• De stelling van deze week luidt:
    Basisscholen zouden geen beelden van seksuele standjes mogen tonen als seksuele opvoeding.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik vind dit een rare stelling. Ik ben het er niet mee eens.


    26 - 02 - '16

    Eens. Seksuele voorlichting zoals de bloemetjes en de bijtjes, ongesteld zijn e/d vind ik oké. Standjes zijn behoorlijk overbodig. Laat kinderen nog maar even aantal jaar kind zijn voordat ze zich met dat soort dingen bezig gaan houden. Let them be.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Kian schreef:
    Eens. Seksuele voorlichting zoals de bloemetjes en de bijtjes, ongesteld zijn e/d vind ik oké. Standjes zijn behoorlijk overbodig. Laat kinderen nog maar even aantal jaar kind zijn voordat ze zich met dat soort dingen bezig gaan houden. Let them be.


    -

    Feline schreef:
    Ik vind dit een rare stelling. Ik ben het er niet mee eens.


    Het was nogal een onderwerp in België deze week. Het is daarop geïnspireerd. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Kian schreef:
    Eens. Seksuele voorlichting zoals de bloemetjes en de bijtjes, ongesteld zijn e/d vind ik oké. Standjes zijn behoorlijk overbodig. Laat kinderen nog maar even aantal jaar kind zijn voordat ze zich met dat soort dingen bezig gaan houden. Let them be.


    16 - 09 - '17

    Oneens. Stel een kind van 10/11/12 vraagt daarnaar, lijkt me juist gezond om daar gewoon een serieus antwoord op te geven. Misschien dat die kids er dan giechelig over doen, maar het geeft in ieder geval wel een boodschap over dat er openlijk over gepraat mag worden en dat seks geen taboe hoeft te zijn. Veel kids van die leeftijd (groep 8 vooral) zijn daar mentaal toch al mee bezig.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Is dat... een ding dat basisscholen doen? Ik bedoel, dat is voor mij al bijna tien jaar geleden, maar ik kan me zoiets echt absoluut niet herinneren. (krul)

    Maar goed, ik ben het wel oneens met de stelling. Ik denk dat het soms een beetje van de klas afhangt, maar als zo'n onderwerp naar boven komt, is het naar mijn idee geen goede oplossing daar geheimzinnig over te doen of scholen te verbieden erover te praten. Dat leidt alleen maar tot misverstanden en foute informatie, wat over het algemeen stukken schadelijker is dan kinderen gewoon de waarheid vertellen als ze ergens naar beginnen te vragen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vind dat standjes niet echt iets is dat tot het 'basispakket' seksuele opvoedingoet behoren, maar als een kind ernaar vraagt zouden ze de vraag ook niet moeten vermijden en er gewoon eerlijk op moet antwoorden, want zoals al gezegd is, is het veel erger om er een taboe van te maken, aangezien kinderen dan vaak met foute informatiw zitten.
    Daarmee bedoel ik dat niet elk kind van die leeftijd er al klaar voor is om een heel 'pakket' aan standjes te zien te krijgen, maar evengoed zitten er kinderen tussen die er wel nieuwsgierig naar zijn en hun vragen zouden dan open en eerlijk beantwoord moeten worden. (krul)


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis