om de opleiding inhoudsgericht, maar om de ervaring met een schriftelijke opleiding en de aanbieders.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik heb geen ervaring hiermee, sorry!:/


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik ben een aantal jaar geleden halfvergeten het schooljaar van 5vwo naar 5havo gegaan. Op die school hadden ze geen Duits docent, maar ik moest wel Duits examen doen als ik weer terug naar het vwo wou. Ik heb toen een cursus Duits via de LOI gedaan en daarmee Duits met een 6 afgerond. Ik vond het geen fijne manier omdat ik een hele onduidelijke methode had.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Persoonlijk geen ervaring mee. Ik ken wel wat mensen die een opleiding bij het LOI gevolgd hebben en daar zijn meningen over verdeeld. Ik denk dat je echt vooral naar jezelf moet kijken, je leerstijl en zo. Mij lijkt het heel moeilijk om thuis een opleiding te volgen, maar misschien dat het voor jou wel werkt. Er zijn in ieder geval genoeg opties.
    Als je wil dat ik wat vragen stel aan de mensen die ik ken, stuur maar een berichtje!


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Mijn moeder heeft de opleiding boekhouden bij het LOI gevolgd en ze heeft 5x ofzo opnieuw examen gedaan en nooit dat diploma gehaald. Schriftelijk werkt niet zo goed, het is vooral zelfstudie (en af en toe had ze 's avonds dan dat ze met andere 'studenten' bijeen kwam) en dat is gewoon niet zo'n succes


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Zelfstudie vergt een enorme dosis aan zelfdiscipline/zelfmotivatie. Al helemaal als je een onderwerp moet leren dat je niet ligt. In de klas wordt je gedwongen t door te nemen, via schriftelijk heb je wat meer speling. Waardoor het gevaar er is dat de motivatie weg zakt en je uiteindelijk niets meer doet doordat je tegen een stom onderwerp op aan het hikken bent.
    Mijn ervaringen zijn dus niet geheel optimaal. Hoewel ik er ook bij moet vermelden dat mijn thuissituatie niet optimaal was en dat speelt natuurlijk ook mee.

    Maar goed. Als je het gaat doen, ga er dan voor de volle 100% voor en onderschat het niet. Als je iets wilt kun je het natuurlijk heus wel bereiken. You can do it! Gewoon doen wat jij denkt dat het beste is voor jou. <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Sommige HBO-opleidingen kan je ook duaal volgen. Volgens mij werkt het ongeveer hetzelfde als BBL op MBO werkt. Dus een dag per week school en de overige vier dagen werken.

    Ik heb geen ervaring met schriftelijk, sorry!


    Alleen maar tranen van geluk

    Guys (and Girls)
    Dankjulliewel voor alle reacties =)
    Ik heb een enkeling een berichtje gestuurd voor meer info =)


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik ben er ooit eens aan begonnen maar ik vond het helemaal niks. Het vergt zóveel discipline en dat heb ik gewoon niet. Ik kan mezelf er niet toe zetten om echt een paar uur per dag aan mijn werk te zitten. En als ik dan iets niet snap, heb ik ook geen zin om dat proberen te vragen in een mail en dan een week wachten op antwoord. Nee, niet mijn ding.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Als iemand op het HBO is een onderdeel van je opleiding om een stage te lopen. Anders is het lastig om in het werkveld te komen, want je bent dan niet officieel geclassificeerd tot HBO Bachelor. Wat helaas vaak nodig is. Ik zou zoeken naar een duaal opleiding of informatie opzoeken bij hogescholen op opendagen.


    Shoganai i ne~

    Hugh schreef:
    Sommige HBO-opleidingen kan je ook duaal volgen. Volgens mij werkt het ongeveer hetzelfde als BBL op MBO werkt. Dus een dag per week school en de overige vier dagen werken.

    Ik heb geen ervaring met schriftelijk, sorry!

    + Je kan ook kijken naar Associate Degree. Het zijn 2 jaarige duaal of voltijd opleidingen, in plaats van een 4 jarige bachelor opleiding. Geen idee of er iets is in die richting.


    Seasons will change, but I shall remain