• Lieve Q mensen/wezens/schepselen van de natuur

    Ik weet niet helemaal zeker of dit wel als een RPG door mag gaan, maar ik kwam op het idee, omdat ik zelf soms wat moeite heb met de standaard RPG's.
    Vaak heb ik een leuke verhaallijn en al helemaal een idee, maar zelf het hele verhaal schrijven vind ik moeilijk. Door er een RPG van te maken komt het vaak beter op gang, maar dan loop ik tegen het volgende probleem aan.
    Ik weet gewoon niet zo goed wie de andere personages zijn en wat ze eventueel in de RPG met mij te maken gaan hebben. De verhaallijn is er wel, maar eigenlijk is er geen verband tussen de personages. Ikzelf vind het heel moeilijk om contact te maken en ergens naar toe te bouwen.
    Ik zou het gewoon fijn vinden als ik weet wat voor rol de personages nou heeft in het verhaal en dat ik zou weten waar ik naartoe werk.

    Nu heb ik nagedacht en zou ik graag iets willen proberen wat tussen een RPG en een Story in ligt. Mijn vraag aan jullie is, is hier animo voor om het op deze manier te doen?
    Laat het alsjeblieft weten in de reacties :)


    Het idee:

    Is het een idee dat er een verhaal word uitgedacht met rollen. Rollen die al vast staan. Leeftijd, naam, familie, karakter en hoe diegene is in het verhaal etc. Als dit helemaal rond is, kunnen Q'ers auditie doen voor een rol via bijvoorbeeld een vragenlijst. De organisatoren verdelen dan de rollen en starten het verhaal. Iedereen schrijft om de beurt een stuk vanuit zijn/ haar rol. De hoofdlijn van dat stuk is al bedacht, maar hoe je het gaat beschrijven en verder aan gaat vullen is aan de schrijvers zelf.

    Voorbeeld:
    Eline is aan de beurt met schrijven. Haar rol Rianne is tot de ontdekking gekomen wie de moord heeft gepleegd. Wat gaat ze hier mee doen?

    Je moet het een beetje zien als een toneelstuk waar je auditie voor doet. De rollen staan al vast, maar hoe goed de rol uit word gespeeld is aan acteur.


    ~My Mind Is Free~

    Pfff dat is wel lastig.
    Maar het verdelen van de rollen staat dus los van het schrijven?

    Ik ga er even over nadenken!

    ---

    Ik denk dat je het auditie gedeelte een beetje los moet laten. Want dat wordt misschien meer een wedstrijd. Of je doet een korte wedstrijd voor het openen van de rpg, van drie weken of zo, maar idk.

    Je kunt de rollen enigszins definiëren, maar ik zou het niet helemaal vastzetten, zodat de schrijvers de rol nog eigen kunnen maken. En bijvoorbeeld een geschiedenis kunnen geven.

    Bijvoorbeeld :
    Piet - narcistisch - bad guy
    Klaas - charmant - van adel
    Gerrit - onzeker - arbeider
    (kan wel iets uitgebreider, maar meer dat je ze een aantal eigenschappen geeft met een sociale status, zodat de schrijvers de eigenschappen aan elkaar kunnen binden door dingen toe te voegen en het personage heel te maken).

    En je moet even kijken hoe het organisatorisch lukt met de vaste verhaallijn...

    [ bericht aangepast op 31 maart 2017 - 14:23 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Pfff dat is wel lastig.
    Maar het verdelen van de rollen staat dus los van het schrijven?

    Ik ga er even over nadenken!

    ---

    Ik denk dat je het auditie gedeelte een beetje los moet laten. Want dat wordt misschien meer een wedstrijd. Of je doet een korte wedstrijd voor het openen van de rpg, van drie weken of zo, maar idk.

    Je kunt de rollen enigszins definiëren, maar ik zou het niet helemaal vastzetten, zodat de schrijvers de rol nog eigen kunnen maken. En bijvoorbeeld een geschiedenis kunnen geven.

    Bijvoorbeeld :
    Piet - narcistisch - bad guy
    Klaas - charmant - van adel
    Gerrit - onzeker - arbeider
    (kan wel iets uitgebreider, maar meer dat je ze een aantal eigenschappen geeft met een sociale status, zodat de schrijvers de eigenschappen aan elkaar kunnen binden door dingen toe te voegen en het personage heel te maken).

    En je moet even kijken hoe het organisatorisch lukt met de vaste verhaallijn...


    Jaah idd, dat wil ik eigenlijk ook haha, er moet zeker ruimte zijn om het karakter eigen te maken. Het zijn niet echt audities om te kijken of je mee mag doen, maar audities om te kijken welke rol het beste bij je zou passen en om aan te geven wat je graag zou willen spelen


    ~My Mind Is Free~